Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 184 ... 188 189
nasibal

Top 25 overall, dus supermooie uitslag. Hoe bizar het ook klinkt: Er had meer ingezeten. Maar ach, dat zal voor velen gelden.

@Ab

Wij zijn echt goed

Met mijn top 25 overall nog niet eens top 10 in de WF poule, we zijn écht bizar goed

JellevanderLinden

Yes, een mooie 29e plek behaald (99,9%). Zeer tevreden over! Overigens vandaag weer een mooi resultaat van Morin (3x goed meegesprint deze Vuelta)

vevie

Geëindigd op 86%... sheisse. Is niet anders. Teveel foute opstellingen en geen Carthy en Martin hielp ook niet mee. Zonde, dacht dat een duimpje misschien weer te doen was. Op naar de Giro 2021, maar.

Astarloa

Jammer, van plek 2 naar 4 gezakt vandaag. Maar er heeft ook wel meer mee gezeten dan tegen moet ik zeggen.

Ludi

99.7, met 5 uitvallers, 3 na dag 2, niet verwacht dat dit nog een haalbare uitkomst was. Had met loterijdagen 14/15/16 ook een stuk hoger (smith en ackermann en soler verkeerde dagen opgesteld/gebankt) kunnen zijn. Maar ook lager. Dik tevreden. Als het goed is dit wielerseizoen op plek 3 wielerindex afgesloten. Kijk uit naar volgend wielerjaar en wil de gezellige topics maar vooral ook de gezellige PMsessies volgend jaar graag weer terugzien!

Zadelpen

92% gefinished. Niet slecht, maar eigenlijk wel kansloos voor de hogere plaatsen. Een keertje 95% gestaan, volgende dag terug naar 91 en daar de rest van de ronde gezeten.

Alhoewel ik best veel zin had in al de rondes, was ik prive zo slecht, dat ik er maar weinig plezier uit heb gehaald. De ene dag was ik er, dan paar dagen niet. Gaat gewoon niet dan ff. Hoop volgend jaar idiolectisch helemaal in orde te zijn.

Maar goed.. we begonnen dit vreselijke jaar met een 85% in de grand tour, om vervolgens de tour in 89% te doen. Tussendoor nog even de klassiekers op 92% gezet. En dan zijn we gefinished in Spanje op 92%. Zijn we dan iets vergeten? Nee he?

Nou, ok, dat is dan scoritotechnisch gezien vrij aardig dacht ik zo.

Iedereen gefeliciteerd, en bedankt voor de afleiding afgelopen weken. Wens u allen veel gezondheid en geluk.

Tot volgend jaar,

Team Zadelpen

Laatst gewijzigd
nasibal

Trouwens, Persoonlijk overwinninkje: Na Morin (waar enorme ladingen teampunten bij inzitten) is Koning Rein de best scorende goedkope sprinter!

Lekker bezig iedereen, er komen hier weer belachelijk mooie uitslagen voorbij zie ik zo!

Laatst gewijzigd
Laurenesi

14e geworden van het spel en 2e in de WF poule. Deze ronde gaat de geschiedenisboeken in haha

JapieJapo

97.6 % dus een zilveren beker erbij. Te weinig tijd besteed aan het goed balanceren van het team samen met teveel bankpunten resulteert in dit terechte resultaat. Feli aan de vele 99% plussers in de WF pool!

Tour de Flits

Hier op de laatste dag nog een half procentje gedaald en maar net binnen de Zilveren beker gebleven. Ontbreken van Carthy, G. Martin, Gaudu en Soler heeft me de laatste week de das om gedaan. Desalniettemin tevreden, gezien de bijzonder slechte Giro.

Verder wel echt genoten van deze Vuelta. Voor het spektakel had er van mij in de laatste week nog een extra bergrit in gemogen. De Angliru was natuurlijk spektakel, maar daarna eigenlijk alleen nog de tijdrit en de rit van gisteren voor verschillen in het klassement.

Wat moeten we nu gaan doen met onze tijd? Na drie weken grote rondes, nu geen enkele stress meer 's ochtends voor het bepalen van je dagselectie en het selecteren van je kopman. Andere hobby maar zoeken denk ik

thijssss

Wel absurd die man die wint, die heeft gewoon echt iedereen die hoog staat in elk klassement! Terwijl dit de eerste keer is dat hij top 10% eindigt en dan gelijk winnen!

Zelf eindig ik net uit de top 5%, 94,7%. Had echt veel en veel meer ingezeten (2x woods podium gemist, 1x gaudu dagwinst niet opgesteld, met grosschartner 100 punten gemist etc. etc.) Maargoed dat is mn eigen fout.

nathancouw

Even door de zure appel heen bijten, 12e op 5 punten van de top 10. Zuur, zuur, zuur.

Edd1e

Kanter was de best scorende goedkope sprinter, in drie etappes 108 punten voor 500k.

Pim96

Arme Davidaloca, al zat het er wel aan te komen met zijn team.
Zelf geëindigd op plek 208, precies 99,0%. Mijn eerste gouden bekertje. Het was nog een spannende afrekening zonder Jumbo knechten, Carthy en G.Martin.

Mijn team:

Klassement
Roglic: De absolute puntenpakker. In alle etappes op te stellen.
Carapaz: waardige tegenstander en veel punten gehaald.
Mas: jongerenklassement en scherp in bergetappes
D.Martin: Stond altijd als eerste in mijn team voorgaande jaren
Blij dat ik hem dit jaar de voordeel van de twijfel gaf.
Ringel S: Heb ik eigenlijk heel slecht opgesteld. Toch voor zijn prijs meer dan genoeg punten behaald.
Vlasov: slechte eerste week, maar maakte het qua punten wel goed
Valverde: op de aankomsten waar je hem verwachtte, leverde hij niet. Laatste jaar dat hij voor zo'n prijs meegaat.
Gaudu: mooi 2 etappes, top 10 en tweede jongeren.
De la Cruz: Op de juiste momenten opgesteld. Voor een miljoen heel netjes gereden.

Vluchters/puncher
Wellens: De juiste vluchter voor de heuveletappes. Pakt ook nog punten mee voor me in bergklassement
Aranburu: had ik meer van verwacht, helaas
Bagioli: Meer verwacht, 3e week te zwak helaas.

Sprinters:
Ackermann: uiteindelijk de juiste sprinter na diskwalificatie van Bennett.
Philipsen: goede keuze om 2 toppers te hebben. In sprintetappes veel mee ingelopen
Kanter: Super keuze voor zijn prijs
Liepins: Opvulling en niet zo gescoord als een Kanter
Manzin: Heeft zo zijn punten gepakt.

Missers:
Dumoulin: vooral jammer omdat ik vooral hoopte op veel teampunten met hem
Formolo: slechte keuze. Leverde niet in de etappes waar hij werd verwacht. Op deze plek had Kuss of Woods gemoeten.

Mijn eerste wielerjaar waar ik me echt in verdiept heb. Giro 95,1%, tour 97,9%, Klassiekers 93,1% en Vuelta als klapper dat gouden bekertje. Mooi om zo af te ronden. Alle fanatieke spelers en forumgebruikers bedankt. Heb van alle posts en discussies genoten. Op naar volgend jaar.

Jori

Nou, het jaar zit er weer op. Heerlijk qua scoritogebied, zeker wielrennen. Enkel het gouden bekertje net aan gemist in de tour. Iedereen ook gefeliciteerd met zijn of haar prestatie!

Leuk feitje: Ik ben de enige in de top 50 die door etappe 21 + eindklassement niks is gedaald of gestegen qua plekken :p

@Laurenesi: Topper! Ik dacht nog wel 2e te kunnen worden, maar de daguitslag viel net verkeerd. Maar wat een geweldige eindscore, zo had ik ook wel mijn eerste bekertje willen halen met zoveel overmacht :p

Poeksel

Ik dacht dat ik de laatste dag zou zakken, en dat gebeurde eerst ook, maar uiteindelijk toch nog iets gestegen van plek 22 naar plek 19. Mede dankzij de beste goedkope sprinter, Max Kanter.

floda

Jawel mijn eerste beker. Ondanks gemis van G Martin, Carthy, Felix en Wellens. Tegenvallers dumoulin, mohoric, gorka, Verona en bagioli. Topkeuzes naast de usual suspects waren kanter, gaudu, godon en vooral Martin.

nasibal

'@Eddie

Vooruit, Als je binnen de geodkope sprinters onderscheid maakt tussen 500k en 750k heb je helemaal gelijk!

Laatst gewijzigd
McMulenga

Nooo als 18e gestrand...1 verkeerde gok teveel geweest, ik ga nooit meer zo dichtbij een top 10 plek eindigen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Zeg nooit nooit McMulenga!

Jori

Volgens mij wint trouwens Thijssen de goedkope sprinter award? hij doet 2 etappes mee, wat betekent dat je de laatste keer met ca 8 truipunten vult. Voor RJvR/Smith/Cort zelfs meer.

Zelf zou ik ze zo ordenen:
Kanter (goedkoopst), Thijssen, Morin, RJvR, Manzin.

Raïm bleek helaas de pechvogel met een framebreuk en verkeerd afgestelde fiets in etappe 9.
Smith een faal omdat hij simpelweg niet te voorspellen is.
Manzin was wel constant, maar niet veel en ook nog duurder.
Aberasturi vond ik sowieso vaag met zijn prijs.

EDIT: Mijn faal, Thijssen heeft natuurlijk nog 20 punten voor de overwinningen van Wellens en ws nog wat punten voor de bergtrui

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Wel de tientjespool gewonnen Mulenga, netjes.

Edit

En je had ook top tien wielerflits gestaan als je had ingeschreven. Dat is wel zonde.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jori

Tja uiteindelijk keek ik gewoon naar behaalde punten voor alle 750k/500k opties.

Morin staat dan bovenaan, maar dan had je hem elke keer op moeten stellen voor de truipunten van G Martin. Slechts enkele punten daarachter komt JvR met enkel eigen punten. Daar weer achter komt Kanter, maar doet het inderdaad voor 'slechts' 500k.

Volgens jouw Theorie over Thijssen kan je ook stellen dat Dumoulin de best scorende topper is. Doet maar 7 etappes mee. Eigenlijk zelfs maar 1 of 2, als je het op dezelfde manier telt als jij het voor Thijssen telt. Mareczko scoort op die manier ook wel 'aardig'. Uiteindelijk heeft Thijssen gewoon 'maar' 102 punten gehaald, waarvan 20 van Wellens. Wat de reden ook is.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Nasibal: Beetje flauw. Thijssen neem je mee voor de 3 sprintetappes. Als hij bij 1 etappe al is uitgevallen, mag je prima iig +8 rekenen gezien je daar truipunten neerzet.

Sowieso is je benadering beetje vreemd: We kijken naar totaal punten, maar dan niet Morin's teampunten, want dan had je hem meer etappes op moeten stellen. Maar RJvR die je in meer etappes moet opstellen voor meer punten te halen dan Kanter en co. mag meer wel? Ik vind je hype leuk, maar klinkt wel beetje als preken voor eigen parochie :p

Laatst gewijzigd
MrWest

1e jaar dat ik meedoe op Scorito. Met een dramatische Giro ( 78,6) redelijke Vuelta ( 88,8) en een goede Tour en Klassiekers ( 90,6 en 92%). Zeker niet ontevreden voor een eerste keer, volgend jaar nog iets beter inlezen dan gaan die bekertjes er echt wel komen!

1 2 ... 184 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.