Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 150 ... 258 259
Valvuillerdemoz

Nou ik doe er wel een van de twee uit, maar daar dacht ik al langer aan. Ik hou wel 1 Astana, want het wil ook wel eens zo zijn dat ze enorm sterk voor de dag komen als de toekomst wat onzeker is. Dat is bij Astana wel eens vaker gebeurd, volgens mij. I.I. blijft er gewoon in.

KV

Ja hé... Heb zoals Nasibal vermeldde ook een Bernal (of Remco) gevoel op dit moment. Enige GROTE verschil is natuurlijk dat Wout natuurlijk geen geel en ook geen groen zal pakken op het eind EN in principe ook niet zal hebben na de eerste week.
OK, akkoord dat hij waarschijnlijk geel pakt na 5. Maar hij zal dit enkel houden tem 7 (= 30 AK punten). En ondanks dat hij zich beter voelt dan hij dacht, gaat hij volgens mij geen geel pakken in het openingsweekend (doet ie dat natuurlijk wel, dan is het in een ideaal scenario 126 AK en groene punten na 7 ritten). Geeft hij de gele trui in 8 natuurlijk aan Rog door, zit je wel niet slecht natuurlijk.
Hij zal af en toe meesprinten maar zich waarschijnlijk afzijdig houden als het écht hectisch wordt, dus je weet het nooit als je hem in de sprints opstelt. Doet hij mee, pakt hij waarschijnlijk veel punten, doet hij niet mee, pakt hij er 0 en kun je dus waarschijnlijk even goed zitten met een steady B-sprinter die steeds gemiddeld 8ste sprint.
TT's max 100 punten en zal daar waarschijnlijk niet ver van zitten.
Al bij al kom je volgens mij niet uit op een onoverbrugbaar puntentotaal.
Persoonlijk zou ik in mijn team gemakshalve Sagan kunnen vervangen door Wout (heb geen zin om mijn volledig team om te gooien), maar denk persoonlijk niet dat Sagan veel minder punten zal halen, zeker omdat je hem toch ook in 10-11 ritten in de punten kan verwachten en zal hij vanaf 3 (tem 21) waarschijnlijk ook wel hoog blijven staan voor Groen als hij in 1 en 2 wat sprokkelt.

Valvuillerdemoz

Zit nog met één breekpunt: Colbrelli eruit voor Cav? Er zijn toch wel veel vlak-vlakke sprints en minder heuvelsprints. Voor de lastigere heb ik ook al een Coquard, Sagan en Laporte. Maar ja, met die vorm van Colbrelli is hem lozen misschien wel gekkenwerk. Vorm van Cav kan toch tegenvallen, maar hij kan ook voor een enorme verrassing zorgen. Pat zal hem toch niet meenemen als ie veel kans heeft een modderfiguur te slaan. De FOMO voor beiden is groot!

Laatst gewijzigd
John Bidon

Voor wie Cavendish nog een vraagteken is, check even zijn laatste top 10 in een Worldtour wedstrijd

--> (2019, Ronde van Polen). Daarvoor was het ook niet veel soeps (in 2019 nog een keer in Ronde van Turkije) en in 2018 een keer in de Tour.

Is niets voor niets dat hij 1.1 of Pro wedstrijdjes rijdt.

TrEb

'@john bidon, nu heeft cav morkov als leadout, dat scheelt wel denk ik

TdFer

Coquard/Laporte/Bol?

dazzler2120

'@Valvuillerdemoz ik heb liever een sprinter die van het groen een doel heeft gemaakt, dan een cavendish die de laatste jaren nauwelijks iets heeft laten zien. Verwacht ook niet dat Cavendish alle sprints uiteindelijk gaat rijden.
Vergis je niet, Patje heeft niks te verliezen met Cavendish. Wint Cav, dan heeft Patje het weer even helemaal alleen geflikt. Flikt Cav het niet? Dan was dat uiteraard te verwachten en compleet de schuld van Bennett die koudwatervrees heeft.

Laatst gewijzigd
Don Gielius

Jullie vergeten natuurlijk allemaal de grootste kanshebber op groen. Na het eerste weekend kan niemand hem nog bijhalen!

https://mobile.twitter.com/NairoInGreen/status/1408065671968165891

Ric

Don Gielius,

Dank je wel.
Daar gaat mijn groene trui troef 😜

daanmeels

Kelderman of Uran?
En
O'Connor of Hamilton?

Wat is wijsheid?

Mindless

Toegepaste kennis

user26790

Begin te twijfelen tussen Woods - de super puncher - en Vingegaard - de upcoming youngster en betere tijdrijder. Naar welke kant moet het kwartje vallen?

Mart Smeets

Heb na lang gepuzzel mijn ploeg ook aardig staan. Zou het liefst nog Ballerini upgraden naar een rappe 1.5 mio sprinter, om de balans in het sprintteam wat te versterken. Vraag is alleen waar die 500k vandaag moet komen..

Pog
Rog
Thom
Gaudu
Kelderman
Uran
Hamilton
Woods

WVA
Ala
Lutsenko
Izagirre

Ewan
Démare
Colbrelli
Coquard
Laporte
Van Poppel
Ballerini
Turgis

Don Gielius

Sorry Ric. Maar laat het een troost zijn, sinds de mysterieuze dark horse van Kevinraar was iedereen toch al zijn richting aan het uitkijken..

dazzler2120

Weten we ondertussen al wie de Dark horse van Kevin was?

dvansteenis

Yolanthe of Sylvie?
Truus van Gaal of Gertrude (Kuyt)?
Kim Holland of Bonnie st Claire?

Wie zouden jullie doen?

KV

'@dazzler

Ja, was Lutsenko. Echt super dark dus...

dazzler2120

Yolanthe
Gertrude (nobrainer)
Geen van beiden

Primavoormij

'@SRENS Cort staat niet op volgorde van prijs en daar word ik heel onrustig van. Kun je aub editen en Cort onder Van Poppel zetten? Kung onder Lutsenko en Kragh kan ik mee leven.

dazzler2120

'@Kv
Ah Lutsenko was dat! Gedurfde techniek, voor Lutsenko én Aranburu gaan

Stanro

Zaterdag 12:30 valt vroeg deze week

tunix

5 miljoen over.. Thomas of Flip?

daandej

Thomas

nasibal

'@MilanJacks

Welke etappes zie jij hem top 10 eindigen dan? Ik denk dat het profiel van Etappe 9 goed bij de kwaliteiten past van Kelderman.
Ik zit de bergetappes even door te klikken maar of het eindigt in een afdaling, waar ik nou niet meteen aan Wilco denk.

Juist in elke etappe die in een afdaling eindigt. Laten we or the sake of the argument even aannemen dat we Kelderman hetzelfde inschatten bergop en dat hij met aanklampen gemiddeld inderdaad op zo'n 7e plek bovenkomt. Als daar de streep ligt is dat z'n uitslag: 7e. Maar als de streep beneden ligt heeft hij nog kans dat (noem maar wat) de nr's 3 t/m 10 in koers op dat moment weer inelkaar schuiven. Zeker als enkele jongens die nog voor hem rijden terugvallend vluchters zijn. Waar z'n uitslag bovenop dus '7e' zou zijn, heeft hij vanuit deze situatie nog kans(!) om 4e te worden. Ja, ook om 10e te worden, maar Wilco is geen strijkijzer. Integendeel. Scoritotechnisch is die afdaling dus juist zeer interessant in tegenstelling tot een aankomst boven, omdat het zn kansen om nog wat plaatsjes in de daguitslag te stijgen vergroot.

Of het is weer te steil voor onze Kelderman(11, 17, 18).

Ik weet dat de opmerking die ik nu ga maken vaak gebruikt wordt om flauw te doen, maar zo bedoel ik hem niet: Zelf ooit een berg opgefietst? Naarmate de percentages stijgen wordt de relatieve impact van explosiviteit belangrijker. Het kan zijn dat je knetterhard in het wiel zit af te zien op stukken tegen 5 a 6%, maar zodra de percentages de lucht in schieten, het tempo terugvalt en je meer explosiviteit hebt dan de andere jongens dan neemt je 'nadeel' dus af. Wilco heeft niet het klimvermogen wat de echte toppers wel hebben en lijkt daardoor juist moeite te hebben op de lopers, waar een enorm tempo ontwikkeld wordt. Maar hij heeft wél meer explosiviteit dan die gasten. Dat hij juist weer relatief goed tegen de wat hogere percentages kan laat hij zien in de Giro en de Vuelta. Ja, andere koersen, ander deelnemersveld, maar als je niet tegen hoge percentages op kan fietsen, kan je daar nog steeds geen goed AK rijden.

Ik denk als een springveer als Flip het hele peloton als een harmonica op en neer trekt en daarna de afdaling in duikt dan zit ik niet gelijk te denken dat is het werk voor onze Wilco.

Nee, maar ook niet aan een aantal andere gasten. Gasten die hem er echter bergop nog wel af kunnen fietsen en dus de daguitslag van WIlco verlagen. En dan komen we dus weer met het verhaal waar ik mee begon: In de afdaling heeft hij een kans(!) deze gasten weer terug te pakken. Niet de absolute toppers, maar elke jongen die hij terugpakt en voorbijsprint aan de meet is weer een plekje gewonnen in de daguitslag.

Het is niet alsof hij minuten gaat verliezen maar het is toch vaker aanklampen op dit parcours.

Exact, en met dat aanklampen en géén minuten verliezen komen we, wederom, bij het verhaal waar ik mee begon. Op een paar seconden over de top komen is lullig als daar de uitslag wordt genomen. Maar als de uitslag beneden wordt genomen en je een aardig sprintje in de benen hebt heb je nog een kans.

Liever dus dit parcours voor wilco dan 5 aankomsten bergop.

Om maar te zwijgen over hoe weinig bergetappes in algemene zin zijn.

Dat geldt voor elke klimmer. Dikke mazzel dus als je naast klimmen ook nog wat anders kan op dit parcours. Laat Kelderman nou nét zo'n renner zijn die naast klimmen ook nog wat anders kan en daar minimaal 2 kansen voor heeft.
Wederom een reden om te stellen dat dit juist een parcours voor WIlco is. Immers, hoe meer bergritten hoe kleiner de relatieve impact van het feit dat er ook nog 2 tijdritten + etappe 2 en 7 zijn. Hoe minder bergritten hoe groter het voordeel voor Kelderman, scoritotechnisch.

Edit @De rest

Dit betekent niet dat ik opeens Kelderman in mn scorito heb gefietst ;)

Laatst gewijzigd
appien jan

Flip

1 2 ... 150 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.