'@Ditisdavid
in 2019 reed die ook nog wel redelijke resultaten bij elkaar in eendagskoersen en etappekoersen van een week en presteerde die ook totaal niets in de Tour. Ik zie het gewoon niet als een renner voor een grote ronde. Wat in zijn voordeel spreektdat er in een week al heel veel aankomsten bergop liggen. We gaan zien of die een echte klasbak is of dat het gewoon een goede pick is gebleken.
Bij het beoordelen van Dan Martin moet je ook wel zijn prijs meenemen. Hij was in de Ardennenklassiekers echt bij de besten (na zijn val voor de Tour) en gezien de eerste week van deze Vuelta zag ik hem in meerdere etappes goed presteren (top 5). Voor 1,5M leek Martin mij dan ook een koopje dat je gezien zijn duidelijke vormpeil goed kan opstellen in meerdere etappes in de eerste week.
'@Ajvenema Ik heb inderdaad ook Woods mee, die zag ik, net als Martin, in de eerste week meerdere keren vooraan eindigen.
Daarbij speelt ook mee dat het budget ruim is en ik -- gezien klimmen eerste dagen -- liever wat meer investeer in klimmers/punchers dan normaal. Bij de eerste sprintetappe ben ik met maar drie spinters (Bennett, Philipsen en Kanter) zelfs nog wat gestegen door de vele truipunten die ik toen al kon opstellen.
'@Rawolf: Hebben we het nou over Dan of Guillame?:) Ingewikkeld!
@ditisdavid: Ik vond dit echt een prachtig parcours voor Woods als kopman, zag hem wel in de rol die Dan Martin nu vervuld:) Vind juist de track record van Dan Martin vrij belabberd de laatste jaren, terwijl Woods sowieso vaak niet voor een klassement ging.
Vind het overigens allebei prima picks die hun geld al (bijna) waard zijn
Carthy heb ik overigens geen seconde overwogen, die komt echt uit het niets wat mij betreft:)
dit:
betekent natuurlijk allerminst dat:
Verder lijkt me dit
Juist wel degelijk een indicatie dat hij juist op typische Vuelta aankomsten met de toppers in dat werk meekan. Of dat ook gaat leiden tot een klassement en derhalve 'zo'n vuelta' dat moet nog blijken natuurlijk. Maar dat hoeft ook niet voor 1,5 miljoen.
Dat gezegd hebbende had ik in eerste instantie ook Woods boven hem verkozen. Gelukkig nog teruggedraaid.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.