Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 127 ... 258 259
Valvuillerdemoz

https://wielerrevue.nl/artikel/453517/trap-er-niet-in-5-renners-die-je-absoluut-niet-in-je-tourpoolteam-moet-opnemen-editie-2021

Deze pooltjesfanaat was net even te vroeg en ook even te laat 😀

barceman

Ik moet ergens bezuinigen dus twijfel om Asgreen er uit te halen. Wat verwachten jullie van hem? Doet hij gelijk in de eerste 2 etappes mee voor de winst?

daanbrkh

'@barceman
Ik gok toch dat QS iemand anders zal gaan uitspelen in 1& vooral 2...

RemcovanderMaas

Daan, ze hebben inderdaad Ballerini ook nog .....

La Primavera

Als je Asgreen verwacht in etappe 1/2 zou ik hem 100% meenemen. Daarmee maakt hij namelijk ook kans om in het geel te staan na de tijdrit. Lijkt mij echter sterk dat ze Asgreen mee laten doen. Die mag Ala door de finale heen loodsen.

hansiepansie

Heb mijn team bijna rond nog 1 renner te gaan, maar twijfel om een extra sprinter mee te nemen als Bol, Bouhanni, Pedersen, Poppel of toch te gaan voor een aanvaller als Lutsenko, cort nielsen, of wellicht Fuglsang. Lastig lastig weer...

Kees Kettingwax

Ik weet dat het vloeken in de kerk is en sommige mij voor waanzinnige zullen uitmaken. Wellicht heb ik inderdaad teveel naar de Scorito gamecenter lopen loeren maar hier gaat ie.

Ik overweeg Roglic uit mijn selectie te laten.

Mijn theorie is de volgende, vorig jaar werd Roglic tweede en haalde hij 603 punten. Gezien zijn kosten van 6,5 mil voldoet hij daardoor niet aan het 100 punten per mil criterium. Omdat ik ervan overtuigd ben dat Poga beter is dan hij zal ik hem ook altijd cappen waardoor Roglic ook niet hoger in de punten zou uitvallen. Daarom verwacht ik dat hij in een tour waar de Slovenen vooral naar elkaar zullen gaan kijken voor hem de 2e plaats het hoogst haalbare is. Ik zie echter het scenario dat deze mannen zoveel met elkaar bezig zullen zijn dat de INEOS mannen met Carapaz voorop zullen gaan aanvallen. Dan is het de vraag óf en welke van de slovenen hem gaat halen, Thomas kan dan in het wiel hangen en het verschil maken in de ITT. Mogelijk gaan de Slovenen linkeballen en krijgt Carapaz teveel ruimte waardoor ook hij kans maakt om hoog op het podium te eindigen of de etappes te winnen.

Daarom vind ik Thomas en Carapaz meer value for money omdat zij van elkaar teampunten zullen krijgen en denk ik de vrijgekomen miljoenen beter te kunnen spenderen aan een luxe sprintploeg en B klassementsmannen. Pogacar is nog steeds zijn geld waard als absolute favoriet en uiteraard de bonus voor het jongerenklassement.

Kom maar door met die rotte eieren.

Risje89

Geen rotte eieren hoor, gedurfde keuze en je hebt erover nagedacht. Of het de juiste keuze is zal pas achteraf blijken.

Zadelpen

Ik heb Lopez als een goedkope Carapaz..... Een denkertje, yet true.

La Primavera

Mijn theorie is de volgende, vorig jaar werd Roglic tweede en haalde hij 603 punten. Gezien zijn kosten van 6,5 mil voldoet hij daardoor niet aan het 100 punten per mil criterium.

600 punten voor 6,5 miljoen zou ik zo voor tekenen. Hoe lager de kosten hoe belangrijker de regel. Ik zou niet te zwaar tillen aan de regel bij mannen als Pog/Rog. Uiteindelijk is de kans toch erg groot dat deze twee mannen samen met iemand van Ineos op het podium komen. Dat zijn in de eindafrekening heel veel punten, nog los van de resultaten in de tijdritten en bergen. Je kan er op gokken om Roglic thuis te laten maar als je hem vervolgens als 2e ziet eindigen gaat hij waarschijnlijk gewoon onmisbaar zijn.

Aardappel

'@kees

Nee interessante theorie hoor. En goed onderbouwd.

Hahaha gevaar is natuurlijk wel. Als Roglic op een gegeven moment het geel pakt dat je dan punten gaat mislopen. Heb ik wel gemerkt met Bernal in de Giro. En dan de eindafrekening nog niet meegenomen.

Maargoed nogmaals leuke theorie en heeft zeker zijn voordelen

Boasson en Hagen

Voordeel van Lopez is dat hij de beste puncher is, naast Bouhanni!

Thomberg

'@kees, zeker geen rotte eieren. De dure jongen zijn wel heel duur geworden en kunnen niet allemaal hun punten verzilveren. Als onze golden boy Nasibal max 2 sprinters neemt van de dure categorie (zelfs als Bennett meedeed) dan kan je dat soort redeneringen ook over klassement maken. Alhoewel sprinters of klassementsmannen wel anders benaderd moeten worden. Want bij de sprinters klik je wat andere mannen er in die dan 6 ipv 3 worden. Bij klassement ligt dat ingewikkelder. De winnaar zal sws Pog, Rog, of Ineos zijn. Een sprint rit kan ook allemaal gewonnen worden door iemand anders dan Demare en Ewan (Sagan verwacht ik sws geen winnaar)

hansiepansie

Bissegger of Kung??

niekp

'@Kees Kettingwax Helemaal geen slechte gedachte. Echter loop ik dan wel tegen een scenario als in Tour van het Baskenland aan. Waarin TJV wel een plannetje perfect hebben uitgevoerd

marconeuvel

'@Kees Kettingwax je hebt in ieder geval een idee met onderbouwing, dus je kunt gerust die keuze maken. Er zijn genoeg anderen op het forum die hun ideeën niet onderbouwen zoals jij. Of sterker nog, ze hebben zelf geen ideeën.

Wel een paar bedenkingen bij je onderbouwing:
- "voldoet hij daardoor niet aan het 100 punten per mil criterium": is geen criterium, maar meer een richtlijn die hier ooit op het forum is bedacht. Vooral belangrijk of jij een andere manier weet om die 650 punten op te vangen (zowel qua geld als qua aantal plekjes)
- "Omdat ik ervan overtuigd ben dat Poga beter is dan hij": dat gaan we zien, niemand die het weet. Ik durf het niet zo stellig te zeggen als jij.
- "Thomas kan dan in het wiel hangen en het verschil maken in de ITT": ik zie Thomas geen verschil maken in de ITT tov Roglic

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik heb nu dit gewijzigd
eruit kruiswijk en lutsenko
erin mollema en yates

goede keuze of niet?

Dit is nu mij team
Roglic
Pogacar
Porte
Kuss
mollema
Mcnultu
Kelderman
Uran
yates
Van aert
Van der poel
Aranburu
Ewan
Sagan
Van poppel
Colbreli
Cavendish
Coquard
Phlipssen
Dark horse

Laatst gewijzigd
hansiepansie

'@kevinraar kruijswijk eruit goede keuze. Ik zou gekozen hebben voor Lutsenko in Yates uit

kevinraar

ik kan ook lutsenko erweer in doen voor aranburu en yates eruit voor kruiswijk verwacht dat yates wel top 10 gaat rijden en kruiswijk haalt denk alleen veel punten als roglic lang in het geel rijd

Laatst gewijzigd
marconeuvel

'@kevinraar volgens mij hebben wel 10 mensen om je dark horse gevraagd. Nu moeten wij jou helpen en help jij ons niet, zo kunnen we nooit winnen. Kan je misschien alleen het team, de prijs en de eerste letter van de achternaam verklappen?

La Primavera

Lutsenko gaat voor de Barbero award.

Arne Riis

Ging Barbero niet voor de Barbero-award, of is dat te Droste-effect?

madeks

In hoeverre nemen jullie de berichtgeving rondom Porte serieus? Gaat hij echt volledig knechten voor Thomas, Carapaz en zelfs Hart. Hij zal na de tijdrit waarschijnlijk een stuk hoger staan dan de laatste 2, en dan geef je die positie toch niet zomaar op. Helemaal niet gezien de vorm waarin hij verkeerd.
Porte voor 2,5 miljoen is een koopje, mocht hij zich niet volledig wegcijferen. Daarnaast zijn er weinig goede alternatieven in de klassementsrenners van 2,5-3,5 miljoen

Franky122

Die berichtgeving neem ik niet serieus. Ik neem alle 4 Ineos-kopmannen mee.

floda

Ik had eerst Thomas en Porte, maar met zoveel afdalingen die ook nog op scherpst van de snede gereden moeten worden is beide meenemen wel erg de goden verzoeken (en nee Kelderman gaat dus zeker niet mee). Dat vind ik ook lastige bij MAL, voor je het weet kopt die weer tegen verkeersbord aan

1 2 ... 127 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.