Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 102 ... 188 189
Ragnar Lolbroek

'@Daan. Laten we hem voortaan ook DNF noemen. :)

Westland95

Woods kopman, Peters mee, Aranburu mee, maar Valverde en Kuss niet opgesteld. Toch dus een goede score, +6% de 95% in.

rev

Pff keuzes maken is soms zo moeilijk, Fraile,Peters en Formolo op de bank. Toch maar goed nadenken wat ik morgen ga doen. Dagscore 122 -5.1%

Aanklampen

Woods: “was niet van plan mee te schuiven.” Ai, mazzel dus dat hij was in derde schuifje meeschoof.. bergop wel erg sterk, en ballen om zo die finale te spelen..

ditisdavid

Kuss banken is een smetje, maar Valverde, Peters en captain Aranburu (en Cort) brengen mij tot 200 punten en 99.4%. Mooie dag zo.

Pietje Precies

Weer een vluchtersetappe overleefd! Sterker nog: 25 plekken gestegen :)

Bagioli de enige die ik achteraf niet op had moeten stellen (en Kuss wel). Helaas was het ook nog eens de captain. Wel opvallend dat ie zelfs met dit koersverloop niet meezat. Eigenlijk iedereen die mee wilde + goede benen had, kon meezitten. Misschien overschat ik (/overschatten we) Bagioli zodoende en blijkt zo'n grote ronde toch wat pittig voor hem.

Morgen graag een dag waarbij de GC-kleppers alle punten pakken.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik durf Bagioli er toch niet echt uit te laten voor morgen eerlijk gezegd. De AK-mannen gaan dan pas los op de slotklim neem ik aan.

kaboutertje

Woods niet opgesteld, en gezien het plan van de ploeg vooraf ook terecht. Daarnaast vond ik de rit van morgen meer geschikt voor hem. Iedereen die hem wel heeft opgesteld: gefeliciteerd, mooie bonuspunten. Voor morgen hopen dat de AK mannen het gaan uitvechten voor de ritzege.

TheTank

Woods als cap 🤗 Nice!! Valverde wel op bankje helaas, maar mooi 0.9% gestegen naar 97.1
Nu weer hoorfbreken op morgen

Ajvenema

Jammer, valverde op de bank, en de verkeerde captain. Beetje blijven hangen vandaag... morgen weer twijfelen over champie(heeft de benen, maar ga dan eens mee!) valverde, bagioli(?) en woods( tijd voor een rustdagje?)
Dumoulin zal wel op de bank belanden...

Moschetti OTL is eigenlijk het lichtpuntje van de dag :D Hopelijk is het dan nu aan Liepins...

Laatst gewijzigd
Ludi

Lol lol moschetti wint de OTL race van Marezco

MrWallie

Franske Peters rijdt me zowaar de top 10 van de forumpoule binnen en deel de vreugde met DerMeister en Condor ;). Ook hier Opa op de bank, had absoluut niet verwacht dat hij in een vlucht zou zitten met 3 minuten achter Carapaz.

Jori

Hele hele bizarre dag. Valverde mee in de kopgroep had ik zeker niet verwacht, maar niet minder welkom. Wel enorm balen dat Gaudu die notabene een aanval had aangekondigd zich verslapen had. Kuss mee in de kopgroep samen met Bennett was grappig en leek gouden bergen te beloven, maar levert helaas weinig op, zeker vergeleken met wat er halverwege in leek te zitten. Maar het bizarre koersverloop van het weinige koersen op de slotklim, dat verbaasde mij ook. Gelukkig is Wellens nog niet de oude, maar dat je een kopgroepje zo makkelijk weg laat rijden en weinig tempo voert, waardoor je snelle mannen als Aranburu dan nog mee gaat slepen in een 2e groep en je dus per definitie kansloos bent voor de zege, heel vreemd. Kuss leek niet te ademen, dus heel verbaast en eigenlijk verward wat er nou gebeurde toen die 2 TJV's de achtervolging in wouden zetten. Leek op Bennett met een slechte dag en Kuss die bij hem bleef?

G. Martin heel erg lekker, maar wel zulke onpraktische scorito uitslagen. Wordt 2x laatste van een "groepje", terwijl hij normaliter aardig kan aankomen. Koerst ook beetje te dom en moet zich meer laten slepen, zoals Woods en Fraile slim deden in de groep. Daarnaast is plek 5 ook beetje zuur, dat is slechts 2 punten minder dan plek 6 en 4 punten minder dan plek 7, vs 4 punten minder dan plek 4. Ergo, minuscuul verschil vandaag met Aranburu, die in mijn ogen met al deze klimmers eigenlijk nooit meer in groepje 2 had mogen zitten

Guillaume Martin, morgen eigenlijk wel dagje om weer mee te gaan met de aanval :p
Vraag me wel af, wie gaat er morgen de vluchters terughalen? Ineos heeft vandaag al enorm mogen werken vandaag, TJV had al Kuss en Bennett in de vlucht en morgen sloop je dan Bennett definitief, al is de vraag natuurlijk in hoe verre je die nog beschouwd als een troef. Aan andere kant, waarom zit hij dan mee vandaag? En tegen Roglic zijn honger te wedden, is normaliter onverstandig. Israel kan eigenlijk enkel carapaz en roglic verder lanceren en is slimmer vanuit de leunstoel te wachten op een kans, denk ik. EF zou kunnen met een super goede Carthy, maar op zulke aankomsten is het wel vreemd om vol zijn kaart te trekken denk ik, dus nee. Ook nog mss Movistar, maar die hebben vandaag met 3 man in de kopgroep ook vol gekoerst, al lijkt Valverde niet echt voor een klassement te koersen, dus zou het nog prima kunnen.

Laatst gewijzigd
Benzardi

Vandaag Woods, Valverde, Peters en Aranburu meegenomen in mijn team, dus De Duracelli's zijn enig zins tevreden.
Enige smetje is dat ik geen van de 4 Cap. heb gemaakt.

Morgen is het weer bekende verhaaltje krijg een groepje genoeg voorsprong om voor de koers te gaan.
Of houden de heren van Ineos, Jumbo, EF, Movistar de koers onder de controle tot de laatste klim.

jsprunk

Prima dag, 500 plekjes omhoog. Al had ik kopman Woods moeten laten staan ipv Aranburu en had Bennett ook een plekje moeten hebben.

daandej

Je zal zien je haalt bagioli eruit voor g martin morgen en hij wint

Pietje Precies

'@Jori, er stond vandaag wel behoorlijke tegenwind op die klim. Dat zorgt automatisch voor meer behoudende koers en grotere kans op overleven voor de minder goede klimmers van de groep

kevinraar

Heb maar 90 punten gehaald had formolo Kuss en voet helaas niet opgesteld en ik had Wellens kopman gemaakt ben gezakt van 7397 naar 9653 gaat super slecht had goede hoop naar een goede giro kan nu wel een goed resultaat vergeten

Laatst gewijzigd
nasibal

G. Martin heel erg lekker, maar wel zulke onpraktische scorito uitslagen. Wordt 2x laatste van een “groepje”, terwijl hij normaliter aardig kan aankomen. Koerst ook beetje te dom en moet zich meer laten slepen, zoals Woods en Fraile slim deden in de groep. Daarnaast is plek 5 ook beetje zuur, dat is slechts 2 punten minder dan plek 6 en 4 punten minder dan plek 7, vs 4 punten minder dan plek 4. Ergo, minuscuul verschil vandaag met Aranburu, die in mijn ogen met al deze klimmers eigenlijk nooit meer in groepje 2 had mogen zitten

Wat eigenlijk vooral zuur is is dat uiteindelijk die 2e groep net niet teruggepakt wordt. Zelf heb ik aranburu er buiten gelaten omdat ik verwachtte dat hij overal eigenlijk net tekort zou komen. Komt hij ook, maar in het peloton rijden ze al een aantal etappes ook niet echt door.

Jori

'@Pietje: Klopt. Maar de koers was natuurlijk al open door Woods en de 4 die gingen achtervolgen.
TJV was ook bezig met 2 man op kop, maar 1 leek te exploderen waardoor de ander ook direct van kop ging. UAE heeft geen centimeter op kop gereden, terwijl je natuurlijk met FOrmolo en Costa natuurlijk ook geweldige winnaars hebt. Dat de rest zich laat meedrijven, snap ik wel. Maar wel bijzonder natuurlijk, zo was er 0 kans om te winnen. Al is het een trend laatste tijd veel vaker ziet, uit angst om een ander te helpen je eigen kansen om zeep helpen.

Ik wil vooral niet de keuze voor Aranburu minder maken, maar vooral door de extreme situatie van zoveel sterke klimmers om hem heen in de kopgroep, had ik dus niet meer verwacht dat een 7e plek erin zou zitten

@Nasibal: Ws wel, maar durf ik niet te zeggen. Mss dat kopman Bagioli dan nog idd in de punten zou rijden, maar zou ook betekenen dat mensen met Roglic kopman ook wel gigantische papieren hadden. En Aranburu die net zijn karretje in peloton zou kunnen aanhaken op/na de klim zorgt ook dat hij wel kan sprinten voor zo'n zelfde soort plek

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jori

Het ging mij meer om een situatie waarin de groep wordt teruggepakt op 3 km voor de meet, ipv op de klim al. Dan moet ik het nog maar zien of Aranburu nog gaat sprinten.

Jori

'@Nasibal: aah zo. Caja probeerde het nog voor Serrano, maar die kwamen wat mannetjes te kort :p

Aanklampen

Wat jullie schetsen was ook een beetje mijn idee, waarom ik ook twijfelde tussen Oeroe en Woods. Oeroe had meer zekerheid op punten MI maar niet echt veel kans om te winnen (dacht ik). Dat hij eraf gereden zou worden op de klim door een echte klimmer lag redelijk voor de hand. Die wind hielp natuurlijk om de zin om aan te vallen deels wegnam.

Woods is natuurlijk iemand die die klim goed aankan, en met Cort bijna een aanvalsduo aan het worden. Ik twijfelde omdat ik vraagtekens had of hij vandaag er wel voor wilde gaan. Bij de eerste 20/25 zat hij dus ook niet. Pas toen Bennett ging zat Woods erbij..

Wel heerlijke koers zo. Jumbo die blijft aanvallen, Ide en Niki mee, en Kuss die de punten voor de bergtrui waar mogelijk pakt..

Morgen... wie overleeft die laatste klim? Dan moet je als niet klimmer echt wel een minuut of 3 hebben..

Jofferde

'@Benzardi wie heb je dan in hemelsnaam wel kopman gemaakt haha?

nasibal

'@Aanklampen

Waarschijnlijk hebben ze onderaan de klim een minuut of 83 omdat het grootste gedeelte van het peloton wel klaar lijkt met het wielerseizoen ;)

1 2 ... 102 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.