In de Giro 2018 en 2019 en de Vuelta 2018 werden vrijwel alle etappes waar een sprint een eventualiteit was ook daadwerkelijk een sprint, inclusief met sommige pittige cols nabij de finish, met maar zeer weinig uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld die gekke Geniez etappe. Hoe moeilijk deze laatste pukkel ook was, er was daarna ook nog een kilometer of 25 correctie mogelijk.
Zoals gezegd, in deze rit waren dus vele scenario's mogelijk, en als ik zo eens teruglees, hadden heel veel mensen hier een enorme sloot punten kunnen halen. Dat wil zeggen dat net zovelen dus eigenlijk een uitstekende selectie hebben gekozen, ergo allemaal experts! 😜😜
Van wat ik voorbij heb zien komen maken heel veel mensen dus nog kans op een bekertje, de Vuelta is nog maar net begonnen!
Bijna goed Arjen ;)
Ik ben een uitstekende verliezer. Anders had wel een huilverhaal gehouden over slechte keuzes, pech en onrecht, en niet de draak met mezelf gestoken over mijn Majka-Bennett brainfart. Bovendien ben ik als Feyenoord-supporter volledig getraind in het verwerken van teleurstellingen, haha
Maar het stoort me (of irriteert me ;) ) als mensen onbescheiden en/of arrogant zijn, en al helemaal wanneer geluk wordt uitgelegd als kunde. Zoals al genoemd had het dubbeltje net zo makkelijk de andere kant op kunnen vallen en was het een sprint met 50 man geworden.
Yskoud is er zo eentje die hier alleen langskomt om een beetje te trollen, en te doen alsof ie het allemaal heel goed weet. Waarschijnlijk hart en poels opgesteld vandaag:)
En idd jeffrey, de odds van de bookmakers zijn bruikbaar, maar niet zaligmakend, en al helemaal niet opgesteld om ons of gokkers rijk te maken:)
Ik had zelf overigens maar 2 sprinters staan vandaag, maar daar wel roglic en uran voor gepasseerd. Zonde!
Kunnen we het over morgen hebben? Dat is leuker. Want ik zie dat echt niet een 100 procent zekere massasprint worden. De laatste heuvel is een onregelmatig ding met tenminste 3 kilometer aan minstens 7%. En vanaf daar is het ook niet alleen maar dalen, dat pukkeltje vlak voor de sprint schat ik ook nog op een twee kilometer klimmen.
Die onzekerheid komt in de voorbeschouwingen ook naar voren: op touretappe.nl zeggen ze dat het vrijwel zeker een sprintersetappe wordt, maar bij de favorieten zijn de eerstgenoemden vluchters. Wat???
Ik haal Bennett er uit, had Jakobsen er sowieso niet in, en twijfel over Gaviria. In feite net als vandaag een beetje spreiden..
'@Jeffrey81:
Ik vrees dat ik als mede-Feyenoord-supporter nog beter getraind ben in teleurstellingen als 81 je geboortejaar is. ;)
In zijn algemeenheid heb ik het idee dat veel actieve mensen in dit topic meer bezig zijn met het samenstellen van hun team, dan met het uitpluizen van het parcours. En met uitpluizen bedoel ik iets verder kijken dan het standaard profielkaartje wat bij een etappe wordt geplaatst.
S. Bennett, Jakobsen e.d opstellen in de rit van vandaag is simpelweg een gebrek aan parcourskennis. Het klinkt vooral als frustratie wanneer je anderen verwijt dat ze het parcours wél juist hebben ingeschat. Overigens is WF groter dan dit topic. Als je andere topics zou bekijken, dan zou je weten dat Park daar geregeld kennis van zaken laat blijken.
Dat Quintana vandaag zou winnen dat was idd niet te voorspellen, maar zelfs als er een groep van 30-50 renners gaat sprinten om de zege (wat ook vooraf al geregeld als aannemelijk scenario werd geopperd) , dan gaat het tussen mannen als Valverde, Aranbura, Higuita e.d. Heel misschien een Mezgec of Venturini als je het over sprinters hebt.
Overigens zijn de voorspellingen van WF over het algemeen matig. Ik denk dat als je het per etappe zou gaan turven dat ze er zeker 75% van de tijd naast zitten. Zelf kijken, zelf analyseren en zelf beslissingen nemen. De mening van een WF-redacteur is ook maar 1 mening.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.