Scorito Vuelta 2019

1 2 ... 8 ... 144 145
Ron Janssen

Volgens mij is Thomas nog niet zeker, of hebben jullie ergens een bevestiging gezien?

jsprunk

Waarom is iedereen zo overtuigd van Carapaz? Die rijdt in een ploeg waar Valverde en Quintana boven hem staan in de pikorde en buiten de Giro heeft hij geen enkel (0,0) resultaat dat hem enig recht geeft om daar iets aan te veranderen.

MichielH

Je bedoelt dat ie alleen maar 4e en 1e is geweest in de afgelopen twee giro's? En jij denkt dat Valverde en Quintana boven hem staan in de pikorde? Leef jij in 2017?

Jasperdewaal11

Quintana staat nergens meer boven .....

Ludi

Boven zichzelf, misschien

Zutphen

Dus weinig sprintetappe's. Alleen punchers nodig.

Zutphen

test

GlennTour

Waarom overtuigd van Carapaz?

Zijn prestaties dit jaar.

Quintana gaat naar Arkea, dus in mijn ogen heeft ie bij Movistar nog weinig te vertellen.

En Valverde..tot wanneer staat zijn houdbaarheidsdatum?
Geweldige renner, maar dit gaat gezien zijn leeftijd toch niet meer lang duren denk ik.

S. Dauert

Test geslaagd.

Ludi

Valverde zal wel weer voor die gekke trui gaan, daarmee kan ie carapaz prima ondersteunen lijkt me.

Bode80

'@Kj: Welke trui? Combinatietrui is vervangen door de witte trui voor het jongerenklassement.

Ludi

Oh Ja, helemaal vergeten dat dit was veranderd. Scoritowise was het ook wel een draak, maar in de ronde was het altijd en verrassing wie die trui toevallig aan ging trekken en dat was wel tof.

Laatst gewijzigd
nasibal

Zou er in de Vuelta vaker naar deze wijziging gevraagd worden dan naar de ITT puntentelling afgelopen Tour?

hartstikkebedankt

Pff idd, overigens vind ik het een rare regel dat je geen teamwinstpunten kunt scoren in de ITT. Ik kan daar geen goede reden voor bedenken ook, want qua karakteristieken in de rituitslag is het een normale etappe lijkt me.

MichielH

Bij de etappeoverwinning van een sprinter bijvoorbeeld, willen ze de leadouts ook punten toekennen. Dat Kruijswijk dan ook punten krijgt daarvoor, is een bijkomstigheid, omdat nu eenmaal niet goed vastgesteld kan worden wie er die etappe gewerkt heeft voor de etappe-overwinning van Groenewegen.

Bij een ITT is het aannemelijk dat het een persoonlijke prestatie is, en teamgenoten daar niet aan hebben bijgedragen.

Ludi

Puntentelling van de ttt was ook een veel voorkomend dilemma als ik het me goed herinner.

Over de ttt gesproken, ik ben benieuwd hoeveel teams een goed genoeg team gaan hebben om daarvoor een extra renner mee te nemen. Ik verwacht van veel teams een zeer matig ttt team eigenlijk.

nasibal


overigens vind ik het een rare regel dat je geen teamwinstpunten kunt scoren in de ITT. Ik kan daar geen goede reden voor bedenken ook, want qua karakteristieken in de rituitslag is het een normale etappe lijkt me.

In de ITT dragen je teamgenoten natuurlijk op geen enkele denkbare wijze mee aan jouw resultaat. Dat er wel teampunten gerekend worden voor de truien is te verdedigen: Het is zeer denkbaar dat je teamgenoten hebben bijgedragen aan het feit dat je in die trui start en derhalve ook eindigt. Geel/Wit is hier dan weer ter discussie te stellen natuurlijk.

In de TTT zou je kunnen stellen dat je teamgenoten hebben bijgedragen aan winst. Maar wie reken je dan de 'winst' toe en wie de teampunten? In principe win je in de TTT allemaal.

Om het helemaal 'realistisch' te houden zou je moeten stellen dat er in de proloog helemaal geen truipunten te verdienen zijn. In een openings TTT alleen truipunten, in een reguliere ITT alleen truipunten voor de bollen, wanneer groen/geel/wit tijdens de ITT van schouders kunnen veranderen (wat in de laatste 2 gevallen natuurlijk altijd is). Alleen dan werk je met teveel uitzonderingen etc.

Laatst gewijzigd
Franky122

Ben jij die irritante forumgebruiker die na elke etappe schrijft "Vandaag Teuns niet opgesteld omdat ik niet had gedacht dat hij deze punchy heuvel-etappe aan zou kunnen, anders had ik nu op 87% gestaan"? Erger jij je eraan dat een te laag budget ervoor zorgt dat je meer afhankelijk bent van je 4 klassementsrenners c.q. geluk belangrijker wordt dan wielerkennis en dat een te hoog budget leidt tot 34.789 dezelfde teams? En dat de voorstanders van een verlaging of verhoging daar helemaal geen aandacht aan schenken?

Hi, ik ben de Scorito-stagiair en hier bij Scorito hechten wij waarde aan jullie klachten over het spel. Hoe vaak wordt er wel niet op dit forum verkondigd dat de weken voor de start van een grote ronde, waar obsessief tot diep in de nacht de resultaten van Awet Gebremedhin in 2016 op PCS worden gecheckt, de allerleukste en spannendste momenten met zich meebrengen? En dat de drie weken daarop eiiigenlijk geen zak aan zijn? Daar hebben wij, in samenwerking met onze nieuwe sponsor HVMN, gelukkig iets op bedacht...

Introducing; Scorito Optima! Deze gloednieuwe poule-constructie komt tegemoet aan de wensen van menig wielerfanaat en zorgt ervoor dat de vieze smaak die jij hebt overgehouden van de vorige Tour-editie volledig verdwijnt. Hoe gaat het in zijn werk? Zoals gebruikelijk kunnen Scorito Optima-gebruikers voor aanvang van de Ronde twintig renners kiezen waarmee zij in zee gaan. Haal die wielerboekjes maar tevoorschijn, we gaan puzzelen!

Daarna? Scorito zorgt ervoor dat jij het optimale resultaat van jouw team bereikt door elke etappe de negen renners die de meeste punten opleverden automatisch met terugwerkende kracht op te stellen, inclusief kopman. Geen oneerlijke praktijken meer waarin jouw captain Groenewegen het presteert om als 97e binnen te strompelen. Neen, deze poule laat jouw wielerkennis excelleren op een manier die ongeëvenaard is.

Bang om die aanvaller mee te nemen omdat je toch niet kan weten wanneer hij meezit? Niet met Scorito Optima! Breng die Benoot, Grijp die De Gendt en Werover die Wellens. Het unieke van dit systeem is dat je geen fouten meer kan maken gedurende het spel en dus de volgende dag niet balend op je werk verschijnt. Het meenemen van aanvallers loont dus en daarmee wordt verscheidenheid van teams in de hand gewerkt. Op een rijtje:

Voordelen ten opzichte van Scorito Vanilla:
[X] Grotere impact wielerkennis;
[X] Beperken geluksfactor;
[X] Stimulans meenemen aanvallers;
[X] Meer variatie tussen teams;
[X] Natuurlijk supersaai om elke dag geen team hoeven in te vullen; kan je mooi waterpistolengevecht houden met je buurman!

Bode80

Thomas gaat voor het WK...

https://www.cyclingweekly.com/news/racing/geraint-thomas-hopeful-world-time-trial-championship-tilt-round-off-2019-season-433519

Timber

Thomas is ook helemaal geen Vuelta renner, zelfs zonder WK aspiraties had je hem niet moeten overwegen.

Ludi

Als thomas geprijst wordt zoals yates en nibali in de tour is hij best te overwegen voor deze vuelta, denk ik. Maar inderdaad, zoals ik al vermoedde, ligt de foucs ergens anders.

Kingstown

Daar hebben wij, in samenwerking met onze nieuwe sponsor HVMN, gelukkig iets op bedacht…

Ik typte HVMN in op google en kreeg daar allemaal verwijzingen naar ketonen.

Een beetje gezonde scorito speler wil natuurlijk niet geassocieerd worden met dergelijke dubieuze middelen. Voordat je het weet heb ik straks de bijnaam ketonen-Kingstown en is mijn imago helemaal naar de maan. Ik wil natuurlijk niet dat mijn fantastische scorito prestaties gelinkt worden aan het mogelijk gebruik van ketonen.

Is het trouwens nu ook de bedoeling dat we na iedere etappe een plasje in moeten leveren of is het legaal om prestatie bevorderende middelen te gebruiken bij de dagelijkse samenstelling van een teamselectie ? Ik kon daar niets over terugvinden in de regels.

Ludi

Dagelijks moeten alleen de eerste 10 moeten hun huis laten controleren op glazenbollen en tarotkaarten.

Malathion

'@nasibal
Je zou best kunne betogen dat teamleden bijdragen aan succes van scorende renners in de vorm van verkenning. Asgreen voor Flip afgelopen tour bijvoorbeeld.

Ajvenema

Ik vermoed ook wel dat Kung belangrijk is voor de tijdritprestaties van Pinot? Daarentegen is kruijswijk weer helemaal niet belangrijk voot sprintwinst van groenewegen...

1 2 ... 8 ... 144 145

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.