Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 154 ... 258 259
Franky122

Carapaz vs Ewan is wel een interessante afweging. Beiden zullen (gemiddeld) zo rond de 3e plek eindigen in hun respectievelijke etappes en dat zijn zoveel punten dat je er gemakkelijk ruimte voor kunt maken als je al 7 klimmers/klassementsmannen hebt. Ik wil Carapaz omdat die de beste klimmer is van Ineos en gewoon ademt als een geboren winnaar. Alleen is er een reëel risico dat de Britse ploeg wat minder sympathiek tegenover hem staat dan Thomas/Porte (of zelfs TGH), zeker na de eerste tijdrit waar Carapaz geheid tijd gaat inleveren. Daarentegen heeft Ewan de al veel besproken risicootjes met het vroegtijdig afstappen en het laten gaan. Je kunt discussiëren hoe vaak dat nou precies gaat voorkomen, maar dat die risico's groter bij hem zijn dan bij de meeste andere renners kun je niet ontkennen. Ewan heeft natuurlijk wel 2 etappes meer om in te sprinten en bij de bergetappes kan een vluchtersgroep het ook gemakkelijk halen. Ewan lijkt me dus meer punten te gaan binnenhalen. Toch blijft er iets knarsen. Naast het moeten omruilen van 1 van mijn 1.5m renners naar een matige klassementsman, heb ik het gevoel dat Carapaz de verrassing van de Tour gaat worden. Iets van hoe hij zich presenteert in de Movistar-documentaire en hoe stoïcijns hij rijdt, ik weet het niet. Het enige wat hem tegen gaat houden is zijn team.

Fiepke

Mijn team lijkt nu wel te staan. Over de balans twijfel ik nog wel beetje, een sprinter inwisselen voor AK-man (een-op-een) is wellicht nog wel noodzakelijk.

Geen Flipje, geen G, geen Carapaz... En toch tevreden. Wetende dat de felbegeerde bekertjes voor mij toch buiten bereik zijn, kan ik daar iets makkelijker mee om gaan :)

nasibal

Geen Flipje, geen G, geen Carapaz… En toch tevreden

Wetende dat de felbegeerde bekertjes voor mij toch buiten bereik zijn, kan ik daar iets makkelijker mee om gaan

Maar wat als het één correleert met het ander? ;)

Behatzailea

Thomas + O'Connor of Porte + MAL of Carapaz + Asgreen (en de extra 500 om Kragh naar Bilbao uptegraden en 250k naar de Vuelta)?

Op dit moment Porte en MAL erin. MAL voor de bergen, Porte voor de TT en opvuller bergen (evt teampunten Carapaz/Thomas). Maar Thomas kan ook voor de TT én is niet slechter (ook niet veel beter) dan Porte bergop. O'Connor dan als opvuller. De Carapaz-variant heeft Bilbao als opvuller in de etappes met een afdaling en Asgreen voor de TT en aanvallersritten.

Wat is jullie idee?

jsprunk

Dat je er goed over nagedacht hebt en nu zelf een keuze mag maken :)

danusz1986

'@ Behatzailea

Carapaz/Asgreen!

Al zou ik niet Asgreen nemen maar een andere 1 miljoen. Cort ofso.

Thomberg

Zie hier het bericht van Blingiebling. Ik zit op een of andere manier nu gratis achter de betaalmuur :-)

Ok ik ben goed gezind. Bij de titel dacht ik, die neem ik toch, maar na verder nadenken niet. Wat denken jullie? (@nasibal nog niet over Bling gehoord). Mijn mening en de samenvatting: hij ziet 5 kansen (waaronder 1 en 2). Als hij dan kort staat dan gaat hij wellicht voor groen. Ik denk dat hij in etappe 1 5de kan worden en etappe 2 5-10. Als hij daarnaast in de andere 3 ritten 3 keer derde wordt, heeft hij 180 punten. op het vlakke nog 4 x 10de = 266. En dan nog wat truipunten. Dit is echter wel in het gunstigste scenario. Een vlakke sprinter van 1.5 die 7 x 10de worden = 154. En dan ligt het plafond hoger.

--- artikel hieronder ---
Michael Matthews jaagt op tweede groen in Tour de France: “Ook ik mik op ritwinst in het openingsweekend”
Wout van Aert, Mathieu van der Poel en Julian Alaphilippe gelden als de topfavorieten voor de eerste twee etappes in Bretagne. Toch is er meer dan enkel de Grote Drie. Ook Michael Matthews heeft zijn zinnen gezet op het openingsweekend. “Ik ben klaar voor een battle met Wout, Mathieu en Julian”, zegt de renner van Team BikeExchange. Ook ploegmaten Simon Yates en Estaban Chaves mikken in de Tour op dagsucces. De 25-jarige Lucas Hamilton jaagt in zijn eerste Tour op een klassement.

Niet eens vijf jaar geleden gold Michael Matthews als de golden boy van het wielrennen. De inmiddels 30-jarige Australiër maakte die beloften slechts gedeeltelijk waar. De erelijst van generatiegenoot Peter Sagan kon hij nooit evenaren. Hij won weliswaar twee keer de GP Quebec en drie Tour-ritten, maar de laatste keer dat hij in de Ronde van Frankrijk kon juichen dateert van 2017. Als hij al aan de start stond, was Matthews de voorbije jaren een man van de ereplaatsen.

Door het debuut van Mathieu van der Poel en de hoogvorm van Sonny Colbrelli lijkt Matthews nog enkele plaatsen te zakken in de pikorde der punchers. In de Ronde van Zwitserland was ritwinst nooit binnen bereik. “Ik ging rechtstreeks van hoogtestage naar de Ronde van Zwitserland, waardoor mijn lichaam tijd nodig had om te acclimatiseren. Daardoor kwam ik in de eerste ritten nog wat te kort, maar aan het einde, kreeg ik de goede vorm te pakken.”

De Grote Drie

Matthews mikt in deze Tour in eerste instantie op ritwinst en ziet in totaal vijf kansen. Twee daarvan liggen in het openingsweekend. “Beide ritten zijn zeer lastig - zwaarder dan iedereen denkt, maar moeten mij wel liggen.”

Voor de favorietenrol komt hij in het Bretoense openingsweekend niet in aanmerking. Die is weggelegd voor de grote drie: Wout van Aert, Julian Alaphilippe en Mathieu van der Poel. Met die laatste twee kreeg Matthews in Zwitserland af te rekenen. “Mathieu was toen de meest dominante renner van het pak, kort gevolgd door Julian. Zij zijn zaterdag de topfavorieten, maar ik ben klaar om de battle met hen aan te gaan.”

Simon Yates

Matthews is niet de enige renner van Team BikeExchange die in deze Tour op ritten jaagt. Ook Simon Yates en Esteban Chaves hopen op hun Bianchi-fiets dagwinst te boeken. “Na de Giro heb ik een week vakantie genomen op Sardinië om nadien de training te hervatten in Andorra. Mijn seizoen staat in het teken van de wegrit op de Olympische Spelen van Tokio en daarom zet ik een klassement uit mijn hoofd”, zegt Yates die in de Giro als derde op het eindpodium stond.

Aangezien Yates en Chaves geen doel maken van het klassement, ligt de weg open voor Lucas Hamilton. De 25-jarige debutant hoopt in zijn eerste Tour een goed klassement te rijden, en krijgt daarvoor de hulp van Chaves en Yates. “Ik ben klaar om mij te tonen. Tien jaar geleden won onze landgenoot Cadel Evans de Tour. Die jubileum geeft mij extra motivatie”, zegt Hamilton, die al twee keer de Vuelta reed en dit jaar vierde eindigde in Parijs-Nice.

Naast ritwinst maakt Matthews ook een doel van de groene trui. In de Ronde van Zwitserland twijfelde hij daar nog aan, maar na een aandachtige lezing van het Tour-parcours ziet hij kansen. “In de eerste twee ritten, krijgt de winnaar telkens vijftig punten. Stel dat ik zaterdag en zondag dichte uitslagen rijd, heb ik meteen een mooie voorsprong uitgebouwd tegenover de pure sprinters. De groene trui interesseert mij, maar ritwinst geniet voorrang. Win ik een rit, doe ik automatisch een goede zaak voor het groen”, zegt Matthews, die in 2017 als eens de groene trui won en ook twee etappezeges boekte.

Basementman

Ik zie hier moeilijke dilemma’s voorbij komen, maar nog niet zo lastig als onderstaande. Ik vraag niet direct om jullie advies, maar wel indirect. Gaat mij niet puur om de renner, maar vooral de verdeling sprinters/klassement ligt ten grondslag.

1) MAL toevoegen aan klassement/klimgroep van 9 man, dus dan 10. Dan houd ik 7 sprinters over.
2) Geen MAL, maar Matthews toevoegen aan sprintersgroep van 7 man, dus dan 8.

Er zullen ongeveer 8 sprintkansen zijn, maar Matthews kan ook een bergje over, tegenover 6 bergritten. Ik zie Matthews veel top 10 rijden, al helemaal met zijn opmerking om mee te doen voor groen. Echter zie ik hem nergens top 3 rijden, wat ik MAL wel zie doen in 2 a 3 bergritten met de huidige vorm. Verwacht beiden dus ook in de eindafrekening. Welke verdeling oogt jullie in deze tour als logischer?

Laatst gewijzigd
Thomberg

Ah nog iets wat ik wil delen: kies Warren B! Quintana gaat niet voor klassement. Warren B kan je in Ed heuvels punten mee pakken en kan goed klimmen en zo maar 10 in AK worden. Of zeg ik nu iets geks? Bollen nog een keer wellicht. En is weinig gekozen.

Ik heb hem nu ineens ipv Hamilton gezet. Gewoon omdat ik Gaudu al heb. Wat vinden we hiervan mensen? Barguil is toch wel een juichrenner. En Hamilton in ieder geval niet.

La Primavera

Hamilton geen juichrenner?? Barguil is juist een mainstreamer.

Thomberg

'@la primavera. Verklaar je nader? Mss begrijp ik juichrenner niet. Dat is toch iemand waarvoor je wil juichen? Gezien zijn opvliegende karakter (Subweb tijd lekkere fifties) en een enorme Fransman is, spreekt dat voor zich.

Hamilton ken ik vooral van uitslagen. Interviews heb ik alleen gelezen maar daarin komt hij heel degelijk over.

Andere definitie van juichrenner is iemand waarmee je verschil kan maken (denk ik?). Dan nemen heel veel Hamilton (staat in alle lijstjes) en minder Barguil

Jeffrey81

Allereerst is de term "juichjoker" en ten tweede was het (voor mij) Quinten Hermans in de Giro. Om daarmee maar meteen het type een beetje te duiden 😉

Laatst gewijzigd
Treenert

“Ik ben klaar om mij te tonen. Tien jaar geleden won onze landgenoot Cadel Evans de Tour. Die jubileum geeft mij extra motivatie”, zegt Hamilton.
Wat een ontzettende onzin. Je gelooft bijna niet dat hij dat gezegd kan hebben.

De groene trui interesseert mij, maar ritwinst geniet voorrang.
2x niets dan.

nasibal

Mijn definitie van Juichrenner (juichjoker) is iemand die bij niemand op de radar staat, pickrate van -10% heeft maar het opeens wel rete goed kan doen. Althans, voor zijn doen dan. En dan niet random, maar van tevoren onderbouwd. Oh, en niet duurder dan 500k. Vaak is een juichrenner het jaar daarop opeens mainstream ;) ;)

Polanc, Guerreiro, Koning Rein, Big Bouchie voor mij de afgelopen jaren.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Gezien zijn opvliegende karakter (Subweb tijd lekkere fifties) en een enorme Fransman is, spreekt dat voor zich.

Dat spreekt inderdaad voor zich. ;)

Hamilton wordt hier veel genoemd maar zal geen hoge pickrate hebben. Bij het grote publiek kennen ze die knul niet. Barguil kennen veel mensen wel en heeft ook al genoeg laten zien om geen juichrenner te zijn. + het is een Fransman.

Thomberg

Ah Dan begreep ik het verkeerd, mijn excuses!

Dan toch maar Barbero. Heeft me bij Cycling Manager altijd veel etappes in ronde van Portugal opgeleverd.

MichielH

Jouw beschrijving is toch wat wij hier een "parel" noemen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Jouw beschrijving is toch wat wij hier een “parel” noemen.

Parels staan over het algemeen wel op de radar. Toen ik in de Vuelta 2019 vooraf zei dat ik Guerreiro mee ging nemen riep iedereen zaken als 'WIE?' en/of 'Ehh. heb je een pilletje nodig?'. Uiteindelijk waren er nog geen 100 man in heel scorito met die gast in hun team.

Juichen dat ik deed man tijdens die Vuelta.

Behatzailea

'@nasibal, is dat geen "parel"?

Een juichrenner is toch een renner die je erin klikt omdat je maar 19 man hebt en dan hoopt dat-ie een keer punten pakt wanneer je 'm hebt opgesteld (Taco & Fortunato in de giro bijvoorbeeld).

Maar iedereen zal zijn eigen definitie hebben 😄

Thomberg

Bernal was mijn parel in de Giro. Het hele forum leek hem niet te hebben 🤣

Alsnog op eindklassement 6 procent gezakt onder de 90% dus heeft me niet eens een duimpje opgeleverd

Dyson88

Laatste keuze. Cort of asgreen?? Lastig..

geelinlatourette

Kan Coquard mee in etappe 1 of is dat te zwaar voor hem? Twijfel tussen hem en Woods.

nasibal

Als er (sommige) sprinters meekunnen in 1, zal Coquard daar wel tussen zitten.

La Primavera

Welkom @Rens! Wel wat kort van stof voor je eerste post.

Succes met je keuze. ;)

In rit 1 gaat het wereldrecord bankpunten worden verpulverd. We gaan hier 10 pagina's aan bankpuntdiscussies over krijgen zaterdag.

Laatst gewijzigd
Franky122

Om er vast op vooruit te lopen: Grrrr Lutsenko niet opgesteld.. :'(

1 2 ... 154 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.