Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 78 ... 144 145
nasibal

We zijn benieuwd Zadelpen, geniet nog even lekker van je vakantie!

JimKro

Kijk, altijd mooi om in een sprintrit met slechts 3 sprinters plus Richeze (die extra mooi uitpakt vandaag) alsnog te stijgen!

Ben benieuwd Zadelpen! ;)

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Pogacar 12 punten, waar ik er met Sarreau 20 had kunnen hebben. Valt mee, maar idd, als Sarreau zuiver kan sprinten wordt ie 5e ofzo.

Morgen beiden mee! 😁

230 vandaag, incl de witte trui punten die nog moeten worden opgeteld. Redelijk met maar 4 opgestelde sprinters.

Laatst gewijzigd
Poeksel

262 punten voorlopig, met relatief goedkoop sprintteam. Wel spijt Theuns niet genomen te hebben.

Verder valt me nummer 21 van vandaag op ;)

Nul verstand

Iedereen raakte half ingesloten. Venturini ook.

danusz1986

'+290 punten! Nummer 1,2,3,4,6,11 en 17. Gilbert enige zonder punten.

arjenzvob

Prima vandaag, zonde van Gaviria.
224 punten, nog steeds 95%
Morgen exact dezelfde opstelling waarschijnlijk, of voor Pogacar een plekje inruimen.

nasibal

'@Poeksel

23 en 21 nu, die komt er wel!

Aanklampen

Ik had big John initieel totdat ik zag dat Theuns meeging. Theuns is op een vlakker sprint een stuk rapper, en daarom John helaas maar niet genomen.

Ik zou mij overigens niet verbazen als Higuita top 3 in de punten eindigt. Die gast wil elke sprint winnen, en pakte die 3 4 punten nog even mee. Na morgen Bennett of Theuns in het groen. Lead-out van Trek was best goed.

Poeksel

Wat is de naam van Grintanaccio (koploper forumpoule) hier?

arjenzvob

Ben benieuwd naar Yskoud, die was gisteren ijskoud bezig met iedereen voor gek verklaren als ze hun sprinters zouden opstellen met al die heuvels.... Zowel hier als in de voorbeschouwing.

Nul verstand

Snap eigenlijk niet dat Trek Teuns nu laat sprinten en Stuyven in de voorbije Tour. Die renners kunnen een mooie ereplaats behalen, maar nooit winnen. Dat terwijl Trek een grote ploeg, waarbij alleen winnen telt neem ik aan.

Theuns kan zich beter sparen voor een heuvelrit imho. Etappe 6 bijvoobeeld.

Nul verstand

Arjen, je moet iets meer naar jezelf kijken ipv te luisteren naar anderen. Ik weet allang niet meer wat alle mensen gisteren op dit forum schreven. Over het algemeen praat iedereen enkel voor zijn eigen haggie.

nasibal

'@Nul verstand

Stuyven was niet mee als "sprinter", maar mocht gewoon zijn ding doen. Sterker nog, Trek ging bewust zonder sprinter. Theuns komt hier van iedereen gewoon het dichtst bij Bennet, met een zeer goede leadout. Was zeker geen sprintje voor de ereplaatsen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

De geschiedenis leert dat je door tweede kunt eindigen best kan winnen, Nul Verstand. Los dat tweede worden punten/geld/eer etc. oplevert en dus wel meetelt.

Snap je het nu wel?

Laatst gewijzigd
p.zwart

"Yskoud

Blij om te zien dat jullie lekker druk bezig zijn met dezelfde open deuren/ pareltjes. Om bij de 99,9% te eindigen zul je het toch echt anders moeten aanpakken".

Ben toch wel benieuwd naar het team van Yskoud en de 99,9%-strategie. Houd ons niet langer in spanning Yskoud.

Ceramiche Ariostea

234 punten vandaag. Gezien het missen van de punten van Gaviria in de sprint niet eens ontevreden over het aantal. Focus ligt zeker niet op deze etappes, morgen nog even doorbijten en dan gaan we echt beginnen.

Stanro

Nou die kamikaze tactiek met 4 Jumbo’s leek nog zo’n goed idee, maar na 1 etappe valt het plan al in duigen. Helaas! Hopelijk kan Roglic alsnog snel in de rode trui komen en deze vasthouden. Anyway, gelukkig wel de juiste sprinters gekozen. De volledige top 5 vandaag. Als deze lijn doortrekt kan ik de verloren punten van etappe 1 en 2 weer inhalen.

Pietje Precies

Bennett (C) en Mezgec hebben alle 'kenners' wel, dus das al 146 punten. Verder moet je niet te veel sprinters hebben en dus opvullers. Drie of vier a een punt of 30-40. Maakt al 176-186.

Dan dus nog drie of vier sprinters. Sommige hebben geluk met Theuns/Aberasturi/Richeze. Andere pech met Gaviria/Hagen. Punt of 230 lijkt mij vandaag wel de ondergrens.

Ik zelf heb nog 4 sprinters + geluk met Theuns. Daarentegen wel een magere Hagen. Zodoende 272 punten. Vooral geluk met de zwakke prestaties van dure 'toppers'.

Indrukwekkende sprint trouwens van Mezgec (vanuit slechte positie) en zonde van Sarreau. Bennett moet ze overigens niet zó ruim blijven winnen, straks wil er geen ploeg meer mee helpen te controleren.

Laatst gewijzigd
Yskoud

97.2% en stijgende. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Gaviria en Jacobsen moesten er zoals voorspeld af. Bennett was beter dan ik verwachte, het was dan ook bewolkter en iets koeler

RVH

Na de domper van het weekend door de val van 2 Jumbo Visma renners en de zwakke start van mijn 2 INEOS mannen in de TTT. En het gister opstellen van alleen maar sprinters.
Is vandaag de weg omhoog ingezet met een 10e plek in de daguitslag. Van onder de 20% naar net geen 80%.
Morgen nog zo'n dag en we staan op de gewenste 90%.

Papa Bart

AH...morgen pleuris weer. Ik was ook wel klaar met dat 'in het zonnetje' door het Spaanse land. Dus Bennett maar weer als kopman.

Ik heb Gaviria in mijn team, maar opstellen is gezien de val bepaald niet vanzelfsprekend. Het zou me zelfs niet verbazen als hij af zal stappen. Even de berichten in de gaten houden.

Rawolf

Bennett in vorm kan evenlang mee als Sarreau, Venturini, EBH en Mezgec. Word flink onderschat hier, hij is echt geen Kittel type.

Zie bv Parijs nice rit 6 dit jaar.

nasibal

Bennett in vorm kan evenlang mee als Sarreau, Venturini, EBH en Mezgec. Word flink onderschat hier, hij is echt geen Kittel type.

Bennet lijkt me aardig in vorm met zijn overwinningen in de BB tour en ook deze overtuigende overwinning. Had hij , als hij het geprobeerd had, gister mee gekund met Venturini, EBH en Mezgec denk je? Dat laatste heuveltje in PN rit 6 was 3% overigens.

Dauphine, rit 1, nog zo'n wel/niet sprintersrit, eindigt Venturini op 3:50. Mezgec op 6:16. Bennet, op 10:46. Met een 1e en een 2e plek in diezelfde Dauphine leek Bennet me daar ook aardig in vorm.

Face it, je roept dingen die niet waar zijn.

https://www.procyclingstats.com/race/dauphine/2019/stage-1

Laatst gewijzigd
kevinraar

230 punten gescoord gestegen van 14824 naar 11154

Laatst gewijzigd
1 2 ... 78 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.