Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 139 ... 188 189
Jasperdewaal11

Vlasov juiste captain en iedereen in de punten met DLC als laatste, richting de 98%. Wat een beest die Angliru maar heerlijk om naar te kijken

Ajvenema

Soler had Woods moeten zijn, net het verdchil tussen iets dalen en iets stijgen denk ik. Opzich prima tevreden mee verder, puntje of 30 gemist max...

Pietje Precies

Na etappe 1 dacht ik al dat het niet hebben van Carthy een groot gemis zou gaan blijken. Helaas komt het ook uit.

Spijtig ook dat ik Woodsie op de bank heb gezet. Had niet verwacht dat ie door zou blijven rijden voor een ereplek. Dit soort fouten in combinatie met net even 1 topper te veel missen (eentje uit het rijtje: Carthy, Poels, G Bennett of Grosschartner) breken me de kop.

Wel bijzonder weer dat de Jumbo-Visma knechten net zo goed of zelfs beter zijn dan menig kopman. Ik weet niet precies wat ze anders doen dan de rest, maar het werkt errug goed.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Bij mij had Soler Valverde moeten zijn, maar ik ben een plaats gestegen, dus redelijk tevreden. Geen Carthy hebben is jammer, maar die is sowieso weinig gekozen gok ik (geen zin om het op te zoeken).

nasibal

Na etappe 1 dacht ik al dat het niet hebben van Carthy een groot gemis zou gaan blijken. Helaas komt het ook uit.

Ik denk dat het hebben van Carthy je heel veel winst had opgeleverd, maar of het een groot gemis is is nog maar de vraag. Als ik het goed zag had hij maar een pickrate van 13%. Daar er vele redenen zijn om te beargumenteren dat Carthy géén logische pick was (ploeggenoten, niet constant, minstens even goede 'aanval'-opties in andere ploegen etc etc) ben ik benieuwd in hoeveel 'topteams' deze jongen daadwerkelijk zit. In een subpoule waar ik in zit hebben 4(!) man Carthy, maar ze blijven allemaal ver achter in score. Het zou me niets verbazen als een groot gedeelte van die 14% gewoon (met alle respect) 'casuals' en/of fans zijn die ergens anders wel weer punten laten liggen.

In de top 10 is er maar één iemand met Carthy bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd
Benzardi

De Duracelli's rijden van rustdag tot rustdag, want de spanning is hier te snijden.
Want het Duimpje waar we voor gaan (meer zit er niet in) word steeds meer een wegwerpgebaar.

Al met al, heb ik weer genoten van de Vuelta.

ditisdavid

Maar acht man uit de teamselectie die hier de toptwintig halen, in combinatie met Roglic kopman betekent het dat ik een paar plekjes zak naar 99.1%. Heb wel ingezet op komende week met veel aanvallers in de ploeg dus hoop daar ondanks mijn iets wegzakkend bergteam en goedkoop sprintteam te kunnen blijven.

Jori

Superieure keuze van DLC boven G. Martin levert me 1 puntje op :p Gaudu precies net zoveel als G. Martin
Geeft dus vooral aan dat het helemaal niks uitmaakt en ik me eigenlijk veels te druk om niks maakte. Terwijl G. Martin vooraf dus ws nog wel de betere keuze was.

Alt + S, tja, ik geef het op en ws heel Bora. Aardige klimmer, goede puncheur, maar kwam in mijn boekje echt heel zwaar tekort voor het hooggebergte, top 20 leek me al stug vandaag. Nou, ik zat er volkomen naast. Echt wow.

Carthy zou je inderdaad niet als 9e of 10e man in je klimteam nemen, maar met deze vuelta had het makkelijk je 11e/12e keuze kunnen zijn. Zou de giro voor eigen kansen mogen, maar dus tour gereden en dan was het wel logisch dat hij hier zijn kansen zou krijgen. Daarnaast aardige tijdrit als het moet, gezien de giro en natuurlijk nog boel potentieel. Verder idd met de nadelen die Nasibal noemde.

Poeksel

Carthy was geen logische pick, maar als gokje ook niet onlogisch. Na 4x TJV, 3x Movistar, Carapaz en Daniel Martin (en eventueel ß) hou je ruimte over voor één of twee gokjes en Carthy was een kandidaat voor de top tien. Al zullen de mensen die hem genomen hebben hem vast niet zo goed verwacht hebben.

nasibal

Carthy zou je inderdaad niet als 9e of 10e man in je klimteam nemen, maar met deze vuelta had het makkelijk je 11e/12e keuze kunnen zijn

Carthy was geen logische pick, maar als gokje ook niet onlogisch.

Klopt, alleen gold dit voor nog 83 renners, dat is denk ik een beetje een dingetje. Hoe duur was Carthy? 1 miljoen?

Edit: Het is dus ook niet mijn doel om te stellen dat je 'dom' bent als je Carthy pakt. Alleen dat vanwege al die twijfels en onzekerheden hij denk ik in meer 'casual' dan 'serieuze' teams voorkomt, over heel scorito genomen. Dan is specifiek zo'n renner niet direct een gemis. Het is, zoals Pietje hieronder zegt, natuurlijk uiteindelijk wel één van de toppers die je kan missen onder aan de streep.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, nja zoals ik al schreef mis ik gewoon 1 extra topper. Dat kan een Carthy zijn in dit soort etappes (en veel eindpunten die je nu natuurlijk nog niet in de ranking ziet). Eventueel Poels. Of een Grosschartner die in de lichtere etappes fraai scoort. Of G Bennett die beide oké doet en veel teampunten snoept (ook met oog op wat nog komen gaat).

Ik zeg niet dat hun prestaties op voorhand zo te verwachten vielen. Maar de meeste lui boven mij hebben uit dat rijtje er 1. En kunnen die opstellen i.p.v. Soler

Wel mooi dat vrijwel iedereen bovenin Dumoulin heeft. Zijn uitvallen maakt zodoende vooral indirect een verschil (hoe goed is je 10e man)

Laatst gewijzigd
Andross

Het maximale uit mijn opstelling gehaald met iedereen behalve Soler in de punten en Vlasov als captain, maar toch ruim 100 plaatsen gezakt naar de 97%. Mijn team blijkt dus niet goed genoeg te zijn om voor de bovenste plaatsen mee te strijden door het ontbreken van een Martin, ß, Woods of Bennett. Met een beetje geluk in de heuveletappes moet een zilveren bekertje er nog wel inzitten. Wel weer genoten van een heerlijke etappe en morgen kunnen we weer puzzelen voor de tijdrit.

Aanklampen

'@nasibal, toch voor Woods gekozen tov DLC, die weer 15de wordt. Wat een finale, alles op een zakdoek en ieder voor zich behalve de sterkste in koers moest op Roglic passen.

Weer M die koers maakt, wel een Soler die met zijn krachten had gesmeten. Dan deed Gaudu het best nog aardig. Weer de top 25 in. Maar ‘gokken’ op het feit dat Roglic dinsdag weer het rood wint. Zaterdag nog een zware etappe, vooral heuveletappes voor de Oereoboeroe’s van deze wereld.

Iemand hier al de Angliru opgeweest met een fiets?

nasibal

Iemand hier al de Angliru opgeweest met een fiets?

Staat bij mij wel op de planning, maar de ligging vanuit Nederland is wat ongunstig. De Alpen/Dolomieten en Franse Pyreneen zijn allemaal net even wat makkelijker bereikbaar en ook interessanter (wat mij betreft) dan het gebied rondom de Angliru.

Ludi

Die sosa he, die klimt achterstevoren. Niet dat het heel relevant is nu. Maar hoe dan? Eindigen rond s bennett is toch wel extreem

Connotador

Carthy presteert inderdaad veel beter dan ik had verwacht. Ik had hem inderdaad meer als longshot voor het klassement erin geklikt. Wel zat hij bij mij in dezelfde AK-grabbelbak als DLC, D Martin, Ringel S, Poels en Soler.

Als ik dan naar dat rijtje kijk, vind ik D Martin en Ringel S (in iets mindere mate) ook enorm overpresteren. Omwille van hun punch en teamorders krijgen die denk ik in de meeste teams het voordeel van de twijfel.

Die keuze lijkt me op zich ook plausibel, al heeft deze Vuelta een minder typisch Vuelta parcours en iets meer een Giro parcours dan normaal. Daarnaast is bij Carthy zijn plafond een stuk onbekender en was dat mijn grootste reden voor hem te kiezen. In de Giro van 2019 liet hij tot slot hele indrukwekkende prestaties zien toen hij de kans kreeg als kopman.

Laatst gewijzigd
S. Dauert

'@Ajvenema Wie was nou je kopman?

Hier alle 9 bij de eerste 15 en Vlasov (C) pakte goed uit. Maar ik mis wel één van de mannen Carthy, Gaudu of de Martins om echt nog bij de top te komen. Wel bijna 5% gestegen vandaag. Weet iemand of TJ al binnen is?

Edit: als 123e!

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Carthy stond hier ook op de shortlist maar ben uiteindelijk voor Gaudu gegaan (weet ook niet meer wat ik met de extra 500k had gedaan, waarschijnlijk Peters upgraden maar geen idee naar wie, of elders geld vrijmaken om van Manzin Philipsen te maken). Weinig vertrouwen in de vorm van Martinez en weinig vertrouwen in Woods als klassementsrenner betekende dat er imo wel flink potentie was (maar inderdaad nog steeds een risico). Had me dus waarschijnlijk geen extra man in de bergen gescheeld maar wel een flink aantal punten natuurlijk.

De Condor van Echt

Heerlijke rit gezien vandaag; voor mij is de Anglirú het hoogtepunt van het seizoen - mits die in de Vuelta zit natuurlijk.
Enige foute keuze hier was om Valverde weer te banken voor Peters. 292 pp het resultaat; mooi, maar niet voldoende om de 80%-drempel te slechten.
Woods was geen slechte keuze, maar D.Martin (die ik hetzelfde type renner als MW vind) is duidelijk beter - waar haalt hij dat vandaan? Wow! Ook Dumoulin ipv Kuss en DLC ipv AltS is slecht uitgepakt.
Wel lijkt het erop dat ik in de overgangsritten de goede jongens heb. Dus we gaan het zien in ritten 14,15 en 16!

jsprunk

Carthy was hier de laatste keuze van de 1M-klimmers. Helaas verkeerd ingeschat dus, maar ik denk inderdaad geen halszaak. Het missen van Kuss is veel erger; ben benieuwd hoeveel ploegen er boven de 99% staan zonder Kuss.

Aanklampen

'@Jsprunk. Ik kijk soms bij de gasten om mij heen en bijna iedereen heeft Kuss. Ook vaak Soler en Valverde. Bennett zie je veel minder. Over beide Jumbo's eigenlijk niet getwijfeld vanwege het feit dat ik hoopte/dacht dat Roglic wel eens na etappe 1 lang in het rood zou kunnen staan. Met hem als favoriet in etappe 1 zou je als teampunten 10+8+6+3 kunnen halen. Kuss is echt wel goed op die steile dingen dus die ging ook mee. Bennett was gewoon goedkoop i.t.t. een Gesink.

Over Carthy eigenlijk niet heel lang nagedacht. Martin viel me positief op in de Ardennen en is wel een renner naar mijn hart: rijdt vaak aanvallend en trekt zich helemaal uit elkaar op de fiets (soort van Bauke). Rusty reed een goede TA en is daarnaast ook een goede puncher. 2m was wel een gokje.

Ringel S was voor dat geld (750k) voor mij een no-brainer. Live die Burgos rit gezien waarbij bij heel hard aanviel en die inspanning lang door kon trekken. MI dus ook een van de betere punchers/in ieder geval een goede aankomen. Dat is altijd handig als je in een groepje finisht. Soler ook een tijdje gehad, al was ik bang dat hij in een knechtenrol gedrukt zou worden. Nog al twee top 2 plaatsen. Wel lastig te peilen en niet zo sterk op hele steile dingen.

Die DSQ van Sam gaat wel pijn doen om eventueel nog top 10 te halen. Mooie overgangsritten wo t/m vrijdag. Tijdrit wordt wel spannend maar is weinig te kiezen zonder een Cavagna. Overigens volgens mij heel weinig tijdrijders hier.

Wie zien jullie favoriet voor de top vijf in de tijdrit? Mijne zijn Roglic, Ion Izagirre (mits die voluit gaat), Cavagna (misschien wel snelste tijd tot onderaan de klim), Nelson Oliveira en een Callum Scotson... Wellicht ook top 10's voor Bennett, en een De la Cruz. Maar het houdt niet over.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, ik heb denk ik zelden een zwakker tijdritveld gezien in een grote ronde dan dit hier. Armirail vergeet je denk ik nog en dat zegt vrij veel..

Aanklampen

Veld is echt heel zwak. AK renners kunnen best top 20 halen. Soler ook maar die leek serieus wel een beetje op. Helemaal laten lopen wat mij op zich niet heel verkeerd uitkwam. Wel weer 1 die in de vlucht meekan. Ook JJR nog niet in een vlucht gezien

Treenert

https://www.youtube.com/watch?v=6CZ-nYLySig

Kijk maar ff, dan is de top-5 behoorlijk goed in te schatten.

Tour de Flits

Conclusie van het weekend: zaterdag 0.4% gedaald door het missen van voornamelijk Soler. Vandaag weer 0.1% teruggepakt, helaas Woods op het bankje anders had het wellicht meer geweest. Sta nu op 98.9%, maar heb amper vluchters voor de komende ritten dus verwacht een beetje te gaan zakken.

Verder wel echt genoten van de etappe van vandaag, wat een bizarre klim blijft het ook. Ze zouden deze eigenlijk maar 1 keer in de 5 jaar of zo in de Vuelta op moeten nemen om het zo speciaal te houden.

1 2 ... 139 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.