Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 9 ... 144 145
BarbaStok

Ik vond het bericht van Franky toch wel erg grappig, leuk geschreven!

Jeffrey81

Jongens, ik wil jullie feliciteren. Buiten dat de discussie bijzonder interessant is, heeft tenzij ik me ernstig vergis, al 8 pagina's lang niemand de term "een sloot punten" gebezigd. Want daar krijg ik me toch een partij rode vlekken op intieme plekken van altijd..... hulde!

Ludi

Ik denk dat Roglic best een sloot punten gaat halen deze vuelta. ;)

FabioC

Ondertussen hebben we nog slechts twee dagen om suggesties voor prijzen aan de stagiair door te geven.

nasibal

Jack Bauer doet dan weer niet mee, omdat hij z'n fiets in de sloot staat te punten.

https://www.youtube.com/watch?v=WvcWZSGhwbU

Jeffrey81

lol...hier kon je op wachten natuurlijk :-)

Kip

Wat zou de prijs van Valverde zijn?

ZK

Valverde 4 miljoen denk ik?

Bode80

Ik denk 2,5 miljoen. Moet ws weer knechten voor Quintana en Carapaz. ;-)

ZK

Als je kijkt naar zijn puntentotaal van de afgelopen Vuelta's kan ik me 2,5 moeilijk voorstellen. In de Tour was hij vooraf uitgesproken in dienst van, bij Vuelta mocht hij voor eigen kans gaan..

Ragnar Lolbroek

Bij Valverde kan scorito misschien eens experimenteren met de hier naar voor gebrachte voorstellen. 3,25 miljoen lijkt mij in de Vuelta een mooie prijs voor een Valverde op leeftijd. :)

Ludi

De prijs is natuurlijk afhankelijk van het Budget.

Met een budget van ongeveer 50M verwacht ik ongeveer een prijs van 3.5m, +/-500k.

Carapaz wellicht iets duurder en Quintana wellicht iets goedkoper?

2.5M voor Valverde zou toch wel laag zijn, maar zonder combinatietrui zou zijn puntentotaal vorig jaar ook wel een stukje lager zijn geweest denk ik.

Ik ben erg benieuwd naar de prijzen van de toppers die de tour al hebben gereden en al helemaal van de sprinters. Met dit parkoers vraag ik me af welke sprinters ik ga overwegen voor welke prijs.

hartstikkebedankt

Als Bennett 4 miljoen wordt dan is het inderdaad een lastige keuze.

Rawolf

Bennett 4 miljoen is gewoon altijd nemen, zou me niks verbazen als hij 3 of meer etappes wint.

Denk dat Roglic de duurste renner word, 5-6 miljoen.

Ludi

Ik ben heel benieuwd welke sprinters het willen, kunnen en gaan uitrijden.

Bennett 4M is inderdaad een lastige, aangezien veel van zijn punten nogal achteraan in de ronde gehaald zouden moeten worden. Gaviria zal wel weer rond 3.5M zijn en Ewan ook zoiets.

Ik verwacht Roglic ook als duurste renner, 10%budget ongeveer.

Laatst gewijzigd
Kip

Rijdt Ewan?

Rawolf

Staat bij sommige voorlopige startlijsten op de longlist maar denk niet dat Ewan rijd.

Als sprinters heb je Bennett en Gaviria als echte toppers en daarachter Walscheid, Bauhaus, Mezgez, Jakobsen, Degenkolb, Cav en Modolo.

Timber

Roglic 6 miljoen? Ben ik nou de enige die niet zoveel van Roglic verwacht? Eerste keer Vuelta en al een druk jaar gereden. Bovendien is de Vuelta toch vaak een koers voor de Spaanse en Zuid-Amerikaanse renners. Heel andere koers dan de Giro en de Tour.

Ajvenema

Voor 6 miljoen denk ik dat ik Roglic gewoon thuis laat hoor... Dan kies ik eerder voor Kruijswijk, de sprinter(?) en evt een knecht.

Ludi

Het is natuurlijk afhankelijk van andere zaken, maar ik vind 6m waarschijnlijk ook te veel voor Roglic. Tenzij het budget ineens 60m ofzo is of als andere kleppers even duur of nog duurder zijn.

Rawolf

Als je de topfavoriet voor TTT, TT en eindwinst bent is 6 miljoen een prima prijs. Als het budget overeenkomt met de Tour waar Thomas en Froome ook 6mil waren.

nasibal

Het idee is denk ik vooral dat iemand die in de Giro/Tour topfavoriet is op een bepaald parcours dat in de Vuelta niet zomaar ook is. Dat heeft met vele verschillende redenen te maken.

Wat dat betreft (maar mogelijk op basis van wat andere overwegingen) deel ik de mening van Timber wel en zal ik zeker niet klakkeloos een topprijs voor Roglic neerleggen.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Maar om te zeggen dat het jaar van Roglic druk was? Yates had 13 dagen meer gekoerst vóór de Vuelta vorig jaar (54 om 41)

Ook Mas had meer koersdagen (46) net als Lopez (50).
Nummer 4 Kruijswijk had er wel minder (37), maar die had de Tour in de benen.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Ik vind overigens weer dat het spel te vroeg open gaat. Er zijn nog veel te veel onzekerheden in allerlei ploegen om goede budgetten vast te stellen. Ik ga nog anderhalve week wachten met puzzelen.

Ludi

Ik niet, ik ga twee weken lang iedere dag mijn team omgooien, enkele renners voor mezelf bestempelen als must haves en andere als no go, en dan uiteindelijk must have weglaten en toch een no go overwegen vanwege zijn prijs. Uiteindelijk de laatste dag wisselen en daar dan drie weken van balen. Zoiets, vermoed ik.

1 2 ... 9 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.