Een dag zonder koers is even wennen. Gelukkig hebben we er nog 6 waarvan hopelijk 5 leuke en een sprint.
Beschouwend naar mijn selectie, ik had eerst Kanter (kreeg voorkeur boven Bol in Scheldeprijs) maar hem geüpgraded naar een renner die ik ook niet ken (Manzin). Die 500k had ik goed kunnen gebruiken voor een Soler of Carthy, waarbij ik Soler dus wel een tijdje had. Met Cort, Woods en Carthy was het misschien een beetje teveel EF geweest.
Wanneer zijn de uitslagen van de tests binnen?
Ik speel morgen Bagioli. Die schijnt op het tijdrijden getraind te hebben met onze lieve Remco. Dat belooft wat..
That was me Nasibal:-) Hij was verrassend sterk maar eindigde toch weer achter Bennett. De laatste 2 etappes brengt hij waar ik op had gehoopt alleen laat het dan helaas lopen zodat die eergister 5min verloor(gister viel t mee en scoorde die zo waar 14pnt). Maar Bennett heeft al zoveel pnt gehaald dus was een veel beter keus(stom van me maar had mijn team op het laatst snel gemaakt, al verbaast Kanter me wel en stelt D.Smith teleur).
Over de tijdrit; heb D.Martin, Valverde, Vingegaard en Wellens voor 2 plaatsen:
-D.Martin ligt de tijdrit het minst denk ik, maar heeft 8 zekere pnt en gaat er zeker voor(en is in vorm)
-Valverde zal er wel voor gaan maar is het beste wel van af en eindigt denk ik 12-15e
-Wellens zou het t beste moeten liggen maar denk dat hij zich liever spaart voor de 2 etappes er na
-Vingegaard heeft wel zga zeker 14 zekere pnt en als hij er voor mag en wil gaan zou die ook nog in de pnt kunnen rijden zoals die nu klimt.
Dus neig naar D.Martin en Vingegaard/Valverde(iemand die me nog kan helpen met die laatste lastige keus?)
Nee dan had ik Selig naar Thijssen/Stannard/anderekutsprinter een logischere vervanging gevonden. Mij ging het er om dat ik een aanvalskopman op dat plekje nodig had. Dat kon Cavagna, Mohoric (of iemand anders) zijn. Op het plekje van Selig wilde ik een sprinter. Het is ook niet zo dat Cavagna zoals je zegt dezelfde rol zou vervullen. Ik ging echt uit van de kans dat Selig, zoals in het verleden, naar plekje 15 door zou sprinten zou rijden in dit veld. De kans dat hij dat niet zou doen was er uitaard ook, maar in het verleden ben ik daar regelmatig op nat gegaan (dat hij het dus wel deed terwijl ik er niet in geloofde).
Je kan je afvragen of op dat plekje van Selig een sprinter nodig was. Ik denk van wel, daar ik met koning rein ook al iemand voor de aanval had en de punten van Raim (ook al deed hij niet mee de 2e keer), Thijssen, Stannard, Manzin blablabla me echt wel gebaat hadden.
@Pedro
Ik denk dat de zekere punten van Vingegaard heel fijn zijn, zeker omdat het volgens mij zelf ook nog geen slechte tijdrijder is ook. Maar dat weet ik niet heel zeker, ken hem niet zo goed. In de stijl van Zomaareens: Wat kan Vingegaard?
Ik dacht dat je selig meer had als "puntenwanneertopsprinterwint" of "puntenwanneerackermannuitvalt", wat cavagna in principe allebei ook doet + tijdrit top 5 en aanvaller. Maarja, als je denk dat die 750ker iets met sprinten te maken zou moeten hebben, dan is het een optie.
Maarja, makkelijk achteraf.
En Deens, wat ook echt een pluspunt is voor Scorito, gezien je daar meer informatie over kan vinden :p
@S. Dauert: lekker Dumoulin opstellen. Is dan wel uit koers, maar Roglic wint de tijdrit. Dan heeft hij al 10 boni's en levert het je dus al 24 punten op, doordat hij ook rood terugpakt, toch @Nasibal?
Weinig moeite met de opstelling bij elkaar klikken dit keer, heb namelijk alleen de standaard klassementsmannen. Hopelijk gaat Soler het rustig aan doen, anders ga ik het daar duidelijk op verliezen. Morgen is de enige kans om wellicht nog wat te stijgen, voor de heuveletappes heb ik geen goede selectie helaas
'@aanklampen
"BAGIOLI HEEFT KEUZES TE OVER, MAAR ÉÉN ZWAKKE PLEK"
Uiteindelijk is het aan Bagioli om zijn prioriteiten te stellen, maar het is altijd fijn om meerdere mogelijkheden te hebben. Naast klimmer, puncheur, klimmer/puncheur is de rol van klassementsrenner ook alles behalve van tafel. De winst in verschillende eindklassementen geeft aan dat de jonge Italiaan over een goed herstelvermogen beschikt. Hij heeft echter wel een zwakke plek, en dat is zijn tijdrit. Hoewel de tijdritkilometers in grote rondes de laatste jaren al flink zijn teruggebracht, speelt de tijdrit nog wel een doorslaggevende rol. Een goede tijdrijder kan namelijk in een tijdrit van rond de dertig kilometer al snel meerdere minuten pakken op zijn concurrenten.
Bij de van nature betere klimmers komt de nadruk dan ook steeds meer op het tijdrijden te liggen. Ze gaan massaal de windtunnels in en kiezen ook vaker voor een rondje op het oncomfortabele snelheidsmonster. Alleen Romain Bardet steekt namens de klimmers nog steeds zijn kop in het zand als een struisvogel. Gelukkig zit Bagioli met Deceuninck-Quick-Step bij een ploeg waar de kennis over tijdrijden op een hoog niveau zit. Bij de ploeg rijden veel renners doorgaans sterke tijdritten en ze hebben met Specialized één van de beste fietsmerken wat betreft tijdritfietsen. De omstandigheden om in het tijdrijden te verbeteren zijn er dus voor Bagioli.
Uit een artikel van mei jl.
'@ Nasibal en aanklampen
Thanks voor de feedback. Nou Vingegaard heeft bij de profs matig gespresteerd en bij de beloftes wisselend maar ook niet bijzonder. Maar hij komt er de laatste 2dgn wel goed doorheen en zou op de klim bij de snelsten kunnen horen en zo idd top20 kunnen rijden. Maar weet ook niet of JV net als INEOS hun knechten verplicht rust geeft, en zo nee of hij zin heeft zich uit elkaar te trekken voor een top15 maximaal(lijkt me).
Maar ga toch maar voor Vinegaard want Valverde zakte er in de ITT van de Tour wel heel erg doorheen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.