Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 112 ... 188 189
Poeksel

Bekende feiten voor de Vuelta:
George Bennett heeft al twee keer bewezen top tien in een grote ronde te rijden.
Hij werd voor dit jaar gehinderd door een fysiek probleem waaraan hij eind vorig jaar geopereerd is.
Het hielp: hIj reed dit jaar tot de Tour sterker dan ooit, zie https://www.procyclingstats.com/rider/george-bennett/2020
In de Tour viel hij tegen door een valpartij.
TJV had aangekondigd anders te willen rijden dan in de Tour door verschillende renners hoog in het klassement te houden.
Roglic was bij de bookmakers topfavoriet voor de rode en puntentrui.
Hij was maar 1 miljoen.

De kans dat George Bennett zijn geld meer dan waard zou zijn is met die feiten veel groter dan dat hij een miskoop zou zijn lijkt me?

Laatst gewijzigd
Jori

'@Poeksel: In afgelopen tour brak hij wel een rib. Was hij daarvan genoeg hersteld? Hele tour heeft hij dat probleem meegesleept. Voor 1 miljoen was dat natuurlijk niet zo relevant, vind ik overigens met dezelfde argumenten die jij hebt en daarom vind ik het zelf ook een misser van mij.

Laatst gewijzigd
Ludi

Eens. Al heb ik hem frustrerend genoeg zelf ook niet.

Pietje Precies

Eens Poeksel

Helaas heb ik hem desondanks niet. Ik ben wel benieuwd of Bennett anders had gekoerst als Dumoulin nu 7e in het klassement had gestaan.

Ik vond 4x Visma iets te veel eieren in één mandje leggen

Mja, de gedachte dat ik in plaats van Ackermann & Sosa ook Bennett & Bennett had kunnen hebben is (inmiddels) wel een vervelende

Laatst gewijzigd
Jori

Voor 500k minder heb je Martin & Martin, ook al zo'n iconisch duo :p

Pietje Precies

Gelukkig heb ik de juiste van dat koppel ook. Vanzelfsprekend niet verwacht dat hij dit niveau zou halen. Zeker niet op klimmen zoals die van vandaag. Zou heerlijk zijn als ie dit vol weet te houden en misschien zelfs wel podium rijdt.

Ook een zalige coureur om te supporteren!

G Martin voor 2.5m haal ik mijn neus voor op. Jammer dat ie zo bedrijvig is. Hopelijk is de tank spoedig leeg.

Jori

'@Pietje: ‘Ik reed een goede klim maar spaarde me enigszins voor de komende dagen’, waarmee [Guillaume] Martin doelt op etappes waar hij via de ontsnapping meer punten kan behalen.

Pietje Precies

Morgen mag ie in de kopgroep van me!

nasibal

De kans dat George Bennett zijn geld meer dan waard zou zijn is met die feiten veel groter dan dat hij een miskoop zou zijn lijkt me?

Niemand zei dan ook dat Bennet een miskoop zou zijn :)

Maar zoals Pietje al opmerkt had een goede Dumoulin (en straks mogelijk ook een Kuss zonder tijdsverlies) een flinke invloed op het koersen van Bennet kunnen hebben. Daarnaast was natuurlijk ook nog maar de vraag of de vorm die hij voor de tour had weer terug zou komen. Eerder een mogelijkheidje dan een zekerheidje. Desondanks voor 1 miljoen altijd een plausibele renner en ging het meer om '4x Jumbo' dan specifiek om Bennet :) Alleen leek Bennet vooraf de minst interessante optie van de 3, tenzij je het tegenvallen (niet eens het uitvallen) van Dumoulin zag aankomen. Dat had natuurlijk gekund, er waren tekenen.

TheTank

Prima score vandaag. Had alleen opa erin moeten zetten ipv Woods. Voor morgen erg jammer dat Moschetti er niet meer is, maar gelukkig geen moeite of twijfels over wie op te stellen.

Bennett(c)
Manzin
Morin
Thijssen
Smith
Carapaz
Roglic
Mas
D. Martin

TheTank

Oh wacht, Mas levert nauwelijks iets op. Dan Kuss denk ik voor 12

Treenert

Waar haal je die laatste 2 punten van Kuss vandaan?

Klein beetje weggezakt vanwege verkeerde dagselectiekeuzes. Morgen en overmorgen hopen op een renner of 5 á 6 in de top-10. Liepins ook een kansje wellicht.

Iemand enig idee wat Bagioli aan het doen is?

Laatst gewijzigd
Lo Zar

3e week Bagioli week.. ik zie 3 kansen.. of hij is misschien een beetje Tommoe..

TheTank

'@Treenert, je hebt gelijk. 10 voor Kuss. Dan kun je nog twijfleen om een Bagioli te nemen als knecht voor Bennett, maar dan toc nog liever 10 zekere punten voor Kuss

raymankapeens

Hmz,

Stannard erin of toch 8P Martin of 8P Mas, of 3P Valverde die meesprint :P of 10 Bagioli voor als Bennett wint

Masterw

Stannard op Twitter:

“I will race the balls out of my pants for all My scorito friends.”

Positief dus! Ik zeg opstellen maar :-)

Ajvenema

Is die etappe van morgen zoals scorito het zegt, en ook de collega van karsten gisteren: vlak?
Of is het meer zoals pcs en ik het zien: zoals die etappe die wellens won, en voer voor puncheurs?

Aanklampen

'@Ajvenma, lijkt meer op een Parijs-Tours op en af de laatste 40km. Alleen de sterke sprinters overleven dat. Ik betwijfel of een Mareczko dat kan overleven.

Treenert

Dan wordt Pedersen morgen mijn kopman

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Ik moet zeggen dat ik verreweg van een expert ben maar ik heb wel het idee dat twitter/wielerflits over het algemeen overdrijft hoe zwaar een eventuele sprintfinish is.

In de Giro zag je dat eigenlijk alleen Gaviria er af en toe werd afgereden en die had corona, en in de tour zag je een enkele keer dat Ewan het wel welletjes vond(en die had de hoop op de groene trui al heel snel opgegeven). SKA sprong twee keer weg maar dat is scorito technisch niet zo interessant want de sprinters finishte alsnog in de top 20.

Een Mareczko zal het vast zwaar hebben vandaag maar verder moet dit toch vrij straightforward zijn lijkt mij.

Laatst gewijzigd
MrWallie

Ik ben het met je eens dat naarmate mensen meer kennis krijgen ze soms iets te veel in details duiken en het totaalplaatje vergeten, Milan. Hier wordt echter bedoeld dat het in de Vuelta nog wel eens voorkomt dat 'vlak' gewoon een 8% a 1km op het einde heeft zitten waardoor sterke sprinters en puncheurs voor de dagzege strijden.

KV

'@Milan: het ging over de etappe van morgen, niet over vandaag

Milanjacks

'@KV

Excuus dat had ik niet meegekregen.

@MRwallie

Ik heb een beetje het idee dat de wens ook vaak de vader van de gedachte is. Een type Groenewegen zal het hier vast lastig krijgen maar tegenwoordig zie je sowieso dat sprinters een stuk beter klimmen dan pakweg tien jaar geleden.

Pom titcock

Omdat ik altijd graag mijn geld opmaak heb ik voor een of andere steimle gekozen van 1 miljoen. die jongen kan glad niet sprinten, gaat die nog een keer mee doen om de ballen of blijft die 100+ finishes neerzetten?

Ajvenema

Vandaag moet wel lukken, maar die finish van morgen lijkt me qua profiel meer op die etappe van wellens dan die van vandaag toch? En daar pakte notabene roglic een paar seconden... Op scorito zie je die finish alleen niet eens:)

ik wacht de previews wel even af en besluit op basis daarvan wat we gaan opstellen morgen

1 2 ... 112 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.