Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 125 ... 188 189
Rawolf

Vandaag word zo'n dagje wat goed kan zijn voor het bankpuntenklassement.

Aranburu (C)
Cort Nielsen
Carapaz
Roglic
Valverde
Philipsen
Aberasturi
Bagioli
Stannard

Mogen het voor mij gaan doen.

Ludi

Met deze kopgroep moet het goedkomen. Nou s bennett nog gewoon niet aan sprinten toekomen en het is goud!

Ackermann mee als damage control, verwacht een POGlic, dus hij mag captino zijn.

Connotador

Ik vond Woods vandaag de lastigste om wel of niet mee te nemen.

Na de etappe van woensdag bekruipt me toch het gevoel dat hij gaat babysitten voor Hugh bij dergelijke etappes of kopwerk gaat verrichten in de finale. EF lijkt me daarnaast te rijden voor Cort op zo'n finish.

Verder staat Woods ook niet echt bekend om zijn geweldig positionerend vermogen.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Mozes kriebel, dit was een lastige. Roglic, Carapaz, Aranburu (c), Ringel S, Valverde, Aberasturi, Stannard, Smith, Bagioli.

Op de bank: v/d Sande, Philipsen, Ackermann, Woods, G.Martin, Chaves, Soler, Vlasov, De La Cruz.

Eke renner in mijn selectie zou top 20 kunnen rijden vandaag. Vooral het banken van Tosh doet pijn, hem had ik eigenlijk speciaal mee voor dit soort etappes. Philipsen + Ackermann banken is een flink risico maar ik verwacht toch dat het slotklimmetje net te zwaar is voor ze.

Ludi

Waarom verwachten mensen meer van aberasturi dan ackermann? Iets gemist? Is serrano dan niet logischer?

Laatst gewijzigd
DKrikk

'@Kj https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-burgos/2020/stage-1 Dat heeft met Burgos etappe 1 te maken. Wat natuurlijk een momentopname is, waarbij (als we feltek moeten geloven) hij toen ook in uitzonderlijke vorm verkeerde.

Ik heb toch Ackermann verkozen boven Aberasturi, maar denk dat die keuze om het even is.

nasibal

Daar Aberasturri dit in theorie wel moet aankunnen (tenzij het echt los gaat natuurlijk, maar dan is ook de vraag of Serrano het aankan) en simpelweg de afmaker van dienst is daar lijkt Serrano me inderdaad niet logischer.

Laatst gewijzigd
ronvisser

Het feit dat veel mensen Oeroeboeroe hebben gebankt en Philipsen/Ackermann capitano hebben gemaakt, zal waarschijnlijk te maken hebben met de aanvankelijk foutieve voorbeschouwing van Scorito. Daar hadden ze het over 1,8 % stijging, waar het daadwerkelijk om 5% gaat. Vanmorgen hebben ze dit dan wel aangepast, maar puur op basis van de sterverdeling/voorbeschouwing van Scorito zou ik ook mijn hele sprintequipe opstellen.

Bij mijn Oeroeboeroe als kapitein en ook D. Smith en Van der Sande zijn mee. Die kunnen dit wel aan, lijkt me. Ben nog wel bang dat Philipsen vandaag stiekem gaat verrassen, maar hij houdt bij mij het bankje warm.

Ludi

https://www.procyclingstats.com/race/ruta-del-sol/2020/stage-2

Ik had meer dit in gedachten. Maar kan beide inderdaad. Al lijkt me ackermann dan veiliger

marconeuvel

Zoals hierboven aangegeven, zullen vrij veel deelnemers hun opstelling baseren op de voorbeschouwing en favorieten van Scorito. In die voorbeschouwing werd (voor de aanpassing) nauwelijks iets gezegd over de serieuze punch vlak voor de finish. Nu hopen dat die voorbeschouwing er inderdaad flink naast bleek te zitten, want de meeste sprinters zitten bij mij vandaag op de bank.
Na het zien van de opstel- en captainpercentages kneep ik hem wel even, omdat ik bang was er toch naast te zitten. Ik sta echter nog steeds achter de visie dat dit geen sprint voor Bennett en Ackermann wordt.

Sloddies

Bij de Sloddies staat van de sprinters alleen Bennett in de basis. Volgens het officiele etappeprofiel zit er 80 meter hoogteverschil in de laatste 2 km. Gemiddeld 4%. Gesteld dat het de laatste 500 meter wat afvlakt betekent automatisch dat dan de eerdere 1500 meter boven de 5% zijn. Dan zijn de sprinters normaliter toch kansloos?! Die hebben het na 1500 meter a 5% zodanig zitten dat ze hun achterstand op het laatste stuk echt niet meer inhalen.

Ter vergelijking: op dit forum is uitvoerig gediscussieerd over de kansen van de sprinters in de eerste etappe van de Tour in Brussel. Daar gingen de laatste 500 meter a 5%. Kristoff kreeg daar als sprinter de voorkeur boven Philipsen omdat hij beter heuvelop kon sprinten. Hij werd met pijn en moeite 14e. De meeste discussie destijds ging erover of Groenewegen kans zou hebben: die vraag is nooit beantwoord omdat hij ten val kwam. Ik ben ervan overtuigd dat ook hij de top 10 niet gehaald zou hebben.

Mijn selectie: Oeroeboeroe (c) Bagioli (vandaag niet dan nooit niet), Cort (net als Bagioli evt uit de vlucht), Stannard (die gaat heuvelop beter dan Smith, maar ik weet niet exact hoe goed hij zal zijn). Carapaz, Roglic en Kuss voor vaste punten. Valverde, die moet hier zelfs als 40-jarige heuvelop nog top 15 kunnen rijden. En tot slot: toch maar als damagecontrol Bennett, hoewel ik er niet in geloof. Maar wellicht 10 punten via een ploeggenoot.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Ritten zoals vandaag maken het spelletje van Scorito zowel leuk als frustrerend, mooi!

Vandaag opgesteld:
Bagioli
Cavagna
Stannard
Ackermann (damage control)
Philipsen
Smith
Roglic
Carapaz
Valverde

Wie mijn captain uiteindelijk is geworden? Het rouletteballetje is blijven liggen op Ackermann, vraag me niet waarom. Wsl. omdat ik in een vlaag van verstandsverbijstering denk dat de verschillen m.n. in de RS en niet met de kopman gemaakt worden.

Ackermann kopman.... Ja, jullie mogen lachen. Als ik dan maar verbaasd mag zijn over al die mensen die Aranburu wel in hun TS hebben (57%) maar hem niet opgesteld hebben (57-32=25%), en slechts 6% kopman. Waarom nemen die hem dan in vredesnaam mee???

nasibal

Een excuusje van scorito in het verslag van vandaag zou inderdaad wel gepast zijn. Al mogen ze van mij vaker van dit soort foutjes maken ;)

marconeuvel

Juist mooi toch nasibal? Lekker zelf het parcours bekijken en anders af en toe de mist in gaan met een (al dan niet bewust) misleidende voorbeschouwing.

nasibal

Juist daarom mogen ze van mij ook vaker dit soort foutjes maken Marcel. Alleen het erkennen van een dergelijke fout ipv op het laatst snel aanpassen en doen alsof er niets gebeurd is zou ze wel sieren :)

marconeuvel

'@sloddies je beschrijving van de finish klopt niet helemaal. De laatste 500 meter vlakt het nog niet af, maar pas de laatste 100/150 meter. In de 800 meters daarvoor stijgt de weg 60 meter, wat over die afstand een helling van 7,5% geeft.

Ludi

Als deze etappe in de GT zou zitten zou een kopgroep van 18 zonder sagan en matthews winnen, terwijl in de voorbeschouwing sagan en matthews "achtige" renners kopman moeten zijn. En dan wordt trentin 14e na knechten voor het geel voor vanavermaet ;)

En dan wint natuurlijk benoot met het plaatje van SKA of andersom. Lekker verwarrend enzo!

Matthews wint dan voor sagan het sprintje voor plek 19 ofzo.

Dan wil in excuses, nu is het in ieder geval niet gestript :p

Laatst gewijzigd
nasibal

Overigens, als de kopgroep het haalt met de huidige voorsprong dan gaat Jakub vandaag OTL ben ik bang :D

La Primavera

'@Kj Dan had Serry de etappe gewonnen. ;)

nasibal

'@La Primavera

Een massapsrinter vanuit een kopgroep?

La Primavera

'@nasibal Don't shoot the messenger!

Daan Brakenhoff

Het probleem wordt nu wel wie die kopgroep gaat terugpakken. Ze hebben toch al 11 minuten nu...

ditisdavid

Tweede dag loterij op een rij, zal vrij willekeurig zijn wie er voor een 5e plek wil sprinten.

Don Gielius

De bijna dagelijkse vraag "Waarom neem je renner x dan mee?" kan volgens mij simpel worden beantwoord met dat 40 tot 60% van de spelers niet meer dan 10 minuten per dag mag dit spel bezig is en dus gewoon denkt dat het vandaag vlak is. Je ziet toch zelfs hier op het forum nog mensen hun team last minute compleet omgooien als er bepaalde info gedeeld wordt. Laat staan de mensen die het niet zo volgen.

Zelf Cort als kopman verkozen boven Buru, goed wetende dat ik risico neem als die te kort komt. (nice one nasibal)

Aanklampen

Ik denk dat ze het gat laten oplopen om vervolgens er in de laatste 50-60 km flink hard te maken.

Ik verwacht iets van Astana en EF (hopelijk voor Cort, ik denk dat Woods graag iets terug doet voor zijn gewonnen etappe, en dan bedoel ik tempo maken op de klim dat Cort net aankan), maar misschien ook Quickstep (voor Bagioli/Bennett). Als Quickstep wat wil voor Bennett zouden ze het iets korter moeten houden, aan de andere kant willen ze natuurlijk niet op kop worden gedwongen.

We gaan het zien. Kan me niet voorstellen dat ze niets gaan doen.

1 2 ... 125 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.