Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 142 ... 258 259
La Primavera

Als ze bij DQS echt met Flipje voor het AK willen gaan, zie ik ze in etappe 7 wel Asgreen uitspelen. Hmmm..

Laatst gewijzigd
user27310

'@La Primavera

Ondertussen weer ingelogd op mn normale account en VPN werkt idd dus thanks!

Ab Normaal

Van Aert zegt letterlijk dat het niet de bedoeling is dat hij aan de massasprints meedoet.

Antonini

Dat “wil niet in het geel komen”, of “kans om gele trui kwijt te raken” slaat ook nergens op. A. JTV hebben al aangegeven dat ze het niet op laatste weken willen laten aankomen. In de Vuelta was Roglic ook al vanaf eerste etappe op de afspraak. B. Je gaat als klassementsrenner niet een etappe ff tijd verliezen, en onbelangrijke renner zijn na etappe 2 en 5 al weg uit de top.

Antonini

'@Abnormaal sssssst. Iedereen is hem net aan het inpassen.

fringale

Nee, serieus, kan iemand wat duiding geven inzake de DNS (tour de suisse) en DNF (nc) van Christophe Laporte ?

nasibal

.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Ab Normaal Opzich is Van Aert altijd valsbescheiden getuige ook zijn uitspraken voor BK om vervolgens te winnen. Vorig jaar heeft Van Aert ook expliciet gezegd niet voor sprints te gaan. We weten allemaal hoe dat is verlopen. Ik zeg niet dat hij gaat sprinten, maar die kans bestaat zeer zeker. Of je daar 4 miljoen voor over hebt is daarna ook nog maar de vraag.

Voor de Tour 2020:
https://www.cyclingnews.com/news/tour-de-france-wout-van-aert-rules-out-green-jersey-challenge/
"However the Belgian, who won a stage in his maiden Tour last year before crashing out, ruled out taking part in the sprints as he aims to concentrate his efforts on supporting the GC bids within his team."

nasibal

'@La Primavera

Alleen waar de reden vorig jaar het doel van een ander was, is de reden nu het doel van zichzelf. Dat is wel een verschil. Bij een doel van een ander kan de ploeg nog zeggen: "Het kan, ga maar!". Bij een doel van zichzelf ligt het bij wat hij zelf wil.

Imbatido

Ik ben benieuwd hoe jullie aankijken tegen Colbrelli. Hij, veroorzaakt meer twijfel dan dat hij wegneemt bij mij eigenlijk.
- Kan hij Etappe 1 en 2 aan?
- Is hij goed genoeg in de vlakke sprints?

Hij rijdt wel lekker de laatste tijd, maar kiest natuurlijk heel specifiek een programma dat bij hem past. In Romandië en Dauphiné vind hij ritten die hem heel goed liggen en waar voor zijn type renner eigenlijk weinig tegenstand is. Want echte sprintduels komt hij daar niet tegen. In sprintjes met kleine groepen is hij natuurlijk wel sterk, maar de renners die hij daar in de sprint verslaat zijn de categorie Venturini, Aranburu, Barbero en Bevin.

Maar dat soort type ritten zitten eigenlijk niet in de Tour. En in de pure massasprints in de Tour wordt het vechten voor positie in al het gedrang en geweld. Dat is toch wel andere koek. Ik twijfel daarom nogal wat je aan hem hebt in zo'n breed sprintveld. Hij klimt natuurlijk erg goed, maar dat gaat vaak weer ten koste van snelheid in de echte sprints, een beetje zoals bij Matthews.

Al zijn mooie uitslagen in de Tour uit het verleden waren ook altijd in sprints met een wat oplopende finish, punchfinish, waaierritje of na een lastige heuvelrit. Maar in de pure massasprint ben ik bang dat hij meer plek 10-15 materiaal is. Die heeft hij dit jaar eigenlijk ook nog niet gereden. Zijn kansen voor de groene trui schat ik dan ook niet zo hoog in. En over zijn kansen in etappe 1 en 2 twijfel ik, daarin heeft hij het nog niet eerder laten zien volgens mij. Maar als ik hem meeneem dan stel ik hem dan toch maar op. Hij lijkt beter te klimmen dan andere jaren, maar of dat goed genoeg is?

Ik weet niet of ik zijn veelzijdigheid als voordeel moet zien of juist als nadeel. Als je bv Bouhanni neemt weet je wat je aan hem hebt, maar ook wat je niet aan hem hebt. Dat is eigenlijk wel net zo lekker. Maar ik ben wel een beetje bang om de plank mis te slaan als ik Colbrelli niet meeneem, hoewel ik dus flink aan hem twijfel. Nizzolo voelde vorig jaar voor de Tour ook als must-have na zijn zegereeks, maar pakte ook niet echt lekker uit.

Zien jullie Colbrelli als zekerheid?

La Primavera

In ander nieuws.. iemand enig idee hoe je in de app je Scorito CV kan inzien nu? Op de plek waar het eerst stond staat nu een mega advertentie voor proefpersonen.... geen idee waar ik het kan vinden.

Jordi010

Sinds zojuist voor het eerste een team zonder Flip gemaakt, maar met VDP en Gaudu.. Voelt toch wel goed moet ik zeggen. Ik twijfel of Flip bij de top gaat eindigen in het klassement en in de tijdritten. De punch aankomsten kan VDP natuurlijk net zo goed aan. Meer mensen met deze keuze? Ik ga er nog een nachtje over slapen..

dazzler2120

'@la primavera makkelijkste manier die ik heb gevonden is als je naar iemand anders toe gaat in de rankings en dan je head to head... Behalve dat alleen wanneer de weekupdate gegeven wordt

La Primavera

'@D Mensjov Sinds wanneer is Flip 5,5 miljoen waard?

@dazzler2120 Is dit de zoveelste fuckup van Scorito waarin ze nu dus dit gewoon verwijderd hebben? Of zit er iets anders achter? Bedankt in ieder geval ga eens kijken. :(:)

Laatst gewijzigd
Jordi010

'@La Primavera Uiteraard dan Flip + 500k renner ipv VdP en Gaudu

Teundeblok

'@D Mensjov, gewaagde keuze om Flip niet mee te nemen. Ik zie hem echt wel een soortgelijke Tour als 2019 rijden.

La Primavera

'@D Mensjov Excuus, zit hier als een halve frusti de Scorito app te openen en te sluiten. Nadenken schiet er dan bij in. Snel aan de fristi.

Laatst gewijzigd
Wout Geuns

Ik heb ergens gelezen hier of ergens anders dat Gesbert voor de bollen wilt gaan heeft iemand daar een bevestiging v

Wout Geuns

Voor want anders is die wel interessant voor 500k

Ric

Vingegaard de laatste in t treintje van Roglic of gewoon Kuss?

Harderijder

Hier ook een selectie zonder Flip, en dat bevalt me best goed. Ik kan in etappes waar ik hem op zou stellen genoeg alternatieven opstellen en ben er nu in de breedte flink sterker door geworden. Uiteraard weet je nooit of dat genoeg is om zijn punten te compenseren, maar dat wordt mijn insteek.

Nu nog 4,5 miljoen te verdelen over twee plekken. Bij voorkeur 1 sprinter en 1 iemand voor heuvels. Daar zal nog wel een paar dagen hoofdbreken uit volgen.

oilcorner

Dag allen, eerste post hierzo, maar heb al jaren een account. Ik heb wat geknutseld met de API van Scorito en heb nu een csv-bestand met alle 184 renners voor de huidige tour, inclusief de prijs, geboortedatum, rennerstype, en behaalde punten in Scorito voor alle alle grote rondes vanaf de Giro 2015 tot nu. Kan hem delen via MediaFire o.i.d., maar weet niet of het vanuit Wielerflits is toegstaan daar naar toe te linken? Laat maar weten.

Beastislos

Ben al een tijdje bezig met de discussie Laporte vs Bouhanni. Tel ze beide voor het gemak als vlakke sprinters waarbij het opstellen van Laporte wellicht mogelijk is in etappe 1. Daar tegenover dus het feit dat Bouhanni een treintje meekrijgt..

Beide prima in vorm. Iemand hier een mening over?

Behatzailea

'@beastislos, waarom niet allebei?

Beastislos

'@behatzaila
Ik krijg het niet passend, heb er nu 3x 2.5 miljoen sprinter en 2x 4.5 miljoen sprinter instaan. Eventueel een Merlier downgraden zou kunnen maar blijft een net zo moeilijke keuze als de keuze Bouhanni / Laporte

Upgraden van een 1 miljoen aanvaller zou een optie zijn maar dan is de balans weg voor mijn gevoel.

1 2 ... 142 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.