Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 104 ... 258 259
Thomberg

Ineos blijf ik tot laatste moment over twijfelen. Ligt voor mij ook aan team orders Matthews en Alpecin (hoe gek het ook klinkt).

Wat ik wel interessant vind om te zien is dat iedereen hier (schijnt) te gaan voor Bennet, Demare en Sagan en allemaal Ewan thuis laten. Ik weet dat er veel sprint ritten zijn en ik zat ook op dit spoor. Maar waarom vindt iedereen de keuze Bennet of Ewan? Eigenlijk is de afweging Ewan of Demare logischer. En stel Ewan heeft 4 offdays en laat lopen en wordt dan 9 of 10, maar wint er wel 2 en 2 keer top 3. Dat is zelfde als Demare die 8 keer 3-4 wordt. Ewan komt beter over heuvels en als Bennet tegenvalt is hij wel de sterkste sprinter. Zijn plafond lijkt hoger te liggen dan Demare. Hier ben ik wel benieuwd over hoe de experts er over denken? (@Nasibal, ik volg dit pas sinds etappe 4 Giro en jij lijkt dé expert).

Stel je hebt dan Merlier en Matthews ipv Demare en Bonifazio..

AKA34

'@Thombeg
Ewan is zonder twijfel de beste sprinter van het moment. Enkel wordt die hier door de meesten minder interessant geacht dan Bennett en consoorten doordat hij groen niet als grootste ambitie heeft. Ik neem hem waarschijnlijk wel gewoon mee.

Thomberg

'@Aka ja dat vind ok dus ook. Zat ook op het spoor hem thuis te laten totdat ik ging rekenen. En na alle kritiek om afstappen Giro zal hij nu extra gebrand zijn op mss zelf groen. Komt ook beter heuvel over dan Demare en hele ploeg om hem heen gebouwd.

BigApple

Ik zal iedereen nog even aan het twijfelen brengen. Kijk maar naar eerdere punch etappes en Mur etappes. Nummer 30 komt bij de punch gewoon op 5 sec en bij de Mur op 20 sec binnen. Dus zelfs als van Aert nog niet zo geweldig punch, hoeft hij in de tijdrit maar 30 sec te pakken op Flip en Mathieu. Nou dat lukt hem met één hand op de rug nog. Wout is gewoon kandidaat geel na etappe 5.

nasibal

-

Laatst gewijzigd
Aardappel

'@aka34

Ik neem hem niet mee omdat hij soms gewoon de slag mist.

Natuurlijk intrinsiek 1 van de snelste, maar dan moet hij zich wel goed kunnen positioneren. Daar is Bennett met Morkov wel echt beter in.

Dan kan je nog zeggen ik kies voor Ewan ipv Demare. Daar valt nog iets van te zeggen.

marconeuvel

Naar aanleiding van het bericht van Wout bij Sporza ben ik stiekem toch wel benieuwd wat het plan van Jumbo is met Teunissen. Zou mooi zijn als hij zich er gewoon tussen mag gaan gooien in de sprints, zeker nu daar zoveel kansen voor zijn. Qua pure snelheid voor 1,5m best een mooie koop vind ik, maar ik denk niet dat hij mag van het team.

Arne Riis

'@Luc van Dijk: Waarom is alle vier de topsprinters meenemen eigenlijk overdreven volgens jou? Als je ervoor kiest om MvdP-WVA-Flip en G of Carapaz thuis te laten, kan dat prima en heb je acht ritten hopelijk/waarschijnlijk toch minstens drie man bij de eerste zes.

Ragnar Lolbroek

Ik neem waarschijnlijk Bennett en Sagan. Ik laat zowel Demare als Ewan thuis. Ik krijg de ruimte niet vrij als ik ook nog pog,Rog, Thomas & Alaphilippe wil.

Hangtieniedanstaatie

''I signed this contract to come back and help G. He helped me to win this; it’s arguably the biggest race of my career that I won. So I owe him and that’s my plan''. MAAR: ''But at the same time, I guess if we’ve got numbers to play … It’s three weeks. The pecking order will work itself out''.

Antonini

Naam Golds(h)tein aangepast, Greipeltje komt eraan

KV

Wout in geel na TT is idd zeker mogelijk maar als hij niet van plan is om zich uit te sloven bergop zal hij hem wss wel kwijt zijn na 8 en anders zeker na 9.

Zadelpen

Zit al een beetje te dromen van de tour volgend jaar. Wat een spetterend gevecht om het groen gaat dat worden tussen mvdp, v aert en de beste sprinters. Dat wordt de mooiste groene trui battle ooit. Eigenlijk zitten de spelen meer in de weg. Op de mtb wedstrijd na dan.

Uiteraard zal team Zadelpen dan ook aanwezig zijn om de gele pooltrui te gaan verdedigen. Echt iets om naar uit te kijken.

Zit zelfs te denken om een keer naar de tour toe te gaan, als alle corona ellende achter de rug is. Lijkt me leuk op zo een berg staan, een keer mee maken.

Laatst gewijzigd
Wout Geuns

Ik zou eerder denken dat Küng,Asgreen,Bisseger(kunnen allemaal heel goed berg op) het geel zou kunnen pakken dan WVA.

Thomberg

De Panzerwagen gaat toch vol voor de tijdritten, de perfecte teampunten pakker van TJV dit jaar, allemaal nemen dus!! Niet voor niks Duits kampioen

daandej

Vinden jullie 8 sprinters overdreven ?

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Thombeg

https://youtu.be/y6120QOlsfU

Aardappel

Heb hetzelfde @daan

Kan nog een wijziging worden naar 7, maar zo gek is niet met het aantal sprint mogelijkheden + bijvoorbeeld als Bennet niet fit is, heb je nog wat speling

Thomberg

'@arjenzvob, was een pro-tip voor de meelezers ;-)

https://youtu.be/dQw4w9WgXcQ

Ludi

Dus ze hebben wel tijd om een naam aan te passen maar niet om renners in/uit te zetten.. :(

Aardappel

'@kj

Hahaha ja echt eh

2 woorden 9 letters en is van de keer geen: bier halen

Witte Willem

Hoe kijken jullie naar de eerste etappe? Zou volgens mij een strijd tussen MvdP en Flipje moeten worden nu van Aert niet helemaal top is. Waarbij ik erg hoge verwachtingen heb van Mathieu na Zwitserland.

Maar toch, het lijkt me best een pittige rit, met ook een erg zware finale. Moet ik hier nou meer denken aan de types Colbrelli, Laporte en Coquard. Of stiekem meer aan Martin, Woods, Gaudu, Valverde...?

Was eigenlijk van plan te gaan voor wat sprinters die ook prima een heuvel over komen. Maar als die bij deze etappe al niet in de opstelling gaan komen dan maakt het weinig verschil of ik voor dit soort spinters ga, of een Merlier, Bol, Bouhanni, etc.

vevie

'@DerbertHijkstra: dat is altijd lastig en de tijd zal het leren. Prijstechnisch zijn ze uiteraard alleen de moeite waard als ze leveren wat ik in gedachte heb. En, zoals Luc zegt: je moet toch ergens je Scorito muntjes aan uitgeven. Normaliter doe je dat in de renners waarin je geloof, met het koersverloop wat je in gedacht heb. Aan het eind van de rit heeft er altijd iemand gelijk. Thomas kan, zoals hij wel vaker doet, op z’n snufferd gaan en m’n plannetjes kunnen de prullenbak in. We gaan het zien.
———————————

Tadej trouwens niet helemaal blij met de selectie voor de Tour:

Tadej Pogacar heeft de Tourselectie van UAE-Team Emirates niet op zijn manier kunnen inrichten. De Sloveen moet zijn trouwe adjudant Jan Polanc missen in La Grande Boucle, daar de ploegleiding heeft gekozen voor Rui Costa.

'Jan is een goede vriend', stelt de titelverdediger van de Tour tegenover RTVSLO. 'Ik ben dus wel een beetje teleurgesteld. Helaas heeft het team gekozen zoals ze hebben gedaan. Costa heeft zich laten zien in de Ronde van Zwitserland en op de een of andere manier is het niet gelukt om Jan in de Tourselectie te krijgen', sipt Pogacar over het missen van zijn vaste compagnon.

Laatst gewijzigd
Oliveo4

'@WitteWillem Beide. Daarnaast zullen de sprinters in de categorie waar jij op doelt deels voor de groene trui gaan, waardoor ze zich hopelijk ook op het vlakke zullen mengen in de sprint. Dit maakt in mijn ogen bijvoorbeeld Matthews ook heel interessant.

Laatst gewijzigd
Punct

Even over Ewan en Lotto. Tijdens de Giro stapte Ewan af. Mijn maat had Oldani in zijn scoritoteam, en scoorde daar twee punten meer mee dan Ewan uiteindelijk, 134 om 132.

Wat denken jullie, wie gaat er namens Lotto sprinten als Ewan eventueel in de tour afstapt? De Buyst? Of gaan ze Sweeny de kans geven?

1 2 ... 104 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.