Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 101 ... 258 259
Thomberg

Haha Bilbao gaat de Caruso niet zijn! Hij wordt hier idd overschat en ik deed dat tot afgelopen giro ook. Omdat hij TT kampioen van Spanje geweest is, neemt iedereen ook aan dat hij in TT’s punten oplevert, wat altijd lekker is voor een “klimmer”. Maar zelfs in zijn goede Giro vorig jaar reed hij geen top 20 TT.

Nu ik dit forum een tijd volg ben ik steeds meer aan het hersenkraken hoe een goed onderscheidend team te maken. Iedereen neemt dezelfde toppers en zelfs subtoppers. Het lijkt alsof de enige mogelijkheid is om te “gokken “ dat Pog en Rog in etappe 1 met elkaar botsen en uit de Tour vliegen, ze beide niet te selecteren en dat budget besparen. Dat slaat natuurlijk nergens op maar ik bedoel het als voorbeeld. Je lijkt bijna een “Bernal thuislaten” te moeten doen. (Pakte in Giro slecht uit maar waren goede redenen voor). En die vergelijking gaat eigenlijk alleen op voor de mogelijk niet fitte Bennet.

Voor Ala kan je nog zeggen dat hij z’n 5 niet zonder meer waard is (alhoewel ik een heel goed gevoel bij hem heb)

Nu ik er langer over nadenk gaan dan toch de Merlier, Matthews, Trek-sprinter het verschil maken.

@Daan, Ons aller Danny gaat de Cimolai worden deze Tour! 1.5 mio. Mark my words

Laatst gewijzigd
Pim96

Ik vraag me dus sterk af of de subtop klimmers op elkaar gaan lijken. Er zijn echt wel veel opties in de 1.5 en 1 miljoen categorie. Zo kan je bijvoorbeeld een combi o connor + Valverde of een Konrad + Uran of een Woods + Haig. Allen een combinatie van goed aankomen en wat meer voor hooggebergte. Daar kan het dus best nog uit elkaar gaan lopen

Mindless

'@Daan Brakenhoff, tijdrijden/punchen is juist wat Bilbao wel aardig kan, en hij kan ook goed dalen wat niet overbodig is deze TdF. Een voorwaarde is inderdaad de vrijheid. Ik neem hem dan nu ook zeker niet mee (en afgelopen Giro ook niet). Maar t was echt een prima opvuloptie voor 1 mil geweest had hij wel voor eigen kans mogen rijden. Ik had zelf geen betere optie gezien in elk geval, buiten Haig om wellicht (zeker met de extra waarde in de TTs). Tuurlijk komt Bilbao in de hoge bergen wel tekort, maar voor mij blijft t echt een scorito renner (nogmaals: mits hij voor zichzelf mag rijden).

Behatzailea

Ik bedoelde meer voor Bahrein zelf. Haig als kopman, maar straks is Bilbao hun beste man in het klassement. Persoonlijk heb ik wel een zwak voor Bilbao. Maar er zijn betere keuzes inderdaad.

EDIT Izagirre zou inderdaad hetzelfde kunnen. En dat voor minder geld.

Laatst gewijzigd
Astarloa

'@ Mindless, Bilbao was inderdaad een begenadigd tijdrijder. Maar de laatste jaren laten zien dat hij de meeste tijdritten niet meer heel serieus lijkt te nemen.

@Thombeg, helaas spelen uitvallers een hele grote rol en moet je daar dus gewoon geluk mee hebben. Dus dat is vaak al een heel groot onderscheidend iets helaas.

Kraaijvanger

Hoeveelste wordt Van Poppel in dit sprintergeweld?

BigMig

Haha ik vind het wel mooi dat Bilbao weer genoemd wordt. Voor de Giro waren er best wat mensen enthousiast over hem (aardige pickrate volgens mij ook wel) en mensen hadden het zelfs over FOMO, en toen kostte hij 2 miljoen. Volgens mij was de berichtgeving op dat moment dat Landa kopman voor de Giro zou zijn en Bilbao voor de Tour zou worden uitgespeeld. Vervolgens kost hij nu 1 miljoen, en is dit parcours voor hem toch relatief gunstig, en wordt hij afgeschreven, o.a. omdat Bahrein communiceert dat Haig kopman wordt. Voor zijn prijs is hij volgens mij best het overwegen waard, zeker gezien het feit dat pak 'm beet de plekken 6-15 in het eindklassement niet erg goed te voorspellen zijn dit keer.

Daarnaast vind ik dat Valverde hier best wel hoog wordt ingeschat? Met opmerkingen als "die zie ik nog wel hoog in het klassement eindigen". Ik zie hem de 1e 2 etappes nog wel top5 rijden als het meezit, maar daarna mag je denk ik niet teveel meer van hem verwachtten, hij heeft nota bene twee kopmannen om voor te rijden. En zijn doel voor dit jaar was OS toch?

Astarloa

'@Ion, telkens 3e.

Nul verstand

Hoop dat Mauri Vansevenant meedoet, al is het maar om zijn stijl.

Laatst gewijzigd
Astarloa

Die zie je graag? Zijn stijl werkt me behoorlijk op de zenuwen.

Nul verstand

Heb wel een zwak voor die renners. De meeste renners zullen wel diep gaan, maar bij bepaalde renners zie je dat natuurlijk extra goed. Heb daarom ook genoten van die etappewinst van Dan Martin. Die overwinning verdiende niet de schoonheidsprijs, maar op een bepaalde manier ook weer wel:)

Treenert

Ik twijfel nog. Bilbao is wel een renner die na de TT redelijk kort zou kunnen staan. Wordt er niet afgereden in 1 en 2, kan met focus echt wel een goede TT afleveren. Tdf was immers zijn doel. Bilbao is ook een renner wie de gele trui wel mag hebben na rit 7 en daar zijn er na de TT niet zoveel van. Zal in diverse etappes kansen krijgen op (een) etappezege(s) na een venijnige afdaling etc., én .......................................... ze hebben daar goeie smarties.

Laatst gewijzigd
Boris Galibier

De smarties zijn idd erg goed dit jaar bij Bahrein. Opvallend dat ze Padun beschermen (lees thuislaten) en Bilbao niet noemen. Vraag is of de smarties goed genoeg zijn om van Haig een top-7 AK renner in de Tour te maken….

Teeke_de_Kapper

Voor de Bennetttwijfelaars: denken jullie nu echt dat PatLef iemand die aan het eind van het seizoen de ploeg verlaat en niet fit is, meeneemt naar de TDF?

Treenert

Ja, want dit is juist veilig. Hij zou veel meer imageschade ondervinden met een falende Cavendish.
Ik vermoed een gecontroleerd gokje.

Laatst gewijzigd

De Valverde discussie..
Ik neem hem al jaren niet mee in de Tour.
Voor hem is dat een voorbereiding op de Vuelta waar je hem wel mee moet nemen!

De namen die ik hier weinig hoor en die ik meeneem;

Kruijswijk - Scenario als Martinez afgelopen Giro
Madouas - Extra puncher voor weinig die in week 1 punten kan pakken, kies hem boven Lutsenko en Cosnefroy.
Wie weet teampunten Demare..
DSQ - Ik neem er 4 mee en niemand van Ineos, mogelijkheden voor t geel, etappes, sprints, tijdrit, ik verwacht veel punten daar en breed inzetbaar!
Bouhanni - Verwacht ik meer van op t absoluut vlakke dan Poppel, Laporte, Greipel, Bol, al hangt dit natuurlijk beetje van je sprinters samenstelling af wat je zoekt hier.

geelinlatourette

Ik had Poels net in m’n team geklikt en nu krijgen we te horen dat hij moet gaan knechten voor Haig??

Uiteindelijk is het wel te verklaren maar ik had zelf Wout P als kopman gehad of (al was de kans klein) in een vrije rol. Gelijk Ionneke er in geklikt ipv Wout en als (tot op zekere hoogte) nationalist voelt dit als een domper maar wel als een verstandige keuze. Nu maar hopen dat de Spanjaard ook daadwerkelijk als kopman gaat worden ingezet. Dan gaat hij 100% zijn europunten (750K) waard zijn!

danusz1986

Zijn er mensen die zowel Bennett, Ewan, Demare meenemen plus Sagan? Ik wil ook graag Pog, Rog, Tom en Carapaz en dan moet ik ergens in het sprintteam iets op offeren. Voorlopig is dat Ewan kan ook Demare zijn. 6 sprinters met Morkov als 7e is wel weinig.

steefje9

Ik heb nog 2 mil over voor 1 sprinter. Het wordt van poppel of coquard. Head to head spreekt in het voordeel van de Fransman en die rijdt een thuis wedstrijd. Toch ook een goed gevoel over onze Danny en ik hou dan nog 500k over om ergens anders wat te upgraden.

Bennet gaat hier wel gewoon mee want die zou niet meegaan als hij niet goed was denk ik. Wordt gewoon mijn sprint kopman

vevie

Kruijswijk – Scenario als Martinez afgelopen Giro
Madouas – Extra puncher voor weinig die in week 1 punten kan pakken, kies hem boven Lutsenko en Cosnefroy.
Wie weet teampunten Demare..
DSQ – Ik neem er 4 mee en niemand van Ineos, mogelijkheden voor t geel, etappes, sprints, tijdrit, ik verwacht veel punten daar en breed inzetbaar!
Bouhanni – Verwacht ik meer van op t absoluut vlakke dan Poppel, Laporte, Greipel, Bol, al hangt dit natuurlijk beetje van je sprinters samenstelling af wat je zoekt hier.

Met geen Ineos ga je straks (waarschijnlijk) flink een slag slaan of flink op je bek gaan. Wel mooi.

Ric

Degene die Sam Bennett als absolute kopman meenemen.
Investeren jullie daarnaast ook ik een Demare en Sagan. Of desnoods Ewan als vervanger van één van die twee.
Of nemen jullie naast Bennett nog maar 1 topper mee?

Odin

Bennett, Sagan en Demare gaan alle 3 mee bij mij

Antonini

'@maarten geen INEOS had ik ook voorgenomen voor de tour. Maar ik durf Carapaz er niet buiten te laten. Al zie ik nogsteeds een scenario Almeida; slechte dag, Porte en Thomas staan goed, knechten, Porte en Thomas zakken er ook doorheen, iedereen is klaar.

basnijhuis

Is er iemand op dit forum die zijn licht over mijn selectie wil laten vallen, via dm?
Ik ben een beginnende Scorito speler en wil graag eens voor dat felbegeerde bekertje gaan.

Bissie

'@anton

De kans op dat scenario is echt heel klein. Bij Dqs waren ze nog met 2 man over en dat pakte verkeerd uit maar bij Ineos zitten ze er straks gewoon nog met 5 als 1 iemand een mindere dag heeft. Dus miss moet Hart zich dan als laatste opofferen maar dan hou je nog zeker 2 man over in de top.

1 2 ... 101 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.