Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 144 ... 188 189
hartstikkebedankt

Leuke vraag, ik denk het net wel eigenlijk, zeker in een GT waarin hij wat heeft kunnen sparen t.o.v. Roglic. Pogacar vind ik lastiger, ik heb eigenlijk nog maar één keer een heel goede vlakke tijdrit van hem gezien (of tenminste dan een vlak gedeelte).

Het vlakke stuk is 32 kilometer en op het vlakke is Ganna helemaal ongenaakbaar. Als ik zie dat Ganna in Milaan op de helft van die afstand 32 seconden pakt op Rohan Dennis en Campenaerts, dan zou hij op dubbele afstand op Roglic denk ik 1 - 1,5 minuut kunnen pakken. Denk dat hij het verschil op die klim net er binnen zou kunnen houden (ook als ik keek naar zijn klimtijd in de tweede ITT in de Giro op die Poggio die toch ook 1,1 km aan 12,1 procent was).

@nasi, ik sla Ganna nog wel wat sneller aan op 32 km vlak dan Cavagna

Laatst gewijzigd
Tour de Flits

Is het voor het eerst dat er een speciaal 'fietswisselvak' is ingericht tijdens een etappe? Heb het nog nooit eerder gezien.

WilliamS23

'@Degene onder mij: Ik vond het een wat leukere vraag dan Valverde wel of niet op te stellen vandaag. En we hebben Ganna natuurlijk niet tegen deze twee zien tijdrijden in de Tour. Maar dit is wel een wat andere tijdrit, die je goed moet indelen. Het zal er om hangen, want hij zal in die twee kilometer toch wel degelijk realtief veel gaan laten liggen. Wellicht dat we er volgend jaar nog eens achter gaan komen :)

nasibal

@nasi, ik sla Ganna nog wel wat sneller aan op 32 km vlak dan Cavagna

Dat kan zeker, daar valt genoeg over te zeggen. Ik denk alleen dat Cavagna daar wel de tijdrit van z'n leven reed tegen een Pogacar (die overigens ook een magistrale tijdrit reed) die al 3 weken aan de bak was. Alsnog verliest hij 2 minuten!

De klim is natuurlijk half zo kort en Ganna is sneller dan Cavagna, maar er moet denk ik een hoop gebeuren om er 2 minuten af te krijgen. Je vergelijking tegen Dennis en Campenaerts vind ik overigens interessant. Ganna is wel echt buitenaards snel.

Treenert

Als zondag een incident was verwacht ik niemand binnen de minuut van Roglic.
Omdat ik Kuss moet opstellen zijn die truipunten welkom

Pietje Precies

Ja ik vind vooral Pogacar de lastige. Moeten we inmiddels concluderen dat Pogacar een nog betere tijdrit heeft dan Roglic...?

Of was het vooral het laatste-dag-3e-week-effect + eindwinst-stress?

Roglic rijdt die klim vandaag in 7"15 ofzo. Ik denk dat Ganna daar wel iets meer dan een minuut langer over zou doen. Maar zoals hartstikkebedankt redeneert is voor Ganna iets meer dan een minuut pakken op het vlakke (zeker met de tegenwind die er staat) denk ik prima mogelijk.

@Tour de Flits, WK in Bergen had dat ook

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Nog iemand Aranburu opgesteld? Die reed zijn ITT's altijd als een doorweekte krant, maar dit jaar (hoi Astana) werd hij in de Tirreno opeens 27ste - met een stuk of 20 erkende tijdrijders boven hem in de daguitslag. Daarvan zijn er in deze Vuelta een stuk minder aanwezig, dus in theorie moet plek 15-20 mogelijk zijn.

Side note: die tijdrit in de Tirreno was een biljartlakentje van 10 km. En hij gaat zijn benen vandaag waarschijnlijk sparen voor de komende etappes. Maar áls hij hier top 20 rijdt dan heb ik, Guido Maltempi, dat toch maar mooi vooraf voorspeld.

(Had je dat niet eerder kunnen zeggen, vragen jullie nu? Nou, ik heb van @nasibal begrepen dat dit niet de bedoeling van dit forum is. Zo heb ik bijvoorbeeld ook verzwegen dat die gewonnen 'tijdrit' van R.Stannard in 2018 helemaal geen tijdrit was, haha!)

hartstikkebedankt

Als we toch aan het callen zijn dan denk ik dat Will Barta vandaag met een top-5 plek een contract voor volgend jaar gaat verdienen.

nasibal

'@Guido

Ik bepaal de bedoeling van dit forum niet hoor ;) Alleen hoe ik persoonlijk kies het te gebruiken en dat het me soms verbaast welke keuzes enkele anderen hierin maken :)

Milanjacks

'@Guido

Mocht die top 15 eindigen dan krijg je van mij een pluim maar denk dat die zich lekker gaat sparen.

Delric

Iemand een idee wat de (procentuele) tijdslimiet is vandaag?

Jori

Interessante inkijk kwam van Peiper. Die gaf aan dat Pogacar al voro de tour de hele tijdrit grondig had verkend.
Zodoende kon hij op de tijdritdag..... lekker uitslapen, wekkertje om 10 uur, geen stress.
in plaats van renners die wekker heel vroeg hadden staan, vroeger uit, verkennnen, heen en weer reizen, stress.

Geloof nog steeds dat Roglic normaliter betere tijdrijder is, maar ook dus dat het wel close is.

Ganna zie ik nog wel Roglic verslaan op dit parcours.

Voor een verrassende top 5 voorspelling van mijn kant: Carthy

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Delric

Tijdens de tijdrit in 2019 was het gezien de uitslagen 30%, en die was qua tijd vergelijkbaar. Je moet wel achteruit rijden wil je hier buiten tijd komen.

@Jori

Denk je dat Roglic de tijdrit niet heeft verkend voor de tour? Dat lijkt mij heel sterk. Buiten het feit dat Pogacar fantastisch was was Roglic ook gewoon slecht. Een goede Roglic rijdt natuurlijk minimaal 40 seconde sneller dan Dumoulin. nu verloor die 35 seconde op Dumoulin en Porte..

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@Jori Vaughters geeft net aan dat Carthy veel beter kan tijdrijden dan iedereen denkt en laat doorschemeren dat hij wellicht zelfs tijd zou kunnen pakken

Jori

'@Miljanjacks: Ik geloof dat TJV vooral de tijdrit nog een keer heeft willen verkennen, niks aan toeval over laten ec. en Roglic dus echt niet zijn wekkertje om 10 uur heeft gehad en rust. En dat met idd icm een vermoeide Roglic, dan gaat het idd erg hard

@HB: Haha, nou, dan weet ik het nog niet of hij het wel echt kan :p

EDIT: linkje qua tijden: https://www.tissottiming.com/2020/vue/nl/default/Stage/13/Live

Laatst gewijzigd
Delric

Oke thanks, dan mogen ze minuut of 14 verspelen. Dat zou toch moeten lukken zou je zeggen. Al zitten ze nu al op 8 min..

Starlynk

Neem toch aan dat de toppers niet nog 6 minuten sneller gaan.. paar minuutjes max lijkt me.

Florian

Aranburu binnen op +3:56, voor nu op de 18e stek. @Guido

Laatst gewijzigd
Kaassoufflé

Gelukkig last minute Wellens opgesteld want heeft een prima tijdrit gereden! Inhouden om zich te sparen voor morgen?! Hell no!

ditisdavid

Het weer dreigt om te slaan, toch Cavagna kopman moeten maken wellicht.

Milanjacks

'@Kaassoufle dat gaat nog reuze meevallen hoor. Gaat ergens rond de 17-20ste stek eindigen waarschijnlijk.

Guido Maltempi

'@GoldenGoal onmiddellijk de koers neutraliseren!

Kaassoufflé

'@Milanjacks; ik zie het inderdaad.. komen nog veel sterke tijdrijders aan :)..

Daan Brakenhoff

Laat maar...

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@Daan ah je had hem al door ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 144 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.