Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 79 ... 144 145
Rawolf

'@Nasibal, er was nog een klim van 8k met de top op 15k van de streep peloton van 40 man in die rit van Parijs Nice.

Bennett zal echt niet vol omhoog rijden als hij toch niet meer kan winnen dus die tijdsverschillen betekenen niks

nasibal

@nasibal, er was nog een klim van 8k met de top op 15k van de streep peloton van 40 man in die rit van Parijs Nice.

Die klim inderdaad, die was 3% gemiddeld. 3,5% volgens andere bronnen


Bennett zal echt niet vol omhoog rijden als hij toch niet meer kan winnen dus die tijdsverschillen betekenen niks

Datzelfde geldt dan waarschijnlijk voor Mezgec en Venturini, toch rijden die, ook op een eigen tempo dat ze comfortabel vinden, kennelijk harder over dat parcours. Zeg het maar.

Of hebben ze je alle 3 even persoonlijk laten weten hoe 'vol' ze zijn gegaan?

Trouwens, Boasson Hagen, nog zo'n renner die je noemt, wint betreffende rit. Die kon duidelijk wél mee. Zegt zeker ook niets?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Intrinsiek klimmende kwaliteiten van Bennett zijn minder maar op power kan hij lang mee, EBH noemde ik misschien ten onrechte in dat rijtje al is dat een bijzondere renner als hij zijn dag heeft kan hij heel veel.

3 procent klinkt weinig maar er zullen steilere stukken in gezeten hebben en 8km is niet weinig.

Hebben ze jou wel wat laten weten dan?

60 man, waar haal je dat vandaan?https://www.procyclingstats.com/race/paris-nice/2019/stage-6

Hier was Boasson Hagen trouwens al gelost hahaha

Laatst gewijzigd
nasibal

Nee, mij hebben ze niets laten weten. Juist omdat ze ons niets laten weten zie ik geen reden om aan te nemen dat Bennet níet voluit heeft gereden en Venturini en Mezgec wel. De kans om te winnen was bij hun ook al wel vrij duidelijk van af.

Dat lijkt me dus geen argument, waardoor de tijdsverschillen wel degelijk wat zeggen. Venturini en Mezgec rijden gewoon makkelijker over zo'n parcours dan Bennet. Dat maakt van Bennet inderdaad nog geen Kittel natuurlijk, maar dát zie ik niemand hier ook beweren. Dat wordt eerder beweerd over mannen als Jakobsen en Waldscheid. Bennet was ook nooit door zoveel mensen meegenomen als het een Kittel was.

Edit: 60 man idd niet correct, keek bij de verkeerde uitslag. Mijn fout.

Laatst gewijzigd
Malathion

"Sommige hebben geluk met Theuns/Aberasturi/Richeze. Andere pech met Gaviria/Hagen."

Dus als toppers niet hoog eindigen is het pech, als mindere goden goed sprinten is het geluk? Geldt dat voor het hele spel, Pietje?

Zelf heb ik Richeze en daar vrij goede redenen voor. Ik heb ook Hagen. Om andere redenen. Heb ik nu geluk en pech?

Laten we dan geen pagina's vol meer schrijven over 'kennis' en 'kenners'.

Wouter Zin

100 plekjes gezakt met een ingecalculeerd verlies, nog steeds 89%. Weinig geld in mn sprinttrein gestopt maar baal wel van Theuns...waarom neemt Trek niet gewoon 1 sprinter mee, maakte het voor mij gemakkelijker.

nasibal

“Sommige hebben geluk met Theuns/Aberasturi/Richeze. Andere pech met Gaviria/Hagen.”

Dus als toppers niet hoog eindigen is het pech, als mindere goden goed sprinten is het geluk? Geldt dat voor het hele spel, Pietje?

Haha als ik deze discussie niet aanslinger met je Pietje, doet iemand anders het wel ;)

Aadjenr11

Onder het genot van een biertje is even alle berichten aan het doorlezen. Iemand die heel veel kennis van wielrennen heeft hoeft niet persé altyd goed te scoren toch? En iemand die niet al te veel kennis heeft kan goed scoren door hier mee te lezen en een aardig team neer te zetten? Gaat erom dat je er plezier aan beleeft volgens mij.

Zelf kan ik erg slecht tegen mijn verlies! Vroeger met voetbal en allerlei spelletjes. Nu speel ik al een poosje mee met Scorito en lees hier denk ik sinds 2 jaar mee op dit forum. Strijdend voor die felbegeerde 99% welke ik nog steeds niet gehaald heb. Ben een voetbalfan en na het stoppen op mijn 33ste fiets ik zelf nu een jaar of 5 mijn rondjes in de avond en in het weekend met fietsvrienden. Hierdoor ben ik het wielrennen meer gaan volgen.

In mijn jeugdjaren volgde ik alleen de tour. Renners die ik bewonderde: Indurain, Pantani en Ullrich. Nu volg ik klassiekers en de grote rondes. De wat kleinere rondes verlies ik nog weleens uit het oog. Daardoor misschien nog wat kennis tekort?Het scorito spel geeft mij meestal nog meer plezier in het volgen van een ronde. Ik probeer me in te lezen en daaruit op te maken welke renners er in vorm zijn. Parcourkennis is een belangrijk onderdeel heb ik gisteren ondervonden. Blind uitgaan van odds en de voorspellingen van diverse sites werkt niet altyd. Wil ik beter scoren, dan zal ik meer moeten investeren. Zo werkt het een beetje met alles in het hele leven volgens mij.

Ik heb er de pest in als in klote gescoord heb, maar net zoals gisteren kan ik dat alleen mezelf aanrekenen. Geluk, pech hebben we allemaal, maar uiteindelijk hebben we zelf de keuzes gemaakt.

Vandaag trouwens goede keuzes gemaakt met 256 pnt. Compenseert de 69 van gisteren weer wat.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Bennett kan echt wel een heuvel over, kijk maar naar de Hammer Series in Stavanger waar hij ronde na ronde iedereen los uit het wiel knalde op een stuk van 15%. In de BB Tour ging hij ook verduiveld lang mee in de rit over de Muur en de Bosberg. En check zeker eens de tweede rit van de Ronde Van Turkije dit jaar, bijzonder knap wat hij daar liet zien.

Aanklampen

Hulk,

dan heb je het wel over een bergje van 500 meter of zo. Dat is wat anders dan dat een ploeg zoals Jumbo redelijk vol een klim op rijdt. Hij kan wel aardig klimmen, maar kan MI Mezgec en EBH niet volgen. EBH verknalt zijn sprint door het gebrek van ook maar een beetje steun.. De bekende DD driehoek.

Ronde van Turkije kun je natuurlijk niet vergelijken met de Vuelta. Onze Caja broeders rijden in Burgos alles aan gort, maar mogen in de Vuelta blij zijn met een top 5. Alles is relatief... Wel een mooie sprint. Morgen een soortgelijke klim.

Ik denk dat een aantal ploegen na vandaag die klim morgen wel iets anders op willen rijden. Een redelijk aantal sprinters (ook Bauhaus?) moesten er gewoon af. Dat scheelt in de sprint toch wel wat, meer ruimte, minder dringen..

Kalarie

Aangaande Bennett zou ik aanraden wat etappes van de Giro van vorig jaar terug te kijken. Van de renners die sprinter genoemd mogen worden gaat hij toch echt als een van de besten mee omhoog. In deze Vuelta zou ik alleen Mezgec qua klimmen op het moment iets hoger aanslaan.

Pietje Precies

'@nasibal, inderdaad ja. Opmerkelijk.

@Malation, wat een felle reactie. Geluk en pech spelen een wezenlijk onderdeel in vrijwel iedere spel. Daar moet je niet te veel drama van maken en gewoon open over kunnen spreken. Veel mensen schreeuwen het van de daken als ze een keer pech hebben, maar als ze een keer geluk hebben en het wordt benoemd zijn ze op de teentjes getrapt.

Maar goed het is ook te makkelijk om het altijd maar op pech of geluk te schuiven. Gisteren bijvoorbeeld vond ik dat veel mensen te lief voor zichzelf waren. Je moet het ook prima kunnen benoemen als je fouten hebt gemaakt.

Verder bedoel ik in die post natuurlijk eigenlijk 'boven verwachting' (i.p.v. geluk) en 'onder verwachting' (i.p.v. pech). Vind je dat Richeze en Hagen vandaag een aantal punten hebben gepakt dat in lijn was met een realistische verwachting?

Als ik je voor de etappe had laten schatten had je voor Hagen waarschijnlijk een punt of 26 genoemd en voor Richeze een punt of 14 (eigen punten). Beide wijken daar vandaag vrij fors vanaf. Dat is niet automatisch pech of geluk. Het kan ook zijn dat je inschatting slecht was. Maar in deze sprint is het toch voor een groot gedeelte wel pech en geluk?

Dat zegt vervolgens niets of het wel/niet verstandig was om Hagen en Richeze te hebben. Een keuze kan zowel verstandig zijn, als boven verwachting goed uitpakken. Of onverstandig zijn en boven verwachting goed uitpakken. Of verstandig zijn en onder verwachting uitpakken. Etc.

-----------------------------
Bennett was in de Hammer Series inderdaad zeer indrukwekkend. Echter is dat wel ander type werk, 300m a 10% ofzo (met een steiler stuk erin a 13/14%)? Dat is een korte periode een enorm vermogen trappen. Zoiets kunnen de meeste sprinters verdomd goed. Daarnaast was de concurrentie daar weinig indrukwekkend.

Gisteren was 3 km a 10% klimmen. Dat is een veel langere inspanning en dus totaal niet te vergelijken met elkaar. Wat ook viel te zien aan de selecte groep die overbleef, waar menig betere klimmer dan Bennett ook niet meer bij zat.

De juiste conclusie is denk ik dat Bennett prima heuvels kan verteren, relatief goed om kan gaan met een zware etappe verteren (lees: veel hoogtemeters en/of slecht weer), maar net als praktisch iedere andere sprinter een matige klimmer is op échte klimmen.

------------------------
@Jeffrey71 ;)

Die gekke Pogacar pakte zo verkeerd nog niet uit. Ik noemde hem gisteren al een mini-Valverde, maar na vandaag kunnen we mini al bijna weglaten. Ik geef hem denk ik morgen ook maar een plekje.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Mooi verhaal El Piraadta. Voor een groot deel herkenbaar ook. Alleen was ik meer van Alex Zulle en Laurent Jalabert :)

Geen blijven volgen en leren, dan komt dat bekertje vanzelf 👍🏼

Jeffrey81

Beetje jammer weer dit Pietje, haha 😂

Maar idd, viel niet tegen. Maar achteraf had ik Sarreau gewoon het vertrouwen moeten geven en Pogacar wel op moeten stellen, maar dan in plaats van Uran. Dan was ik 14 punten rijker geweest. Maar verder was mijn opstelling wel optimaal. Dat is altijd fijn.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik heb EBH ook, maar dat hij in een etappe met bijna alle sprinters er nog bij geen top tien rijdt verbaast me niet. Als ie redelijk in vorm is, is hij wel in relatief veel etappes inzetbaar, dat is de reden dat ik hem meenam (maar wel met twijfels).

Pietje Precies

Het verbaast mij ook niet dat ie buiten de top-10 eindigt, maar je verwacht hem imo in zo'n etappe in zo'n sprintersveld ergens tussen plek 6 en 14 ofzo. Met als meest waarschijnlijk rond plek 9-11.

Da's 22 punten ofzo, maar er is ook een kans op een uitschieter naar boven en dan lopen de punten harder op.

Maar goed, al laat je het lekker op 22 dan is er alsnog toch sprake van onder verwachting presteren?

En dat hoort er allemaal prima bij, maar ik vind het niet raar om dat te benoemen. Ik heb hem zelf overigens ook met twijfels en vanwege die ruime inzetbaarheid.

Treenert

Lekker hoor 272 puntjes, op deze manier gaat Theuns zijn prijs wel waard zijn. Wel dom om maar 8 renners op te stellen, scheelt weer 6 puntjes. Selectie ongewijzigd voor morgen.

nasibal

-

Laatst gewijzigd
p.zwart

'@tompot, "begint dat gezeik weer?"

Ik heb nog nooit iets gepost over Yskoud en ben niet bekend met eerder 'gezeik' rondom hem/haar. Mijn post was vanuit oprechte interesse en nieuwsgierigheid, getriggerd door zijn eerdere opmerking. Volgens mij is dat prima op zo'n forum als dit.

Roest

Mezgec had toch een indrukwekkende sprint, maar zat veel te ver naar achteren. Desondanks vandaag toch maar Benett als kopman.

JimKro

Ik heb zowel Richeze als EBH. Dus ik 'break' precies 'even', net als Jerry Seinfeld ;)

Aadjenr11

'@jeffrey81 Thanks, gaan we zeker doen.

ivo001

Gestegen van 5553 naar 984 met 298 punten gisteren :)

Vandaag weer dezelfde selectie:
S Bennett (K)
Theuns
Mezgec
Aberasturi
Richeze
Sarreau
Van der Sande
Boasson Hagen

Treenert

Budget was er genoeg, maar dat je ook zoveel plek had Ivo voor zoveel sprinters??

Aanklampen

Dacht hetzelfde Trainert. Met 6 sprinters waarvan 1 aanvaller dacht ik dat al genoeg was.

1 2 ... 79 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.