Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 139 ... 258 259
Dion

Uran is 1 van de weinige renners waarvan ik van tevoren durf te zeggen dat ie 100% zijn prijs waard gaat zijn. Heeft een goede tijdrit, gaat in de bergen lekker plakken en 5-10e plekken halen, evenals een 5-10e plek in GC.

Thomberg

'@nasibal (en de anderen). Hier is het artikel:

Wout van Aert: "Groen is mijn doel"

[dit hierboven was een grap, maar wilde mensen ff een beetje adrenaline geven]
Echte artikel hieronder. (je kan me vertrouwen er is niks aan veranderd).

De Tour-plannen van Belgisch kampioen Van Aert uit de doeken: “Voor het sleurwerk bergop rekenen we niet op Wout”
“Ik denk dat ik nog een stuk beter kan worden, maar ik leg er mij niet bij neer dat ik geen kans maak op succes in de eerste Tour-week”, aldus Wout van Aert. Merijn Zeeman, sportief manager van Jumbo-Visma, was aanwezig op de recente hoogtestages in de Sierra Nevada en Tignes. “Na de eerste schifting in een bergrit zal hij er niet meer bij zijn. De focus ligt op de tijdritten en de sprints.”

De Belgische titel zegt iets over zijn conditieniveau, maar niet alles. Hoe goed is Wout van Aert nu echt?
“Is dit de allerbeste Wout? Neen! Vanaf het moment dat die blindedarmontsteking op de proppen kwam, was de perfecte conditie behalen onmogelijk. Binnen de mogelijkheden die hij had, heeft Wout alles op alles gezet om zo goed mogelijk te zijn in de Tour. Het BK viel enorm goed mee, maar pas na de eerste Tour-ritten zullen we kunnen zeggen hoe ver hij verwijderd zit van zijn topvorm.”

In hoeverre heeft hij vrede genomen met het niet kunnen halen van die absolute topvorm?
“Zaterdag heb ik nog lang met hem gesproken en zijn we overeengekomen dat we vanaf nu niet langer nadenken over zijn conditieniveau. We kunnen er toch niks meer aan veranderen. Dit is het niveau waar hij het mee moet doen.”

Is zijn niveau vergelijkbaar met begin maart? Toen trok hij naar de Strade Bianche met enkel een hoogtestage in de benen en zei hij zelf ook nog niet top te zijn. Toch eindigde hij vierde.
“Zo zou je het kunnen vergelijken, maar ik wil graag twee kanttekeningen plaatsen. In de aanloop naar de Strade Bianche had Wout naast de hoogtestage ook een lange crosswinter in de benen. Nu heeft hij twee weken volledig stilgelegen. Het heropstarten na zo’n periode van platte rust neemt veel tijd in beslag, omdat de algemene basis toch een beetje weg is.”

“Bovendien heb je voor de Tour een hoger niveau nodig dan voor de Strade Bianche. Simpelweg omdat in de Tour 184 renners aan de start staan die super zijn voorbereid en allen een zeer hoog niveau halen. Dat maakt de uitdaging ditmaal nog groter. Alleen, het is en blijft Wout van Aert: een enorm groot fysiek talent, die met een paar weken training hoe dan ook een hoog niveau kan halen. Is Wout goed genoeg om een belangrijke rol in de Tour te vervullen en mee te dingen naar ritwinst? Daar ben ik zeker van!”

Vorig jaar was Van Aert tijdens de Tour in supervorm en zagen we hem tijdens elke sprint- of bergrit in de vuurlijn. Gaan jullie hem nu intomen?

“Nog voor er sprake was van de blindedarmontsteking, hadden we met Wout het plan gemaakt om een gedoseerde Tour te rijden. Het was toen al niet de bedoeling dat hij in de bergritten zeer lang bij de allerbesten zou blijven. Voor de blindedarmontsteking was het een keuze, nu is het geen optie omdat het niet binnen zijn mogelijkheden past. In de ritten waarin het veel bergop gaat, zal hij niet meer bij de besten horen en zich dus ook niet hoeven te forceren.”

Van Aert die in de bergritten de groep der favorieten reduceert tot twintig renners, dat krijgen we dus niet opnieuw te zien?
“Op de momenten dat we al een berg over zijn en de schifting gemaakt is, zal hij er niet meer bij zijn. Voor het sleurwerk bergop rekenen we nu op andere renners. De reden is simpel. Hij is niet op dat werk voorbereid. Omdat de tijd beperkt was, heeft zijn trainer Marc Lamberts keuzes moeten maken. Er is daarbij niet gefocust op klimvermogen. Misschien proberen we dat volgend jaar wel weer, want dan volgen er net na de Tour geen Olympische Spelen.”

In de Tour van 2020 was Van Aert soms de voorlaatste man in de zevenkoppige klimtrein van Primoz Roglic. Komt hij nu net achter Tony Martin en Mike Teunissen, maar voor Robert Gesink en Jonas Vingegaard?
“We hebben Mike en Tony louter mee voor het vlakke. Robert is én sterk op het vlakke, én sterk bergop. Dat geldt ook voor Wout. Voor de echte bergen rekenen we nu op Vingegaard, Kuss, Kruijswijk en Roglic.”

Maar in die eerste Tour-week liggen geen bergen.
“In de eerste week is Wout zijn rol voor de ploeg superbelangrijk. Hetzij om een rit te proberen winnen, hetzij zeer belangrijk zijn in dienst van Roglic. Mocht blijken dat etappewinst met dit conditieniveau te hoog gegrepen is, dan kan ik zeker stellen dat Wout zeer belangrijk zal geweest zijn voor Jumbo-Visma.”

Wat is de belangrijkste dag van zijn eerste week?
“Moeilijk te zeggen. Het kan elke dag hard waaien in Bretagne en dan krijgen we mogelijk een waaierspektakel, wat hem op het lijf is geschreven. Maar zeker de tijdrit van 27 kilometer op dag vijf is een belangrijk doel. Samen met de ploeg heeft Wout dit jaar een doel gemaakt van de tijdrit op de Spelen en de tijdrit op het WK in België. Met het oog op die twee doelen zal hij er ook in de tijdrit van de Tour vol tegenaan gaan.”

Heeft hij in Tignes vooral aan zijn tijdrit gewerkt?
“Niet vooral, maar wel zeer veel. In de eerste week van de hoogtestage in de Sierra Nevada kon hij door de naweeën van zijn blindedarmontsteking nog niet op de tijdritfiets trainen, maar zodra het weer kon, hebben we daar hard aan gewerkt en veel aandacht aan zijn materiaal besteed.”

Heeft hij in Tignes meer op de tijdritfiets getraind dan eender welke andere Tour-renner van Jumbo-Visma?
“Nou, reken er maar op dat ook Roglic veel energie in het tijdrijden heeft gestopt. Wout vond wat dat betreft zijn gelijk in Primoz tijdens de hoogtestage in Tignes.”

En zijn sprint?
“Die is in orde, zagen we op het BK. De focus in zijn training lag op tijdrijden en sprinten.”

Hoe schat je zijn kansen in op de gele trui in de eerste week?
“Normaal was Wout topfavoriet voor het openingsweekend. Dan moest conditioneel, fysiek en qua gewicht alles perfect zijn. Dat is door de blindedarmontsteking helaas niet mogelijk, maar in koers wint niet altijd de beste.”

Dion

'@Kano 3000, zit met hetzelfde probleem, net vdP erin voor Ala (heb al 7 man voor GC + Porte,woods,valverde, dus no need voor ala in die etappes). Wat een ruimte heb je dan ineens. Cort kunnen vervangen door Merlier en nog 500k over.

Maar WvA niet meenemen voelt niet goed. Zie af en toe mensen Sagan/WvA wisselen maar Sagan gaat sowieso z'n punten wel bij elkaar fietsen dus die haal ik er liever ook niet uit.

arjenzvob

Edit. Thombeg was me net voor met het artikel over WvA

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Zal ik de volledige tekst anders posten? :p

hansiepansie

Ik heb niet alle 140 pagina's doorgelezen maar is er al gesproken over Patrick Konrad? De beste man kan toch ook wel aardig fietsen. Zou deze man nog aantal keer in de top 10 van het dag klassement te zien zijn? of moet hij knechten voor Keldermand.. ik twijfel toch om Konrad op te nemen in plaats van een klassementrenner als Gaudu.

nasibal

Thnx voor het artikel over Wout!

geelinlatourette

Gaat Matthews deze tour nou voor de groene trui? Mocht dit niet zo zijn gaat hij namelijk 100% uit mijn team en ga ik bij nader inzien toch WvA er in zien te puzzelen.

Antonini

Leuk al die speculatieve interpretatie van woorden van Zeeman. Je kunt de nadruk ook leggen op "hetzij om belangrijk te zijn in dienst van Roglic". Het kan dus ook blijken dat hij conditioneel nog niet kan concurreren met vdPoel, Colbrelli en Flip in de eerste etappe (is echt zwaarder dan het BK). Vervolgens zal hij Roglic helpen bij de Mur in etappe 2 en zich in vorm rijden voor de olympische spelen en nog 1 of 2 keer mee sprinten in een waaier etappe ofzo. Dan heb je een hele dure knecht voor 4 miljoen

Thomberg

Graag gedaan. Het is de vraag wat we er wijzer van worden...

Persoonlijk denk ik dat WvA heel goed gaat zijn in de ITT's (en Roglic ook). Hem nemen betekent dat een Kung niet nodig meer is. En ik denk dat hij de sprints mee gaat doen zoveel als mogelijk. Aan de andere kant wil hij niet vallen voor de OS

bakkieolie

Hoe ik het artikel van Wout opvat; Ze verwachten niet dat hij de vorm heeft om direct voor een etappe zege mee te doen in het openingsweekend. Wellicht als de koers op een andere manier verloopt. Maar hij heeft wel kans om zich te mengen in een etappe overwinning in de sprint etappes. En om die kans te vergroten laten ze hem niet meer op kop sleuren in de berg etappes. Een Wout in vorm kan en winnen in een punch etappe, tijdrit, sprint etappe en zich nog uit de naad werken voor Roglic. Een Wout in huidige vorm zal keuzes moeten maken om ergens in uit te blinken. Die nadruk legt hij dus op de tijdrit en het sprinten.

Derailleurtje

Mezgec voor 750.000... Matthews heeft aangegeven voor de selectievere ritten te gaan, maar echt een bevestiging dat Mezgec dan de man voor het vlakke is, kan ik niet vinden. Wat zijn jullie verwachtingen?

Antonini

'@bakkenolie Wout zal ook in vorm moeten zijn om een sprint te winnen van Ewan, Demare, Merlier etc. Ik zie hem geen sprintje trekken voor plek 8. Wout is een geweldenaar en kan zo 3-4 etappes winnen in een Tour wanneer hij 99% is. Maar er is dus ook een kans dat het dit jaar allemaal een beetje tegenvalt. Ik wed erop dat hij de Tour gebruikt om zichzelf te testen en in vorm te komen voor de OS en tegelijk zijn team nog een heel belangrijke taak zal krijgen. Dat zal zo'n 150-200 punten opleveren.

Laatst gewijzigd
Pirata

'@nasibal heb jij je befaamde team mét Wva en Rog Pog G Car Ala en 2 topsprinters al uit de ijskast gehaald? ;-)

Thomberg

Ik lees hier nog niks over Rui Costa. Dat kan een interessante teampunt pakker voor Pogacar zijn!

Milanjacks

Rui Costa is het levende bewijs dat de gemiddelde profrenner maar 4 jaar echt piekt. Al was die in Zwitserland wel in orde.

nasibal

'@Pirata

Heb ik op dit moment gedaan ja, had nog een andere manier gevonden. Ik kan twee dingen doen in principe:

1)3 weken stressen en Cav/Vingegaard/Izagirre/Cattaneo zo proberen in te passen dat ze gezamelijk het maximale uit hun kunnen halen

2) Wout met 3 random 500k'ers op z'n bagagedrager naar de Tour sturen.

Mijn redenatie is eigenlijk dat de kans dat iemand van 'het 4tal' tegenvalt eigenlijk net zo groot is als de kans dat Wout tegenvalt. Cav kan zomaar eens niet goed genoeg zijn voor 3 volle weken, Parijs niet halen en daarvoor eens afgewisseld zijn met BalR-ini en Morkov. Vingegaard kan zomaar nooit de laatste man zijn voor Roglic (die ook zomaar eens nooit in het geel een etappe kan winnen), Izagirre aangegeven niet voor het AK te gaan en Cattaneo heeft het Bennet voordeel niet meer.

Indien ik voor optie 2 kies (wat ik vooralsnog erin gepuzzeld heb) heb ik van jullie wel 3 random 500k'ers nodig. Geen van die gasten maakt mijn kwastje dol.

La Primavera

Ik lees hier nog niks over Rui Costa. Dat kan een interessante teampunt pakker voor Pogacar zijn!

Zie dat hij pas 34 is. Al had je me gezegd dat hij 38 jaar oud is dan had ik je ook geloofd. Den Poga en zijn Car was niet blij met de toevoeging van Costa. Dat gaat klapperen deze Tour.

@nasibal Je kan nu niet om Barbero heen. Juichrenner!

Ik heb zelf ook nog Guerreiro mee. Die mag zijn wanprestatie van de Giro gaan herstellen. Heb sowieso niet het vertrouwen in Uran die velen hier hebben. Rigo kust ook graag het asfalt dus zie wel kansen dat Ruben, tegen de tijd dat bergen eraan komen, voor zichzelf kan gaan.

Laatst gewijzigd
Mcburnie

'@Nasibal, Pacher, Turgis, Houle

Ben je meteen klaar voor alle vluchtersetappes

Pim96

500k zal neerkomen op paar mogelijkheden:
- Een twijfel sprinter ala Barbero, EBH, Turgis of Koch als van Poppel slecht is
- Leuke vluchter: Pacher Godon, Guerreiro, Powless of Rolland
- Tijdrijder: Scotson, Durbridge,
- Lead out ala De Buyst of Guarnieri

Waarom namen prijsgeven? Omdat je er de tour dit jaar niet mee gaat winnen (ok misschien met de dure renner die je daardoor mee kan nemen).

nasibal

Barbero is wel een leuke, gewoon voor de memes. Guerreiro en Chevaliero er bij en dan noem ik ze 'De 3 caballero's'

La Primavera

Het Tour spelletje winnen met een renner als Barbero is toch de natte droom van velen. Ons @jsprunk met zijn Tejay is het levende bewijs.

dazzler2120

Zou toch mooi zijn als Barbero straks een plekje heeft in de winnende ploeg ergens.

geelinlatourette

Ik heb 10 mil te verdelen over 3 sprinters en ik twijfel over deze twee groepen:

1. Ewan, Matthews en Merlier.
2. Sagan, Coquard en WvA.

In mijn ogen is de kans dat Matthews meedoet in de vlakke sprints net zo groot (of misschien toch wel iéts groter) dan dat WvA mee gaat sprinten. Mijn andere sprinters zijn Demaré, Laporte, Colbrelli en van Poppel. Welke groep van sprinters raden jullie aan? 1 of 2?

MichielH

500K-ers....

Luke Durbridge, M.Scotson of Stefan de Bod voor de ITT's?

Iemand van TotalEnergies als backup sprinter?

Pacher, Powless, Peters, Meintjes, Rolland of Fraile als aanvaller in de bergen?

Je wordt er niet blij van nee.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 139 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.