Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 20 ... 188 189
-Wielerfan

De La Cruz of Formolo?

Normaal zou ik meteen voor Formolo gaan maar is hij wel
al helemaal hersteld?
Een maand geleden in de tour valt hij nog uit met een sleutelbeenbreuk.

Wat denken jullie...

Tour de Flits

Heb ook diezelfde twijfel, nu beide al meerdere keren erin en eruit geklikt. Ga denk toch voor De La Cruz, puur vanwege het prijsverschil.

Mijn twijfel zit hem meer in Pinot of G. Martin.. Of evt nog Martínez ipv deze

Fristie

Ineens begin ik te twijfelen aan Dumoulin. Steile klimmen, weinig lopers en veel explosiviteit nodig. Dat heeft Tom minder dan veel anderen. En dan is 4m best veel. Straks moet ie na 2 etappes weer gaan knechten. Kunnen jullie deze gedachtegang volgen?

Pvanmelick

Teuns is uit scorito gehaald, jammer!

El Matador

Inderdaad jammer. Nu kunnen alle dagjesmensen geen renner meer selecteren van wie al twee weken bekend was dat hij de Vuelta niet zou rijden.

Nul verstand

De niet-deelname van Teuns voorkomt ook mooi dat veel deelnemers weer gaan vragen of ze hem moeten opstellen of niet. Mooi zo.

Jori

Vuelta is zo ingericht qua budget en de puntentelling vanuit de Vuelta zelf dat je je niet moet afvragen "of?" het loopt, maar vooral "wat als?".

Ludi

Jup, daarom gaat heel team sunweb mee ! ;)

Jori

En een tijdmachine?

Ludi

Iets met een klok en twee keer per dag :D

thewout79

De la Cruz of Großschartner wie denken jullie dat vaker een top 10 a 15 notering pakt ?

Pro4Cycling

In eerste instantie koos ik gelijk voor Sam Bennett. Maar ik begin er steeds meer over te twijfelen vanwege de prijs icm de weinig sprint etappes. Kan iemand mij vertellen hoeveel punten hij ongeveer zou moeten halen om die € 3.500.000 waard te zijn?

Nul verstand

Dumoulin niet meenemen vanwege steile klimmen? Volgens mij kent de Vuelta juist weinig punchetappes. De slotklimmen zijn allemaal vrij lang. Het zijn geen lopers, maar met 8% gemiddeld wel beklimmen die we ook gewoon in de Tour zien.

Landeirovic

De La Cruz

Jeffrey81

Het antwoord op de twee vragen van Fred en Wout is de laatste reactie van Jori... ;-)

Laatst gewijzigd
Nul verstand

'@Frederik,

Bind je niet teveel vast aan de prijs-puntenverhouding. Met een sprinter weet je wel zeker wanneer je hem op moet stellen, in tegenstelling tot een aanvaller of klassementsrenner (in het geval van heuvelritten). Vergeet ook niet dat je een kopman moet aanwijzen voor de sprintritten. Daarom zou ik toch wel een topsprinter meenemen.

Ajvenema

Idealiter neem ik alle 3 de topsprinters, maar dan moet je er wel verdomd zeker van zijn dat je de juiste AK man thuislaat:)

Pro4Cycling

'@ nul

Dat is zeker een goed punt, dat je weet wanneer je een sprinter opstelt. Maar in plaats van een topsprinter zou je ook het risico kunnen spreiden door 2 " goedkope" sprinters te nemen. Ik blijf nog wel ff puzzelen....

ivo001

Ik heb ook een team gemaakt. Kies maar voor 1 topsprinter, en hopen dat die niet uitvalt.
Vooral een flinke stapel aanvallers en overschot aan klimmers, maar ik wil voorkomen dat ik net zoals bij de Giro door uitvallers al snel met maar 4 renners voor de bergen zit.

Klassementsrenner 8 € 28.000.000
Klimmer 5 € 6.000.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 3 € 2.500.000
Sprinter 2 € 4.500.000
Knecht 2 € 1.000.000
Totaal 20 € 42.000.000

Pirata

Dat je veel geld in je bergteam moet steken dat lijkt mij een must, maar 8 klassementsmannen en 5 klimmers meenemen voor 34 miljoen lijkt mij overkill. Je kan er elke dag maar 9 opstellen, dus dat betekend dat je de eerste etappe al 4 moet thuis laten. Daarnaast neem ik persoonlijk iets meer sprinters mee, omdat er toch 4/5 etappes zijn die eindigen in een sprint, makkelijk om ze dan op te stellen en je weet dat ze in principe in de punten gaan rijden. Bergetappes kunnen ook altijd nog voor de vluchters zijn, sprint etappes in de meeste gevallen niet.

Wilbert91

Iemand die iets snapt van de lage kans die Unibet toeschrijft aan Froome? Heeft niet veel gereden natuurlijk, dus puur gebaseerd op zijn onbekende vorm?

Berend

Ik ga nu voor deze verdeling:

Klassementsrenner 7 € 26.500.000
Klimmer 2 € 2.250.000
Tijdrijder 1 € 500.000
Aanvaller 5 € 3.500.000
Sprinter 3 € 8.000.000
Knecht 2 € 1.250.000

Die 2 knechten zijn allebei leadout voor sprinters, die mss teampunten of 11-20 kunnen eindigen, goede opvulling voor de sprintritten lijkt me.

En wat Venomeen zegt: Ik vind 13-14 klimmende renners al veel (je kan er idd maar 9 opstellen).
Daarom twijfel ik om er nog een aanvaller te wisselen voor een sprinter.

Succes met puzzelen iedereen!

Ludi

Ik denk dat de kans dat froome wint groter is dan de kans dat heel veel andere renners winnen van roglic, dumoulin, carapaz, pinot, valverde, mas, vlasov (die staan boven hem toch?). Wie zie jij eerder winnen dan?

De kans dat G Martin top 10 rijdt is wel groter dan die bij froome. Mogelijk.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Mas heb ik niet zo'n vertrouwen in.

arno_183925

Vorige editie van de vuelta hebben we Teuns vaak in de aanval gezien en heeft tie menig punten opgeleverd en was hij een must have voor iedere deelnemer aan het spel. Wie kan zijn opvolger dit jaar worden? Wat te denken van redelijk frisse renners die nog geen grote ronde hebben gereden zoals een Bagioli of een Dion Smith?

1 2 ... 20 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.