Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 74 ... 144 145
JimKro

Ha wat een mooie rit. Geweldig dat Quintana een etappe wint waar menig persoon Sam Bennett tipte 😂.

11 man bij de top 20 voor mij en daarvan 5 opgesteld. Captain Aranburu 9e. Uiteindelijk prima gescoord met 167 punten, ondanks een hoop witte sterren. Wat een sprint van Higuita trouwens!

Jeffrey81

Het was eerlijk gezegd gewoon een vraag uit interesse. Al verwacht ik inderdaad wel dat als Yskoud zo'n opmerking maakt, hij ook daadwerkelijk zijn AK mannen heeft opgesteld. En dat geldt ook voor Park, die ik hier overigens nog nooit eerder gezien heb.

Altijd leuk trouwens, als iemand ineens zijn neus komt laten zien als ie een topresultaat haalt en dan vervolgens anderen gaat vertellen hoe dom ze wel niet zijn dat ze het niet hetzelfde gedaan hebben als hij...

Rawolf

Ach het is ook nergens voor nodig om zo te reageren, maar denk even na. Natuurlijk die sprinters overleven die klim niet (was nog zwaarder als ik verwacht had overigens) maar als er geen gevaarlijk groepje wegkomt kan het zomaar stilvallen en dan word er in die laatste 20 km zo 2 minuten dichtgereden en dan heb je weer een flink peloton met oa Mezgez en EBH.

Zulke etappes zijn gewoon niet te voorspellen. Morgen ook weer in minder mate, als er flink word doorgetrokken op die 2 beklimmingen en het valt daarna niet stil zijn ook alle pure sprinters weg. Toch ga ik Bennett weer opstellen

Laatst gewijzigd
nasibal

En dat geldt ook voor Park, die ik hier overigens nog nooit eerder gezien heb.

Altijd leuk trouwens, als iemand ineens zijn neus komt laten zien als ie een topresultaat haalt en dan vervolgens anderen gaat vertellen hoe dom ze wel niet zijn dat ze het niet hetzelfde gedaan hebben als hij…

Hold your horses, Park is hier al meerdere rondes komen buurten.

maar als er geen gevaarlijk groepje wegkomt kan het zomaar stilvallen en dan word er in die laatste 20 km zo 2 minuten dichtgereden en dan heb je weer een flink peloton met oa Mezgez en EBH.

Op een klim als deze, zo vroeg in de ronde willen, willen alle AK mannen vooraan zitten om zo geen enkel risico op dom tijdsverlies te hebben. Het tempo ligt dan zo hoog dat 'niet gevaarlijke mannen' niet eens weg kúnnen rijden. De enige vraag was of er enkele rappe mannen bij de top 50 boven konden komen op een overbrugbare afstand. Dat was ook bijna het geval natuurlijk.

Dat mannen als Jakobsen en Bennet hier niet bij gingen zijn was te voorspellen.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Dit soort etappes zijn lastig (i.p.v. niet) te voorspellen qua de juiste poppetjes. Logisch dat je Quintana of Uran of Aru etc op de bank had. Maar je zou toch in ieder geval wel (voornamelijk) de juiste categorie renners moeten hebben... en dat zijn renners als Jakobsen absoluut niet.

Überhaupt zie ik Jakobsen deze ronde slechts een punt of 100 pakken voor hij er de brui aan geeft.

Ondanks dat er iets van 1700 hoogtemeters zijn en er inderdaad geklommen moet worden, gaan er in de Vuelta weinig 'makkelijkere' etappes zijn dan die van morgen. Zegt natuurlijk ook veel over de andere etappes.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als jullie het de volgende keer vooraf verkondigen geloofd iemand het misschien ook nog

Pietje Precies

Ja, maar natuurlijk doen we dat niet. Dit zijn, zoals Yskoud terecht doch arrogant opmerkt, DE etappes om het verschil te maken.

Overigens heb je gelijk dat dit ook stil had kunnen vallen en dan waren er best wat renners teruggekomen. Daarom was de categorie Mezgec, Gilbert, etc, vandaag ook prima om op te stellen.

Komt ook bij dat voor MAL de samenstelling van de kopgroep precies klote was. Nu was Bora de enige ploeg die ook enigszins reden had tot achtervolgen. Maar goed, dat redde wellicht juist de mensen met een sprinter als kopman, want anders waren mannen als Higuita, Valverde, etc vermoedelijk in de top-5 geëindigd.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Wat was je team voor vandaag dan?

Tuurlijk je kan goed voorspellen maar bij etappes als deze komt er een grote portie geluk kijken. Achteraf kan je alles mooi laten lijken.

Pietje Precies

Gesprekje rond 12:30

Valverde (C), Gilbert, Higuita, Mezgec, Bennett, Roglic, Pogacar, Tao en MAL.

Oa Hagen en Venturini op de bank. Verwacht dat het voor Bennett ook te zwaar zal zijn, mja als ie overleeft is het normaliter wel gelijk een top-3 klassering.

Ben benieuwd wat vandaag een mooie score gaat verstieren. Wellicht een gat in de weg.

Nasibal:
Ik vermoed het opstellen van Bennet en Pogacar ;);)

Tja, ik weet niet hoe gehavend Pogacar is. Hij zal niet winnen, maar het is wel zo’n mini-Valverde die verdomd vaak in de top-15 eindigt.

Het alternatief voor Bennett was Hagen, Venturini of een GC-renner. Van Bennett weet je dat ie zeer vaak opgesteld zal worden, dus dat matchen is ook een stukje damage control.

Dus niet perfect opgesteld en met Sam Bennett een foutieve inschatting. Echter kwam dat vooral door het ontbreken van een logische nummer 10 vandaag (ik heb geen Latour of Aranburu). Onder andere Quintana op de bank, maar dat zou ik zo weer doen.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Ga alsjeblieft weg 'kenners'.

In het begin van een grote ronde zie je vaak dat er afwachtend gekoerst wordt. Als Lopez op het eind gewoon in het wiel van Roglic had gezeten, was er niets om voor te koersen geweest. In dit geval was de groep met oa Mezgec, EBH en Venturini teruggekeerd en hadden we een massasprint gehad.

Als je deze etappe 10 keer rijdt, krijg je 9 keer een sprint met een selecte groep (misschien dat een late uitval in de finale het haalt).

Ik mag dan wel 'Nul verstand' heten, maar ga nou niet doen alsof dit te voorspellen was.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Mijn team was:

Valverde (c)
Gilbert
Higuita
Lopez
Izagirre
Nairo ( met het oog op mogelijke etappewinst van Bala - topfavoriet )
Uran ( met het oog op mogelijk etappewinst van Higuta - favoriet )
Latour
Kelderman

Daarnaast was mijn koersverwachting dat er een groepje van 20-30 renners zonder sprinters zouden overblijven mede omdat deze beklimming een hel in 2015 en 2017 was. Tuurlijk was de finish toen bovenop maar de lastigheid van deze muur was niet te onderschatten en dus een reële mogelijkheid dat AK mannen top 20 zouden rijden. Een mogelijkheid voor DQS om de koers hard te maken met Gilbert zo kort ( Dit viel tegen ) en zijn Movistar en Astana in de Vuelta altijd in voor oorlog. Ook ik heb niet de perfecte opstelling gemaakt want Roglic zat gewoon keurig op de bank.

Jeffrey81

Ok, excuus aan Park voor mijn opmerking dan dat ie "nu ineens" komt buurten.

Maar geen excuus voor de rest van mijn post ;)

Pietje Precies

'@Nul Verstand, of de kopgroep had dan uit 7 renners bestaan. Of er was een nieuwe aanval gekomen. Of het was stilgevallen. Er waren inderdaad tal van scenario's, maar het scenario dat uiteindelijk uitkwam was best aannemelijk.

En zoals al eerder gezegd, types als Mezgec etc waren dan mogelijk teruggekomen. En dus prima keuzes vandaag. Types als Jakobsen never nooit niet.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Quintana had vandaag bij de bookies de allerlaagste quotatie, 300/1.

Ik denk dat deze etappe heel lastig te voorspellen was. Als een paar enkelingen geen zin hadden om te koersen had het zomaar andersom geweest en had het sprinterkamp zich kenners genoemd :p.

Ikzelf probeerde in het midden te gaan zitten maar weinig opgebracht door net de verkeerde mannen. Als ik Roglic had ipv Fuglsang had ik al dubbele punten

nasibal

Ga alsjeblieft weg ‘kenners’.

In het begin van een grote ronde zie je vaak dat er afwachtend gekoerst wordt. Als Lopez op het eind gewoon in het wiel van Roglic had gezeten, was er niets om voor te koersen geweest. In dit geval was de groep met oa Mezgec, EBH en Venturini teruggekeerd en hadden we een massasprint gehad.

Als je deze etappe 10 keer rijdt, krijg je 9 keer een sprint met een selecte groep (misschien dat een late uitval in de finale het haalt).

Ik mag dan wel ‘Nul verstand’ heten, maar ga nou niet doen alsof dit te voorspellen was.

Een massasprint met inderdaad alleen Venturini, Mezgec en EBH. Alle andere sprinters lagen er, zoals voorspeld, af.
Daar waren zowel in dit topic als in het voorbeschouwingsnieuwsbericht meerdere opmerkingen over gemaakt. Er is hier zelfs een filmpje van betreffende klim gepost. Hagen en Venturini zijn overigens pas later weer in de groep Mezgec aangesloten, toen die stilviel. Daarnaast: Wie van hun ploeggenoten zou de boel gecontroleerd hebben die laatste 20 km? In een groep van 50 waar de favorieten naar elkaar kijken gaan er geheid demarrages zijn.

Afwachtend koersen? In zo'n etappe in de Vuelta? Ik denk dat er de afgelopen 10 jaar voldoende voorbeelden zijn dat dat echt niet het geval is. Dat de favorieten hier aangaan heeft niets met z'in te maken, maar alles met niet nu al onnodig tijd willen verliezen. Daarnaast zijn er een aantal jongens die na het TTT debacle alles op alles moeten zetten om tijd terug te pakken.

Ik sluit me dus volledig bij Pietje aan. De top 10 was vandaag niet te voorspellen. Dat daar geen sprinters, of hooguit de echt sterkere jongens, bij zouden zitten wél.

Edit: Bennet ging er heel duidelijk in beeld al af voordat er uberhaupt een aanval aan top van het peloton was. Zegt voldoende denk ik. Die had er ook zonder aanvallen niet meer bijgezeten. Waldscheid, Degenkolb, Bauhaus etc ook niet.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Mijn selectie voor vandaag vond ik anders niet verkeerd:

Valverde
Lopèz
Gilbert
De Gendt
Herrada
Mezgec
EBH
Venturini

Malathion

Mag ik er tussenin gaan zitten?

WF/Scorito doen vaak te makkelijk over het parcours. Alsof het vandaag na de klim alleen nog maar omlaag zou zijn. Er zijn meer bronnen om previews te checken die specifiekere en betere kaarten gebruiken. Op een rijtje:
- vandaag was meer dan 3000 hoogtemeters
- pukkel van 3 km a 10 procent met uitschieters naar plus 20
- daarna nog golvend terrein, niet alleen afdaling

DQS wilde vandaag hoe dan ook rijden. Dan moeten AK-mannen mee. Zodra ook maar een AK man de slag mist, is het koers.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

De reacties onder de voorbeschouwingen willen ook nog wel helpen. Daar komen fanatiekelingen met youtube- en PCS-linkjes dat het een lieve lust is :)

Dingetje

Had vandaag legendarisch kunnen scoren met de nummers 1,3,4,5,6,7,9,10,11,12,15 allen in mijn selectie. Jammer genoeg door m'n dramatische keuzes slechts 89 punten gehaald ;(

Jeffrey81

Sja, dat is een verhaal dat we tot op zekere hoogte allemaal kunnen vertellen. Op de kenners na natuurlijk dan....

Ceramiche Ariostea

'@Random Wielerliefhebber, Quintana stond niet hoog bij de bookies maar is wel teamgenoot van Bala daarnaast stond Bennett top 5 bij de bookies de odds zeggen zeker niet alles die zitten er zeker bij dit soort etappes ook weleens naast.

Jeffrey81

Sowieso....bookies maken quoteringen om er winst mee te genereren. Het is echt geen goed idee om daar zoveel waarde aan te hechten.

Rawolf

'@Park de odds zaten er niet naast, je moet ze alleen wel goed interpreteren.

Als Bennett met een groep naar de streep rijd is de kans dat hij wint in een deelnemersveld als dit 50%.

Als er een kleine groep als vandaag is kan je net zo goed blind graaien want of het nu Uran, Roglic, Latour etc... is die als eerst over de streep komt is een complete gok.

Dus de kans op een sprint was kleiner dan een klimmend type, daar kan je gelijk in hebben. Maar individuele odds kunnen nog steeds in het voordeel van bennett uitvallen

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Jeffrey81, je toont je een slecht verliezer maar dat vind ik dan ook wel weer mooi. Je wilt het maximale bereiken en ergert je aan mensen die nu óf hun kennis laten zien óf betweterig doen (dat mag een ieder voor zichzelf bepalen)

Sloddies

Voor de Sloddies valt de schade mee. Durfde Bennett niet thuis te laten en met Stybar (evt zelf - zat dicht bij de koplopers op de top) en Richeze op een DQS-zege met bijbehorende truipunten gegokt. Valverde gelukkig wel kopman en Roglic en Lopez ook opgesteld. 8 man bij de eerste 20; daarvan 4 opgesteld. Morgen zien hoe de sprintjongens het gaan doen.
Zorgelijk is wel dat mijn Ineos-mannen het AK al kunnen vergeten.

1 2 ... 74 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.