Bekende feiten voor de Vuelta:
George Bennett heeft al twee keer bewezen top tien in een grote ronde te rijden.
Hij werd voor dit jaar gehinderd door een fysiek probleem waaraan hij eind vorig jaar geopereerd is.
Het hielp: hIj reed dit jaar tot de Tour sterker dan ooit, zie https://www.procyclingstats.com/rider/george-bennett/2020
In de Tour viel hij tegen door een valpartij.
TJV had aangekondigd anders te willen rijden dan in de Tour door verschillende renners hoog in het klassement te houden.
Roglic was bij de bookmakers topfavoriet voor de rode en puntentrui.
Hij was maar 1 miljoen.
De kans dat George Bennett zijn geld meer dan waard zou zijn is met die feiten veel groter dan dat hij een miskoop zou zijn lijkt me?
'@Poeksel: In afgelopen tour brak hij wel een rib. Was hij daarvan genoeg hersteld? Hele tour heeft hij dat probleem meegesleept. Voor 1 miljoen was dat natuurlijk niet zo relevant, vind ik overigens met dezelfde argumenten die jij hebt en daarom vind ik het zelf ook een misser van mij.
Eens Poeksel
Helaas heb ik hem desondanks niet. Ik ben wel benieuwd of Bennett anders had gekoerst als Dumoulin nu 7e in het klassement had gestaan.
Ik vond 4x Visma iets te veel eieren in één mandje leggen
Mja, de gedachte dat ik in plaats van Ackermann & Sosa ook Bennett & Bennett had kunnen hebben is (inmiddels) wel een vervelende
Gelukkig heb ik de juiste van dat koppel ook. Vanzelfsprekend niet verwacht dat hij dit niveau zou halen. Zeker niet op klimmen zoals die van vandaag. Zou heerlijk zijn als ie dit vol weet te houden en misschien zelfs wel podium rijdt.
Ook een zalige coureur om te supporteren!
G Martin voor 2.5m haal ik mijn neus voor op. Jammer dat ie zo bedrijvig is. Hopelijk is de tank spoedig leeg.
Niemand zei dan ook dat Bennet een miskoop zou zijn :)
Maar zoals Pietje al opmerkt had een goede Dumoulin (en straks mogelijk ook een Kuss zonder tijdsverlies) een flinke invloed op het koersen van Bennet kunnen hebben. Daarnaast was natuurlijk ook nog maar de vraag of de vorm die hij voor de tour had weer terug zou komen. Eerder een mogelijkheidje dan een zekerheidje. Desondanks voor 1 miljoen altijd een plausibele renner en ging het meer om '4x Jumbo' dan specifiek om Bennet :) Alleen leek Bennet vooraf de minst interessante optie van de 3, tenzij je het tegenvallen (niet eens het uitvallen) van Dumoulin zag aankomen. Dat had natuurlijk gekund, er waren tekenen.
Ik moet zeggen dat ik verreweg van een expert ben maar ik heb wel het idee dat twitter/wielerflits over het algemeen overdrijft hoe zwaar een eventuele sprintfinish is.
In de Giro zag je dat eigenlijk alleen Gaviria er af en toe werd afgereden en die had corona, en in de tour zag je een enkele keer dat Ewan het wel welletjes vond(en die had de hoop op de groene trui al heel snel opgegeven). SKA sprong twee keer weg maar dat is scorito technisch niet zo interessant want de sprinters finishte alsnog in de top 20.
Een Mareczko zal het vast zwaar hebben vandaag maar verder moet dit toch vrij straightforward zijn lijkt mij.
Ik ben het met je eens dat naarmate mensen meer kennis krijgen ze soms iets te veel in details duiken en het totaalplaatje vergeten, Milan. Hier wordt echter bedoeld dat het in de Vuelta nog wel eens voorkomt dat 'vlak' gewoon een 8% a 1km op het einde heeft zitten waardoor sterke sprinters en puncheurs voor de dagzege strijden.
Vandaag moet wel lukken, maar die finish van morgen lijkt me qua profiel meer op die etappe van wellens dan die van vandaag toch? En daar pakte notabene roglic een paar seconden... Op scorito zie je die finish alleen niet eens:)
ik wacht de previews wel even af en besluit op basis daarvan wat we gaan opstellen morgen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.