Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 137 ... 258 259
Pinot Grigio

Wat denken we van onze Nederlandse troef Danny van poppel? Hij is kopman van Wanty.
@ Marcus L. Waarom denk je dat hij uit zal stappen? Voor hem zijn dit toch ook de krenten in de pap wat tijdritten betreft? Er zijn maar 5/6 andere kanshebbers voor een eerste plaats op beide tijdritten.

Jari Litmanen

'@Nasibal
Ik volg je helemaal – en met een kleine glimlach, want veel herkenning in de gedachtegang. Ik heb ze nu toch alle drie (Sagan, Ewan en Demare) in mij team, maar twijfel wel enorm.

Boasson en Hagen

'@henk nijboer en @Pinot Grigio

Bissegger gaat in ieder geval naar de Olympische Spelen (baan). Wat dat doet met zijn Tourambitie is gissen.

Franky122

Persoonlijk denk ik dat Merlier hier meer punten gaat pakken dan Ewan. Constanter en met de blessure van Philipsen verwacht ik dat hij nagenoeg alle sprints meepakt. Tel daarbij op de teampunten van Mathieu in etappe 3 en 4 en ik was om.

Witte Willem

Ik ben wel benieuwd hoe iedereen het AK team formeert. Persoonlijk zie ik weinig klassementsrenners van meer dan 2,5 hun waarde terug verdienen, behalve Pog en Rog dan (en Flipje, maar dat is een ander verhaal).

Neem een hele goeie klimmer die misschien wel 3e/4e kan worden, ondanks een mindere tijdrit in de benen. Met dit parcours stel je zo'n renner misschien 6 keer op ofzo? Bonuspunten gaat deze renner pas later ontvangen ivm de achterstand na de tijdrit, dus het zijn dan vooral de 60 punten in de eindafrekening waar je het van moet hebben.

Zo'n Lopez bijvoorbeeld, kost 3,5. Gaat hij in 6 ritten 290 punten halen? Dan moet hij er 5 winnen... Ik denk in totaal inclusief eindafrekening met een 3e plaats in de eindstand nog geen 200 punten ofzo...? En dan zat dus eigenlijk ook nog alles mee en reed hij een geweldige tour...

Voor Carapaz en Thomas wordt het denk ik alleen interessant als ze snel op plek 1/2 terecht gaan komen. Dan moet Thomas na de tijdrit voor Pog en Rog staan (wat niet eens zo'n heel gek idee is) en Carapaz zal in rit 8 of 9 meteen de gele trui in moeten rijden ofzo. Beide opties zie ik niet zo snel gebeuren, maar volgens mij moet je van zo'n scenario uit gaan willen deze heren boven de 400 punten uit gaan komen. Ik denk dat ze uiteindelijk eerder bij de 200/250 gaan uitkomen, dus ik neem ze niet mee.

Zelf heb ik naast Pog en Rog nu alleen renners van 2,5 of minder die het liefst een goeie tijdrit hebben zodat ik ze dan in ieder geval 8 keer kan opstellen. Of de optie om ze ook in te zetten in rit 2 met een stevige punch bijvoorbeeld, of goede kans op teampunten of iets dergelijks.

Maar ben dus benieuwd welke scenario's jullie zien waarin renners als Thomas, Carapaz, Lopez en Mas hun investering waard gaan zijn. Want ik zie dat niet gebeuren... :-)

Thomberg

Ik heb gisteren Sagan er uit gehaald (ik heb al genoeg puncheurs dus in die etappes hoefde ik hem niet op te stellen en scheelt dan kopzorgen). Dit levert me zoveel op dat ik geld over heb. Dat is dan weer een luxe probleem.

Bij sprinters geldt de 100 per miljoen wel, althans zo kan je keuzes maken. Een 1.5 of sprinter zal snel dat goed binnenhalen. Ik verwacht Sagan geen top 10 in etappe 1 of 2 en dan zal Ewan die trui punten snel goedmaken in etappe 3 en 4. Alhoewel de tussensprints ook heel opleveren.

Ik heb een goed gevoel over Pedersen en Kelderman…

Mcburnie

Wat betreft Danny van Poppel, heb wel vertrouwen in zijn kunnen deze tour., net als Bouhanni. Hoop dat die zich er gewoon lekker tussen gaan smijten en voor top 10 plekken gaan. Al gaf het hier eerder gegeven overzicht van sprinters, semi-sprinters en leadouts die in de top 20 kunnen/willen eindigen mij al wat meer zenuwen wat betreft de goedkopere sprinters en hun kansen.

Wat betreft Bissegger, bedankt voor de heads-up, was wel op de hoogte van zijn deelname aan olympische spelen maar had dit nog niet gekoppeld aan eerder afstappen, zoals bij andere OS renners wel eventueel het geval zou kunnen zijn.

Zou nog wel de doorslag kunnen geven tussen kung, asgreen of bissegger. Al zie ik Bissegger nog wel in de aanval gaan net zoals Asgreen. Kung vind ik meer een saaie optie voor truipunten.

Quickstep heeft al wel aangegeven dat Asgreen wat etappes in zijn hoofd heeft. Ga zoeken naar berichtgeving over Bissegger maar anders is Asgreen ook een zeer degelijke optie denk ik

danusz1986

Vinden jullie Pog, Rog, Tho, Car, Ura, Ham, Wood, Ala, Luts niet een te dun klim team in de breedte.

Of kan ik beter Hamilton inruilen voor Bauke en er een extra renner (Haig) bij kiezen. Ligt er denk ik aan hoeveel je kan opvullen bij de bergetappes.

Laatst gewijzigd
nasibal

Maar ben dus benieuwd welke scenario’s jullie zien waarin renners als Thomas, Carapaz, Lopez en Mas hun investering waard gaan zijn. Want ik zie dat niet gebeuren… :-)

Je zou voor de lol eens alle renners deze tour met een bovengemiddeld klimvermogen op een rijtje moeten zetten. Dat zijn er echt ontzettend veel. Ondanks dat die gasten voor Scorito niet interessant zijn (of althans de meesten) gaan ze samen met terugvallende vluchters wél van flinke invloed zijn op de daguitslagen. Jongens die dus met zekerheid vóór deze malaise uit kunnen fietsen hebben denk ik juist heel veel (verborgen) waarde ten opzichte van jongens die zich tussen deze malaise gaan bevinden en je maar moet hopen dat ze tot de beteren in die groep behoren.

Wie waartoe behoort laat ik lekker aan iedereen zelf om te bepalen. Voor mij heeft het er echter toe geleid om juist voor 4 dure toppers te gaan (+ flip) en dat aan te vullen met een flinke caroussel aan goedkope jongens in de hoop dat 2 of 3 daaruit de juiste picks blijken. De colleteral damage kan ik voor lief nemen, omdat er dus relatief weinig in geïnvesteerd is. Het gevolg daarvan is dat ik weg blijf bij de duurdere middenmoot (Kelderman, Gaudu, Porte, Mas etc.). Kunnen stuk voor stuk óók goede picks blijken, maar je weet vooraf niet zeker dat ze (veel) beter gaan zijn dan de goedkopere jongens, terwijl je de euro's wél vooraf moet neerleggen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Baanwielrennen is pas in Augustus.
Zie niet in waarom Bisegger dus eerder zal uitstappen. ‘t is ook niet dat hij dagelijks vol moet gaan zoals een klassementsrenner Hij kan regelmatig laten lopen

Daan Brakenhoff

Ik vind het toch wel opmerkelijk waar die Merlier ‘Hype’ vandaan komt. In het persbericht van Alpecin werd toch al gezegd dat ze sprints gaan verdelen, en dat bijvoorbeeld etappe 3 de kaart Philipsen wordt getrokken. Lijkt mij dan niet dat Merlier hier 8 keer gaat sprinten. En om nou te zeggen dat hij meer punten gaat pakken als Ewan...

Laatst gewijzigd
vevie

'@witte Willem: ik denk dat velen hier onderbouwd hebben dat de kans groot is dat ze hun investering niet waard gaan zijn. Ze zijn het alleen waard in de meest gunstige situatie en laat dat nou namelijk bijna nooit zo uitkomen. Het gaat, denk ik, meer om selecteren op een minimaal aantal punten dat je verwacht en of je daar tevreden mee bent voor de prijs die je neerlegt. Heb je liever 300-400 punten binnen voor een Thomas voor een hogere prijs, of zoals jij zegt 200-250 voor een Mas of Lopez?

Vinden jullie Pog, Rog, Tho, Car, Ura, Ham, Wood, Ala, Luts niet een te dun klim team in de breedte

Je hebt 6 (maybe 7) renners die potentieel top 10 kunnen rijden, waarvan 5 die er in normale omstandigheden sowieso top 10 gaan rijden. Dat lijkt mij geen dun klimteam. Je mist namen als Mas, Lopez, Kelderman en Gaudu die sowieso meedoen voor de top 10, maar je kunt niet iedereen meenemen.

Laatst gewijzigd
Bergbeklimmer

Gaat Majka vol in dienst rijden voor Poga? Of zal hij toch nog iets mogen? Ritwinst? Bergklassement niet, lijkt me.

sprintgeit

Voor wat betreft Ewan, Sagan en Demare is wel redelijk in te schatten wat je er aan hebt toch?

Ewan zal vermoedelijk wel 5x top drie sprinten en 2x een plek 8-10 hebben oid. Kom je op zo'n 250-280 punten uit etappes. Vermoedelijk zal hij ook wel in 3 of 4 van deze etappes punten pakken voor de puntentrui. Kom je rond de 300 punten uit. Evt nog wat puntjes voor een 3e-5e plek puntentrui. En je zit zo rond de 350 punten.

Sagan zal meer rond de 35 punten per sprintrit pakken, maar heeft wel etappe 1 + 7 als potentiele bonus. Kom je zo rond hetzelfde aantal punten uit als Ewan uit etappes, misschien iets lager als hij zn ketting weer eens kapot trapt of in de clinch raakt met iemand. Verwachte aantal truipunten is dan wel weer wat hoger, al heeft hij dit jaar met Demare wel stevige concurrentie. Maar goed, laten we zeggen, dat hij in 6 etappes 6 punten pakt van de puntentrui en aan het eind van de rit nog 60 voor een 2e plek. Kom je zo rond de 370-400 punten uit. Ongeveer wat hij in de giro ook pakt de afgelopen 2 jaar.

Al met al lijkt me qua prijs/kwaliteit Sagan dan toch de betere keuze. De doorslaggevende factor voor Ewan kan echter het kopmanschap zijn. Het lijkt me nog niet helemaal duidelijk wat de verhouding gaat zijn tussen Merlier/Cav/Demare en een paar 4e plekken voor je kopman dat loopt al snel in de papieren.

Dus, wil je een beetje rustig de tour door dan zou ik Ewan kiezen. Wil je voor maximum upside dan zou ik Sagan kiezen en hopen dat je alternatieve kopman steady snel blijkt te zijn.

Daan Brakenhoff

Majka gaat normaal gesproken volledig knechten

rkmmr

'@Tompot Nog aanraders tussen de podcasts? Of zorgen ze uiteindelijk alleen maar voor de verwarring die je omschrijft en is luisteren dus vooral tijdverdrijf ;)

Thomberg

'@rkmmr ik heb ook alles geluisterd. De podcasts zijn een beetje als de Scorito Tour pool tips. Alle bekende namen.

Ik denk nog steeds dat de Cimolai 2 keer vinden de Tour gaat beslissen. Dus twee goedkopere sprinters die het ineens veel beter doen én dan moeten een paar toppers het laten afweten. Dan zit je nu denk ik juist in de 2 mio categorie. Volgens mij laten best veel mensen Pedersen en Bol thuis. Stel ze doen het ineens steady top 5 (potentieel mogelijk) dan kan je spekkoper zijn.

Ik geloof niet dat de klassementsmannen hier het verschil gaan maken (als je in ieder geval Pog+Rog en Thomas/Carapaz hebt en ze rijden uit). Een Caruso zal hier hooguit voor plek 5/6 in kunnen zitten.

Wellens Nietens

Interessant interview met Kluge dat @Timvideo een paar pagina's geleden postte, vooral dat De Gendt de enige zou zijn die mag aanvallen. In de aankondiging van het team kondigde de ploeg nog aan dat naast De Gendt ook Van Moer en Gilbert "met bravoure en veel durf" voor ritzeges zouden gaan. (https://www.lottosoudal.be/nl/nieuws/detail/4687/lotto-soudal-met-sterk-achttal-naar-de-tour-de-france)

danusz1986

'@Vevie

Ik bedoelde meer voor de 3 bergettapes + diegene die niet bergop eindigen kan ik er maar 6 echt makkelijk opstellen. Dit is inclusief Alaphilippe wat nog geen zekerheidje is. Misschien onderschat ik Woods en Mollema wel. Lutsenko zie ik niet veel punten halen daar.

albert n

Heerlijk om zo de laatste puntjes op de I te zetten. Dat zal iedereen wel hebben. Ik zit nog te dubben tussen Porte en Gaudu. Wie zou de meeste punten scoren? Gaudu met kans op jongerenklassement en klimmen maar geen tijdrit. Porte met een goede tijdrit, goed in de bergen. Maar gaat hij echt in dienst rijden van een ander en zichzelf wegcijferen want dat gaat Gaudu niet doen!

Thomberg

Ok nu ga ik mezelf deels tegenspreken. De sprinters maken wel verschil maar mss toch niet meer dan 7 nemen. Naast de 2/3 toppers zijn ze toch minimaal 1,5-2 miljoen. En ze missen dan toch 1a2 sprints (lek, achter een valpartij, slechte dag) en ze worden dan 6a7 keer gemiddeld 8ste, dan halen ze 150-170 punten. Ze kunnen niet allemaal 8ste worden want ze concurreren ook met zichzelf.

Aardappel

Was ik eindelijk tevreden om m'n team zonder WVA, maar misschien gaat hij toch vaker sprinten dan mij lief is..

https://www.google.com/amp/s/www.wielerkrant.be/nieuws/2021-06-23/wat-wordt-de-rol-van-wout-van-aert-in-tour-de-france-in-eerste-week-wordt-zijn-rol-superbelangrijk/amp

😁🙃😁🙃

RvhC74

Dilemma: Thomas, Poga waardoor ik minder ruimte voor sprinters heb of Poga, Porte waardoor ik meer ruimte in budget krijg, wie heeft er goede onderbouwing.

Ik begrijp dat ik oa bij Nasibal moet zijn, het blijft een keuze met gevoel....☺

La Primavera

Ik denk juist dat het kiezen tussen Ewan/Demare/Sagan niet zo spannend is. Er zullen vast een punt of 50/75 verschil zitten uiteindelijk maar dat is op zo'n bedrag verwaarloosbaar. Waar het spannend wordt qua sprinters is of je correct snoept in de 1,5 - 2,5 miljoen categorie.

- Een Van Poppel, daar kan ik persoonlijk echt geen verwachting op plaatsen.
- Bouhanni rijdt zijn eerste ronde sinds 2018, heeft er totaal 9 gereden waarin hij maar liefst 7 DNF's heeft verzameld.
- Greipel, mag je niet teveel van verwachten. Zal op ervaring zich nog wel de top 10 in kunnen rijden in een paar sprints.
- Walscheid, lijkt omgeschoold tot tijdrijder
- Garcia, te vlak
- Laporte, zelfde verhaal eigenlijk als Garcia maar wel stuk sterker dus hogere verwachting
- Stuyven, rijdt altijd wel zijn punten bij elkaar. Maar wanneer?
- Pedersen, sprintkopman maar heeft een zeer bedenkelijke vorm.
- Bol, geeft zelf al aan dat hij zich nog niet top voelt..
- Coquard, redelijk duidelijke doelen en verwachtingen
- Philipsen, afwisselen met Merlier dat is vragen om problemen
- Merlier, zie Philipsen
- Colbrelli, de man in vorm maar dat heeft hij wel vaker om in de vlakke ritten niet thuis te geven.

Zeg het maar.. hieruit moet je toch al gauw een man of 4 kiezen. En daar zullen dus ook de echte verschillen ontstaan.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Aardappel

Oef, dat is toch wel klare taal die me nog eens aan het denken zet.

1 2 ... 137 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.