Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 137 ... 188 189
Jori

'@Nasibal: Kj staat 17e, dus dan moet je wel wat extra plekjes in beslag nemen. Pietje er ook misschien nog bij en dan nog een paar en dan duwen we Kj eruit!

@Kj: Ok vooruit dan maar, jij mag toch mee blijven doen.

@pieter_pannekoek: DLC heeft normaliter wel een hekel aan steile klimmen, des te opmerkelijker was het vandaag dat we UAE op kop zagen. Al is het dus wel zo dat DLC het moet hebben van koers, hard rijden versus dat sparen,sparen en dan laatste km vol gas gaan op steile dingen. Echter, de Angliru is ook niet bepaald een makkelijk dingetje. Qua benen zal het dus wel goed zitten. Gaudu gaat zeker vol zijn best doen, net als Soler. Maar normaliter doe je wel een jasje uit na een inspanning als deze. Echter is Gaudu wel goed op steile stroken, iets wat op de Angliru moet helpen. Maar die is niet alleen steil, ook lang

@Lautje: meestal is het wel klaar met Chaves als hij 1x kraakt, zoals toen ook bijvoorbeeld in de giro van wonder-Yates toen. Maar iedereen zal natuurlijk hopen van niet. Pozzo rijdt de giro uit met een ellebooginfectie, waar zelfs Gangreen gevreesd werd.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Condor tegen @nasibal: “Tja, op deze manier is het lastig anoniem blijven... Proficiat trouwens!”
@nasibal: “🎶 lalalalalala 🎶”

Ludi

'@Jori: Nasibal en zijn geluk bezetten vast een aantal plekjes inderdaad 🤔 rip gouden bekertje

@Nasibal: ik ken alleen de "toon volgende 10" optie.. zou graag willen kunnen zoeken!

Ajvenema

10x liever de koers informatie dan dit gezever over bekertjes en de ranking, maar ieder zn ding;)

Pieter_Pannenkoek

Bedankt Jori en Benzardi, hier kan ik wat mee!

Mindless

'@Ajvenema, dat is waarschijnlijk vooral omdat je niet mee kunt praten :p

Ab Normaal

Hier ook Gaudu op het bankje. Toch weer gestegen naar 99%.
En dat met bijna dagelijks een podium renner op de bank.

KissMyAce2.0

Hoeveel pech kan je hebben @Ab
Ik zou hier zo graag mijn goede score willen neerzetten, maar er is iets wat me tegen houdt...

MrWallie

Vlasov volgens de bookies hoogste kans op Roglic en Carapaz na voor etappe

Lowland

Wat verwachten Julie van Poels? Zou die nog eens kunnen winnen op de Angliru?

Ajvenema

Champie liet gisteren snel lopen, sparen voor vandaag? Ik wil hem best mee, maar dan moet ringel S of gaudu banken... of tóch maar een lid van de tridente? Soler misschien na die inslanning van gister?

Aanklampen

Volgens mij liggen Soler die hele steile stukken niet. Kanshebbers mijn inziens zijn er maar 5: Roglic, Carapaz, Martin, Vlasov en Poels. Vlasov omdat ze hem eerder laten rijden, Poels omdat hij die steile stukken gewoon heel goed verteerd en de top 3 van het klassement.

In dubio met Woods. Dat babysitten gisteren was behoorlijk irritant. Vandaag meer koers? @Nasibal, wat verwacht jij? Ik hoop een ander koersverloop, maar vrees een beetje voor hetzelfde. Omdat aanloop langer is kan ook maar groep met mindere goden wegrijden. Of het blijft koers en rijdt op de eerste echte beklimming weer een sterke groep weg. Wellens zal de bergtrui wel uit zijn hoofd hebben gezet, hij komt te kort op die steile beklimmingen.

S. Dauert

Ik zie dat TJ al vijf jaar heeft zitten sparen voor deze rit. Gelukkig mag ik nog wel inzetten op UB dus net een maandsalaris gestort op odds van 1001.
Meteen een 991 4S besteld en de enigen die me daarin bergop op de Angliru zouden kúnnen bijhouden (naast TJ) zijn toch wel Roglic, Carapaz, Vlasov en Kuss. Movistar zal een truc willen uithalen maar komt tekort, Poels is Neerlands hoop in bange dagen. Krijgt ook een eurie mee op UB. En Vlasov de hoofdletter C vandaag, vanwege zijn interview.

Ajvenema

'@dauert: wat zegt vlasov dan? Zie niets heel spannends:)

Mindless

Op de rustdag zei hij dat hij nog wel voor een etappezege wilde gaan en liefst op de Angliru.

Genomico

Astana zal er wel flink invliegen op de Angliru. Gaat leuk worden.

Chaves gisteren overigens mechanische pech voor de laatste klim en die inspanning moest hij later bekopen. Toch mag hij zijn plekje afstaan aan Woods (die ongetwijfeld aan Carthy's zijde moet blijven).

Andross

I. Izagirre, Valverde, Gaudu, Soler of Champie. Wie van deze 5 moet ik thuislaten? Champie staat wel erg hoog bij de bookies vandaag en Gaudu, Soler en Izagirre hebben wel laten zien dat je ze niet op de verkeerde dagen op de bank moet hebben. Toch maar Valverde banken dan?

Treenert

[Quote]Knap van thijssen trouwens. Die zou renner van de dag mogen zijn. Hele dag solo? :p[/Quote]

Zat er 40 min. achter maar wat was de tijdslimiet dan?

Champoussin (ook mooi ski-oord trouwens) liet een ritme zien die we nog niet eerder van hem zagen. Ik denk dat hij behoorlijk moest passen.

Laatst gewijzigd
Raimondas Roomsaus

Verrassend dat Champoussin op 7 staat bij de bookies voor vandaag. Ben na zijn prestatie van gister toch geneigd om hem te laten banken..

daandej

Welk interview van vlasov?

pedro

'@treenert 47.03 min. Als ze 6min sneller hadden gereden was hij buiten tijd geweest

nasibal

In dubio met Woods. Dat babysitten gisteren was behoorlijk irritant. Vandaag meer koers? @Nasibal, wat verwacht jij? Ik hoop een ander koersverloop, maar vrees een beetje voor hetzelfde.

Tja, nu EF hun etappeoverwinning binnen heeft lijkt het me dat een podiumplek van Carthy interessanter is voor hun dan een eventuele 2e etappeoverwinning. Dat babysitten zal dus nog wel even doorgaan denk ik. Zag je overigens ook met Martinez in de Tour.

Verder ontstaat 'koers' vaak uit een tactisch plan, een overduidelijke vluchtetappe of het rechtzetten van een scheve situatie. Ik denk dat er met het oog op het AK weinig tactische plannen zullen zijn vandaag. Het is interessant om Roglic te isoleren en te kijken wat hij nog kan zónder zijn knechten. Ik zie echter niet zo goed in hoe INEOS en ISN dit zouden kunnen doen. Gisteren is er ook in het begin heel hard gereden en had Jumbo nog steeds enorme overmacht. Voor de overwinning zie ik vandaag ook niemand echt in staat om een 'contadortje' te doen. Een etappe midden in een ronde met alles nog open leent zich daar ook een stuk minder voor dan een laatste bergrit na 3 weken. Tenslotte zullen heel veel renners denk ik ook vooral uitkijken naar de rustdag van morgen.

Ik denk dus vooral dat het gewoon naar de toppers gaat en dat het een kwestie is van 'zo hard mogelijk dat rotding oprijden'. Afhankelijk van hoe lang Kuss uiteindelijk nog mee kan als laatste man zal het op die pukkel simpelweg man tegen man zijn.

De enige interessante gedachte waar ik nog mee speel is het feit dat het in het verleden natuurlijk vaker gebeurd is (Afgelopen tour was echt niet de eerste keer) dat Roglic opeens zonder echte voortekenen door het ijs zakt. Ik zeg niet dát het gebeurt, of zelfsdat het 'aannemelijk' zou zijn, maar vandaag is er wel een perfecte etappe voor. Dat is voor mij wel een reden om mogelijk een andere kopman te overwegen. Een kopman die in een normale situatie nooit vér achter roglic eindigt (verlies minimaliseren) maar als Roglic opeens wél door het ijs zakt (herhaling: het is geen voorspelling dát het gebeurt, alleen rekening houden met een mogelijkheid) er een aantal plekken vóór kan eindigen.

Situatie derde hond zou kunnen, maar Carapaz móet Roglic aanvallen met het oog op de ITT. Roglic naar Carapaz kijken kan ik me dus wel voorstellen, maar andersom lijkt me minder logisch. Toch, als je Poels hebt zou ik hem altijd kopman maken vandaag ;)

Laatst gewijzigd
RJezus

Formolo of woods vandaag mee? Er is plek voor 1 van de 2. Babysitten op Carthy versus een matige vorm (lijkt het wel). Iemand nog inzichten die ik mis?

Ajvenema

Zelfs mét babysitten moet woods wel top20 kunnen halen... gisteren ook gewoon p20 met een vluchter of 5 ervoor. De vraag is echter of dat opweegt tegen een grosschartner die tot de finish alles blijft geven, of een champoussin/g.martin/vluchter die in een positief scenario kan winnen

user26790

Vandaag kies ik voor zekerheid want het kan alle kanten op.
3x TJV
3x Movistar
2x Astana
1 x Grenadiers

1 2 ... 137 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.