Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 100 ... 258 259
vevie

Ik hoop het eigenlijk niet voor je. Want hoe meer renners er aan gaan vallen, hoe meer de waarde per renner daalt.

Klopt. Dat is zeker iets om over na te denken. Thomas is echter, zoals Jsprunk ook aangeeft, geen aanvaller. Dat weten we allemaal. Die baalt stiekem van het nieuwe koersen van Davey boy, aangezien hij liever in de trein had blijven zitten. Van hem verwacht ik ook geen aanvallen. Sterker nog, het lijkt mij niet ondenkbaar dat hij flink nerveus wordt wanneer Carapaz z’n raids gaat doen.

De waarde van Thomas voor mij is uiteraard z’n tijdritten en het lang kunnen aanhaken bergop. Is absoluut niet de beste klimmer, maar de klimmen in Frankrijk liggen hem wel. Die haakt gewoon z’n wagonnetje aan net als in 2018 en 2019 en komt zo wel bovendrijven. Dat leverde toen ook de nodige punten op.

Verder zie ik Carapaz, Thomas en Porte, een goed aantal punten halen. Hierdoor bewijzen zij, in het scenario dat ik tenminste voor ogen heb, zeker hun waarde. Het kan echter natuurlijk in de soep lopen als Pog en Rog simpelweg te sterk blijken, maar daar ga ik niet vanuit. Ik ben er wel van overtuigd dat Ineos de sleutel in handen heeft deze Tour en voor een groot deel gaat bepalen wie de Tour wint.

De Condor van Echt

'@Thombeg: bedankt voor de bron. Slechte vertaling dus die de journalisten klakkeloos van elkaar overpennen.

arjenzvob

'@kevinraar Wout Poels was door velen als jouw dark horse voorspeld. Klopte het? En zo ja: verandert zijn rol nu iets voor jou?

KV

Hmja, Haig en O’Connor is idd moeilijk kiezen. Beetje dezelfde types: goeie klimmers, durven eens aan te vallen, maar verder weinig “plus”: geen TT resultaten of teampunten te verwachten, weinig punch.

jsprunk

Is de beste keuze dan niet "geen van beide"? ;)

Thomberg

De 1 mio klim opties zijn gewoon erg interessant door (bij juist opstellen) er hoge plafonds zijn. Wat denken van Higuita?

KV

Lijken mij wel de 2 beste 1milj opties voor in je klimteam en je moet natuurlijk wel met iets je klimteam vullen als je wat AK toppers en sprinttoppers wilt meenemen ;-)

Zo’n hoge plafonds verwacht ik er wel niet van. Ze zullen beiden wel hun geld waard zijn normaal gezien maar ik zal ze wss maar 6x opstellen voor vermoedelijk 100-150 punten.

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

Als Poels of Bilbao als kopman gecommuniceerd werden had ik ze er direct ingeklikt, maar ik zie Haig nog geen top klassement rijden. De Dauphine en Paris-Nice zijn toch andere koek.

@Thombeg
Higuita is tegenwoordig meer een puncher, bij die lange lopende klimmen van deze Tour is hij niet op zijn favoriete terrein.

nasibal

'@KV

Geen teampunten voor Haig?

Pantano

Tsja, Bisegger of Haig/O’ Connor. Bisegger iig twee keer zekerheidje op punten, bij Haig en O’ Connor blijft het maar afwachten natuurlijk…

Thomberg

'@nasibal van wie krijgt Haig dan teampunten ?

Pim96

Colbrelli wil graag zijn groene periode doortrekken ;)

Ric

Demare, Bennett en sagan momenteel in mijn team.
Demare krijgt een aardig ploegje mee wat hem gaat helpen. Sagan geef ik toch wel weer een aardige kans voor het groen. Bennett, tja als hij echt fit blijkt te zijn dan moet je hem hebben.
Maar toch wel veel geld en dat icm Alaphilippe, Roglic, pogacar, Gaudu, Kelderman, uran, haig en Carapaz zorgt er wel voor dat het toch wat snel gaat met de scorito punten ;-)
Daardoor nu geen plaats voor G. Thomas in mijn ploeg.
Daaromheen nog wat ‘goedkopere’ sprinters, klimmers en tijdrijders die dubbel inzetbaar zijn

KV

'@nasibal

Wou er idd eerst nog tussen haakjes bijtypen (tenzij Sonny het beest loslaat)

Maar in dit veld verwacht ik geen overwinningen van hem (en ga je dan Haig opstellen?), noch groene trui met al die vlakke aankomsten.

Jij ziet dit anders?

nasibal

'@thombeg

Via colbrelli zijn er wel wat mogelijkheden, de vraag is natuurlijk of op die momenten Haig de beste opvuloptie is.

@KV
Colbrelli het groen (en misschien zelfs geel) in de eerste 4 etappes acht ik wel mogelijk. Niet topfavoriet, maar wel mogelijk. In 2,3 en 4 zou je dan Haig op kunnen stellen als 9e renner, maar waarschijnlijk heb je betere opties in je team of opties die er niet ver voor onderdoen.. Hoeveel kans Colbrelli op groen in Parijs heeft hangt een beetje af van hoe de knie van Bennet het gaat houden en hoe goed hij het zelf doet in de massasprints. Als hij in de sprints steady rond de 5e 6e plek kan rijden en verder vol op de tussensprints gaat heeft hij wel een kans om jongens als Demare en Sagan te verslaan.

Laatst gewijzigd
KV

Kan wss wel in theorie maar zie het niet gebeuren dat hij het zo goed zal doen in de massasprints.

4 ritten geel en groen zou natuurlijk wel leuk zijn maar is echt wel een weinig waarschijnlijk scenario (2 zal volgens mij te hooggegrepen zijn). Zou dan wel 14 teampunten zijn. Maar eerste rit ga je normaal Haig al niet opstellen. Daarna in het beste geval dus 3x14 punten.

Behatzailea

Zou Bilbao dan de Caruso van de Tour worden voor Bahrein? Of is dat gewoon wishful thinking ;-). Haig is wel leuk en aardig, maar zal niet echt veel potten kunnen breken, toch?

Maar aan de andere kant wil je natuurlijk wel een klimteam op kunnen stellen. En met Rog, Pog, G heb je al snel de goedkopere mannen nodig.

Daan Brakenhoff

Ik denk dat Bilbao over het algemeen erg overschat wordt op dit forum...

Antonini

Goldshtein

nasibal

Ik denk dat Bilbao over het algemeen erg overschat wordt op dit forum…

Fijn, ik sta dus niet alleen hierin ;)

Mindless

Mja, als hij voor zichzelf zou mogen rijden deze Tour zouden jullie hem ook wel klikken voor 1 millie.

Daan Brakenhoff

'@mindless
Waarschijnlijk niet :)
Ik zie niet wat hij zou brengen wat een Izzagire bijvoorbeeld wel niet zou kunnen. Bilbao is leuk als kopman in een Giro waar er weinig kleppers aan de start staan. Hier zie ik hem in de bergetappes niet bij de beste 10 eindigen (nu als knecht ook niet bij de eerste 15). De twee tijdritten zie ik hem ook geen top20 rijden, teampunten zijn nihil (of in het geval van etappe 2,3,4 vervangbaar door andere, mocht Colbrelli al etappe 1 winnen, waar ik ook niet van uit ga) en dan blijven er maar handjes vol etappes over waar hij zou kunnen scoren. Hij zal vast tussen de 75 en 125 punten scoren als hij niet vol voor Haig hoeft te knechten maar meer zie ik gewoon niet in hem. Was hij 1mil in de giro van dit jaar, en was hij uitgesproken kopman, dan had ik hem waarschijnlijk wel genomen. Deze tour laat ik hem lekker thuis :) . Als hij wel de “Caruso” van deze tour wordt mag je je gelijk komen halen, of iedere andere gebruiker die claimt dat Bilbao dit gaat zijn ;)

nasibal

'@mindless

mwoh, kleine kans ;)

La Primavera

Ik ben een Bilbaoliever maar laat hem ditmaal thuis. Net als Konrad. Bahrein en Bora zijn duidelijk en geven aan dat ze moeten knechten voor hun kopman. Daarmee zijn de 1 miljoen opties toch wel erg schaars geworden voor het AK. Eigenlijk alleen Haig daar ik ze bij AG2R gewoon weer lekker zie vrijbuiten met O'Connor.

Moeite zit hem nu toch meer in het goedkope segment klassement in plaats van de sprinters. Dat is meestal andersom.

Daan Brakenhoff

'@la primavera
Grappig, bij mij is het dan weer andersom. Ik heb wel genoeg redelijke goedkope klimmers die ik mee durf te nemen, maar van die sprinters van 1.5mil wordt ik niet echt warm. Denk maar wachten op de prijzen van de Duitsers.... ook denk ik dat je niet heel veel goedkope klassementsrenners nodig gaat hebben, aangezien er voor hun gewoon niet al te veel punten te pakken zijn deze Tour. Of ze moeten kunnen tijdrijden/punchen natuurlijk....

1 2 ... 100 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.