'@Platje
Tja, ik snap wat je zegt. Ik kan op geen enkele manier laten zien of het 'waar' is wat ik zeg :) Met de theorie dat Carapaz hier wel eens een betere kopman kon zijn dan Roglic kwam ik al wel vóór de start en deed ik ook op de Angliru.
Wat ik bij mezelf vooral merk is dat ik de laatste tijd meer vatbaar ben voor de mening van anderen. Dat is ook de reden dat ik nu weer Roglic had staan. Ik denk zelf 'Carapaz', ga dan lezen wat anderen zeggen en dan switch ik weer. Dat deed ik vroeger minder. Ik weet niet waarom eigenlijk. Ik stress er ook oprecht veel meer om en dat is ook de reden denk ik dat ik het uitspreek. Het kost me wel in elke ronde punten tot nu toe en het is mijn eigen domme schuld.
edit:
Uiteindelijk scheelt het gelukkig wel weinig.
Precies wat ik dacht, een dag voor DLC, G. Martin en Soler. Ze hebben zich ook allemaal laten zien. Helaas verkeerd gegokt door DLC te banken. Toch opgeschoven naar plek 37 in de algemene poule en 6 in de WF poule, beste resultaat ooit. Nog een keer sprinten en ik kan mijn eerste gouden bekertje in ontvangst nemen ^^
Ik vrees dat ik door Carhty/Guillaume Martin/Wellens nog nipt uit de top-100 zal vallen. Die eerste twee waren inmiddels bekend, maar dat Wellens 2e blijft in het bergklassement is wel een zure. Idiote koers vandaag.
Na het uitvallen van Thijssen is mijn sprintequipe immers ook zwak, dus door de daguitslag ga ik vermoedelijk al wel 20 plekken dalen.
'@Jori
Nee hoor. bekertje 10 ga ik intern vieren. Het is geweldig als je na ronde na ronde proberen eindelijk dat eerste gouden bekertje haalt. Super prestatie @Laurenesi!
Sowieso is een bekertje in de Vuelta denk ik ontzettend knap, zeker t.o.v de tour waar de beste 1% in absolute zin méér teams betreft door alle 'casuals' die achteraan sluiten.
Vandaag zat alles mee, 306 punten behaald (vooral door Gaudu, De La Cruz en G. Martin). Gestegen van plek 100 naar plek 50, nog nooit bij een Wielerspel zo hoog gestaan (ook al kan daar morgen nog wel verandering in komen). Want heb geen Poels, Kuss (of andere Jumbo knecht), Großschartner, Carthy, Phillipsen en S. Bennett. Maar na een iets mindere scorende Tour en Giro (96,5% en 89,5%) is dit toch wel een keer lekker.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.