Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 75 ... 188 189
Ragnar Lolbroek

Voor 1 min wordt hij dan mss nog van die blacklist gehaald. Wanneer krijgen we Pinot aan die prijs? :)

DKrikk

'@Westland daar ben ik nou ook vreselijk benieuwd naar.

Ackermann (c), Moschetti, Aberasturi, Manzin, Smith en Kanter mogen het doen vandaag! Opgevuld met een Roglic, Carapaz en Kuss.

Sloddies

Na een valse start, met een falende Vlasov, Woods en Gaudu in de basis gaat de Vuelta inmiddels wat beter voor de Sloddies. Zonder D. Martin en Chaves leek het (net als de Giro) een rampzalige Vuelta te worden, maar Vlasov en Gaudu laten zich al zien en hopelijk worden Woods en Champoussin straks de helden van de ontsnappingen.

Goede keus verder dat ik mij niet aan Pinot en DFM heb gewaagd. Hun uitspraken voorafgaand aan de Vuelta waren niet al te bemoedigend. Jammer dat Mohoric eruit is, die was wel geselecteerd, maar zijn uitvallen maakte de keuze voor etappe 2 een stuk makkelijker. Mis hem wel in etappe 5 die op zijn lijf geschreven was.

Vandaag kijken hoe de keuze voor 5 sprinters uitpakt. Bennett, Philipsen, Korte Niels, Smith en Kanter opgesteld. Stannard is bijna in alle wedstrijden waarin (tamelijk) vlak gesprint werd ruim achter Smith geeindigd en buiten top 20. Geloof ook niet dat Bagioli gaat meesprinten / top 15 haalt. Maar ja, dit jaar is niets zeker!
In ieder geval vandaag gekozen voor 4 opvullers met Roglic, Kuss, Carapaz en Mas.
Tegenvaller nu al Ion I. Die staat vanaf nu genoteerd op de zwarte, waar TJ, en Porte al opstonden. Nibali en Fuglsang komen daar bij te staan, met die toevoeging "indien ze meer dan 2.0 kosten.
Verder nog te noemen in mijn selectie Oehoeboeroe (morgen!) Valverde (tot nu toe tegenvallend) en Sosa (kan nog wat worden).

Ajvenema

AChteraf gezien ben ik erg blij dat Martinez 3.5 kostte, want voor 3 of 2.5 had ik hem er wellicht lekker ingeklikt. Nu waren er toch fijnere alternatieven voor dat geld:)

Het is me trouwens een raadsel waarom Cort ZO hoog in de odds staat, die komt toch terug van Corona?
Maar goed, we gaan het zien vandaag, hij was daarvoor wel echt lekker bezig.

Laatst gewijzigd
Ludi

Bekende naam, hogere ranklijst plaats van sprinters en misschien wel duurdere scorito prijs ;)) . Aberasturi staat volgens mij ook boven mannen die ik sneller inschat.

MarvinG

Vandaag hopelijk een 1,2 en 3 met Ackermann, Bennet en Philipsen :)

Ludi

Vandaag hopelijk philipsen in de tweede waaier :)

ditisdavid

Bennett (C)
Cort
Manzin
Smith
Raim
Roglic
Martin
Carapaz
Kuss

Bank: Dumoulin, Mas, Aranburu

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Vandaag opgesteld:
Ackermann (c)
Philipsen
Kanter
Stannard
Smith (ja beide; de andere c-sprinters leken me nog minder zodat ik dit gokje wel durfde wagen voor mijn TS. Bovendien kunnen ze beiden ook lastiger ritten aan).

Team/truipunten:
Roglic
Dumoulin
Mas
Carapaz

Pietje Precies

Bijzonder trouwens hoeveel mensen zowel Bennett als Ackermann hebben. Hier op het forum zie ik dat weinig voorbijkomen, maar op basis van de Ackermann percentages lijkt mij dat een behoorlijk forse groep.

72% heeft immers Ackermann, 68% heeft hem opgesteld en slechts 26% heeft hem als captain!

Jori

Philipsen >> Ackermann ;)

Andross

68% Ackermann, 67% Bennett en 52% Philipsen. Ervan uitgaande dat 90% tenminste eentje heeft meegenomen (als kopman geselecteerd) lijkt het er inderdaad op dat mensen gemiddeld 2 topsprinters meehebben. Lijkt me iets teveel van het goede met het aantal sprintetappes maar des te beter voor de plaats op ranking.

Ajvenema

'@Andross: Als ik zie hoeveel punten ik nu al misloop met redelijk logisch maar ongelukkig opstellen, ben ik er absoluut niet rouwig om dat ik zowel Ackermann als Philipsen heb meegenomen:)

leonstar

Er zijn natuurlijk maar 3 top sprinters. Vooraf ingeschat zou cort de anderen wel moeten
Kunnen hebben. Vandaar zn hoge quote!
Na vandaag een hoop meer duidelijk over de echte stand van zaken!
Vooraf blijft t bij gis werk.

Ik zelf uiteindelijk Toch maar voor 14 punten van tom boven stannard gekozen.

Karperdrol

Hier Ackermann en philipsen. (+raim, kanter, Smith en Thijssen)
Mocht er met Ackermann iets gebeuren heb ik tenminste nog een sprinter die top 3 zou moeten rijden.

nasibal

Mocht er met Ackermann iets gebeuren heb ik tenminste nog een sprinter die top 3 zou moeten rijden.

Dit was voor mij ook een belangrijke overweging, je wil wel in elke sprintetappe (ook al zijn het er maar 3) een volwaardige kopman op kunnen stellen. Dat Ackermann en Bennet als duo teveel van het goede is ben ik het wel mee eens.

arjenzvob

Wow @MarvinG Alle drie meegenomen? Dan verdien je het ook om veel punten te pakken vandaag. Behoorlijk concessies in je klimequipe moeten doen neem ik aan.

Ajvenema

'@arjen: Achteraf gezien had dat prima gekund zonder concessies te doen:
Dumoulin, Mohoric eruit, Bennett en Bennett erin. En dan nog een random 750k sprinter downgraden naar 500k:) Als je maar niet Nans Peters kiest.

Laatst gewijzigd
MarvinG

'@arjenzvob yes, in de Giro bijvoorbeeld Sagan thuisgelaten en met het uitvallen van Matthews en slechte prestaties van Gaviria behoorlijk wat punten misgelopen. Ik wilde nu eens kijken wat het zou brengen als ik ze alledrie meeneem en geen sprinters als Cort, Aberasturi en Moschetti. Dus ben benieuwd.

Qua klimmers er dus voor gekozen om Mas niet mee te nemen. Daar kan ik nog wel eens spijt van gaan krijgen ja ;)

Ludi

Niet nans peters lol. Mr altijd fout opstellen.

Ajvenema

'@KJ, dankje, ik heb het aangepast:)

Lassayd

Hmm met DFM en Geschke toch al 4 miljoen weggegooid :(

ivo001

Tja, Pinot + Mohoric is 4.5m weggegooid. En daar kan je dumoulin ook wel bij zetten

Pietje Precies

Het voordeel van Bennett en Ackermann vind ik dan wel weer dat ik die in een paar twijfeletappes meer kans geef om een resultaat te rijden dan Philipsen.

Bij Philipsen is de max wat mij betreft 3 etappes. Waarvan de eerste twee beide waaiergevaar hadden en die 3e kans is pas etappe 18. Daarvoor geldt dat ie eerst nog maar verreden moet worden (Covid) en vervolgens je sprinter nog in koers moet zijn.

Verder als er iets vervelends met je sprintkopman gebeurt, is dat waarschijnlijk vandaag (valpartij) of mogelijk later (ziekte/blessure/OTL). Vind ik het best ver gaan om voor die nog 2 (mogelijke) resterende kansen een back-up kopman mee te nemen.

Ik heb er wel over gedacht en mede daardoor Selig een plekje gegeven. Die wordt denk ik mijn kopman mocht er iets met Ackermann gebeuren

Maar goed, ligt er ook aan waar je voor speelt. Grote kans dat in het optimale team achteraf wel 2 of 3 dure sprinters zitten

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik geef Laas ook wel een goede kans op het sprintkopmanschap mocht Ackermann wegvallen

1 2 ... 75 ... 188 189

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.