Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 77 ... 144 145
De Tourminator

Ook bij mij een slecht begin met 25% na 2 etappes .... Dit ligt geheel aan mezelf want te weinig tijd vrij gemaakt(kunnen maken) om me goed in te lezen. En daarnaast ook nog de verkeerde renners opgesteld. Hopelijk vandaag een normale massasprint zodat we weer wat puntjes bij elkaar krijgen. Blijft met Scorito toch wel leuk om zo'n ronde te bekijken ...

Treenert

Ik was er even tussenuit en grotendeels weer bijgelezen. Nog even over gister. Ook ik moet mijn tijd minder in puzzelen en meer in parcourskennis gaan steken. Wat ik overigens wel bizar vind is; dat als het je vak is je gewoon niet weet dat zo ongeveer het halve peleton geparkeerd komt te staan (want dat gebeurde) op die helling en je doodleuk lage-land-sprinters sterren toebedeelt.

Wat betreft Park: was hij ook niet degene die ermee begonnen is en een aantal jaren poules organiseerde voor dit forum?

Jeffrey81

Delage
Wij waren nog even nieuwsgierig naar de gevolgen van het afstappen van Mickaël Delage eerder vandaag voor de Scorito-deelnemers, dus we hebben even de paperassen doorgespit. Het blijkt dat zijn opgave vooral zuur is voor die ene deelnemer die hem vandaag had opgesteld. Balen joh!

De dertien anderen die hem ook hadden gekocht zullen eveneens teleurgesteld zijn, maar voor de etappe van vandaag heeft dit voor hen geen directe consequenties.

Ik moest lachen... :D

Overigens was het wegvallen van Delage voor mij nét het zetje om toch maar Sarreau te banken vandaag, en Pogacar op te stellen. Scheelt ook nog als Gaviria (die ik niet heb) zou winnen...

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

'@Jeffrey81

Als je Sarreau in dit soort etappes laat banken waarom neem je hem dan mee. Alleen om aan 20 renners te komen? Imo als je dit soort renners vandaag niet doet opstellen hoef je ze tot aan Madrid niet meer te gebruiken.

Pietje Precies

Ja, eens, dan heb je gewoon 1.5 miljoen weggegooid.

Wel vervelend dat Delage uit koers is. Sarreau kon hem qua positionering zeer goed gebruiken en dit kan hem zomaar een paar plekjes kosten.

Laatst gewijzigd
wielerliefhebbervandeweek

Het zou nog wel kunnen dat Delage Sarreau gaat/heeft aangestoken

maar zou hem zeker niet eruit halen voor Pogacar nee

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@pietje
Die goedkopere sprinters vond ik allemaal zo onzeker dat ik liever investeer in wat 'zekerheidjes' en opvul met teampunten. De klassementsjongens willen in de Vuelta sprints ook nog weleens 10-20 halen.
Anders zit je met Mezgec, bauhaus, walscheid, venturini, sarreau, die vast allemaal een top5 gaan rijden, maar wellicht ook een paar x de boot missen.

Sloddies

Bennett (c), mijn 5 andere sprinters (Degenkolb, Mezgec, Sarreau, Aberasturi en Tosh). Als ik ze vandaag niet gebruik, wanneer dan wel? Richeze - misschien wel voorin meedoen als ze Fabio eruit wieberen. En dan Valverde en MAL voor saaie teampunten. Benieuwd wie gaat gasgeven op de laatste klim.

Jeffrey81

'@Park, PP,

Ik had oorspronkelijk ook wel alle intentie om hem te spelen vandaag. Maar na gisteren word ik (mede door jullie allemaal, haha!! ;) ) misschien wat te nerveus van een heuveltje hier en daar....ik heb die Tibi redelijk dood zitten analyseren vanochtend.

Overigens zie ik ook niet wat er mis mee is om je dagopstelling aan te passen aan nieuwe omstandigheden. Ik vind de gedachte "ik heb m nu eenmaal gekocht, dus nu moet ie opgesteld worden" toch wel wat star. En ook vreemd om dan maar te stellen dat ik m helemaal niet meer zou moeten gebruiken de rest van de ronde trouwens...

Maar als het jullie gerust stelt: Morgen staat ie er sowieso wel gewoon in. Dat zie ik wel als een 99% massasprint. Tenzij inderdaad blijkt dat ie ziek is ofzo natuurlijk.

Edit:

Tot slot nog: Pogacar pakt 2 witte trui punten, en mogelijk nog tien teampunten als Gaviria wint. Daarnaast rijgt de jongeman de top 10 (en 20) plaatsen aan elkaar alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Ik weet niet of jullie zijn PCS pagina wel eens bekeken hebben? Hij heeft 41 racedagen staan dit jaar, en daarvan viel ie maar 8 keer buiten de top 20.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Ajvenema, tja, maar wat voor zekerheid en voor hoeveel etappes...

- Jakobsen vermoed ik voor slechts 2 etappes + TTT voor 2.5m.
- Degenkolb en Theuns die beide gaan sprinten en/of in koers verdelen + Degenkolb die topsnelheid mist en vandaag eigenlijk 'slechts' een top-5 sprinter is voor 2.5m.
- Gaviria in 5 etappes snap ik nog het meeste, maar daar vond ik 3.5 miljoen echt te gortig voor. Zeker omdat ik hem voor het kopmanschap niet nodig verwacht te hebben.

Eens qua opvulling en klassementsjongens. Daarom heb ik meestal ook maar 4 of 5 sprinters in de Vuelta. Dit jaar heb ik er 6. Dat komt nu wel handig uit doordat een verkeerde ploeg de rode trui heeft.

Zo'n Gaviria kan zomaar in het optimale team achteraf komen, mits je precies de goede GC-mannen hebt gepakt. Maar ik laat zo iemand er dan liever uit om wat meer in de GC-equipe te kunnen investeren.

@Jeffrey91, de keuze om vervolgens Pogacar te pakken is wellicht zo gek niet inderdaad. Ik ben ook benieuwd hoe hij en Higuita zich gaan gedragen in dit soort etappes. Wellicht zijn het leuke opvullers.

De keuze om Sarreau niet te pakken begrijp ik daarentegen niet. Aanpassen aan nieuwe omstandigheden is zeer begrijpelijk en doe ik natuurlijk ook. Ik zag en zie het uitvallen van Delage echter niet als een groot iets. Zorgt er vermoedelijk hooguit voor dat hij geen 6e maar 9e wordt.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

aah...ineens tien jaar jonger. Dank je wel PP :D

En ik snap je scepsis wel hoor. Maar zoals ik in mijn eerdere post al aangaf begon ik gewoon sowieso al te twijfelen of Sarreau wel met de eerste groep die Tibi over komt, en of ik toch niet beter voor een alternatief kon kiezen in bv een Roglic, Sanchez of Pogacar. Daarna las ik het nieuws over Delage en heb ik toch maar op Pocagar ingezet.

Achteraf gezien zou je ook kunnen stellen dat ik Pogacar al eerder had moeten overwegen ipv van één van mijn andere opvullers vandaag (Uran, Lopez, Kelderman - allemaal goed voor 8 punten als het goed is). Misschien was Sarreau ipv één van hen toch beter geweest uiteindelijk. Over een paar uurtjes zullen we het weten.

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Ik zie Dimension Data zich ook formeren op 52km van de finish. Als zij EBH een echte kans willen geven, dan zouden ze er een aantal af moeten rijden..

Echter (Olav Mol 'echter'), zie gaat dat voor Edvald doen? Ben benieuwd of er nog ploegen iets op die klim proberen. Het is de Vuelta, dus ik zou het wel verwachten..

Aanklampen

Weer koers, met twee Jumbo's achter Thomas aan. Mooi..

EDIT: Dimension Data achtervolgde, maar moet toch snel afgeven, lijkt me dat dit slachtoffers oplevert. Gaviria lost

EDIT: Daar gaat Fabio.... zoals een beetje verwacht....

EDIT: alles bijeen... Bora heeft kans laten lopen om ze eraf te krijgen.. Gaviria terug?

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Gaviria gelost. Daar gaan mijn teampunten ;)

nasibal

En daar hebben we Guerreiro weer, die gast is in orde! :D

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Inderdaad, sterke gast die Guerreiro, maar wanneer speel je hem.. dat is volgens mij altijd wel lastig

Jeffrey81

Beetje jammer dat Bora pas zo laat ging werken. Gemiste kans.

En het Sarreau vraagstuk is ook opgelost...

Aanklampen

Gaviria nog steeds gelost... DSQ rijdt nu ook..

Pietje Precies

Ja, Gaviria laten ze normaliter niet meer terugkeren. Ploeg gelooft er ook niet echt in met slechts 1 knecht.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Nu twee knechten maar al een minuut achterstand voor Gaviria.

ditisdavid

Met Gaviria en Kruijswijk staan we dus nu al op twee dure, vrij veel gekozen miskopen lijkt het.

nasibal

Inderdaad, sterke gast die Guerreiro, maar wanneer speel je hem.. dat is volgens mij altijd wel lastig

Niet of nauwelijks waarschijnlijk, hooguit in 2 etappes. Maar dat zou je met mannetje 20 sowieso wel doen.

Vandaag Mezgec als kopman, gelukkig verlies ik daar niet teveel mee. Theuns ook lekker, al dacht ik dat het Degenkolb was. Venturini doet precies wat ik van hem vreesde (en waarom ik hem niet mee heb), maar dat kan morgen zomaar anders zijn. Aberasturi op weg om deze keer wél 6 top 10 plekken te pakken ;)

En Richeze, die doet gewoon lekker een Richeze. Hagen toch nergens te bekennen helaas (edit: plekje 17, net achter, jawel, Pogacar).

... En onze grote vriend Waldscheid (edit: plekje 14)?

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Zonde dat Sarreau uit zijn pedaal lijkt te klikken, nu in de toptien alleen 1/3/4/10. Sowieso een enigszins verrassende volgorde vandaag.

Zadelpen

Was een paar dagen weg, kan overmorgen eigenlijk pas mee spelen. Maar zie vanaf lokatie zandstrand dat ik op dag 1 op 40% stond en 6 grondliggers. En nu schiet ik ineens de 90% over...

Kan snel gaan. Tot over een paar dagen, tijd om wat perikelen te delen omtrent team Zadelpen.

Nul verstand

260 punten (voor het doorvoeren jongerenklassement).

Jullie?

1 2 ... 77 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.