Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 68 ... 188 189
JellevanderLinden

Morgen een lekkere opstelling (met veel zekere punten):
- Ackermann (C)
- Thijssen
- Manzin
- Kanter
- Morin
- Raim
- Roglic
- D Martin
- Carapaz

KV

Roglic: 20
Martin: 18
Kuss: 17
Carapaz: 16
Dumoulin/Bennett: 14
Mas: 12

Ik zal dus inderdaad 14 en 12 punten doodleuk op bankje zetten

Mr.White

Weer de verkeerde keuzes gemaakt, wordt niks op deze manier. Vlasov op de bank gelaten en dan ook nog Chaves die tijd verliest met zijn pech.
Hele mooie finish inderdaad wat @MrWallie zegt zo tussen de bomen.
Hopelijk morgen wat plaatsen terugpakken met de sprintetappe. Go Bennett!

danusz1986

Gaat Dan Martin top 5 rijden deze tour. 2e leven.

Pietje Precies

Vandaag helaas ook Vlasov en Gaudu op de bank. Bij beide zag je de progressie wel aankomen, mja, wie bank je dan...

Soler was zonder pech vermoedelijk op plek 7-10 geëindigd. Dumoulin pakt nu 'slechts' 14 punten, maar scheelde weinig of het waren er 24. Valverde lijkt mij logisch dat je die opstelt. Had ik misschien Bagioli moeten banken.

Blijft riskant om iemand op te stellen die niet écht voor een klassement gaat / mogelijk moet afhaken. Mja, als de koers iets minder hard was gemaakt, had ie vermoedelijk juist goed geëindigd. Zodoende wel trots dat ik Woods op het bankje heb gelaten.

Vooraf hoopte/verwachtte ik morgen tenminste 4 mooie opvullers te hebben. Het zijn er nu 6. Wat een weelde. Misschien dat nummer 6 (Mas) toch op het bankje plaats moet nemen

KV

In THEORIE moet elke sprinter morgen top 14 halen (ik tel zoveel ploegen met (minstens) 1 sprinter) = 14 punten
Zou dus niet zoveel mogen uitmaken, jammer genoeg is de praktijk soms wat anders

Ajvenema

Dit is dus waarom ik normaliter dikker investeer in sprinters. Vandaag grosschartner, gaudu, champoussin, soler op het bankje. Woods en valverde vallen tegen...vaste punten dumoulin waren ook een Dure grap. De equipe is on fire, maar de teambaas nog niet! Hopelijk pakt het long term goed uot

Morgen laatste plekkies voor valverde/aranburu/liepins/dumoulin...

Laatst gewijzigd
marconeuvel

Vandaag Felix, Gaudu en G. Martin (7, 11, 14) niet opgesteld. Zuur, maar zoals Poeksel vandaag en ik gister al aangaf is dat ook het logische gevolg van het hebben van een breed klimteam. De kans dat je elke keer alles goed gokt, is erg klein. Vlasov stond er vandaag bij mij bijvoorbeeld wel in, terwijl hij er ook zomaar naast had kunnen staan.
Met de ideale opstelling was ik vandaag 2e geworden in de daguitslag, dus wel jammer natuurlijk. Totaal sta ik op ruim 94%, waarmee ik lang niet ontevreden ben.

Laatst gewijzigd

Helaas Champoussin niet opgesteld vandaag, maar verder prima dag. Los van het uitvallen van Mohoric tot noch toe eigenlijk alleen spijt van het last minute inwisselen van D. Martin voor Gaudu, maar ook dat is nog geen drama.

Morgen wordt wel even spannend met het toch magere sprintteam, maar de teampuntjes van Jumbo gaan al een boel goedmaken. Weet iemand hoeveel groene trui punten er morgen te verdienen zijn bij de tussensprint en finish?

KV

Elke dag evenveel groene trui punten: 25 voor de winnaar en tussensprint 4-2-1

ivo001

Voor morgen flinke twijfel, kan kiezen voor trui en teampunten 12-14-18p, of ik kan Aranburu, raim en van der sande opstellen.
Nu is de vraag of ze allemaal top 15 gaan rijden

Dank KV!

JellevanderLinden

'@Ivo001 Aranburu zou ik niet de gok mee nemen, sprint niet altijd mee in sprintetappes (Zie vorig jaar Vuelta). Ook Van Der Sande is een lastige, omdat hij niet de sprintkopman van de ploeg is. Maar de rest van de sprinters altijd opstellen, anders baal je naderhand dat je voor safe bent gegaan. Net als vandaag voor mensen net als ik met Dumoulin (want waren zo veel betere keuzes, behalve als Roglic zou winnen natuurlijk). Maar na morgen weet je ook welke sprinters maar 1 kans hebben verdiend (zoals bv een Torres in de Giro). Dus zoveel punten gaan je niet verliezen als je Mas bv. op het bankje laat.

Laatst gewijzigd
ivo001

Het is een beetje saai, maar ik ga toch wat op safe spelen.

Ackerman (C)
Philipsen
Raïm

Roglic
D Martin
Carapaz
Kuss
Dumoulin
Mas

Op de bank:
Van der Sande (misschien gaan ze voor thijssen)
Laas (max 10p als ackerman wint)
Bagioli (want S Bennett)
Smith
Aranburu

Als een er van top 15 haalt was het zonde om Mas op te stellen, maar een dikke top 10 is al wat onwaarschijnlijker, dus beperkt verlies door ze niet op te stellen denk ik

Andross

Zit een beetje met hetzelfde probleem maar heb geen Martin dus kan 5 plekken vullen met truipunten. Qua sprinters gaan Ackermann en Philipsen zeker mee en dan heb ik nog Steimle, Thijssen en Smith voor de sprintpunten. 1 van die 3 kan ik dus inwisselen voor Mas maar dan zul je net zien dat die degene is die in de punten rijdt. Daarom laat ik denk ik de Mas punten maar liggen. Of mensen moeten een idee hebben wie van de 3 absoluut niet mee gaat sprinten.

Kaassoufflé

'@Ivo: Smith op de bank? Jij durft... nummer 6 van Milan San Remo

marconeuvel

'@ivo waarvoor heb je Van der Sande mee als je hem morgen bankt? Ik heb zelf Thijssen en die stel ik sowieso op morgen. Ik ken hem eigenlijk nauwelijks, maar we gaan het zien. Ben benieuwd of hij een knappe uitslag kan rijden, want dat deed Tosh toch wel regelmatig in vorige rondes.

Aanklampen

Top 50 weer binnen zonder Vlasov op te stellen.. 379 punten. Niet verkeerd. Te veel keuzes en je gaat mensen missen. Bagioli kwam op een gat. Ging wellicht gewoon te snel.

Morgen vijf sprinters die MI allemaal top 10 moeten kunnen rijden met Philipsen, Sean B, Cort, Manzin en Smith. Als Stannard mee sprint, is dat wel balen.

Met 4 jumbo's, Carapaz en Martin zijn er te veel zekere punten. Dan Martin op het laatst er nog ingeslikt door zijn goede vorm en explosieve rijden. Mooi te zien dat Vlasov erdoor komt. Hoop nu dat Bagioli morgen laat lopen. Klassement is toch al weg.

Rawolf

Na van Wilder nu ook Mohoric, we gaan rustig met 18 verder.

KV

'@ Soef: milaan san remo is natuurlijk niet te vergelijken met de rit van morgen, na zware koers gaat zo'n Smith inderdaad mooi sprintje rijden. Milaan Turijn sprint hij ook wel naar 9de plaats, maar verder is het dit jaar nog niet veel geweest in vlakke sprints.
@ Ivo: van der sande zou ik inderdaad niet opstellen. Heb hem op laatst uit ploeg gehaald toen ik vernam dat Thijssen zou uitgespeeld worden. Tosh kun je wel in de heuvelritten in week 3 verwachten.

Jori

'@KV: morgen wordt het niet zwaar?

Ludi

Fijn, met een klein sprintteam buiten ackermann C voornamelijk truipunters. Maar mooi wel mannen die echt een hoop punten pakken zelfs zonder top 20 finish morgen! :)

Tour de Flits

Hier hetzelfde als veel andere, niet helemaal de juiste keuze gemaakt qua opstelling. Nummer 5 en 7 (Vlasov en Felix) niet opgesteld, anders echt hoog in de dag uitslag gekomen. Desondanks wel 0.5% gestegen naar 98.6%.

Straks nogaar even kijken naar de beste opstelling voor morgen, Ackermann, Aberasturi, Raim, Moschetti en Moschetti moeten het sprint werk gaan doen.

Aanklampen

Als je een Smith meeneemt en morgen niet opstelt.. dan vraag ik me echt af wanneer je hem dan wel opstelt. Ik zie Stannard hopelijk eerder de 5de etappe meegaan. Maar ja, we gaan het zien. Je kan inderdaad 7 man opstellen met meer dan 10+ trui punten, maar ja, dan had je misschien geen 5+ sprinters mee moeten nemen.

Die eerste ritten is altijd lastig. Bagioli 3x verkeerd meegenomen. Rit 1 niet, gisteren ook niet en vandaag wel. En dan rijdt ie vandaag geen top 20. De la Cruz mr steady (15de, 14de en nu 13de). Als dat zo door gaat weet ik welke rit hij gaat winnen.

De Condor van Echt

Vandaag voor het eerst veel missers. Vlasov mee (goede keus), maar Soler gebankt voor Valverde (slechte keus), Gaudu voor Woods (slechte keus) en Sosa voor Bagioli (slechte keus). Eigen aan breed klimteam, maar heb nu wel de slechtste Scorito score in de Vuelta ooit (64%). Komt dat echt alleen door het niet meenemen van Kuss, D.Martin en Chaves...?

Goed, morgen sprinten. Kijken wat al dat gerouleer in dat teamdeel heeft opgeleverd.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 68 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.