'@Frederik,
Bind je niet teveel vast aan de prijs-puntenverhouding. Met een sprinter weet je wel zeker wanneer je hem op moet stellen, in tegenstelling tot een aanvaller of klassementsrenner (in het geval van heuvelritten). Vergeet ook niet dat je een kopman moet aanwijzen voor de sprintritten. Daarom zou ik toch wel een topsprinter meenemen.
Ik heb ook een team gemaakt. Kies maar voor 1 topsprinter, en hopen dat die niet uitvalt.
Vooral een flinke stapel aanvallers en overschot aan klimmers, maar ik wil voorkomen dat ik net zoals bij de Giro door uitvallers al snel met maar 4 renners voor de bergen zit.
Klassementsrenner 8 € 28.000.000
Klimmer 5 € 6.000.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 3 € 2.500.000
Sprinter 2 € 4.500.000
Knecht 2 € 1.000.000
Totaal 20 € 42.000.000
Dat je veel geld in je bergteam moet steken dat lijkt mij een must, maar 8 klassementsmannen en 5 klimmers meenemen voor 34 miljoen lijkt mij overkill. Je kan er elke dag maar 9 opstellen, dus dat betekend dat je de eerste etappe al 4 moet thuis laten. Daarnaast neem ik persoonlijk iets meer sprinters mee, omdat er toch 4/5 etappes zijn die eindigen in een sprint, makkelijk om ze dan op te stellen en je weet dat ze in principe in de punten gaan rijden. Bergetappes kunnen ook altijd nog voor de vluchters zijn, sprint etappes in de meeste gevallen niet.
Ik ga nu voor deze verdeling:
Klassementsrenner 7 € 26.500.000
Klimmer 2 € 2.250.000
Tijdrijder 1 € 500.000
Aanvaller 5 € 3.500.000
Sprinter 3 € 8.000.000
Knecht 2 € 1.250.000
Die 2 knechten zijn allebei leadout voor sprinters, die mss teampunten of 11-20 kunnen eindigen, goede opvulling voor de sprintritten lijkt me.
En wat Venomeen zegt: Ik vind 13-14 klimmende renners al veel (je kan er idd maar 9 opstellen).
Daarom twijfel ik om er nog een aanvaller te wisselen voor een sprinter.
Succes met puzzelen iedereen!
Ik denk dat de kans dat froome wint groter is dan de kans dat heel veel andere renners winnen van roglic, dumoulin, carapaz, pinot, valverde, mas, vlasov (die staan boven hem toch?). Wie zie jij eerder winnen dan?
De kans dat G Martin top 10 rijdt is wel groter dan die bij froome. Mogelijk.
Vorige editie van de vuelta hebben we Teuns vaak in de aanval gezien en heeft tie menig punten opgeleverd en was hij een must have voor iedere deelnemer aan het spel. Wie kan zijn opvolger dit jaar worden? Wat te denken van redelijk frisse renners die nog geen grote ronde hebben gereden zoals een Bagioli of een Dion Smith?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.