Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 126 ... 188 189
Jori

Heerlijk zulke dagen, ouderwetse scorito tijden herleven! Sprinters of toch geen sprinter? Zou deze renner er nog net wel aan zitten met zijn spintje of niet?

Hier dan ook lekker ouderwetse en misschien wel gedateerde wielerregels gebruikt:
1) Valverde altijd opstellen
2) bij twijfel, Roglic kopman
3) als je twijfelt of het voor sprinters te zwaar is, dan is het voor sprinters te zwaar

Natuurlijk moeten we het nog maar zien. De kopgroep met Molenaar als favoriet?! in mijn ogen, kan me eigenlijk niet voorstellen dat de vlucht het haalt, ondanks deze monstevoorsprong van 12 minuten. Weet enkel niet of dat voor de spinters gunstig is of ongunstig. Misschien zou Roglic nog wel een paar boni's ruiken, net als Gaudu/Valverde/Carapaz/D. Martin of zou er mss wel extra tempo worden gemaakt voor Aranburu. Leek me dan dat de sprinters het helemaal zwaar zouden krijgen. Maar met een vlucht vooruit hebben ze niks anders meer om echt voor te koersen, anders dan de eer en weet niet of de eer je gebiedt 900 meter a 7-7.6% pijn te lijden, voor die laatste 100 meter idd vlak zijn. Daarnaast zullen de ak mannen wel nerveus blijven en knallen we alsnog met een rotvaart de laatste kilometer in, waar het tempo niet gedrukt zal worden.

Uiteindelijk zelfs besloten om mijn laatste gokje Philipsen ook te banken voor Mas. Mijn gevoel zegt me dat Philipsen beter dan ooit klimt en dit zelfs nog zou moeten kunnen. Maar heb niks definitiefs in de recente uitslagen gevonden wat zou wijzen op dat hij het wel of niet zou kunnen. En dan heb ik of last van wishful-thinking of ik zou toch iets extra's gezien hebben op non-referentie punten. Feit dat hij vorige sprint iets meer leeggelopen oogde door de wat warrige voorbereiding, gaf mij toch het laatste zetje om te concluderen dat hij niet echt veel meer inhoud heeft en dat het dan wel wishful-thinking zou moeten zijn. Maar echt concreet is het allemaal dus niet

Dion Smith ook gebankt. Coppa Sabatini won hij idd, maar ook tegen een veel minder deelnemersveld waar oa Bouhanni nog 19e werd en ik dus twijfel aan de tegenstand en met name het tempo op de klim. Daarnaast natuurlijk erg schimmig hoe opeens Stannard de voorkeur kreeg uit het niets boven Smith en heeft Mitchelton-Scott een geschiedenis met de spinter lekker te offeren om de klassementsman veilig te houden. Hoeft allemaal niks te betekenen, zeker nu blijkbaar net Mitchelton-Scott zich op kop heeft gezet van het peloton (met DQS en Movistar)

Laatst gewijzigd
arjenzvob

https://www.ciclismointernacional.com/vuelta-espana-2020-stage-10-preview/

Vond ik ook interessant...

Aanklampen

'@arjenzvob, die had ik ook gelezen. Ik heb mijn voorkeur voor Cort (soort Trentin) vertaalt in een kopmanschap. Of de liefde bekoelt vandaag, of hij is de eerste die ik opstel.

Ik kies graag de Trentin type's omdat je ze ook in de heuveletappes op kan stellen. Dat gaat voor een aantal niet niet zo snel op.

Ik denk dat Astana als eerste iemand op kop zet.

Ludi

Laat brent maar winnen van deze 4 dan.

Won hier ook het sprintje van tosh voor de andere 3!

https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2020/stage-5

:p

Jori

Astana, DQS en Mitchelton nu op kop, terwijl Movistar dus ook al eerder werkte. Wordt zinderende ontknoping!

Ludi

Iets van "twee honden en een been" en roglic ;)

Lowland

Zelf helemaal eens met Don Gielius. Heel veel mensen doen voor de lol mee met een vriendenpoultje en zijn van die typische Tour de France kijkers die alle kleinere rondjes en wedstrijden niet kijken, nooit hebben gehoord van alle namen die jullie noemen, wellicht nog nooit hebben gehoord van Aranburu. Die gaan af op wat scorito voor rankings neerzet, klikken wat namen aan die bij Scorito als sprinter zijn gerangschikt en hebben helemaal geen tijd en zin om na te gaan met filmpjes van vorige wedstrijden van jaren terug om op Google Maps te kijken naar of de weg niet wat meer oploopt of niet.

Hier zit een klein segment fanatieke en enthousiaste volgers, ik denk dat er heel wat mensen mee lezen, maar dat dat enkele procenten zijn van het totaal aantal deelnemers

pedro

Ik heb nu al spijt dat ik Großschartner, Valverde, Kuss en Woods in die volgorde op t bankje heb want denk toch dat die het beter gaan doen dan Aberasturi en Smith in ieder geval(andere opgestelde twijfelgevallen zijn Bagioli,Wellens en S.Bennett).
Zou me niks verbazen als alle AK mannen dik top20 rijden(en dus Mas en Vlasov ook het opstellen overwegen waard waren)

Ludi

Wel de meest relevante concurrentie % vermoedelijk, niet? :p

Lowland

'@Kj ja voor de overwinning wel ja, want dan heb je de iets minder bekende namen vaak wel nodig.

Ajvenema

https://twitter.com/RCCantabria/status/1321882956110192644/photo/1
Was deze hier eigenlijk al gedeeld @nasibal? Voor mij een beetje de doorslag om Philipsen ook maar op de bank te pleuren...

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Het is jammer dat de meeste luitjes maar 4/5/6 sprinters hebben en daardoor Roglic/Carapaz/Dan Martin/etc als 'opvulling' hebben. Waardoor ze zomaar 'per ongeluk' drie top-10'ers erin geklikt kunnen hebben

Bovenin heeft wel vrijwel iedereen Aranburu of Roglic als captain i.p.v. een sprinter

pedro

'@Pietje Precies Nou ik heb maar 4 sprinters maar ook al had ik er 10 ik had die 3 man sowieso opgesteld omdat de aankomst zo lastig is dat ik hun meer kans geef dan zga alle sprinters(ik zie hooguit een sprinter of 3 mee doen als de AK mannen er voor gaan). Dus daar is niks per ongeluk aan als die top10 eindigen

Jori

'@Pietje: En wat vinden wij van mensen die Ackermann opstellen? :p

Nee hoor, grapje, ben het volledig eens. Maar ja, uitslag is nog niet bekend: Door zaken waar wij geen zicht op hebben zou het best eens alsnog sprinters kunnen zijn. Signalen zijn echter gunstig, waar Valverde al spreekt over een kans en Astana al rijdt voor Aranburu. Roglic ziet ook al mogelijkheden, melden ze net op Sporza.

@Ajvenema: is een heel mooi linkje! ik ben niet zo bekend met de bron en betrouwbaarheid, maar zal wel goed zitten denk ik? Ik heb het zelf gegooglemapst en dan de hoogteverschillen die ik kreeg omgerekend. en wat stukjes lopen verslepen om bijv. de laatste 100 vlakken meters buiten beschouwing te laten. Ik kwam uit op 7 a 7.6% voor 900 meter en dan 100 meter vlak. Dit oogt nog iets steiler zelfs

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@arjen vergeet niet om Philipsen op te stellen!
Of ben ik nu te laat? 😜

Ajvenema

'@Jori: Ik ben ook niet per se bekend met deze bron, maar het was het meest gedetailleerde(en stijle) kaartje wat ik tegenkwam in een aantal previews. Als dit het echt is zou ik het ontzettend knap vinden van Bennett om te winnen:)

Jori

Qua gemiddelde percentages kom ik aardig dicht bij de percentages die ik had berekend, dus lijkt me wel correct. Toch is zo'n profiel altijd wel indrukwekkender om te zien.

ditisdavid

De Spaanse sites met hoogteprofielen - APM, 39x28, deze, enzovoorts - zijn meestal wel nauwkeurig. Deze helaas gemist hoewel Strava een vergelijkbaar beeld geeft. In het voordeel van de sprinters spreekt dat er weinig punchers zijn, wat voor mij de doorslag tussen Aranburu en Cort gaf. (En Cort heeft het al laten zien op zwaardere aankomsten).

Aanklampen

Bennett loopt nu al te harken.... Dat wordt hem niet vandaag.. Die gaat helemaal leeg zijn

Daan Brakenhoff

Daar gaat de kopman van 56% van de deelnemers...

Ajvenema

Laat Sam maar werken!!

DKrikk

Bennett heeft het al erg lastig op het 1e klimmetje van de dag.

madeinstars

Echt geen peil te trekken op wanneer Bennett wel en niet goed klimt

Florian

Hoe klimmen de andere sprinters (ik kan niet kijken)?

La Primavera

Het stond in de sterren geschreven. ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 126 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.