Vergeet niet dat het niveau sinds vorig jaar een stuk hoger is, aangezien je nu moet betalen voor Scorito. Dit haalt de ondergrens wel een stuk omhoog. Tenminste, dat praat ik mezelf in.
Ja, dat weet ik en daar ben ik het ook mee eens. Maar ook los daarvan is mijn start deze Vuelta redelijk schandalig en het is gewoon door een gebrek aan focus. Vanaf de Tour van 2017 heb ik maar twee grote rondes onder de 90% gezeten. En één daarvan was de afgelopen Tour, waar ik ook gewoon veels te veel risico's nam. Daar moet ik echt mee stoppen als ik ooit opnieuw top-100 wil halen.
Neem aan dat Herrada morgen niet weer mee gaat zitten (verder heb ik met De Gendt en Gilbert geen aanvallers die goed bergop kunnen finishen), dus zet vol in op mijn klassementsrenners. Mijn team:
- Lopéz (C)
- Roglic
- Valverde
- Quintana
- Pogacar
- Chaves
- Bennett
- Kelderman
- Latour
Kan iemand een vergelijkbaar bergteam op de been brengen?
Wij pedaleren momenteel op een roze wolk van geluk en weelde. Eindelijk komen al die bergen talent er uit. Onze rittenselectie is zojuist voorbij de 99% gestreefd. Mede dankzij kopman Jésus die volgens afspraak wint.
Hier is even sprake van een euforische sprakeloosheid. Nu niet naast onze pedalen gaan fietsen en het bekertje lijkt geen utopie meer. Het is bijna onvoorstelbaar hoe goed wij in elkaar steken. Jah.... dit is een leuk stel hoor, dat team Zadelpen.
Voor mij morgen:
- Lopez (c)
- Roglic
- Aru
- Pogacar
- Kelderman
- Majka
- Valverde
- Kuss
- Martinez
(Kruijswijk en Uran helaas kwijt. Ik hoop later met Powless of Sanchez nog een teamgenoot van de rode trui drager te kunnen inzetten, en anders zal het misschien van de puntentrui moeten komen)
Voor mij morgen
Lopez (c)
Roglic
Valverde
Izagirre
Pogacar
Chavez
Kelderman
Teuns
Latour
Op bank: Gesink, de la Cruz, Van Garderen en Oliviera.
Sta nu op plaats 1214 met 94%. Kruissie en Uran kwijt. Miste vandaag de slag met Gesink, Oliviera en de la Cruz op de bank. Selectie doet het goed en bied perspectief...had meer gehoopt van Gilbert en dark horse Mate die vorig jaar nog 200+ punten pakte.
Zou iemand nog iemand met een bankzitter wisselen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.