Bij de etappeoverwinning van een sprinter bijvoorbeeld, willen ze de leadouts ook punten toekennen. Dat Kruijswijk dan ook punten krijgt daarvoor, is een bijkomstigheid, omdat nu eenmaal niet goed vastgesteld kan worden wie er die etappe gewerkt heeft voor de etappe-overwinning van Groenewegen.
Bij een ITT is het aannemelijk dat het een persoonlijke prestatie is, en teamgenoten daar niet aan hebben bijgedragen.
overigens vind ik het een rare regel dat je geen teamwinstpunten kunt scoren in de ITT. Ik kan daar geen goede reden voor bedenken ook, want qua karakteristieken in de rituitslag is het een normale etappe lijkt me.
In de ITT dragen je teamgenoten natuurlijk op geen enkele denkbare wijze mee aan jouw resultaat. Dat er wel teampunten gerekend worden voor de truien is te verdedigen: Het is zeer denkbaar dat je teamgenoten hebben bijgedragen aan het feit dat je in die trui start en derhalve ook eindigt. Geel/Wit is hier dan weer ter discussie te stellen natuurlijk.
In de TTT zou je kunnen stellen dat je teamgenoten hebben bijgedragen aan winst. Maar wie reken je dan de 'winst' toe en wie de teampunten? In principe win je in de TTT allemaal.
Om het helemaal 'realistisch' te houden zou je moeten stellen dat er in de proloog helemaal geen truipunten te verdienen zijn. In een openings TTT alleen truipunten, in een reguliere ITT alleen truipunten voor de bollen, wanneer groen/geel/wit tijdens de ITT van schouders kunnen veranderen (wat in de laatste 2 gevallen natuurlijk altijd is). Alleen dan werk je met teveel uitzonderingen etc.
Ben jij die irritante forumgebruiker die na elke etappe schrijft "Vandaag Teuns niet opgesteld omdat ik niet had gedacht dat hij deze punchy heuvel-etappe aan zou kunnen, anders had ik nu op 87% gestaan"? Erger jij je eraan dat een te laag budget ervoor zorgt dat je meer afhankelijk bent van je 4 klassementsrenners c.q. geluk belangrijker wordt dan wielerkennis en dat een te hoog budget leidt tot 34.789 dezelfde teams? En dat de voorstanders van een verlaging of verhoging daar helemaal geen aandacht aan schenken?
Hi, ik ben de Scorito-stagiair en hier bij Scorito hechten wij waarde aan jullie klachten over het spel. Hoe vaak wordt er wel niet op dit forum verkondigd dat de weken voor de start van een grote ronde, waar obsessief tot diep in de nacht de resultaten van Awet Gebremedhin in 2016 op PCS worden gecheckt, de allerleukste en spannendste momenten met zich meebrengen? En dat de drie weken daarop eiiigenlijk geen zak aan zijn? Daar hebben wij, in samenwerking met onze nieuwe sponsor HVMN, gelukkig iets op bedacht...
Introducing; Scorito Optima! Deze gloednieuwe poule-constructie komt tegemoet aan de wensen van menig wielerfanaat en zorgt ervoor dat de vieze smaak die jij hebt overgehouden van de vorige Tour-editie volledig verdwijnt. Hoe gaat het in zijn werk? Zoals gebruikelijk kunnen Scorito Optima-gebruikers voor aanvang van de Ronde twintig renners kiezen waarmee zij in zee gaan. Haal die wielerboekjes maar tevoorschijn, we gaan puzzelen!
Daarna? Scorito zorgt ervoor dat jij het optimale resultaat van jouw team bereikt door elke etappe de negen renners die de meeste punten opleverden automatisch met terugwerkende kracht op te stellen, inclusief kopman. Geen oneerlijke praktijken meer waarin jouw captain Groenewegen het presteert om als 97e binnen te strompelen. Neen, deze poule laat jouw wielerkennis excelleren op een manier die ongeëvenaard is.
Bang om die aanvaller mee te nemen omdat je toch niet kan weten wanneer hij meezit? Niet met Scorito Optima! Breng die Benoot, Grijp die De Gendt en Werover die Wellens. Het unieke van dit systeem is dat je geen fouten meer kan maken gedurende het spel en dus de volgende dag niet balend op je werk verschijnt. Het meenemen van aanvallers loont dus en daarmee wordt verscheidenheid van teams in de hand gewerkt. Op een rijtje:
Voordelen ten opzichte van Scorito Vanilla:
[X] Grotere impact wielerkennis;
[X] Beperken geluksfactor;
[X] Stimulans meenemen aanvallers;
[X] Meer variatie tussen teams;
[X] Natuurlijk supersaai om elke dag geen team hoeven in te vullen; kan je mooi waterpistolengevecht houden met je buurman!
Ik typte HVMN in op google en kreeg daar allemaal verwijzingen naar ketonen.
Een beetje gezonde scorito speler wil natuurlijk niet geassocieerd worden met dergelijke dubieuze middelen. Voordat je het weet heb ik straks de bijnaam ketonen-Kingstown en is mijn imago helemaal naar de maan. Ik wil natuurlijk niet dat mijn fantastische scorito prestaties gelinkt worden aan het mogelijk gebruik van ketonen.
Is het trouwens nu ook de bedoeling dat we na iedere etappe een plasje in moeten leveren of is het legaal om prestatie bevorderende middelen te gebruiken bij de dagelijkse samenstelling van een teamselectie ? Ik kon daar niets over terugvinden in de regels.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.