Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 54 ... 188 189
user26790

Nieuwe ronde nieuwe kansen. Vandaag 5 bij de eerste 10+nr11 en 16. met 362 punten. Zonder Vlasov en Pinot. Die gaan vandaag sowieso op de bank. Voor morgen wordt het een mix van klassement/klimmers 7x en 2 van de 5 aanvallers. Grote vraag nog: wie maak ik C . Blijven de vluchters weg of gaan de klassementsmannen voor de overwinning. Al mijn 5 aanvallers inzetten is te riskant.

arjenzvob

Hier wordt gezegd dat Woods uit de Vuelta is:

https://m.standaard.be/cnt/dmf20201020_95948700

Ik lees het verder nergens!

mikemeere

Woods ligt eruit zag ik zojuist staan

Guido Maltempi

Na 1 rit kan ik al 3 AK mannen doorstrepen. Pinot was semi-ingecalculeerd, Woods domme pech, maar Vlasov had ik ff niet op gerekend. Gelukkig heb ik Grosschartner, Soler en Bagioli nog achter de hand.

Verder wil ik graag mijn excuses aanbieden aan Enric Mas en zijn witte tandjes. Die had ik natuurlijk gewoon mee moeten nemen in plaats van Thibaut.

Tour de Fransje

Potverdikkie, wat een veldslag vandaag. Na twee opwarm rondes (Tour (49%) en Giro (65%) dit keer alles wat serieuzer aangepakt, helaas nog zonder resultaat. Qua teamopbouw heb ik veel overeenkomsten met andere, dezelfde 3 aanvallers (Mohoric, Aranburu en Bagioli), en een brede klimkern met Roglic, Dumoulin, Carapaz, Mas, Valverde, De La Cruz, G. Martin, Vlasov, Gaudu, Woods en Poels. Al met al toch een selectie waarmee je punten zou moeten pakken in deze eerste etappe.

Helaas toch meer pech vandaag dan gehoopt, doordat mannen tegen vallen (Vlasov, Gaudu, Poels en zeker Woods die ik erg goed had ingeschat kijkend naar de klassiekers van afgelopen weken) en een verkeerde keuze (geen Bagioli en De La Cruz) waardoor ik nu maar op 286 (61.2%) punten eindigde. Weliswaar hoger dan vorige rondes. Ik blijf het toch knap vinden dat mensen hier regelmatig 99% halen, je kan nog zo veel lezen en inschatten, toch blijft het gokken, erg indrukwekkend!

Laten we hopen dat het morgen beter gaat. Wat dat betreft, wat verwachten we? Staan een hoop mannen flink op achterstand nu die kunnen aanvallen. Zijn er teams die het nu al dicht willen gaan rijden voor klassement of etappe zeges?

Laatst gewijzigd
RemmertW

Morgen lijkt wel wat voor Bagioli als kopman. Of toch Mohoric uit een ontsnapping... maar die gok als kopman durf ik niet aan

Daan Brakenhoff

Mohoric kan ook vrij aardig sprinten. En vandaag vrij kort geëindigd dus hij is in ieder geval in orde:)

Wouter Zin

Morgen Bagioli kopman maar ook Champoussion mee voor als hij er nog aanzit...Vandaag op “maar” 2min binnengekomen dus als ze tempo omhoog rijden (en niet zoals vandaag iedereen er af) gaat hij mee sprinten.

marconeuvel

'@arjen dan ben ik oprecht wel benieuwd welke spelfouten je bedoelt. Ik heb net even mijn laatste berichten teruggelezen en ik vind geen enkele spelfout. Je zal me daar ook zeer zelden op kunnen betrappen. Maar jij ziet er blijkbaar meerdere?

Toegegeven: ik heb bij het teruglezen een typfoutje aangepast (gebeurt wel eens via de smartphone). Typfouten zijn meestal vrij duidelijk te onderscheiden van spelfouten.

Of durft Jumbo hem niet te laten rijden??

Laatst gewijzigd
Aanklampen

‘Of ik nog een liedje in mijn hoofd had tijdens de rit? Nee. En er werd ook weinig gepraat in de kopgroep. Eigenlijk een saaie werkdag dus, haha. Morgen krijgen we een hele steile klim voor de kiezen van net geen tien kilometer, die wij afgelopen week verkend hebben. Ik raad de mensen aan om Jetse Bol niet op te stellen in de Scorito-pool, want ik ga proberen wat te herstellen en energie te sparen.’

Zadelpen

Mijn team nog ff..

- Roglic
- Tom
- Kuss
- Carapaz
- Valverde
- Mas
- Soler
- Formolo
- Vlasov
- Gaudu

- Sanchez
- Wellens
- Aranburu
- Bagioli
- Mohoric

- Ackermann
- Aberasturi
- Manzin
- Selig

- Stannard

Verwacht er niet veel van. Maar mochten de sprints meevallen, dan wie weet.

Pietje Precies

Nou, dat is een goede selectie hoor @Zadelpen

Zolang Roglic de trui behoudt ga je die sprintetappes prima doorkomen

Cascoigne

'@MarcelMerckx: nou mis je weer een t'tje ;).

Man man, heeft die Vlasov weer last van z'n buikje. Dat is toch al weer een forse achterstand. Ook mijn excuses aan @Rawolf voor de tip om Ion mee te nemen vandaag. Ik bedoelde natuurlijk Gorka. Bagioli deed het daarentegen wel aardig.

Toch weer een lastige puzzel voor morgen. Ik overweeg gek te doen en een plaatsje aan Ion (iets met een ezel) en ook Robert Stannard te geven. Ik weet niet of die laatste dit aan kan.. Iemand een idee?

kevinraar

266 punten gehaald sta na dag 1 op maar 49 procent heb bagioli niet opgesteld helaas

roburger

En hop naar de volgende scorito...

Roglic
Dumo
Kuss
Carapaz
Mas
Valverde
Vlasov
Martin G
Grosss
De La Cruz
Ellisonde

Mohoric
Aranburu
Smith

Bennett S
Philipsen
Kanter
Seigle
Morin
Raim

Veel 500k’tjes, want veel geld aan het klimteam besteed. Heb toch liever goedkope sprintertjes dan een extra klimmer/aanvaller want anders nemen die plekjes in. Ik denk nu toch genoeg plekjes te hebben voor de bergetappes.

Lang getwijfeld over G. Martin, maar vanwege zijn drang om te sprinten voor ereplaatjes toch voor hem gekozen.

Laten we hopen op een mooie Vuelta! Eerste etappe was al spectaculair, en belooft veel goeds. Hopelijk geen Giro-scenario waar veel toppers uitvielen. Vamosss

Edd1e

Woods is wel balen, al helemaal omdat daar eerst Kuss stond. Als Jumbo in de truien blijft, is een 3e Visma'er geen overbodige luxe straks met de sprints. Vooraf misschien te weinig aan gedacht.

Laatst gewijzigd
RemmertW

Bagioli. 1 op 31 bij de bookies voor morgen.ijkt me toch wel een forse onderschatting.
Toch wel reeele kans dat door de afdaling nadien het minder ontploft op de laatste klim.
Maar misschien is dit voor een ander forum.

arjenzvob

'@Marcel
Nee. Die ga je zelf maar ontdekken. Wat je dus ook al deed.

Terug naar de koers. Morgen maar veilig voor Roglic kiezen als cap.

KV

Hmm. Bagioli die een zware klim van 10km overleeft. Ik zie het toch niet direct gebeuren of zie ik iets over het hoofd?

Daan Brakenhoff

'@kv
Laat hem maar lekker op het bankje morgen ;)

marconeuvel

Bagioli.. Tja, ik weet niet goed wat hij kan. Eigenlijk durf ik hem er niet naast te zetten, maar voor wie moet ik hem dan wisselen? Dat is het probleem wanneer je zo'n breed klimteam kiest. Want naast Bagioli wil ik Mohoric en Fraile er eigenlijk ook wel in hebben (hij wil zich toch wel laten zien in zijn regio?).

KV

Haha. Zal hem wel opstellen denk ik maar cappen gaat me nu toch wel wat ver.

Jommelb

Iemand iets gelezen over Izagirre (Ion)? Was hij gewoon zo slecht? 11 minuten is wel heel veel...

Andross

Bagioli gewoon opstellen wanneer hij zijn vorm van vandaag vasthoudt, ook voor de witte trui punten. Zelf stel ik dezelfde 8 namen als vandaag op want die deden het prima voor mij. Dus:

Roglic
Dumoulin
Kuss
Mas
Valverde
Soler
Carapaz
Bagioli

Vlasov laat ik er dit keer maar uit, maar weet niet welk van mijn renners punten gaat kunnen pakken. Gaudu en Aranburu maakte geen indruk en ook Izagirre verloor veel tijd. Misschien toch voor de laatste gaan en hopen dat het een 'bewussie' was om vandaag met de vlucht mee te zitten. Hij rijdt wel door zijn eigen regio heen dus zal zich graag laten zien. Cavagna en Thijssen zie ik allebei een vlucht niet voltooien.

In plaats van Izagirre zou ik ook nog Champie op kunnen stellen.

Treenert

Pas op: die zou morgen zo maar de rode trui kunnen/mogen overnemen. De enige uit de top-10 waar ze geen enorme haast achter zullen maken.

1 2 ... 54 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.