Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 185 ... 188 189
Jofferde

Een zilveren bekertje gepakt.

Overigens wel mooi dat mensen die nooit een zinnige bijdrage hebben gehad op dit forum, nu wel even een hoge eindscore komen delen.

Ludi

Morin !! Poggersboi! Hou van je.

Dingetje

Toch leuk dat die vent (of vrouw) die eerste wordt een echte casual lijkt te zijn. Zal z'n geluk niet opkunnen. Mooi man

Milanjacks

De bekertjesbrigade wordt weer verwelkomd. Zelf een heel nietszeggende Vuelta gehad met 83%. Paar rare gokjes op het laatst om een duimpje te halen maar het mocht niet baten. Zonder Vlasov, Martin 2x, Gaudu, Carthy, Poels en Ringel S werd het toch te lastig om consistent goed mee te zitten bij de bergetappes. Ik zat telkens boven gemiddeld maar dat was het ook wel.

@Dingetje

Ik denk niet dat Joris Stereo een vrouw is maar ik kan er naast zitten.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jori

Beetje flauw. Thijssen neem je mee voor de 3 sprintetappes. Als hij bij 1 etappe al is uitgevallen, mag je prima iig +8 rekenen gezien je daar truipunten neerzet.

Ik vind het vooral heel raar dat je in een discussie over het aantal punten wat iemand haalt punten van anderen ná zijn uitvallen rekent. Hele kromme redenering, die ik absoluut niet kan volgen. Ik had zonder het uitvallen van Dumoulin, Dumoulin vast vaker opgesteld. Die nam ik mee voor 18 etappes. Nu stel ik daar een paar keer Soler en Gaudu op, die anders op de bank hadden gezeten. Zijn dat dan ook punten voor Dumo eigenlijk? Nee. Dumo valt tegen en valt uit en haalt weinig punten. Thijsen doet het goed, maar valt uit, dus haalt na zijn uitvallen geen punten. De punten die je na het uitvallen met andere renners haalt horen bij die andere renners.

Oh en Selig dan? Die neem ik mee voor 3 sprintetappes, maar valt na 1 al direct tegen. Daar had ik in de 2e en 3e sprintetappe dus ook gewoon truipunten op kunnen stellen. Gaan die dan ook naar Selig?

Sowieso is je benadering beetje vreemd: We kijken naar totaal punten, maar dan niet Morin’s teampunten, want dan had je hem meer etappes op moeten stellen

Nee, ik zei 'Na Morin' en maakte daarná de kanttekening van teampunten vs eigen punten. JvR opstellen in de aanvallersetappes is een stuk logischer dan Morin opstellen voor teampunten G martin.

Maar RJvR die je in meer etappes moet opstellen voor meer punten te halen dan Kanter en co. mag meer wel?

Dat is hetzelfde verhaal als een vergelijking Sagan vs Gaviria in een willekeurige grote ronde. Mag je dan in een keer de etappes waar je Sagan wél op kan stellen niet meenemen in de discussie of hij een beter scorende sprinter is dan Gaviria?

k vind je hype leuk, maar klinkt wel beetje als preken voor eigen parochie

Ik kies een sprinter met een hele lage pickrate die vervolgens op eigen kracht de meeste punten haalt. Tel je niet alleen 'op eigen kracht' mee maar kijk je gewoon naar het absoluut aantal punten dan heeft hij slechts 1 iemand voor zich (Wat ik dus ook gewoon benoem). Vervolgens geef ik nog iemand gelijk met het feit dat er een goedkopere sprinter is die naar verhouding nog beter scoort. Niet meer, niet minder.

Dan kan je met allemaal gekke vreemde onnavolgbare 'ja maar na zn uitvallen scoorden anderen punten die dus eigenlijk ook voor hem zijn'-redenaties komen, maar dat klinkt eerder als 'goedpraten' van iets wat je gewoon gemist hebt (en dat missen is helemaal niet erg).

Laatst gewijzigd
Pim96

Valverde niet in het winnende team. Zegt toch iets over opa..

Imbatido

ZIeke eindsprint van de winnaar bij Scorito. Van 48 naar 1 op de slotdag. Wat een monsterscore vandaag erbij. Ook wel een heel mooi team met zelfs Ackermann, Bennett en Philipsen, de hele top 11 GC op Poels en Valverde na, en dan nog Guillaume Martin en Wellens als eerste twee van het bergklassement.

Jori

Ik vind het vooral heel raar dat je in een discussie over het aantal punten wat iemand haalt punten van anderen ná zijn uitvallen rekent. Hele kromme redenering, die ik absoluut niet kan volgen. Ik had zonder het uitvallen van Dumoulin, Dumoulin vast vaker opgesteld. Die nam ik mee voor 18 etappes. Nu stel ik daar een paar keer Soler en Gaudu op, die anders op de bank hadden gezeten. Zijn dat dan ook punten voor Dumo eigenlijk? Nee. Dumo valt tegen en valt uit en haalt weinig punten. Thijsen doet het goed, maar valt uit, dus haalt na zijn uitvallen geen punten.

Nja, best scorende is voor mij niet enkel de pure punten zoals scorito dat ranglijstje bouwt, maar eerder hoe ze zich verhouden in een logisch team.

Over Dumoulin, dat lijkt mij dus idd wel gepast. Over de ak-mannen is altijd lastig kijken wie en wat, maar voor een sprintetappe is het simpel. Als ik geen verdere sprinters meer heb, start ik niet met 8 man, maar gooi ik daar truipunten neer. Een Mas, D. Martin, noem het op. Wel zo makkelijk te vergelijken. 8 punten dus in de plek voor de laatste etappe hoort daar dus bij voor de vergelijking in mijn ogen.

Nee, ik zei ‘Na’ Morin en maakte daarná de kanttekening van teampunten vs eigen punten
Maar verdere kanttekeningen zijn dus niet welkom, duidelijk

Dat is hetzelfde verhaal als een vergelijking Sagan vs Gaviria in een willekeurige grote ronde. Mag je dan in een keer de etappes waar je Sagan wél op kan stellen niet meenemen in de discussie of hij een beter scorende sprinter is dan Gaviria? Nogmaals, de enige kanttekening die ik maakte is eigen vs teampunten. Als iemand Morin al die keren heeft opgesteld voor de punten van Martin, prima.

Mag prima, maar je moet vergelijken in je selectie wie je bij een zonder-Gaviria-met-Sagan sprint in je selectie anders zou opstellen als je met-gaviria-zonder-Sagan bent. Maar dat is enkel dus in mijn ogen hoe je het doet dus.

Ik kies een sprinter met een hele lage pickrate die vervolgens op eigen kracht de meeste punten haalt. Tel je niet alleen ‘op eigen kracht’ mee maar kijk je gewoon naar het absoluut aantal punten dan heeft hij slechts 1 iemand voor zich (Wat ik dus ook gewoon benoem). Vervolgens geef ik nog iemand gelijk met het feit dat er een goedkopere sprinter is die naar verhouding nog beter scoort. Niet meer, niet minder.

En dat is ook een hele leuke keuze geworden, en heb ik je ook al eerder mee gefeliciteerd. Verder dus heel duidelijk verschil van inzicht

Ajvenema

'@jori+nasibal:

Kan dit geneuzel niet lekker in de DM’s?🤓

Dingetje

'@Milan Dat weet je tegenwoordig nooit he ;)

nasibal

Nja, best scorende is voor mij niet enkel de pure punten zoals scorito dat ranglijstje bouwt, maar eerder hoe ze zich verhouden in een logisch team.

Hier zijn we het dus over eens, vandaar mijn kanttekening over Morin. Maar uiteindelijk gaat het nog steeds om punten die door een renner behaalt zijn. Het is niet alsof RvJ punten behaalt heeft in etappes die vooraf volledig onlogisch voor hem waren.
Jij pakt punten die anderen behaalt hebben en schrijft die bij aan andere renners. Als je wil stellen dat je net zo goed Thijssen kon hebben omdat het verschil tussen die twee te compenseren was door in etappe 18 op het plekje waar ik RvJ opstelde een truipuntenpakker op te stellen, prima, maar dat is een andere discussie. (Overigens komt ook dan, zelfs inclusief de 20 teampunten van Thijssen RvJ nog steeds als winnaar uit de bus)

Maar verdere kanttekeningen zijn dus niet welkom, duidelijk

Zeker wel, onder andere degene die Eddie al terecht maakte.

Mag prima, maar je moet vergelijken in je selectie wie je bij een zonder-Gaviria-met-Sagan sprint in je selectie anders zou opstellen als je met-gaviria-zonder-Sagan bent. Maar dat is enkel dus in mijn ogen hoe je het doet dus.

In een discussie waar je een selectie met een selectie vergelijkt dan is dat inderdaad noodzakelijk. In een discussie waarin je renners onderling vergelijkt is dat dus niet relevant lijkt me.

En dat is ook een hele leuke keuze geworden, en heb ik je ook al eerder mee gefeliciteerd. Verder dus heel duidelijk verschil van inzicht

Verschil van inzicht denk ik niet, verschil van discussie wel ;)

@AJVenema

Voel je volledig vrij om er overheen te lezen! Ik blijf ondertussen het forum lekker als discussieplatform gebruiken

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Hoe vaak je iemand hebt moeten opstellen en daar aan verwant hoeveel punten je alternatief had gepakt is eigenlijk wel fair om mee te nemen. Dat gecombineerd met prijskaartje, maakt Kanter volgens mij de mooiste.

Uiteindelijk blijkt in ieder geval dat je er weinig had moeten hebben. Ik had Ackermann, Thijssen, Kanter, Raim en Selig. Die laatste 2 had ik niet moeten hebben. Als ik dan bijvoorbeeld ook Sosa dump, had ik op hun plekken G Bennett, Grosschartner en Carthy kunnen hebben. Lijkt op voorhand veel te veel GC. Blijkt het aan het eind van het liedje wederom niet.

Door de wat gunstige uitslag vandaag + eindpunten Gaudu tikkie onderschat, blijf ik gelukkig in de top-100 :)

Laatst gewijzigd
nasibal

Hoe vaak je iemand hebt moeten opstellen en daar aan verwant hoeveel punten je alternatief had gepakt is eigenlijk wel fair om mee te nemen. Dat gecombineerd met prijskaartje, maakt Kanter volgens mij de mooiste.

Kijk, uiteindelijk kan je natuurlijk stellen dat in de 2 extra etappes waarin RvJ stelt anderen best scorende alternatieven hadden kunnen hebben logischer wijs. Datzelfde geld inderdaad ook voor de etappe van vandaag.

Als je het hebt over verschilmakende impact in het totaalplaatje dan springt JvR er inderdaad niet bovenuit en kan je niet per definitie stellen dat je hem beter had kunnen hebben dan een Thijssen of Raim. Wel dat je in ieder geval iemand uit dat rijtje had moeten hebben.

Voor 500k Kanter kan je wel zeggen dat je hem sowieso had moeten hebben inderdaad en is qua prijs/punten de mooiste.

Moraal van het verhaal wat mij betreft: Prestatie en Impact (lees: compenseerbaarheid) zijn twee hele verschillende dingen en discussies.

Laatst gewijzigd
Benzardi

Als er winnaars zijn, zijn er ook verliezers, nou De Duracellis's is niet hoger dan 66,7% gekomen.
Maar nu weet ik, waarom dit een slecht jaar is ...........................want dit jaar eindigt op 020 :P

Volgend jaar nieuwe rondes, nieuwe kansen.

Dames en heren tot volgend jaar en hou de moed erin

Veel geluk
De Duracelli's

Jori

Het is niet alsof RvJ punten behaalt heeft in etappes die vooraf volledig onlogisch voor hem waren.

En het is niet alsof 8 truipunten in etappe 21 onlogisch zijn als Thijssen niet meedoet.

Jij pakt punten die anderen behaalt hebben en schrijft die bij aan andere renners.
Die niet in de beschouwing meenemen is gewoon niet eerlijk, want het team met Thijssen haalt dus wel meer punten dan enkel 2e en 5e plek over 5 etappes. Overigens zou ik ze idealiter niet bij andere renners optellen, maar juist van die andere renners willen aftrekken. Leek me een brug te ver gaan voor de forum analyse :p


Als je wil stellen dat je net zo goed Thijssen kon hebben omdat het verschil tussen die twee te compenseren was door op het plekje waar ik RvJ opstelde een truipuntenpakker op te stellen, prima, maar dat is een andere discussie.
Huh, dat is precies wat ik nu stel. Ik vond het erbij horen, maar jij heel duidelijk niet. Niet geheel toevallig omdat in het ene geval RJvR een nog veel beter pick lijkt als dat hij al was? :p

In een discussie waar je een selectie met een selectie vergelijkt dan is dat inderdaad noodzakelijk. In een discussie waarin je renners vergelijkt is dat dus niet relevant lijkt me. Voorbeeldje met Carthy. Voorbeeldje met Carthy. Carthy is hoe je het ook went of keert een beter presterende renner dan Alt S. Dat je doordat Carthy 250k meer (en daarmee dus eigenlijk 500k) meer koste op andere plekken andere keuzes kon maken die het mogelijk weer compenseren doet er alleen toe in het totaalplaatje.

Jouw voorbeeld, maar zoals je aangeeft, bijzonder lastig te vergelijken.

Vergelijken van een sprinter die 5 etappes scoort vs een sprinter die 2 etappes scoort en die bij 3 etappes sowieso niet meedoet, waardoor je dus 3 etappes enkel truipunten rekent van een andere renner die anders op de bank zou zitten, lijkt mij gewoon een hele terughoudende beredenering, die zelfs nog iets in het nadeel is van de 2-etappes-sprinter, maar wel met de gegeven middelen het meest accuraat is

Verschil van inzicht denk ik niet, verschil van discussie wel

Denk toch wel inzicht, gezien jouw voorbeelden ;)

Ludi

Wie hebben het goed gedaan:
Roglic, carapaz, d martin, kuss, mas, soler, gaudu
Ackermann, kanter, morin

Wie hebben het redelijk gedaan
Valverde, vlasov
Raim

Wie hebben het matig gedaan
smith (opstel fouten en niet in de etappes waar ik het vooral nodig had), bagioli (begon hoopgevend), cavagna (alleen de tijdrit..)

Wie hebben het slecht gedaan
Dumoulin, dfm,
Mohoric, geschke (de uitvallers)

Pietje Precies

Ik vind het maar een gekke/onnodige discussie. Uiteindelijk gaat het om netto impact. En dan wint Kanter vrij zeker. Moeten er bij Morin een hoop 3-punten-etappes genegeerd worden (want dan stel je hem niet op). En heeft Reinardt een prima ronde gehad, maar mis je er niets aan als je hem niet had (net als eigenlijk iedere andere sprinter). Case closed? :p

Laatst gewijzigd
Laurenesi

'@Jori

Thanks, erg blij mee! Ik heb dusdanig veel bankpunten gehaald nog dat ik in theorie ook nog bij de nummer 1 had kunnen komen. Bijvoorbeeld in de etappe die werd gewonnen door Philipsen gevolgd door Ackermann. Had daar geen sprinters verwacht. Aan de andere kant zullen alle spelers boven mij ook zo links en rechts wat punten hebben laten liggen.

Komen we meteen bij de sprinters. Voor mij is Kanter wel de koop geweest. Weliswaar een stuk duurder, maar Philipsen is een goede tweede. Als je zijn prijs vergelijkt met Bennet en Ackermann en ziet dat hij bijvoorbeeld ook een etappe top 7 reed (die Roglic won) terwijl de andere sprinters er niet meer bij waren en ook een etappe pakte, was hij van de topsprinters misschien wel degene met de beste prijs kwaliteit verhouding.

Ik snap dat dit niet helemaal aansluit bij de discussie over de beste goedkope sprinter, maar toch het vermelden waard imo.

nasibal

Ik denk dat dat een hele aardige manier van samenvatten is Pietje

ditisdavid

98.7 uiteindelijk, de verkeerde namen in het sprintteam doen me de das om. DSQ van Bennett heeft veel pijn gedaan en daarnaast heel slecht opgesteld.

De eindafrekening:
Roglic, Carapaz, Gaudu, Kuss, Mas, D Martin doen ruimschoots waar je ze vooraf voor mee neemt.
Soler, Cort, Smith, Vlasov heb ik slecht opgesteld maar waren in principe hun geld (ruim) waard. Soler was dat overigens nog steeds.
Valverde, Aranburu, Bagioli, Peters (1x opgesteld, juist toen hij vierde werd) zijn middelmatige picks at best.
Dumoulin, S Bennett, Manzin, Cavagna, Mohoric en Raim zijn echt verkeerde keuzes geweest.

jsprunk

Toch snap ik het spel af en toe niet :)

Allerlei pareltjes zoals Carthy, Kuss, Soler, Großschartner, Poels, Kanter, Thijssen, Guillaume Martin, Wellens, een derde en vierde Jumbo.. ze ontbreken allemaal in mijn team en tóch een gouden bekertje. En dat met ook nog een aantal flinke misperen in de opstellingen (2 keer Woods op de bank die 2e werd, Cort en Philipsen wonnen een etappe op de bank, ...).
Eigenlijk vind ik dat ik wel eens betere selecties heb gemaakt waarmee ik een stuk lager ben geëindigd.

nasibal

'@Jsprunk

Volgens mij had je Dumoulin ook niet toch? Dat betekent dat je ten opzichte van veel teams die wél enkele van die parels hadden 4 miljoen 'extra' had om te besteden in scorende renners. Dat wil wel helpen ;) Zeker als een klein gedeelte daarvan in Bennet zit, die natuurlijk net zoveel of zelfs méér punten haalde dan elke willekeurige klimmer uit jouw rijtje.

jsprunk

Klopt, ik had Dumoulin niet en Bennett wel. Al is dat voor damage control ten opzichte van alle mensen die Kuss hadden.
Moeilijk te zeggen waar het geld voor Dumoulin precies in is gaan zitten; ten opzichte van het winnende team vooral in Valverde, wat niet echt een pareltje was. Daarnaast ook meer geld besteed aan Cort en Formolo in plaats van een goedkopere sprinter/aanvaller, maar dat heeft me ook weinig opgeleverd (zeker gezien het ontbreken van Cort toen hij won).

SvenVDB

Hier nipt het bronzen bekertje behaald. De eindafrekening heeft me nog flink doen dalen. Dit is mijn 7e bekertje op rij in de laatste 7 wielerspelen op Scorito. Het is ooit anders geweest :-)

Ondanks het missen van toch een groot aantal punten pakkers, toch blij met de eindscore.

Carthy, D. Martin, Poels, De La Cruz, Ringels, G. Martin, G. Bennett zaten niet in mijn team.

Pimvanderd

Mijn 1e scorito beker ooit en meteen een zilveren , erg blij mee. wel jammer is dat ik uiteindelijk net 0,2% tekort kwam voor een gouden bekertje , maar daar gaan we dan volgend jaar wel voor

1 2 ... 185 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.