Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 127 ... 188 189
arjenzvob

Haha @DerMeister Philipsen houdt de bank warm ;)

@Jori:
Qua gemiddelde percentages kom ik aardig dicht bij de percentages die ik had berekend, dus lijkt me wel correct. Toch is zo’n profiel altijd wel indrukwekkender om te zien.

Dus omdat het aardig dicht komt bij de percentages die jij had berekend is het correct?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Pedro, dan is het in jouw geval inderdaad niet per ongeluk. Ik had het ook niet over iedereen.

Maar ik weet zeker dat vele andere Scorito-spelers vandaag Roglic, Carapaz en Dan Martin puur voor de 'zekere punten' hebben gepakt. En niet omdat ze hen in de top-10 van de daguitslag verwachten.

@Jori, Ackermann zit wat mij betreft op het randje. In een interview verklaart hij beter te klimmen dan vroeger en hij loste recent ook pas zeer laat. Wat zijn verhaal dus lijkt te bevestigen. Er is ook nog geen aankomst geweest waar hij een twijfelgeval was en er vervolgens niet bij zat. Dit is de eerste 'test'

Onder andere vorig jaar Giro eindigde hij best goed op een enigszins vergelijkbare aankomst (die Carapaz won). Ik denk dat die aankomst wel iets makkelijker was dan die van vandaag. Die van vandaag zou normaliter denk ik te zwaar moeten zijn. Het scheelt echter wel iets dat er geen Sagan/Matthews/Ulissi/Alaphilippe in koers is.

De vraag is wie er zodoende aan gaat vallen.. als dat wederom kaliber Contador is (zoals in 2008) dan kan er natuurlijk een groot kruis over Ackermann. Wellicht gebeurt dat niet met het oog al op het belangrijke weekend. Is het zodoende iemand van een stuk lager kaliber, dan is overleven misschien mogelijk.

Als een Ackermann het vervolgens aan kan, kan het ook gelijk een top-3 score zijn. Het alternatief wat je kon opstellen haalt realistisch waarschijnlijk maximaal een top-10 / top-12. Het voordeel van dat alternatief is dat ie voor een klassement koerst en zijn tijdsverlies zal willen beperken. En dus ook daadwerkelijk probeert om 10e-12e te worden. Waar Ackermann wellicht laat lopen als winnen niet meer mogelijk is.

Ik zelf vond dat een lastige keuze. Zeker nog met de 'zekere' punten erbij. En met de kans dat een kopgroep er met de zege vandoor gaat (als DQS, Astana, MTS daar voor hadden gekozen). Pak je dan bijvoorbeeld Kuss als 9e? Of Mas met iets minder 'zekere' punten, een aankomst die hem matig ligt, maar wel GC-ambitie en dus gedwongen om zo goed mogelijk proberen te eindigen. Of Vlasov die denk ik beter kan eindigen, maar wel maar 3 'zekere' punten pakt. Lastig.

Ik zelf heb zodoende Ackermann het voordeel van de forse twijfel gegeven. Maar ik hoop dat het te zwaar voor hem blijkt! Want dan verwacht ik tevens geen Bennett meer.

---------
Zalig dat Bennett nu al problemen heeft om het tempo van het peloton te volgen :D

Valvuillerdemoz

Bennett is toch gewoon even de benen aan het testen? Waarom anders op het grootste verzet naar boven rijden? Lijkt me gewoon een warming up voor de finale straks.

nasibal

Het punt is ook een beetje dat als dit te zwaar is voor de sprinters dat niet gelijk wil zeggen dat er dus 10 AK mannen in de top 10 staan. Er fietsen ook nog aranburu's en consorten mee. Dat Carapaz, Roglic en Martin vooraan zullen eindigen lijkt redelijk aannemelijk maar bijvoorbeeld een Vlasov, Gaudu en G Martin (die allen niet wakker zullen liggen van 10 seconden tijdsverlies vanwege een gaatje) kunnen alle kanten op. Ook een Kuss kan hier zomaar 'slechts' 10 punten pakken. Een 8e of 9e plekje als 'gokje' aan een Ackermann geven ipv aan die namen lijkt me zo gek nog niet, zeker gezien de redenen die Pietje geeft. Uiteraard wordt het een ander verhaal als dat zou betekenen dat je Aranburu moet banken.

Daarbij komt ook nog eens dat je weet dat heel veel mensen hier wel gewoon blind hun topsprinter opstellen. Als die dan opeens a-la 'griekenland europees kampioen' gelijk hebben is het wel heel zuur als jij hem op het bankje hebt. Wederom geldt in deze redenatie ook weer de vraag 'wie laat je er uit om die sprinter in wie je eigenlijk niet vertrouwt' toch mee te nemen.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Ik lees ergens dat Bennett achterin bungelt, schakel net in maar hij zit gewoon in de trein van DQS?

Toeter

"Mooie beessies he die koetjes. En kijk, er loopt ook nog een ezeltje bij!"

Valvuillerdemoz

Ja, hij was even zijn benen aan het testen op de klim. Beetje zand strooien.

Mindless

Ik begrijp niet zo goed waarom men zich hier druk maakt om het delen van bronnen. Diegenen die op basis van dat soort informatie nog in het geheel hun dagopstelling aanpassen, moeten normaal gesproken geen 'echte' relevante concurrentie zijn mijns inziens (dat bedoel ik zonder vervelend over te komen). Volgens mij is het zo dat wanneer je uitsluitend af gaat op de populairste overwegingen op dit forum, je de 95% net haalt - daarnaast heerst er ook hier nog altijd twijfel over de te nemen keuzes, zelfs tussen de meest vaste volgers. Je zult toch echt meer info moeten verzamelen dan alleen het actuele dat op dit forum verschijnt en zelf uiteindelijk besluiten moeten nemen. Ik denk niet dat je jezelf pijn doet met het hier overwegen van dergelijke info.

Ik zie nu S. Bennett bijvoorbeeld struggelen en de populaire mening hier was om hem in elk geval op te stellen vandaag.

nasibal

'@Milan

Geen zorgen, hij gaf de rest wat voorsprong. Het moet ook niet té gemakkelijk voor hem worden he.

@Mindless

In de regel heb je gelijk, daarom heb ik ook nooit zoveel moeite met namedropping (en ook met dit relatief weinig moeite) maar tegelijk moet je je wel afvragen wáár je dan precies het verschil maakt met die mensen die jij begrijpelijk 'wat minder serieuze concurrentie' noemt. Ik bedoel, dat verschil moet natuurlijk alsnog wel ergens gemaakt worden. Daar spelen deze etappes grote rol in denk ik.

Daarnaast kijk ik verder dan mezelf. Misschien zijn hier mensen die wat minder beter zijn dan de rest in hun subpoule. Die zijn super blij dat zij wel (op eigen kracht) gezien hebben dat de aankomst wat lastiger is en hopen zo het verschil te maken. Jammer dan, hun maatje in de subpoule kijkt toevallig op dit forum en ontdekt net op tijd z'n fout. Nu is dit mijn, en jouw, verantwoordelijkheid niet maar ik kan me wel voorstellen dat veel mensen er van balen. Ik wil daar best rekening mee houden.

Laatst gewijzigd
Ludi

Eens met @nasibal, ackermann stelde ik dus vandaag ook op als pick 8/9, zeker na roglic, carapaz, d martin, valverde, bagioli en net na kuss, gaudu en mas. Mn alternatief was cavagna, maar die zou vermoedelijk niet meer hebben gepakt, of vlasov/soler ergens tussen plekje 12 en 30 voor.mijn gevoel. Ackermann (en bennett) zouden vermoedelijk extreem vaak gekozen worden en gecapt worden, dat hem meenemen of +40-50 is of hopelijk + een hele hoop punten op al die mensen met hem als cap en meerdere sprinters in de opstelling.

Jofferde

'@arjen dat is mooi. Bij mij staat hij er in, dus ik schrijf hem alvast op voor de 2e plaats 😜

Jori

'@Pietje: Ja klopt, ik plaagde alleen maar. Zelf heb ik op zelfde punt (nja, Philipsen ipv Ackermann) gestaan, uiteindelijk toch voor die Mas gegaan, maar qua gedachtegoed zit het dicht bij elkaar, alleen dus met extreem uiteenlopende keuzes voor die laatste paar plekjes.

@Nasibal: reuze eens. Alleen ben ik blijkbaar nog iets sceptischer/pessimistischer over de kansen, waardoor ik Mas dus wel top 15 zie rijden en 8 puntjes, waar ik de kans voor Ackermann en Philipsen toch te laag inschatte om de zwaar wegende punten als ze dan toch scoren te compenseren. Zelfs Smith er dus uit gelaten, zit me ook totaal niet lekker dat Michelton vol op kop rijdt notabene.

@Arjenzvob: Correct.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Bennett aan het elastiek, maar BOH rijdt niet - die geloven blijkbaar (ook) niet in Ackermann...

Pietje Precies

Nee joh, Bennett is nog steeds de benen aan het testen. Als ultieme test geeft ie het peloton zometeen een paar minuutjes voorsprong ;)

Valvuillerdemoz

Bennett toch iets te veel zand gestrooid. Het raakt nu in zijn eigen motor. Twee keer op rij de 0 met mijn captain. Wat een miskoop die Bennett!

Fietsbel

Ik verneem nergens iets over Ackermann?

Pietje Precies

Het gaat ook nog helemaal niet hard. Zodoende snap ik de verbazing wel dat Bennett hier al lost.

Andere waren nog gewoon aan het eten/drinken/plassen (niet allemaal tegelijkertijd natuurlijk)

ivo001

Ik heb Vlasov opgesteld voor het geval dat de klassementsmannen elkaar willen testen, en anders als teampunten voor captain aranburu.

S. Dauert

Overigens vind ik deze ‘discussie’ dus júist de meerwaarde van dit forum! Ik heb ook zes keer de aankomst van Rebellin teruggekeken en op Maps gezien dat de finish exact dezelfde is vandaag: toch heb ik ook Ackermann plek 8/9 gegeven omdat dit een meerdaagse koers is met morgen een bergetappe en er niet bijster veel kansen meer zijn voor ‘sprinters’.
Natuurlijk gaan hier de AK mannen kort eindigen, ik denk zelfs dat wanneer je ‘blind’ 18 etappes lang de top 8 AK opstelt je boven de 80% eindigt. Maar dit is geen ronde van Burgos waarin verschillen in deze etappe essentieel kunnen of zullen zijn.
Aanvallers zullen hier bloed ruiken en een etappe in de Vuelta staat nogal mooi op je palmares. Vandaag dus vol op de aanval en morgen lekker in de bus plaatsnemen!

Mindless

'@nasibal, je maakt het verschil zoals met overwegingen die jij maakte in je voorlaatste post denk ik (van rond 16u). En daar dan de juiste keuzes maken. Dat krijg je echt niet voorgeschoteld op dit forum, als je je in dat laatste beetje wilt onderscheiden moet je dat denk ik toch echt zelf doen (en een beetje geluk hebben).

Dat andere punt mja, wat is dan nog op eigen kracht. Voor die mensen in vriendenpouls is het toch al een kwestie van een beetje inlezen maakt een hoop verschil. Als ze dit forum ontdekken dan is dat hun gewin. Ik zie het niet zo als een probleem.

Jori

https://twitter.com/TeamSunweb/status/1322203875118616576

It's all back together and @mjstorer_au is doing a good job bringing us towards the front of the peloton, as we look to set up Max Kanter for the finish.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Vorig jaar waren er ook veel sprinters verrast hoe lastig de aankomst in Oviedo was, toch?

Cavagna opgesteld...

Laatst gewijzigd
MarvinG

Bennet captain helaas. Laat Cavagna het dan maar afmaken ;)

Andross

Oei Cavagna net buiten de selectie gelaten, hopen dat hij het niet door kan zetten

Edit: dat scheelt weer

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jori

Als Kanter hier weer top 5 rijd zeg ik mijn scoritoabbo op.

1 2 ... 127 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.