Martin hier inderdaad ook vrij serieus overwogen. Vond ik net als Jori heel weinig riskants aan. Eigenlijk de enige die vanuit een kopgroep zou kunnen scoren maar ook met relatieve zekerheid daarachter nog zou meesprinten (waarom die dat doet weet ik eigenlijk niet overigens). De enige die ik minder riskant vond (maar wel lagere payout) was Roglic en helaas ben ik daar vandaag toch weer voor gegaan.
Het zou vandaag natuurlijk bij lange na niet de eerste etappe zijn geweest waarin de vlucht pas na een uur zou ontstaan. En dan ben je dus bijna aan de voet van de eerste klim. Daarbij: Als de vlucht wel eerder zou zijn ontstaan, dan zou deze mogelijk relatief gemakkelijk ontstaan. Dan kan G Martin er ook gewoon bij zitten OF de kopgroep is een zaadgroep die het niet haalt in deze uiteindelijk toch zeer lastige etappe.
G. Martin die meesprint voor plek 13? Dat is toch niet waar. G. Martin zou een best veilige keuze voor de kopgroep zijn maar niet voor een sprint voor plek 10. Dan zij anderen altijd veel meer eager (Roglic, Dan Martin, Felx).
Deze groep is gevlogen. Jammer dat ze de uitzending op TV ook niet naar voren halen.
Heb je gister gezien? G Martin zat veel te ver naar achter geplaatst maar rijdt vervolgens de ballen uit z'n broek om nog allerlei mensen voorbij te sprinten. Dat lijkt me vrij eager als dagwinst en tijdsverlies niet meer relevant zijn voor je. Ik snap het ook niet, maar het gebeurt wel.
Daarnaast is G Martin juist één van de eagerste renners uit het peloton lijkt me. Je moet eager natuurlijk niet verwarren met 'beter'.
Aldus Grosschartner:
Today we want a sprint. We want to control it and other teams have the same ideas. But it’s gonna be really long and with headwind all day, it’s gonna be hard to pull. [Pascal Ackermann] is feeling good. He did a good sprint the other day. Normally he can arrive pretty good in the finish and then the last 400m, it’s about who has the legs.”
'@Nasibal, en daarmee werd hij 26ste. Dat is dus de 19de van het peloton. Ik snap wat je zegt maar ik zou nooit hem vanwege dat aspect kiezen. Hij kan aardig aankomen maar niet in een peloton waar 15-20 renners sneller zijn. Die punch aankomst deed hij het wel goed door gewoon vroeg aan te gaan.
Ik zit met verbazing te kijken naar dat bericht van Bora... Willen ze nu serieus voor Ackermann een sprint regelen???
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.