500K'ers? Die komen er bij mij niet in deze tour. Sterker nog, niemand onder de miljoen europunten heeft tot nu toe een plaats bemachtigd. Dé parel is den haai. Zelden zoveel etappes zien eindigen in een afdaling. Oeps, nu heb ik het verklapt. Overigens nog wel zeker twijfels over die dekselse Ballerini. Mocht Cav falen, kapot zitten of vallen dan zal Ballerini toch dat beste wiel in het peloton over mogen nemen. Hij kan helaas ook een hoop nulpunters opleveren tot die tijd.
De pooltips slaan we dit jaar maar over. In principe heb ik mijn team klaar maar er kan nog wat veranderen de laatste dagen in de deelnemerslijsten door geboortes, huwelijken, overlijden of liefdesverdriet of ze stoten hun knie aan een stuur en dan natuurlijk nog een afzwaaifeestje met corona. Zaterdagmorgen weten we het zeker mits al de renners goed zijn ingevoerd!
In principe rijden lead-out mannen alleen in kleinere koersen zelf in de top-20 (voorbeeld van Morkov laatst in België en Portugal). Als leadout stop je met rijden op ongeveer 200 meter van de streep en als je een goede lead-out bent, heb je dan ook wel alles gegeven. In 200 meter komer in de tour toch wel snel 30 man over je heen, zeker omdat de klassementsmannen ook allemaal van voren willen zitten.
In de laatste jaren is de beste lead-out man van het peloton slechts 2x in een grote ronde in de top-20 geëindigd.
1 miljoen is een koopje mocht hij meer vorm laten zien dan in de Giro en 2 rondes zo dicht op mekaar kunnen verteren. Al heb ik geen plek voor hem. Heb op die posities al Hamilton, Woods en Vingegaard. Twijfel nog over Gaudu of Porte of die 2.5 miljoen ergens anders in investeren, omdat ik al met Pog, Rog, Car en Thomas heb. Dan kan ik zomaar Gaudu inruilen voor Bauke al zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Nee, maar dat Nils dat om zou zetten in resultaten dan weer wel ;)
Ik ben overigens benieuwd wat de toevoeging van Ruben zegt over de intenties van EF deze Tour. Lijkt een beetje last-minute als extra klimknecht toegevoegd te zijn voor Uran. Jonas was tenslotte een leuke juichrenner geweest op een iets ander parcours.
Wel jammer hoe langer ik er nu naar kijk hoe meer ik zie dat er straks heel veel dezelfde teams zullen zijn. Na het afvallen van Bennett, Ackermann en Kristoff zijn de sprinter equippes wel vanzelfsprekend. Ook door aantal verrassingen in de voorbereidingskoersen zullen de GC 'koopjes' veel hetzelfde zijn. Verder is het toch maar gokken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.