Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 111 ... 188 189
Benzardi

Zelfs dit lukt mij niet :O(

Maar oke morgen sprint etappe.
Ik ga voor een.

Ackermann
Philipsen
Kanter
Van der Sande
Enz.

nasibal

'@KJ

Klopt. Die laatste mannen kunnen namelijk gewoon 'meerijden' terwijl SKY het kopwerk doet. Hooguit dat ze op een sporadisch moment een keer een regenjasje moeten aannemen.

Jori

Hier haakte ik al af. ALt+S voor 750k links laten liggen is denk ik, in deze vergelijking écht heel stom vooraf. Twee top 10 uitslagen en je hebt het er praktisch alweer uit. Haal hij die niet kost het je hooguit 750k. Was Alt +S dubbel die prijs geweest had ik daar anders naar gekeken. Bennet is leuk voor de teampuntjes maar als je Kuss en Dumo ook al hebt dan wil je daarnaast toch echt wel een aantal top 10 kandidaten op gaan stellen. Bennet had nog wel (vooraf) in de plaats van Dumo gekund. Daar had ik nog wel in mee willen gaan, maar alleen door het prijsverschil. Kuss op dit parcours ook altijd betere optie dan Bennet. Dus nee, Bennet is nu leuk, maar vooraf absoluut helemaal niet verstandiger dan Alt + S
Tja, hier zijn we het dan niet over eens. Jij ziet een paar leuke uitslagen, ik zie het doorhamer effect van de teampunten in de vuelta. Bennett klimt normaliter al beter dan grossschartner en doet dat deze Vuelta wederom. Heeft de extra factor Roglic en Grossschartner heeft enkel zijn punch, maar geen echt klimvermogen en nu achteraf blijkt ook dat hij erg goed met slechte weersomstandigheden kan omgaan (wist ik iig niet, denk jij ook niet?). Dat verdient echt geen plekje in mijn selectie, hoe leuk nu zijn resultaten achteraf blijken te zijn of voor welke prijs dan ook. Bennett stapelt straks 6 a 14 punten extra bovenop zijn eigen score. in aanvallersritten zijn dat 14 punten waar je aanvallers normaliter gemiddeld al moeilijk aan komen. Etappes die naar de klassementmannen gaat, nog een kans op 10 punten extra en zelf uitslagen. Dat zijn gewoon bommen met punten. Ik stel liever 8 mensen met superveel truipunten op en 1 aanvaller voor een aanvallers etappe, dan meer aanvallers. Zeker als die truipunten van klimmers komen, die met mazzel zelf dus nog een verrassend aantal punten kunnen pakken in die etappes.


Formolo kunnen we het over hebben. Dat was voor 2 miljoen een enorme potentiele miskoop en ik snap waarom mensen zich niet aan hem gewaagd hebben. Wetende dat het wel een enorme aanvallende renner is als hij er doorheen zakt én hij zeer goed overweg kan met steile pukkels was het echter niet per sé een dommere keuze dan Sosa. De kans dat Sosa goed genoeg was om top 10 uitslagen te rijden was natuurlijk niet groter dan dat Formolo daartoe in staat zou zijn en Sosa gaat per definitie niet of nauwelijks in de aanval. Sosa heeft dan wel de teampunten, maar die discussie is hier al vaak gevoerd. Teampunten zijn (zeker voor die prijs) geen toegevoegde waarde als de renner zelf geen uitslagen rijdt, dan kan je beter de goedkoopste knecht nemen als je toch die teampunten wil. Anders gooi je gewoon geld weg.
Voor mijn geval gaat het dus om het plekje. Dan heb ik liever daar voor 750k extra een mogelijkheid, dan het standaard truitje. En mocht er iets met Carapaz gebeuren, wat is er dan mogelijk?


Verder denk ik ook hét moment om een hardnekkige mythe op dit forum te ontkrachten: Namelijk dat de laatste man voor SKY een puntenpakker zou zijn. Ja Sky heeft met Bernal, Thomas, Landa Porte (verder terug) en Froome (nog veel verder terug) enkele renners in een ‘knechtenrol’ gehad die zelf ondertussen minimaal podiumkandidaat waren. Uiteraard pakken die punten, maar het heeft niets met ‘laatste man’ te maken, maar alles met hun kwaliteiten zelf. Andere laatste mannen zijn altijd vrij duur gebleken in prijs/punten verhouding als je de teampunten (die je dus ook met een goedkopere renner kon halen) er af haalde. Sterker nog, ik denk dat door de rondes heen laatste mannen van andere ploegen in sommige gevallen een betere optie zijn geweest qua prijs/punten verhouding. Enige uitzondering die ik hierop kan bedenken is een Henao op een blauwe maandag heel wat jaartjes terug. Jongens als Nieve deden het vooral door de vrijheid die ze kregen na het uitvallen van de kopman
eens, daar gaat het mij dus niet om. Laatste man is enkel interessant normaliter als die man ook beschermt is of als er wat gebeurt met de 1e man, al profiteren de anderen daar net zo goed van.

Benzardi

Thx........... GoldenGoal. ;)

nasibal

Tja, hier zijn we het dan niet over eens. Jij ziet een paar leuke uitslagen, ik zie het doorhamer effect van de teampunten in de vuelta. Bennett klimt normaliter al beter dan grossschartner en doet dat deze Vuelta wederom. Heeft de extra factor Roglic en Grossschartner heeft enkel zijn punch, maar geen echt klimvermogen en nu achteraf blijkt ook dat hij erg goed met slechte weersomstandigheden kan omgaan (wist ik iig niet, denk jij ook niet?). Dat verdient echt geen plekje in mijn selectie, hoe leuk nu zijn resultaten achteraf blijken te zijn of voor welke prijs dan ook.

Weet je zeker dat je niet gevoed wordt door je frustratie Ringel S niet te kiezen? Alle vrijheid, fantastische punch, Vuelta, 750k. Daarbij ook echt wel prima klimvermogen. Alleen geen top 10 klilmvermogen.

Hoe duur was Bennet eigenlijk? Klimmen Formolo, Martin, Gaudu, Soler, DLC (en Martinez/Woods) iets beter en Bennet rijdt hier 3 a 4 plekken lager. Had vooraf heel goed gekund. Bennet nog veel beter inschatten dan dit lijkt me minder waarschijnlijk dan dat die andere namen het beter gedaan zouden hebben. Rijdt Carapaz vanaf dag 1 in het Rood (had ook gewoon gekund) heb je nog minder aan Bennet. Mis je op het plekje van Bennet een jongen die nu steevast top 10 rituitslagen rijdt heb je nóg minder aan Bennet.

Allemaal dingen waar je je voor 750k-ringel S vooraf (en we hadden het over vooraf) helemaal geen zorgen om hoeft te maken. Die heb je er gewoon extra bij. Stel je hem niet op, stel je hem niet op. Bennet (of een 4e jumbo klimmer for that matter) neem je mee voor de teampunten en dus ook om op te stellen, kan me voorstellen dat dat ook nog invloed op je teambalans gehad heeft.

Laatst gewijzigd
Ludi

Bennett 1m ;)

Masterw

Morgen stannard weer sprinten?
:-)

KV

Nee. We gaan niet weer de Smith vs Stannard discussie voeren :-)

Ludi

Ik denk dat bennett meenemen en niet opstellen meer oplevert dan ingedrukteS, aangezien de een in ieder geval op het einde mogelijk al +echtheelveelpunten krijgt, voor mijn gevoel..

KV

'@nasibal: heb zelf ook Felix en ben er wel blij mee maar heb jij hem opgesteld in etappe 1 en 5? Ik jammer genoeg niet en dat scheelt wel natuurlijk veel. Punten van Bennett (die ik niet heb) zijn wel wat “zekerder”

nasibal

'@KJ

24 + 18 ALS Roglic twee truien pakt. Vooralsnog is die rode in handen van Carapaz. Valt dus wel mee ;)

@KV
In etappe 1 niet, net als Kuss en Mas. Had daar een kleine blackout. Zeker omdat ik RingelS juist voor dat soort etappes had meegenomen. Punten van Bennet lijken zekerder omdat Roglic de favorietenrol waarmaakt. We hadden echter een discussie over vooraf en ik denk niet dat je kan stellen dat Roglic vooraf echt beter was dan Carapaz of dat etappe 1 per sé naar Roglic zou gaan. Er waren echt wel meer kanshebbers, Roglic was er daar één van. Een goede ja, maar niet de enige.

Overigens was de discussie natuurlijk niet of Bennet al dan niet een goede optie was. Maar of vooraf(!) Bennet + Sosa beter was dan Felix + Formolo. En vervolgens redeneerde ik daar aan vast dat het hebben van Dumo en Kuss af doet aan de waarde van Bennet. Heb je een van die 2 niet wordt het alweer een ander verhaal.

Laatst gewijzigd
Ludi

'+42 en mogelijk +18 vanuit de bergtrui is voor bennett iig mogelijk en voor bijna alle andere niet. Ook is bennett veel flexibeler in etappes waar mijn renners gemiddeld gezien niet top 20 rijden, vluchtersdagen of zelfs bv in de tijdrit (jaja ik weet dat je daar geen teampunten krijgt jongens ;) ).

@nasibal: voor mijn gevoel was roglic, zeker door de tijdrit en zijn punch/sprint, echt dé favoriet voor "echtheelveel(trui)puntenman". Carapaz presteert voor mijn gevoel beter dan ik had verwacht, vooral buiten die ene etappe waar roglic/jumbo een gat had moeten dichten. Ik verwachtte carapaz zeker top 5 in alle truien behalve JK, maar ik verwachtte eerder dat hij zou tegenvallen dan dat roglic in het begin van de vuelta tot etappe 11 zou tegenvallen. Ik verwachtte eigenlijk precies deze roglic, alleen een betere dumo en een kuss zonder +10 door een domme fout.

[Quote=Kj]

Wie wordt de “paktechtheelveelpunten” man

ROGLIC – de laatste jaren als ie start áltijd etappes winnen en podium (rip dauphine). Altijd. Pakt 2 mogelijk 3 truien in de eerste 3 dagen (of toch in ieder geval top 5s daar) en heeft mogelijk de 2 beste klimmers van het hele peloton in zijn team. Mogelijk zijn zij met 4e gewoon bij de beste 10 klimmers hierzo. Die vierde, bennett, kan gewoon samen met gesink als ze goed zijn, het hele peloton slopen. Oke, misschien zakt ie na 2 weken weg. Maar dan heeft ie als kopman hopelijk al echtheelveelpunten gepakt.

Over jumbo gesproken: DUMOULIN en KUSS. Zijn naar mijn mening allebei top 5 materiaal in dit veld. Hebben de “echtheelveelpuntenman” in hun team en hebben beiden nog wat extra’s, een tijdrit of een vinnige punch die zelfs pogacar niet kon volgen tot 2x toe (dauphine en tour).

[/quote]

Laatst gewijzigd
nasibal

'@KJ

Die bergtrui is een enorme longshot natuurlijk. Dat kan, maar zou ik vooraf niet direct heel erg serieus meenemen. En dan nog. Hoeveel top 10 uitslagen moet Felix denk je rijden om dat te compenseren? Of beter gezegd: 75% van dat aantal te compenseren?

In de vluchtetappes is het fijn inderdaad om een 4e Jumbo er bij te hebben. Maar wat had het alternatief op die plek over een hele ronde voor je gepakt? Niet 0 , anders was het gewoon vooraf, of achteraf, of beiden een slechte keus geweest en hoeven we de dsicussie sowieso niet te hebben. Teampunten zijn fijn en makkelijk, maar iemand die zelf structureel top 10 uitslagen rijdt scoort altijd nog meer punten.

Beetje hetzelfde als sprinters voor 500k-750k die heel fijn zijn als ze elke keer 10e worden. Maar uiteindelijk heb je ook een paar écht scorende sprinters nodig. Daarom dus dat ik denk dat 3 Jumbo's voordelig is, maar 4 niet per definitie van meerwaarde. Kuss was als 2e sowieso een betere optie en dan kan je vervolgens twijfelen tussen Bennet en Dumo wat mij betreft.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Op voorhand zat de toegevoegde waarde van Bennett hem denk ik vooral in etappes als die van morgen. Gelukkig is hij inmiddels voor dat soort etappes geen geweldige opvuller meer, met dank aan Roglic zijn regenjasje geklungel.

Desondanks moet Bennett echt vlot opzouten. Iedereen die hoog staat heeft veel en de juiste klassementsmannen, maar Bennett is nog wel zo'n eentje waar je echt een verschil mee kan maken / hebt kunnen maken. In de top-10 zijn er maar liefst 7 luitjes die hem hebben en hem bijvoorbeeld vandaag ook opgesteld hadden.

Laatst gewijzigd
nasibal

In etappes met wat meer klimmen zal Bennet ook nog wel meer moeten gaan werken. Nu kan veel opgevuld worden door andere knechten. Dan zakt hij er nog wel doorheen. Geen zorgen Pietje ;)

Daarnaast is het gewoon verneukeratief dat een stuk of 5 a 6 jongens onder hun niveau lijken te rijden, of zelfs al naar huis zijn waarvan vooraf niet 100% zeker was dat dit het geval zou zijn, terwijl Bennet wel gewoon op z'n niveau rijdt (wat vooraf ook helemaal niet zeker was) en daarnaast eigenlijk alleen Carthy (en misschien Champoussin) duidelijk sterker rijdt dan verwacht. Of in ieder geval anders dan verwacht. Het dubbeltje valt wat dat betreft ook precies goed. Hoewel niemand verrast zal zijn over de uitslagen van Bennet momenteel zou ook iemand verrast zijn als hij per etappe een aantal plekken lager zou zijn geëindigd.

Laatst gewijzigd
Ludi

'@nasibal: mwah, ik vond het geen longshot, noemde het zelfs als reden om ze te kiezen bij mn teamargumentatie. Heb vorige post geedit met dat als quote.

Ik denk dat het hebben van 4xjumbo+carapaz+d martin +mas en 2 aanvallers waarvan 1 kopman beter is dan een derde aanvaller. Ik heb bennett niet, maar had hem graag gehad nu. Stond er ook een tijd in maar kwam niet helemaal uit door pinot/martinez/g martin kwestie.

Het winnende en optimale team gaat vast meerdere dure sprinters hebben, want dat team heeft geen martinez, dumo, pinot, froome etc. Maar als martinez en mas precies hadden gewisseld nu qua punten had het optimale team geen mas en wel martinez gehad. Die gedachte is niet eens zo heel raar voor mijn gevoel. Ik daalde meer doordat ik al 4 uitvallers heb, waaronder eigenlijk mijn betere aanvallers, en door captain ackermann 2/3 plekken eindigde achter de andere 2 dure sprinters dan door het hebben van smith/kantet/raim/morin tov 1-2m sprinters. Het hebben van een tweede, en zeker derde, dure sprinter kan dan voor mijn gevoel alleen als je vooraf wist welke dure klimmers gingen tegenvallen (froome en pinot leken logische daarvoor, Martinez en dumoulin minder) of als je meer risico wil lopen dat je die niet hebt dan dat de dure sprinter die je wel hebt uitvalt.

KV

Het grote probleem is dat we altijd vinden dat het budget volledig (of toch bijna) op moet. Zo heb ik Dumoulin maar de dag voordien erin gezet (voor Pinot trouwens wat natuurlijk niet beter was geweest) maar had ik er zeker geen goed voorgevoel bij (vooral door zijn voortdurende geklaag, in de Tour maar ook in de interviews vooraf “ik heb geen hoogtestage kunnen doen dus het zal wel weer niet lukken” en zijn matig optreden in de Ardennen). Eigenlijk moet je dan gewoon Bennett in de plaats durven kiezen en desnoods meer investeren in sprintteam zekere punten, bv de 3 toppers meenemen, maar daar werd vooraf lacherig om gedaan. Heb nu zelf Ackermann en Philipsen maar een Bennett is toch wel leuk om erbij te hebben, ondanks het feit dat hij natuurlijk geen 350 punten zal halen.

Pietje Precies

Qua Sosa heb ik er te weinig bij stil gestaan dat dit bijzonder ongunstige weersomstandigheden voor hem zijn. Nou is dat wellicht niet de volledige verklaring voor zijn behoorlijk povere presteren, maar denk toch wel voor een aanzienlijk deel.

Verder was het wel een koop waarvan ik wist dat het 8 of 9 van de 10x een miskoop zou zijn (die puur teampunten pakt) en maar 1 of 2 van de 10x een mooie. Echter heeft ie dan wel de potentie om gelijk een hele mooie te zijn.

Is dus denk ik iemand die je in de Tour beslist niet moet hebben. Daar heb je degelijkheid nodig op GC-gebied, want je kan je weinig fouten permitteren. Je moet immers ook een stuk of 7 sprinters hebben, wellicht wat tijdrijders/puncher/aanvallers, etc. Dus dan eindig je maar met 10 GC-mannen.

In de Vuelta vind ik het prima om ook nog longshots als 11e, 12e, 13e etc mee te nemen. Achteraf heb je immers maar 4 sprinters nodig. En op voorhand kon je er ook prima op gokken dat 4 of 5 sprinters voldoende zou zijn.

Maar of het een verstandige keuze was... geen idee... misschien niet nee. Voorlopig doet het gelukkig nog niet zoveel pijn, stel hem immers gewoon niet op. Al was longshot Carthy leuker geweest.

-----------------------

Even een irritante/arrogante opmerking tussendoor, maar ik kan het toch niet laten om hem eindelijk eens te gaan maken:

Jammer dat Martinez op deze manier uit de Vuelta is gegaan. Nu blijven sommige nog in de waan dat ze pech hebben gehad i.p.v. dat ze een onverstandige keuze gemaakt hebben.

Sorry not sorry

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Ik had Bennett meegenomen vanwege de lage prijs en een mogelijke overwinning al in etappe 1. Ik had hem zelfs voor 1,5m nog overwogen.

Nu ook blijkt dat ze niet dom op kop gaan rijden, kan Bennett vaak rond de 10de plek mee. Met straks wellicht Kuss in de bergtrui levert hij nog eens 51 punten op. En ik had mij zelf al voorgenomen te ‘gokken’ op een Roglic die de Vuelta zou winnen. Dan sla je met 4 of nu 3 jumbo’s een hele grote slag, vooral ook al omdat de kans dat hij groen zou winnen ook best groot is. Zo zijn alle sprinters halverwege al kansloos voor die trui, terwijl ze nog maar 1x hebben kunnen sprinten.

Zag net die 1ste klim. Weer mareczko snel gelost maar hij bikkelt wel lekker door

KV

Ik zie Kuss nu wel niet de bergtrui halen hoor

Ludi

'@pietje: mwah, pakte hem als laatste dure pick voor de "wat als", gezien woods best in de eerste 3 etappes best een trui of meerdere had kunnen hebben en hijzelf op de plek van mas had "kunnen" staan. Leek me geen super pick maar pinot viel af, froome was een no go en mij leek martinez met en JK en een goede tijdrit me een betere keus dan g martin en ook een betere keus dan S Bennett. Verder eens hoor, zonder die +2m budget had ik hem nooit overwogen überhaupt. Leek me meer een fomo pick en hoopte via de tijdrit en "watals" neer verschil te kunnen maken IN DEZE VUELTA dan het verschil tussen kanter en s bennett.

Laatst gewijzigd
floda

Dat morgen een sprint wordt gelooft iedereen wel, maar als ik naar overmorgen kijk zie ik op alle sites verschillende info over de laatste 2 km. Iemand enig idee wat het nu de waarheid is?

Rawolf

Het enige waar Sosa wereldklasse in is zijn aankomsten boven de 2000m voorlopig.

S. Dauert

'@albert De laatste 2 kilometer loopt met gemiddeld 4,5% op overmorgen, vandaar.

Jori

'@Nasibal: haha het is goed hoor. Heb je al berekend hoeveel punten Felix je heeft opgeleverd? Of heeft hij je enkel punten gekost...
Etappe 2 houdt hij een Marc S. voor je op de bank, denk ik.
Etappe 3 pakt hij mooie punten, maar had daar anders geen Vlasov of Gaudu gestaan. Vlasov pakt ietsje meer, Gaudu verliest daar slecht 6 punten tov Felix
Etappe 5 doet hij het heel goed, maar bij mij in de basis stond daar G. Martin, daarom denk ik dat Felix hier Guillaume er buiten houdt?
Etappe 6 pakt hij 10 punten, maar 4 meer dan Dumoulin.
etappe 7 0 punten tov 8 voor Mas of Kuss met meer zelfs
Etappe 8 houdt hij denk ik G. Martin op het bankje?

Felix was gewoon overbodig, Selig ook, Formolo ook erg duur en over de toegevoegde waarde van een 2e topsprinter kunnen we discussiëren, maar die wil ik je nog wel geven als goede zet. Hier had je gewoon goede "buffer"-mannen neer kunnen zetten voor het geval er paar uitslagen door zouden knetteren, zoals Roglic met groen + rood of eventueel Carapaz. Je selectie is erg goed en mooi, maar geen echte scorito-vuelta selectie.

1 2 ... 111 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.