Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 103 ... 188 189
marconeuvel

Nagenoeg perfecte dag qua opstelling. Fraile, Martin, Uruburu (C), Formolo en Bennett, met verder AK puntenpakkers. Gestegen van 94% naar 98%.

Ik heb vanochtend alle berichten van gister met bankpunten teruggelezen. Helaas scoor ik ook in dat klassement heel aardig, met tot de rustdag 270 bankpuntjes. Met perfecte opstellingen had ik ruim boven de nummer 1 gestaan. Maar goed, zo heeft iedereen dat natuurlijk, maar jammer is het wel.

De Condor van Echt

'@DerMeister: I owe you man! Anders had ik toch mooi met Bagioli (of nog erger: Roglic) als kopman gezeten...
Verder had ik Rusty mee, die mooi wint. 176 puntjes vandaag, bijna 900 plekken gestegen naar 66,7%. Nog steeds slecht, maar de stijging is ingezet.

Alleen opa heeft bankpunten gehaald; maar het was niet logisch om hem in de vlucht te verwachten, maar blijkbaar zagen TJV/Ineos geen gevaar daarin. En TJV was netjes mee. Daarmee lag de druk mooi bij Ineos. Ik vraag me af waarom Ineos ook niet iemand meestuurde, om het gewicht van de koers niet te hoeven dragen? Of is dat een gekke gedachte?

Laatst gewijzigd
Aanklampen

'@condor, dan moet je wel iemand kort hebben staan. Als van Baarle mee was gegaan, dan had Ineos nog moeten rijden. Enige manier MI was dat carapaz met Bennett/Valverde meesprong om die te neutraliseren. Wel extra inspanning maar dan spaar je je ploeg wel..

Pietje Precies

Wat je bij de analyse achteraf ook niet moet vergeten is de locatie waar de kopgroep is weggereden. Ontstaat de kopgroep 30 km eerder, zitten er totaal andere mannen vooraan. Het is best bijzonder dat dit parcours tot deze koers heeft geleid. Wat dat betreft worden we wel verwend met hoe gretig zeer veel renners nog zijn.

De tweede groep is overigens eerder net niet vooraan er bij geraakt, dan net niet terug gepakt. Was ook wel lastig. Hele dag al zware koers, dus de koek zal bij velen aardig op zijn geweest.

En ook tactisch... moet Formolo zich opofferen voor een kansje voor Rui Costa? Moet Kuss zich opofferen voor tijdwinst van Bennett? Schelling gaat nooit winnen als ie écht meerijdt. Elissonde en Nieve gaan überhaupt nooit winnen op dit parcours. Die van Sunweb konden niet beter. De beste mannen zaten mijns inziens gewoon vooraan.

Bij Aranburu is het bijzonder prettig dat hij vrijwel altijd sprint voor een ereplek. Iets wat Kuss nu al meermaals juist (extreem) niet doet. Vandaag was ik daar content mee met hem op het bankje.

Verder was het voor Ineos eigenlijk wel prima dat er een kopgroep voorop bleef. Zodoende waren de mogelijke boni's voor Roglic weg. Ze hebben het mijns inziens echter wel behoorlijk verkloot dat ze zoveel energie hebben moeten steken in de etappe van vandaag. Wel goed gedaan van de concurrentie!

Jori

'@De Condor van echt: Mooie keuze met Nans, gefeliciteerd!

Als Ineos mannetje mee had gehad, hadden ze alsnog moeten rijden, gezien Bennett, Nieve etc. allemaal een stuk gevaarlijker staan en ze al Sosa tijd hebben laten verliezen dat die geen gevaar meer is in de ranking. Dan hadden ze enkel mannetje minder gehad

Sloddies

Een zonnetje breekt door voor de Sloddies. Eindelijk een etappe met voornamelijk goede keuzes. Woods (c), Valverde heel mooi en Oeroeboeroe ook. Zou er harder gereden zijn op de klim, waar ik bang voor was, zou hij gelost zijn.

Ook Kuss was mee, maar zijn uitslag viel uiteindelijk tegen.zijn punten niet! Stannard viel tegen, dacht dat hij wel eens mee zou kunnen gaan maar helaas. Als ik in zijn plek Cort had opgesteld was de euforie nog groter geweest.
Nu tevreden met een stijging naar 94%, benieuwd naar morgen.

jsprunk

Die Barbero is trouwens wel lekker bezig om zijn award binnen te slepen

Pietje Precies

Er is juist boven verwachting hard gereden op die klim door de samenstelling van de kopgroep (met zeer veel goede klimmers).

De kans was op voorhand zeer groot dat als Aranburu vandaag in de kopgroep zou zitten (en die kans was klein), de klimconcurrentie aanmerkelijk minder zou zijn (omdat de kopgroep vaak al eerder zou zijn ontstaan en dus ander type renners, zie bijv de etappe die Dowsett wint in de Giro). En desondanks heeft Aranburu (door de tegenwind) de klim overleeft.

Volgens mij is dan de enige juiste conclusie dat je zijn klimkwaliteiten hebt onderschat (en/of niet wist dat er behoorlijke tegenwind zou staan)

Laatst gewijzigd
nasibal

De tweede groep is overigens eerder net niet vooraan er bij geraakt, dan net niet terug gepakt. Was ook wel lastig. Hele dag al zware koers, dus de koek zal bij velen aardig op zijn geweest.

Want het kan niet allebei waar zijn? ;) Het peloton zat er niet ver achter. Ik denk dat als de koers 2 km langer was geweest groepje 2 groepje 1 nog niet had gehad en het peloton er mogelijk al wel overheen was gekomen eigenlijk.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, beide kan ook. Maar het gat met 'groep 1' was een seconde of 10. En met het peloton een seconde of 40.

Verder was er geen enkele ploeg die er zowel baat bij had om de kopgroep in te rekenen, als die de knechten daartoe had.

Laatst gewijzigd
Benzardi

'@ DerMeister

Een Belg die het wel probeerde genaamd Wellens, al had ik er een nare bijsmaak bij deze Cap.
Ik zat te twijfelen tussen Wellens en Peters.

Verkeerde gegokt :O(

Kip

Minder aanvallers nemen is minder verkeerd gokken:)

nasibal

Ja, beide kan ook. Maar het gat met ‘groep 1’ was een seconde of 10. En met het peloton een seconde of 40.

Maar die 10 seconden bleef wel gelijk, terwijl het peloton dichterbij kwam. 2 tot 3 km langer koers, of 1 mannetje extra van INEOS en er hadden heel andere mensen een goede score gehad vandaag.

Waar ik me vooral aan stoor is de enorme passiviteit van enkele ploegen tot nu toe. Natuurlijk, de AK ploegen zullen het bordje van INEOS leegeten, prima, maar bijvoorbeeld een QS heeft gewoon een kans om te winnen met Bagioli. Maar de 28e plek in het AK van Cattaneo zal te belangrijk zijn om hem op kop te zetten. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken.

Aanklampen

Oeroeboeroe was vorig jaar In een soortgelijke etappe met een soortgelijke klim (-1km korter, iets minder steil) tweede. Als was daar de kopgroep minder voorzien van klimmers.

De kans dat hij vandaag mee zou zitten, schatte ik ook vrij groot in. Daarom die keuze stress. Nu algemeen 8ste, maar dat kan na morgen zo weer heel anders zijn. Over @Poeksel gewipt ;-)

De Condor van Echt

'@aanklampen en @jori: bedankt, helder!

Benzardi

Even tussen door Mijn Scorito CV doet het weer.

Alleen ik word er niet vrolijk van wat ik zie. =:O)

Jori

En ook tactisch… moet Formolo zich opofferen voor een kansje voor Rui Costa? Moet Kuss zich opofferen voor tijdwinst van Bennett?
Ja of samenwerken. Maar zo ga je iig niet winnen en kan je net zo goed een dagje in het peloton spenderen. TJV zag je het proberen oa, maar daar gebeurde dus iets met 1.

Schelling gaat nooit winnen als ie écht meerijdt. Elissonde en Nieve gaan überhaupt nooit winnen op dit parcours. Die van Sunweb konden niet beter. De beste mannen zaten mijns inziens gewoon vooraan.
"Dat de rest zich laat meedrijven, snap ik wel"

Volgens mij is dan de enige juiste conclusie dat je zijn klimkwaliteiten hebt onderschat (en/of niet wist dat er behoorlijke tegenwind zou staan)
Ja dat is inderdaad wel de enige juiste conclusie als je een groepje van Nieve, Bennett, Kuss, Formolo, Costa, Elissonde hebt en Aranburu wordt niet gelost.....

Pietje Precies

Ja dat lijkt mij eigenlijk totaal misplaatste kritiek van je @Nasibal. Ik heb 40 man in de kopgroep gezien vandaag (18 ploegen ofzo) en jij klaagt over passiviteit?

Cattaneo had inderdaad mee kunnen rijden, maar dat was dan ook gelijk de enige extra knecht. Dan was de kans op een pelotonsprint wat groter geworden. Gaat er wel vanuit dat Bagioli nog wat energie in de tank had zitten. En dat waag ik te betwijfelen. Als Bagioli vandaag had willen/kunnen winnen, heeft ie behoorlijk wat kansen laten lopen. Overigens had ik Bagioli zelf als kopman, dus ik had ervoor getekend.

Mijns inziens was tot dusver enkel de slotfase van etappe 5 (nadat de groep Kuss was ingerekend) een passieve bedoeling en worden we verder ontzettend vermaakt

Laatst gewijzigd
Florian

Als er morgen in de vlucht paar sterke klimmers zitten, zie ik ze het trouwens echt wel redden. Of ben ik nu abuis?

Aanklampen

Vuelta laat veel koers zien.. vermaak me best, ook al omdat scorito laat zien dat ik geen Démare en Almeida gemist heb ik het selecteren. Veel opener en nog echt koers. Slimme lepe renners zoals FRAILE en Woods die het in de finale slim speelden. Alleen had ik verwacht dat woods van FRAILE zou overnemen toen ze samen een gat hadden

Jori

'@Goldengoal: de etappe is niet vreselijk moeilijk om te controleren tot aan de slotklim. Een ploeg zou natuurlijk kunnen zorgen dat ze de vluchters dan net inrekenen of met bijv. 30 seconden laten beginnen aan de slotklim, dan zal het wel naar de ak-mannen gaan. Vraag is wel vooral welk team wil dat doen, zeker als je de etappe van vandaag in ogenschouw neemt.

hartstikkebedankt

'@nasibal

Je had dus gewild dat DQS o.a. Cort naar de finish had gebracht die hun man Bagioli vierkant naar z'n moeder had gesprint?

Aanklampen

BAGIOLI had nooit van Cort gewonnen. Daar is die Deen te snel en te sterk voor. ik snap nog steeds niet wat BAGIOLI nu echt wil/kan.

Vooral BAGIOLI doet mij pijn met McNulpunty’s

kevinraar

mij team voor morgen
roglic
kuss
mas
soler
poels
formolo
vlasof
costa
bagioli

bank
dumoulin
aranburu
wellens

nasibal

'@Pietje

ergens heb je wel gelijk hoor. Er wordt van voren wel gekoerst, maar als ze weg zijn zijn ze weg. Misschien ook wel logisch, maar ik vind dat maar een tamme bedoeling. De hele 'halen ze het of halen ze het niet'-spanning valt weg. Oh en inderdaad, misschien heeft etappe 5 er wel te diep ingehakt bij mij ;)

1 2 ... 103 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.