'@madeks in een podcast hoorde ik Laurens de Plus (teamgenoot Ineos, maar dat weet je wss wel). Hij koos zelf Thomas voor het Sporza spel. Toen hem expliciet werd gevraagd (en gesuggereerd) of Porte zich ging wegcijferen en knechten zei hij iets als: “nee dat kan je nu nog niet zeggen, ze kijken hoe de koers zich ontwikkelt en bepalen dan rollen”
'@madeks: over Porte hebben we het al heel vaak gehad. Ik neem hem ook mee. Ook op basis van enkele dingen die je aangeeft. Echter klopt het wel wat floda zegt: voor zowel Porte als Thomas is de kans groot dat ze van hun fiets stuiteren. In een afdaling of gewoon door domme pech. Zelfde geldt voor Kelderman, wie ik ook in mijn team heb. Het zijn risico’s, maar als het uitpakt dan heb ik drie van de betere AK-mannen mét een goede tijdrit in mijn selectie.
M'n klassementsteam heb ik nu wel rond, qua tijdritten ga ik nog tussen Kung en Bissegger kiezen, ook heb ik besloten zowel Alaphillipe, Van Aert als Van der Poel mee te nemen. Ze snoepen per definitie punten van elkaar af, maar ik verwacht toch van alledrie genoeg puntjes. VdP gaat beginnen in geel, Alaphillipe gaat later voor geel/klassement en anders vast voor bollen/etappes en Van Aert heeft z'n tijdritten en zal ook af en toe mee gaan sprinten.
Over sprinten gesproken: daar ligt nog wel een knoop die ik door moet hakken. Ik kom eigenlijk steeds neer op de keuze Ewan en De Buyst of Merlier en Cavendish. De eerste optie is wel heel erg alles of niets voor Ewan. Hij gaat natuurlijk 'zeker' etappes winnen en je kunt hem kopman maken, maar hij laat ook net zo makkelijk lopen en dan heb je die dag twee keer 0 of weinig punten. Van Merlier en Cavendish heb ik echter niet super hoge verwachtingen, maar ze zullen toch ook hun top 5 plaatsen wel pakken en wie weet nog wat meer. Dit klinkt als de wat veiligere keuze. Zien jullie dat ook zo? Of moet je nu Bennett niet gaat Ewan wel hebben, zoals je Pog en Rog moet hebben?
Ik heb 2 team waarvan ik er eentje altijd rap in mekaar klik zonder veel na te denken dit is hem
Poga
Roglic
Thomas
Flip
Ewan
Demare
WVA
Colbrelli
Merlier
Porte
Yates
Uran
Valverde
Laporte
Walscheid
Küng
Bissegger
Lutsenko
Mezgec
En Barbero
Is denk ik wel oké voor op 2 minuten klaar te hebben
Mijn ‘’overnagedacht team’’ ziet er wel een beetje veel anders uit.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.