'@Rutger Buruma
Kelderman kan prima dalen, als hij valt is dat vaak op hele andere momenten. In een druk peloton over het achterwiel van een ander, of vluchtheuvels die hij over het hoofd ziet. Hij let gewoon slecht op en kan waarschijnlijk ook niet zo goed in het gedrang. Daar heb je bij een afdaling veel minder last van.
Dat wil niet zeggen dat hij nog nooit gevallen is in een afdaling, maar het is absoluut geen Zakarin.
Waar je op 3 juni nog dacht dat de Tourselecties veelzijdig zouden worden, zie ik nu toch heel veel dezelfde namen terugkomen in de selecties die hier worden gedeeld. Ben bang dat de echte verschillen weer worden gemaakt in dagelijkse keuzes, laat dat nou net niet mijn sterkste punt zijn:’(. Focussen op de Vuelta dan maar!
Na lang wikken en wegen, is WVA toch terug in het team. Haha niet meer verwacht. Ewan is kind van de rekening. Niet de zekerheid dat hij Parijs haalt (weet je natuurlijk nooit, maar met zijn doelstelling is nog een stukje onzekerder).
Verder is de vraag hoeveel punten hij extra gaat opleveren ten opzichte van een Demare die je dan kopman maakt. Ewan kan keer slecht gepositioneerd zijn, bijvoorbeeld afgelopen Giro.
Al met al blijft het lastig, maar dacht zal mijn ongevraagde uiteenzetting even delen. 😂
Nu hopen dat WVA gaat vlammen en ik van m'n team af blijf. Heb meer vertrouwen in het eerste dan in het tweede....
In plaatst van al de X vs Y vragen wil ik hem eens omdraaien: Welke op papier misschien onmisbare renners hebben jullie niet genomen en waarom? Wellicht dat ik zo ook nog tot een heroverweging kom..
-Thomas: Ik verwacht hem niet als winnaar, en voor de bergritten en tijdritten captain ik iemand anders. Dus voelt de 5 miljoen als teveel geld die ik beter kan besteden.
- Flip: Het parcours lijkt voor hem gemaakt, vooral de eerste week. Echter heeft hij dan last van WvA en VdP, en mist hij de teampunten van Bennett. Ik hoop dat ik het in de breedte kan opvangen.
- WvA: Twijfel over zijn vorm, twijfel over zijn intenties, twijfel over hoe hij het met de Spelen gaat combineren. Ik wil hem graag, maar doe het niet.
- Ewan: Keuzes maken in de spintersequipe. Verwacht niet dat hij voor groen gaat, dus kies ik voor anderen die dat wel gaan doen, samen met een brede sprintploeg.
Als ik het zo bekijk mis ik veel toppers en hoop ik vooral de eerste week goed door te komen. Sprints heb ik vertrouwen in, bergen ook.
'@harderijder.
Ewan - omdat ik - net als jij dus - liever de mannen heb die voor groen gaan: Démare, Sagan, Colbrelli, Quintana.
Matthews - gaat volgens mij alleen voor een rit of ritten, maar ik zie op alle vlakken wel iemand die meer kans maakt.
Thomas - 5M is veel te duur voor wat ik van hem verwacht in dit veld.
Carapaz - ook te duur voor max 6 ritjes. Zie hem wel boven Thomas eindigen trouwens.
VDP OF WvA - ik ben er nog niet uit. Twijfel tussen WvA + SKA + Lutsenko OF VDP + Valverde + Küng.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.