Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 141 ... 258 259
jsprunk

Niermann geeft aan dat Wout voor groen mag gaan, maar vraagt zich af of hij dat ook gaat doen. Die past dus beter op plekje 8 in de sprinttrein dan Cort. Nu nog 3M vrij zien te maken :D

BerryKrabbel

Waar lees je dat van Niermann?

jsprunk

Interview op feltet.dk

nasibal

Cort zou opzich dan met vrij grote zekerheid in 1, 7 en in 21 opgesteld kunnen worden, met kans op meer.

@ de 381 pm's in mn inbox (ja mijn inbox kan er meer dan 50 aan):
Er komt een reactie :)

Thombonator

Ik hoor véél mensen over meenemen van specifieke tijdrijders voor de 2 tijdiritten. Zou dit zoveel meerwaarde hebben ten opzichte van selecteren van 9 behoorlijk tijdrijdende klassementsmannen? Ik schat onze Zwitserse vrienden in als grote kanshebbers maar ook zij kunnen een offday of pech hebben toch?

GoldenWallie

Haha hoop oude rotten hier? Ik kom net sinds een paar weken kijken en ben al zeer dankbaar voor alle info 😀 @nasibal hoe lang zit jij hier wel niet?

Arne Riis

(Ik heb hem even door Google translate gehaald). #Grischa over WvA bij Feltet

In de editie van vorig jaar van de Tour de France kreeg Wout van Aert de meeste experts zichzelf in de haren. Loopt hij om te winnen, of moet hij Primoz Roglic helpen?

Grischa Niermann, ploegleider van Jumbo Visma, onthult de rol van Van Aert in 's werelds grootste wielerwedstrijd aan Feltet.dk.

Op de vraag of hij de kans krijgt op de eerste twee etappes, die op papier vooral iets voor Van Aert lijken, antwoordt hij contant.

“Natuurlijk. Wout (van Aert, red.) Is een van de beste renners ter wereld op zulke finishes. Hij is een geweldige teamspeler en zal Primoz Roglic helpen, maar hij krijgt natuurlijk de kans om zijn eigen kans te rijden ', vertelde Niermann aan Feltet.dk.

Van Aert krijgt desalniettemin de strijd tot de streep door zijn eeuwige rivaal, Mathieu van der Poel, die misschien wel de grootste favoriet is om de eerste gele trui van de race te pakken in de eerste etappe.

De Duitse ploegleider stelt dat Roglic ook dit jaar weer de eerste prioriteit is voor de Jumbo-ploeg, maar het is volgens Niermann te rijmen met de eigen ambities van de Belgische crossrenner.

"Ons doel is om met Primoz de Tour te winnen, maar er zijn ook meer etappes dan de eerste twee die bij Wout passen, waar hij de kans krijgt om ritzeges na te jagen", zegt Niermann.

Wout van Aert won eerder dit seizoen de Amstel Gold Race na een bloedstollende sprint tegen Thomas Pidcock.

VERGEET NIET OM JE TEAM AAN DE TOUR SPEL TE ZETTEN - PRIJZEN VOOR TEN MINSTE 80.000 DKK!

Mogelijke puntentrui in Parijs
Velen voorspelden dat Van Aert goede kansen zou hebben om de lijn te overschrijden in de groene puntentrui in Parijs, waarop hij ook de kans krijgt om te jagen.

"Hij krijgt de kans om de groene trui te jagen, dat is zeker. We bekijken het van dag tot dag, want Wout heeft ook een groot doel direct na, de Olympische Spelen, dus we moeten onderweg zien hoeveel we zullen geven om het te jagen", zegt Niermann.

Toch vindt de sportief directeur dat je voorzichtig moet zijn met het uitroepen van de Belgische ster tot favoriet in de strijd om de puntentrui.

"Ik weet niet hoe groot het doel van de groene trui voor hem is. Ik denk eerder dat hij zich zal focussen op ritzeges", meent Niermann.

Hij houdt voor zich welke etappes Van Aert zal proberen te winnen, maar op papier heeft de Belg veel opties op de Franse landwegen.

De voormalige winnaar van PostNord Danmark Rundt heeft drie Tour-etappeoverwinningen op zijn cv staan ​​en er zijn goede mogelijkheden om er meer aan toe te voegen als La Grand Boucle zaterdag van de stapel loopt.

Niballie

Bedankt. Dit kunnen we zelf ook.

Don Gielius

Niermann geeft aan dat Wout voor groen mag gaan, maar vraagt zich af of hij dat ook gaat doen.

Wout van Aert was in de Podcast van sporza juist heel duidelijk wat groen en massasprints met een voltallig peloton betreft. Not gonna happen.

Als ik hem neem is het voor zijn kansen in het openingsweekend, 2 TT, kans op ritzege bij waaiers of rit 7 en mogelijke klassementspunten tot de Alpen.

Ludi

"VERGEET NIET OM JE TEAM AAN DE TOUR SPEL TE ZETTEN – PRIJZEN VOOR TEN MINSTE 80.000 DKK!"

Is wel een goeie reminder

Poeksel

Hoewel ik niet meedoe aan dit spel, ben ik wel benieuwd wat de mensen met Merlier denken van de uitspraak van Roodhooft:

Jullie mikken met Van der Poel op het openingsweekend. Heb je al zicht op de rolverdeling in de sprintetappes die daarna volgen? Er zijn Merlier en Philipsen, maar misschien spelen ook groen en geel een rol…

“We zijn nog niet aan rit drie en vier. Laat ons beginnen met de eerste rit. Wat daarna komt, zien we wel. Er zijn veel alsen en maren. Hoe verloopt de koers? Hoe snel herstelt Philipsen? Wie heeft goede benen? Hoe staat Mathieu er dan voor in het algemene – en puntenklassement?”

(excuses als het al uitgebreid besproken is)

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik was prima tevreden met een team zonder Flip, VdP, WvA en Sagan, maar ben nu toch maar overstag gegaan.
Lopez en Keldermann zijn geofferd om WvA erin te krijgen.

Ab Normaal

Ik heb de podcast van Sporza niet gehoord.
Geeft Wout expliciet aan niet mee te doen aan een massasprint met voltallig peloton?

Niballie

Context: dat was voor het BK.

daanmeels

Is een top 5 klassering realistisch voor wilco kelderman? Persoonlijk vind ik het best een grote gok om hem te nemen, aangezien het vaak net niet lukt bij wilco

Don Gielius

Ik heb de podcast van Sporza niet gehoord.
Geeft Wout expliciet aan niet mee te doen aan een massasprint met voltallig peloton?

Ja dat doet hij. Ook de vraag over de groene trui beantwoordt hij duidelijk. Hier te beluisteren :

https://sporza.be/nl/2021/06/18/vooruitblik-tour-2021-met-wout-van-aert-michel-wuyts-en-jose-de-cauwer~1624027848370/

Interview was inderdaad wel van voor het bk. Maar of een sprint tegen Edward Theuns nu veel zal veranderen durf ik te betwijfelen. Het gaat vooral om risico met oog op de spelen.

Thomberg

Dacht ik mijn team te hebben staan, is die te breed. Kan ik in de eerste etappe maar 7 man echt opstellen… terug naar de tekentafel! Hebben meer mensen dit? Teveel Haig, Hamilton O’Connor’s en Laporte’s (kan 1 ook net niet aan denk ik)?

Een breed team is wel fijn, maar te breed is moeilijk opstellen. Buiten de toppers vind ik het moeilijk wie de eerste rit top 20 rijden? (Heb wel Flip, Rog, Pog, Gaudu, Woods, Colbrelli). Valverde voor 1,2,7 is ook weer duur. En een breed team helpt wel als bv 3-4 man uitvallen waar ik veel van verwachtte

Antonini

'@Thomber waarom zou je je selectie willen inrichten voor etappe 1? Ik denk dat alleen rit 7 vergelijkbaar is qua kanshebbers

Matta

Sorry volgens mij is dit al vaker langsgekomen maar PB’s die niet verzenden is daar wat aan te doen? Heb het al 50x opnieuw geprobeerd, maar zonder effect. Heb zojuist zelfs een ander account aangemaakt om te kijken of het hier aan lag, maar nee..

Daan Brakenhoff

Flip en D.Martin hebben al aangeven dat etappe 1 zeer zwaar gaat worden. Als ik het profiel van de klim bekijk is het de eerste 1.5km ook echt heel stijl. Begin dan toch te twijfelen of Laporte en co dit gaan overleven. Misschien maar Carapaz etc opstellen...

ElDiego1308

Rit 7 klassieke etappe, veel hoogtemeters en 249 kilometer. Welke ploeg gaat een sterke kopgroep najagen en de hele dag op kop sleuren? Etappe 1 gaat op zeker volle bak tot de laatste punch explosie, bij rit 7 zou ik me niet op voorhand rijk rekenen qua Scorito punten.

Antonini

'@Daan, daarnaast is er geen 3km-tijd-regel in de eerste rit. Dus de klassementmannen (die er dan nog allemaal in zitten) zullen allemaal vooraan willen zitten. Succes voor de sterke sprinters niveau Laporte om zich daar nog tussen te werken.

nasibal

'@ElDiego1308

Welke gek gaat er 249 km in de aanval rijden, met zo'n finale én nog 2 weken Tour te gaan? Ik verwacht een WK/MSR-waardige kopgroep.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Matta Enige wat bij mij werkt is om een VPN aan te zetten.

Sjonge Jonge

'@Nasibal:
Het is dan wel weer een ideale rit voor een Roglic of Pogacar om het geel weer kwijt te spelen aan een ongevaarlijke aanvaller (mocht 1 vd 2 die hebben dan natuurlijk....)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 141 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.