Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 132 ... 188 189
rkmmr

Ik scroll trouwens net door de uitslag heen en zie dat Mareczko gewoon 78e is geworden op slechts 1 minuut 29, dat is dus ruim voor Ackermann en Bennett, toch straf voor iemand die geen verkeersdrempel over komt ;)

daandej

Laatste plekje voor woods of gaudu?

Kaassoufflé

Morgen verwacht ik dat de vluchters het gaan uitmaken. Klassementsrenners sparen hun krachten voor de enorme zware etappe op zondag.

Kannibaal van Schepdaal

Als ik even mag inpikken op het verhaal van de goksites. Ook bij mij werden de inzetten op een bepaald moment gelimiteerd.

Naast het voorspellen van wielerwedstrijden hou ik mij in de wintermaanden ook bezig met het voorspellen van de Oscars. Ik durf te zeggen dat ik daar ook vrij succescol in ben (steeds rond de 75%-80% juiste voorspellingen). Zo besloot ik eens te kijken of ik mijn kennis niet kon verzilveren met weddenschappen op bwin. Ik merkte een al snel een quasi zekere weddenschap met odds 2.00 (Black Panther genomineerd voor Beste Film; het was pas begin december maar de film had al enkele cruciale nominaties bij andere filmprijzen binnengehaald), dus ik wou er een maandloon op inzetten. Tot mijn verbazing lukte kon ik maar 200 euro inzetten. Meteen nadat ik 200 euro had ingezet, zakten de odds naar 1.30. Bij elke volgende weddenschap (op andere nominaties) merkte ik dat de inzetlimiet naar beneden ging. Eerst ongeveer 50 euro, dan ongeveer 25 euro. Op den duur kon ik nog maar enkele euro's inzetten, tot op het punt dat ik per weddenschap maximaal 10 euro kon winnen (dus niet inzetten, maar winnen). In totaal won ik enkele honderden euro's dat Oscarseizoen, maar als ik vrij had mogen inzetten waren dat wellicht duizenden euro's geweest.

Nadien wilde ik met het gewonnen geld wat voor het plezier inzetten op het wielrennen (de uitkomst van wielerwedstrijden, zeker de dagzege, vind ik heel wat onzekerder dan de genomineerden of de winnaars van de Oscars), maar al snel merkte ik dat de inzetlimieten ook op dit soort weddenschap nog van toepassing waren. Dit terwijl ik ergens hoopte dat de inzetlimieten te maken hadden met de Oscars (het zou kunnen dat je inside information hebt en hier voordeel uit kunt halen). Maar dat was dus niet zo. Ik heb daarom contact opgenomen met bwin om reden van de inzetlimieten te vragen. Het enige wat ze mij konden vertellen was dat 'bwin zich het recht voorbehoudt om bepaalde spelers limieten op te leggen, zonder dat het verplicht is daarvoor een reden op te geven'.

Het spreekt voor zich dat ik momenteel niet meer actief ben op bwin. Ook niet op andere goksites (behalve als je Zweeler een goksite noemt, dat noem ik eerder een spel tegen andere deelnemers). Als je maar maximaal een euro per weddenschap mag inzetten, en maximaal tien euro kunt winnen, is het ook de moeite niet. Ik heb bovendien dus het raden naar de reden waarom bwin mij destijds inzetlimieten heeft opgelegd. Willen ze mij behoeden voor een gokverslaving? Denken ze dat ze aan mij niet kunnen verdienen en dat ik hen vooral geld ga kosten? Ik heb werkelijk geen idee, maar vermoed stiekem al jaren het tweede.

Pietje Precies

100% het tweede @Kannibaal. Ze hebben niets liever dan gokverslaafden.

Of je gelijk voor alle markten zo'n zware limiet krijgt of enkel voor een bepaalde markt is nog wel per bookmaker verschillend.

Overigens is Bwin één van de weinige bookies waar ik ooit een begrijpelijke strenge limiet heb gekregen. Dat verhaal dateert al van 2015. Toen zat ik rond een uurtje of twee 's nachts de Copa America te kijken: de kwartfinale Bolivia vs Peru.

In die wedstrijd scoorde Guerrero een hattrick en werd daarmee virtueel gedeeld topscorer van het toernooi met 3 goals (samen met Vidal). Daarnaast ging Peru dus door naar de halve finale en was het zodoende verzekerd van nog tenminste 2 wedstrijden.

Bwin was echter vergeten de topscorer markt te sluiten en doordat Guerrero voor de wedstrijd nog op 0 goals stond, was zijn quotering natuurlijk zeer hoog. Ik heb die fout maximaal afgestraft en daarmee ook geaccepteerd dat ik spoedig een zware limiet zou krijgen.

In de halve finale verloor Peru vervolgens helaas met 2-0 van Chili. En nog vervelender: beide keren scoorde Vargas waardoor zijn toernooitotaal naar 4 ging. De weddenschap leek dus helaas verloren te gaan. Al was er nog een kansje. Peru speelde immers de troostfinale vs Paraguay, terwijl Chili in de finale tegen Argentinië moest.

Vervolgens scoorde Guerrero in de 89e minuut zijn 4e van het toernooi en eindigde Chili vs Argentinië in 0-0, waardoor Guerrero toch nog gedeeld topscorer werd van het toernooi!! Dat betekende dus wel als het ware een split pot i.p.v. de volle mep. Maar desondanks ben ik, wederom rond een uur of 2 's nachts, nog nooit zo blij geweest met een Peruaans doelpunt :p

Achteraf gezien best bijzonder dat ze die weddenschap niet hebben gecanceld onder het mom van "overduidelijk foute quotering" ofzo. Zeker als je kijkt hoe sneu zij en hun clones verder zijn qua limiteren etc

Treenert

Sparen voor zondag, dacht het niet. Zo heel veel kansen (drie + tijdrit) om serieuze verschillen te maken zijn er niet en het is het Corona-tijdperk. Als je goed bent morgen moet je niet wachten tot overmorgen. Ik verwacht wel vuurwerk al morgen. Misschien wedstrijd in een wedstrijd maar dat heeft ook altijd wel iets vind ik.

Kuss zal met Bennet wel bij Roglic blijven. JV hoeft in principe alleen de kopgroep, indien noodzakelijk, te controleren.

Woods kan denk ik alleen winnen vanuit de vlucht, wil hij morgen mee? Zo niet, dan zijn het ook zo maar 0 punten.

Interessant vind ik wel de vraag of Wellens nog altijd plannen heeft v.w.b. de bergtrui. Zo ja dan zal hij morgen mee willen zitten.

En dan Bagioli, vandaag 'ineens' (erg goed leek hij niet) met de besten mee. Het ging daar wel hard hoor (respect voor Großschartner ook). Is geen klimmer maar wel één die je maar moeilijk kwijt raakt in een vlucht met kans op de zege.

Of zal ik ze gewoon allemaal meenemen?

Laatst gewijzigd
JapieJapo

Je hebt wel 9+ klimmers nodig deze Vuelta want ze dragen ook alle truien. Een Demaartje zit er nu niet in..
Die heb ik gelukkig wel in mijn team, voor laatste plaats twijfel ik tussen Gaudu en ene Opa 42+.
Ik neig naar Gaudu want die rijdt ook nog voor de witte trui en opa was niet best vandaag..

nasibal

In die wedstrijd scoorde Guerrero een hattrick

Guerrero, pareltje hoor!

daandej

'@japie wie zou jij kiezen gaudu of woods?

zomaareens

Gaudu of grobschartner?

JapieJapo

'@ Daan
Ik denk dat een groep vluchters met sterke klimmers het gaat halen vandaag. De etappe begint meteen met een klim vandaar de aanwezigheid van goede klimmers in de kopgroep. Gaudu staat te kort om mee te springen en Woods niet. Dus ik zou voor Woods gaan.

PipoPinot

Gaudu, Valverde, Chaves, Formolo en DLC.

Wie met nog 2 plekjes? Tips iemand?

Kip

Chavez en Valverde heb ik staan

Platje

Woods, DLC, Gaudu voorlopig op het bankje.. de laatste 2 zijn tot op heden geen echte puntenpakkers. Dan geef ik Valverde en Champie het voordeel dat ze de laatste bergetappe voor deze 2 eindigden. Zul je zien dat het nu andersom is :) over Woods twijfel ik nog

Aanklampen

Wat een machtige sprint was het toch. stannard die klem kwam te zitten. Mijn kopman Cort die veel te ver zat, plek 30 en dan toch nog gelukkig net top 10 haalt.

Carapaz komt voor zo’n aankomst toch snelheid te kort, hij werd links en rechts heel hard voorbij gestoken.

Nog 2:30 voordat we 4,5 uur koers krijgen.. volle bak koers vanaf km 0. Bijltjesdag denk ik voor Sam, Jakub, paar andere sprinters..

Blij met drie jumbo’s. Scheelt ook bij vluchtgroepen een zooi truipunten

Aanklampen

'@pipopinot, formolo was diegene die bijna loste uit die groep achter woods en Valverde op de laatste klim in de etappe die woods won. Met hangen en wurgen mee. Dat lijkt mij dat de vorm van Formolo gewoon matig is. Anders word je daar niet bijna gelost..

DLC is vaak toch meer vulling. Plekje 13-15 als het de ak klassementsrenners zijn.

Valverde is compleet onvoorspelbaar. Gisteren 23ste voor iemand die +/- 4x WP heeft gewonnen.. raar. Maar ook iemand die in de aanval kan gaan.

Laatst gewijzigd
Wanderson89

'@aanklampen Zo gek is het toch niet dat een 40-jarige wat van zijn punchsnelheid kwijtraakt?

de klimgeiten

Denk dat Woods bij Carthy moet blijven en dus niet met de vlucht mee kan gaan

Kaassoufflé

Gaudu, DLC of Felix voor laatste plekje? Ik neig naar DLC, puur op gevoel en omdat ik nog 0 punten met hem heb gehaald doordat hij alleen op de bank heeft gezeten bij mij. Verwacht ze alle drie overigens ergens tussen top 15-20

Platje

Valverde is ook niet gek op die leeftijd maar je hebt toch de hoop dat hij het in deze etappes nog kan. Tot nu toe valt hij mij niet tegen met een 3e, 5e, en 2x 11e plek en met de teampunten van Mas. Dit komt ook door het hoge budget i.c.m. de tegenvallende alternatieven Martinez en Pinot. Na de 1e sprintetappe had ik hem graag willen inwisselen voor Bennett omdat de overige berggeiten het allemaal prima doen maar na de laatste 2 etappes ben ik blij dat ik Bennett niet heb en dat ik voor Valverde heb gekozen. Liever had ik Carthy (of G. Martin) gehad maar dat is achteraf makkelijk kiezen natuurlijk (en mijn budget moet altijd op :))

zomaareens

Kan soler dit?

Bart8

Mooi die verhalen over goksites en knap dat jullie ze konden 'verslaan'.

Ik sta nog op 98%, maar de vraag is hoe lang dat nog duurt zonder Mas, D.Martin, G.Martin, Felix G, Carthy, Chaves en Poels in mijn team.

Vandaag gaat mijn laatste plekje naar Bagioli. Hij zal toch een keer in de aanval gaan en de start van de etappe zou hem moeten liggen. Bij Quickstep hebben ze ook niet veel alternatieven voor dit terrein. Op Twitter liet hij ook weten veel moraal te hebben gekregen van zijn derde plek gisteren. 0 garanties, maar ik geef hem nog een kans.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Een beetje under the weather versnellen wij voorbij de 95%. Ben ook net als anderen met angst en beven de sprints in gegaan. En ben zelfs gestegen afgelopen twee dagen.

We zijn onvoorstelbaar goed in orde. Hopelijk pakken we vandaag door.

Florian

Gaat Woods knechten voor Carthy, weet iemand dat?

Laatst gewijzigd
Jofferde

Iemand die vandaag Bagioli opstelt?

1 2 ... 132 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.