Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 38 ... 188 189
Ajvenema

'@platje en @ab: Nadeel van Formolo is weer die blessure... Woods is iig in vorm:)

La Primavera

Mas hoeft inderdaad helemaal geen 3e te worden in een sprint vandaag om een plekje waard te zijn. Zolang hij bij de beteren bergop hoort komt hij ook hoog in de uitslag.

Karperdrol

Selig + Smith/Thijssen

of

Raim + Manzin (die duitser heb ik al)
wie helpt mij uit de brand bij dit laatste puzzelstukje?

Daan Brakenhoff

'@karperdrol
Selig gaat normaal gesproken niet sprinten en Bennett wint alle 3 de sprintjes, dus...

De Condor van Echt

Pffff ik blijf ook maar rouleren... Gisteren had ik een hele kleuterklas met V Wilder, Champoussin, etc. Vanochtend zat ik de hele tijd aan mijn sprinters te knutselen; eerst Ackermann/Raim, toen Philipsen/Cort, toen Bennett/Manzin. Daarna weer gaan schuiven met een extra tijdrijder en de ene debutant (klimmer) met de andere debutant (sprinter) gewisseld. Ambetante debutanten...

Voor de dagselectie vandaag wil ik een gokje nemen met Bagioli, met het oog op zijn vorm. Of mag ik deze ook al niet weggeven? ;)

Voor de goede orde: ik heb nu niemand van het lijstje dat ik een paar blz eerder postte en zoveel deining veroorzaakte ;)

nasibal

Zijn er mensen die 2 topsprinters hebben in dit forum? Of heeft iedereen voornamelijk een topsprinter + wat meer kleinschalige sprintertjes erbij?

Heb me in allerlei bochten gewrongen om Philipsen en Ackerman in mijn team te krijgen, uiteindelijk net niet gelukt. Zie er nog steeds wel het voordeel van in om het wél te doen, dus ik blijf zoeken naar mogelijkheden.

La Primavera

S. Bennett is moe. Ackermann is fris (en 500k goedkoper). Ik ga voor de laatste.

Laatst gewijzigd
Maestro Mello

Jarenlang meegedaan met Scorito op gevoel. Vaak gewoon renners geselecteerd vanwege FOMO. Na een middelmatige Tour en slechte Giro nu toch maar meer verdiept in de Vuelta. Ben benieuwd of mijn keuze's hun vruchten afwerpen. Zie hier veel leuke renners voorbij komen die je op voorhand niet ziet als je je niet hebt verdiept.

Voor mij dus de eerste post hier en ben van plan me vaker te mengen!

Ab Normaal

'@La Primavera
De vorm van Ackermann is daarentegen al het hele seizoen niet geweldig. Daarom heb ik 'm weggelaten.

Kannibaal van Schepdaal

Alea iacta est.

1 dure sprinter, 4 goedkope sprinters en 15 dure klimmers/punchers die het 'tien kleine negertjes'-gewijs onderling mogen uitmaken wie Madrid haalt.

Vandaag de klassementsfavorieten en de punchers.

Chef83

Ik laat bagioli er vandaag uit . Maar wat vandaag te doen met de laatste 2 plekken tussen mas ,gaudu,en de lacruz?

Punchbox

Ik blijf ook maar wisselen in mijn team. Laatste plek is nog voor een 1,5M klimmer maar over deze ben ik allemaal niet zeker aangezien ze allemaal wel hun krasjes hebben.

Iemand iets zinnigs te zeggen over de keuze Poels, Chaves, Sosa of Dan Martin (Gaudu heb ik al)?

Florian

Sosa kan een hele leuke worden deze Vuelta denk ik.

Treenert

'@Guido: ik krijg enigszins het idee dat je Mas niet zo interessant vindt.

@goldengoal @Nasi: hier is het wel gelukt, Ackerman en Philipsen mee

nasibal

Sosa kan een hele leuke worden deze Vuelta denk ik.

Een hele leuke wat?

daan_zeelen_811806

Laatste paar km is vlak vandaag, misschien kan Mareczko vandaag wel aanhaken en met zijn eindsprint het afmaken en zo het rood te pakken.
Daarom de keuze gemaakt om hem er toch in te zetten vandaag

Platje

Nieve doet het ook altijd goed in de Vuelta :) Cattaneo heb ik nauwelijks voorbij zien komen. Wordt daar iets van verwacht?

sprintgeit

Wat betreft mogelijkheden om meer budget aan sprinters toe te wijzen. Ik denk dat dat zeker mogelijk is als je durft te gokken. Volgens mij zijn de voortekenen best wel aanwezig dat een Soler, Gaudu, De la Cruz zomaar een aardige Vuelta kunnen gaan rijden. Dure mannen als D. Martinez en G. Martin hebben te maken met een dalende vormpeil. Rondom Pinot en Valverde zijn veel twijfels. Je ziet in de Giro nu dat het dit jaar echt niet zomaar gezegd is dat dure mannen/gevestigde namen het beter doen dan de 2e rang. Valverde rijdt bijvoorbeeld altijd het hele jaar door koersen, nu zit hij ineens een paar maanden stil. Dat kan net een paar procent schelen, tov een jongere man als Gaudu of Soler.

Je moet het maar net durven, maar de mogelijkheden zijn er zeker.

Laatst gewijzigd
Rim Brakes

'@Bauke als iedereen jouw advies volgt ben ik een gelukkig man

Daan Brakenhoff

Bij Sosa moet alles maar dan ook alles meezitten wil hij een leuke optie worden. Enige reden waarom ik hem overweeg is omdat hij best eens een heleboel teampunten kan gaan sprokkelen. + Tourmalet en l’Angliru zou hij der best eens bij kunnen zitten

La Primavera

'@Ab Ik heb dat nu al een aantal keer gehoord en ik zie het nog steeds niet, die 'niet-geweldige-vorm'.
- 1 etappe in UAE Tour en 3e
- 2e in etappe Parijs Nice
- 2 etappes in Sibiu Tour (mag ook wel met dat deelnemersveld)
- 2 etappes in Tirreno en een 2e plek ( dit is recent... )
- 2x 3e in Binckbank
- 2e in Scheldeprijs (zonder zijn DSQ)
- En een shitload aan ereplaatsen in eendagskoersen

Laatst gewijzigd
sprintgeit

'@punchbox: Ion Izagirre

arjenzvob

Nog even een Valverde-overweging:
Ja... Er is wellicht FOMO. Maar bedenk eens wat de trend van de laatste tijd is? De jeugd pakt het op. Als je (goedkope) alternatieven hebt voor Valverde, is hij overbodig. Heb je die niet? Dan meenemen. En ja, het is Valverde, en ja het is zijn Vuelta.... Maar 40? En gezien zijn prestaties de afgelopen weken?
In het hooggebergte zal hij vaak, zo niet altijd, afhaken verwacht ik.
Conclusie: ik neem hem niet mee.

En de sprinters? Van de 3 duurste jongens, heb ik er 2.

Laatst gewijzigd
Punchbox

Sosa lijkt me inderdaad vooral interessant voor de teampunten. Zijn uitslagen van de afgelopen tijd zeggen niet heel veel namelijk (op een mooie etappe in Burgos na).

Chaves en D Martin vind ik wel gave renners maar rijden eigenlijk ook al een lange tijd geen punten bij elkaar.

Poels zou hier toch weer goed moeten kunnen scoren maar die heeft me nu al zo vaak teleurgesteld dat ik het eigenlijk niet meer met hem aandurf.

Oftewel, allemaal grote gokken..

Rim Brakes

'@Arjen One does not simply skip Valverde

Laatst gewijzigd
1 2 ... 38 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.