Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 76 ... 144 145
nasibal

'@kissmyace

In dat geval had hij natuurlijk ook helemaal niets toe te voegen gehad behalve "boehoe verkeerd gegokt".

Laten we er hier aub geen plek van maken waar je alleen mag komen als het tegenzit. Park had inhoudelijk gewoon gelijk, dat mag gedeeld worden.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

'@Kissmyace, fijn dat jij ook nog even de je frustratie komt uiten door waarschijnlijk een lage score.

Leven en laten, geven en nemen zou ik zeggen maar blijkbaar mag je hier niet zeggen dat de percentages voor Bennett, Jakobsen en Gaviria gisteren belachelijk waren en met een beetje onderzoek had je dit kunnen voorkomen. Blijkbaar laten zich hier veel mensen door kennen en zijn ze gelijk op de teentjes getrapt. Gelijk ook de belangrijkste reden om niet zo vaak hier te reageren. Frustraties zitten blijkbaar diep hier als het even niet loopt maar goed een wijs man zei tegen mij: Juist in het begin van Scorito moet je zoveel mogelijk punten naar binnen harken.

Roest

'@fringale thanks

Ik vind het toch knap hoe sommige van jullie op dr juiste manier het koersverloop weten in te schatten. Dit gaat bij mij juist vaak mis, zoals gisteren dacht ik dat de sprinters nog zouden terugkeren aangezien er na de laatste beklimming toch nog wat kilometers te rijden waren.

nasibal

'@Roest

Is denk ik een kwestie van vaak koers kijken. Dan krijg je vanzelf feeling voor hoe bepaalde renners op verschillende situaties reageren. Het verschilt daarbij ook nog eens per koers. Giro Tour en Vuelta zijn wezenlijk verschillend qua koersverloop bijvoorbeeld.

Zoals iemand hier terecht al opmerkte zijn veel mensen vooral bezig met namen en kwaliteiten. Het is echter geen beknopte simulatie natuurlijk. Parcours, belangen, plek in het seizoen en overige randzaken hebben allemaal invloed op het resultaat.

Je bent niet per definitie zeer slim of speciaal als je de juiste inschattingen kan maken, of vice versa. Negen van de tien keer is het een kwestie van meer tijd, ervaring en interesse.
Ik merk zelf dat ik al die inschattingen de laatste tijd ook lastiger vind dan vroeger, toen ik elke dag tijd had om wielrennen te kijken en nieuwsberichten te volgen.

Laatst gewijzigd
Ludi

Mezgec gisteren meenemen was niet echt een gekke keuze, en Bennett als schokdemper meenemen ook niet per se. Al heb ik dat wel meer gedaan op alle voorspellingen, waar hij de meeste kans kreeg. Zelf had ik hem anders thuis gelaten voor een andere AKman.

Ik baal vooral dat de AK/klassieke mannen die ik had gekozen om mee te nemen het niet deden. Mannen die eigenlijk juist goed zouden moeten zijn gisteren, zoals Gilbert Teuns,, Hart, Izagirre. Ik had een Teuns (zoals in de dauphine) en Gilbert best een aanvalletje zien doen en mee doen om de ritwinst, maar dat was dus niet het geval. Hart en Izagirre leken me betere AKheuvelrenners dan Quintana, Bennett en Uran. Ik had een gevallen Roglic, Pogacar en Aru niet bij de eerste 10 verwacht, anders had ik Roglic en Pogacar meegenomen zoals gisteren ook al aangegeven net na de start.

Laat staan Quintana zien winnen. Al met al kon het veel beter, maar dat lag niet per se aan de kennis van de etappe. Met Valverde (C) (zonder enige twijfel de meeste kans op een top 10 gisteren) mag ik denk ik niet te veel klagen.

nasibal

'@KJ

Had zelf inderdaad ook meer van Gilbert verwacht, al zat hij er nog vrij lang kort bij.

Waar het "mis" gin voor ons was het feit dat dit geen heuvel was, maar een echte klim. Daarnaast zitten er in een Vueltaetappe altijd veel meer hoogtemeters dan in eerste instantie uit de standaardprofielkaartjes blijkt.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ok, en wat te denken van die pukkel van vandaag dan? Drie van de vijf kilometer van die Tibi is aan 7%, dat is toch behoorlijk. Er zullen best wat snelle mannen gelost gaan worden. En dan hebben ze wel nog 40km om weer terug te komen.

Ik zie zelf geen reden om Bennett, Mezgec, Aberasturi en EBH te banken, maar ik zit wel een beetje in mijn maag met Sarreau. Ik heb geen idee of Roglic, Gilbert, LL Sanchez of Pogacar een betere kans (nu vooraf gesteld uiteraard) zouden hebben om top 20 te rijden dan hij. Sanchez en Pogacar zouden ook nog een paar witte truipuntjes opleveren.

Ik zal nog wel een paar keer van gedachten veranderen in de komende 2 uur.

JimKro

En vergeet ook niet de zijwind in het laatste gedeelte!

Aanklampen

Tja, gisteren ook op de betere sprintende klimmers gegokt met EBH en Luca. Ook Venturini gespeeld, die is volgens mij later pas bij die 2de grote groep aangesloten.

Het verschil op de top was sec of 30. Als dat 20 was geweest, en het was niet gelijk vooraan in koers veranderd, dan waren EBH en Luca er gewoon bijgekomen.

Gaviria en Bennett spelen was niet handig. Daarvoor was het veel te steil, en vooral te lang steil.

Uiteindelijk moet je je keuzes kunnen verdedigen, en MI was Mezgec en EBH goed te verdedigen. Helaas kwamen ze er (net) niet meer bij.

MI zou je vandaag wel koers mogen verwachten op die heuvel om echte slecht klimmende sprinters eraf te rijden. Ik verwacht dan dat Fabio in de problemen komt.

Overigens werd gesproken over een Sam die last van de warmte had. Ik zag hem al een van de eerste lossen, dat kon natuurlijk om maximaal krachten te besparen. Ook Big John moest er heel snel af.

Aanklampen

Laat maar, vraag al beantwoord.

Laatst gewijzigd
Ludi

'@Nasibal, ja weet ik, ik las iets van 2800 en dan nog 3km a 9.5% op 25 kilometer voor de meet, daar gaan gewone sprinters nooit overleven. Ik had niet naar de voorbeschouwingen moeten kijken, maar naar mezelf moeten luisteren. Maar toch vind ik het wel raar dat een Hart, Izagirre en Teuns niet bij de tweede groep zaten, terwijl Aranburu en De La Parte daar wel nog zitten. Dit leek me juist een etappe waar Teuns de ruimte kon pakken om zonder klassementsambities toch mee te doen om een ritwinst, zoals in de Dauphine. Voor Gilbert was het wellicht te zwaar, dat zag je bij LBL eigenlijk ook wel al dit jaar.

Wouter Zin

Gisteren gekozen voor renners die een heuvel over konden + sprinten. Teveel koers (had ik zelf niet verwacht) op de laatste klim waardoor dit niet gebeurde...renners zaten in de groep op 1.34. Direct aantal plaatsen gezakt (1600).
Vandaag al mn sprinters opstellen en gaan voor Mezgec. Heb op dit moment meer vertrouwen in hem dan Bennett die gisteren op het stukje vals plat al moest lossen.

Valvuillerdemoz

Je mag toch ook verwachten dat al die voorspellingen op Wielerflits, Touretappe, IndeLeiderstrui, Scorito., e.d. ook worden gedaan door mensen met de nodige parcourskennis. Maar die zitten er dus allemaal naast.

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Aranburu of Roglic vandaag kenners? Denk wat te licht voor beide maar als Quintana gisteren won who knows

Ludi

Nairoman vandaag sowieso.

Ik denk dat ik vanaf vandaag ga balen voor de last minute wissel van Higuita naar Powless, voor "teampunten". Ik zie die jongen nog wel een valverdetje doen. Ach ja, heb ik in ieder geval "keuzestress" vermeden zullen we maar zeggen..

Jeffrey81

'@KJ:

Izagirre had volgens mij materiaalpech. En van Teuns kan ik me zo voorstellen dat ie al tijd wilde verliezen om later meer vrijheid te krijgen.

ICuThiNk

hoeveel last zou Mezgec hebben van zijn valpartij? In het medisch bulletin staat dat hij in etappe 2 aardig wat schaafwonden heeft opgelopen

skylimit

Vandaag de volgende opstelling:
- Mezgec (kopman) - veel gehyped en goed op dreef in Polen, benieuwd of die hype bewaarheid wordt.
- Aberasturi (betere sprinter dan Aranburru)
- v.d. Sande
- Higuita
- Valverde
- Roglic
- Lopez
- Mulhberger (heb geen S. Bennet)
- Richeze (heb geen Jakobsen, verwacht meer van Richeze)

Op de bank klimmers/klassementsmannen/punchers die ik vandaag niet verwacht o.a. Teuns / Herrada

Nul verstand

Vandaag Gilbert op de bank gelaten. Verwacht hem morgen eerder.

Sowieso wil ik vandaag met mijn team sowieso op een massasprint inzetten, om de kater van gisteren weg te spoelen. Met 69 punten gisteren kun je spreken van een false start.

Pietje Precies

Teuns leek gewoon niet goed genoeg te zijn. Daarnaast lag de finale hem ook niet goed genoeg, dus die zal vlot zijn conclusie hebben getrokken.

Mezgec is niet echt gehyped imo. Maar vandaag is juist relatief een matige kans voor hem, komt normaliter wat topsnelheid te kort. Maar een top-5 zou al mooi zijn :)

Nul verstand

Morgen kun je jongens als Gilbert, Teuns, De Gendt en Herrada opschrijven.

Ceramiche Ariostea

'@nul verstand. Opschrijven met potlood heel misschien maar niet opstellen. De sprinters gaan gewoon hier 1 van de 4/5 beperkte kansen benutten.

Pietje Precies

Morgen schrijf ik lekker weer dezelfde namen als vandaag op.

De top-10 meest gekozen vandaag vind ik erg opvallend. De dure sprinters zijn zeer vaak gekozen en de goedkopere juist vrij weinig. Daardoor moeten veel mensen naar (vrij matige) opvulling grijpen.

Bennett 86%
Gaviria 65%
Jakobsen 64%
Mezgec 55%
Lopez 49%
Gilbert 42%
Valverde 40%
Degenkolb 38%
Roglic 31%
Aberasturi 26%

Aanklampen

Ik denk dat Orica en anderen (wellicht EF) die klim hard op gaan rijden, om eens te kijken wie van de sprinters in de moeilijkheden komt. De lengte van de klim kan voor Fabio wel weer eens een probleem worden.

DQS zal wellicht een aantal lui opofferen om Fabio, als hij lost, terug te rijden.

Mezgec kan zijn kansen aanzienlijk vergroten als hij een aantal gasten (Sarreau, Fabio, en wellicht een Bennett) op de klim kan lossen.. Ook wat Carthy deed gisteren leek erop of zij de kaart Higuita speelden. Die jongen is verdomde rap...

EDIT: Oeps, bedoel Mitchelton.. :-)

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Orica haha

Het heet al even Mitchelton-SCOTT he ;-)

1 2 ... 76 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.