Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 155 ... 258 259
Basementman

Rit 1 kan door zoveel mannen gewonnen worden, maar ergens onderin de buik weten we allemaal dat de kans 90% is dat MVP ermee vandoor gaat. Rit 2 ook trouwens, beide cappen. Zie dat veel MVP niet mee hebben, maar die gaat laten zien dat er hiernaar niet meer over de grote 3 gepraat gaat worden…

La Primavera

'@Basementman Odds van 3,5 op MvdP voor zaterdag dus als je 90% winstkans verwacht zou ik al je spaargeld erop zetten. We hebben de discussie hier al heel vaak gehad over Van der Poel, maar hij kan prima 1,2 winnen maar daarmee is hij verre van een must have.

Cerebral36

'@Primavera Dank je wel! :)

"maar die gaat laten zien dat er hiernaar niet meer over de grote 3 gepraat gaat worden…" Vind dit zulke rare opmerkingen. Alsof WvA en Ala dan opeens gedegradeerd worden.

LaPlanchedBF

We hebben het er in de eerste tiental pagina’s een paar keer over gehad, maar Bilbao zou zomaar de ‘juichrenner’ van deze tour kunnen worden. Zou de Giro hebben laten lopen voor de tour. Meesten die voor een Bahrain renner gaan klikken er toch eerder een Haig in vanwege odds/vorm. En niet te vergeten dat Pello een uitstekend daler is.

Basementman

7 pakt ie dan ook nog vrolijk mee. Die 90% is natuurlijk wat chauvinistisch, maar bij all things being equal (iedereen in vorm, geen pech en normaal weer) zie ik hier maar 1 winnaar. Van Aert die met een centimeter van Theuns wint gaat hier nog niet meedoen om de knaken. Flip door zijn vaderschap ook niet, waardoor ik eerder een Colbrelli 2e zie worden. 3,5 echter een mooie quote, zekerder dan bitcoin

Cerebral36

'@Laplanche Mijn reden naast vorm is dat Haig in principe ook gewoon als de kopman is aangewezen. En Bilbao heeft me dusdanig teleurgesteld in de Giro dat Haig de voorkeur krijgt :)

@basementman Wout heeft ook nog 2 x itt, mogelijk wat sprint en kan in principe bijna alles, Ala heeft zichzelf al vaak genoeg bewezen en papa zijn kan hem juist ook extra motiveren. Kan potentieel ook een AK rijden. Geen discussie dat MvDP kan winnen maar over de gehele tour hebben Ala en WvA mijns inziens gewoon meer puntenpotentieel. Dat MvdP 2 mil goedkoper is als Ala is natuurlijk een dingetje, maar Ala is Ala :)

Laatst gewijzigd
Basementman

'@Cerebral36 Ze gaan normaal gesproken alledrie hun punten halen, maar door de berichtgeving en de toch hoge prijzen van WvA en Flip heb ik de keuze gemaakt alleen Mathieu mee te nemen. En zo te zien als 1 van de weinigen, zie verrassend veel Flipjes voorbij komen

La Primavera

Los daarvan is MvdP niet de beste in positioneren voor een klim. Hij kan eerste worden maar ook buiten de top 20 vallen doordat hij op stek 40 begon aan die finaleklim in rit 1. Dat zijn heel wat bochten na elkaar wat het vrij technisch, hectisch en chaotisch maakt. DQS en Jumbo kunnen veel beter hun man naar voren brengen dan dat Alpecin dat kan. Flipje/WvA hebben minder kans om te winnen misschien, maar wel meer kans op in ieder geval een top 10. En als VDP dan wint, al is het met honderd fietslengtes verschil, dan nog kunnen Flip en WvA daar gewoon achter finishen op plek 2 en 3.

En los hier nog allemaal van hebben zowel Flip als WvA Tour ervaring. Dat is echt andere koek dan de klassiekers waarin er niet een heel peloton aan het strijden is maar een select groepje renners.

Laatst gewijzigd
Franky122

En what about good old Mollema?? Top 10 kandidaat

Odin

Ik zie mvdp graag winnen ook al heb ik hem niet, maar 90% kans om te winnen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het zit niet eens in de buurt van dat percentage. Zoveel teams en mannen die voor het geel gaan dus er kan van alles gebeuren. Mvdp heeft wel de grootste kans om te winnen. Maar om van aert af te rekenen omdat hij een sprint op het nationaal kampioenschap net aan van iemand won terwijl mvdp in het nationaal kampioenschap de finish niet eens haalde vind ik ook redelijk kort door de bocht.

Don Gielius

Mee eens, al was het maar al alleen omdat het weer een valpartij festival zal worden door de regen, de smalle wegen en massale paniek om geen seconden te verliezen. Ik teken er nu al voor om 50 bankpunten te hebben als iedereen de finish maar haalt 😁

Nielsbax

'@nasibal hier kan je lezen dat Cort niet gaat sprinten:
https://www.feltet.dk/nyheder/cort_om_tour-aabningsetape_vil_gerne_give_det_et_skud/

Thomberg

Die kansen van VdP zijn dan wel hoog bij de bookies, maar als je geld wil verdienen is er een betere optie.

Elon Musk tweet net: “The Zadelpenning is the only eco-friendly crypto! It will be on the bicycle in open nature for three weeks with only an occasional position on the bench. All invest in Zadelpenning!”

Ik heb dus alles omgegooid en ga ook all-in op de Zadelpenning

RJezus

Na jaar op jaar een mix van aanvallers die net niet wonnen en daarmee consessies doen op de sprinters en AK mannen, dit jaar gewoon volle bak op kwaliteit.

Maar toen kwam de meest besproken man MVDP ten tonele. Ik lees hier al even mee en ging hem niet inpassen. Toch denk ik dat hij de eerste twee weken goed kan scoren. Dus dit is het idee: Merlier vervangen door Ballerini en dan Fuglsang voor MVDP. Is dat lood om oud ijzer of mezelf in de vingers snijden vanaf etappe 14?

Los daarvan heb ik ook nog een twijfel over mijn 750 renner (lutchenko heb ik al): Cosnefroy of SKA?

vevie

Ik zie idd ook weer massale valpartijen in de eerste etappes gebeuren. De Tour garandeert bijna dat een favoriet al vroeg sneuvelt of zijn ambities voor het vervolg van de ronde al kan opbergen. Je hoopt het niet voor de wedstrijd zelf, maar je weet dat het eraan komt. Je kunt dan meteen met een schuin oog kijken naar Ineos, waar ook bijna elke ronde iemand in de eerste week op z’n plaat gaat.

Tijmen 257

Zit te twijfelen tussen barbero en rolland. Rolland kan je verwachten in de vlucht. Dus voor overgangsetappes kan het. Barbara weet je niet wanner hij meedoet en hij heet niet voor niets de barbero waard, dus ook wel leuk om te kiezen voor de grap. Welke zouden jullie kiezen?

ronvisser

Gezien het vormpeil van heel Bahrein wil ik naast Colbrelli ook graag iemand van deze ploeg de bergen mee in. Ik kan echter gewoon niet geloven dat Haig het als kopman en vooral als Scoritopuntenpakker gaat waarmaken. Zal vast in een aantal bergetappes er lang aan kunnen blijven plakken, maar het is toch absoluut geen renner waarvoor je naar het stadion, ehhh... waarvoor je de tv aanzet. Zal in de (weliswaar schaarse) punchetappes, tijdritten en bergetappes met aankomsten bergaf toch weinig punten bij elkaar gaan rijden.

Alle ballen op Pello Bilbao. Pello weet wat het is om een goed klassement te rijden, kan goed aankomen en heeft een oké tijdrit. Als ik me niet vergis is het ook nog een begenadigd daler. Ja, het was een van de miskopen van de afgelopen Giro. Maar vorig jaar liet hij ook zien hoe hij de ene ronde volle bak kon knechten (Tour) en de ronde erna kon vlammen (Giro). Hoewel ik me nu wel bedenk dat dit Giro een bedenkelijk deelnemersveld heeft. Anyway: als je uitgaat van het idee knechten in de Giro (Landa, en daarna Caruso) en de ronde daarop zelf vlammen dan heeft ie zijn plekje in mijn team verdiend. Liet in de laatste week van de Giro zien dat de vorm groeiende was. Ik zou het in ieder geval een bizar idee vinden als hij het snot voor de ogen moet rijden voor een - met alles respect - een renner als Haig.

Yskoud

Als iemand nog een juichrenner wilt overnemen ik heb net met pijn in mijn hart Mark Donovan eruit geklikt.

Heeft het talent voor top-10 AK en heeft alle vrijheid. Is alleen wat jong en het is zijn Tourdebuut.

Timvideo

Top 10 voor AK bedoel je neem ik aan over een paar jaar mee. Zat vorig jaar wel leuk mee in de twee etappes die Gaudu won.

Masterw

Twijfel is enkel nog lutsenko of cosnefroy.
De eerste in vorm de 2e geen idee maar kan ook zo maar eens hoog eindigen etappe 1.
Lutsenko voorlopig de voorkeur

FrankSteenbergen

Nog even terughakend op nasibal's epistel over Kelderman van een paar pagina's geleden; daar gaat hij volgens om in deze Tour bij de klimmers; vanwege de vele afdelingen zullen de klimmers vaak niet versnipperd maar toen in een groepje van 5 a 10 man aankomen bij de streep. Degene die dan meedoet voor een sprintje.... dat scheelt een hoop punten. Plusje voor Carapaz, minnetje voor Porte, ....

floda

Wat een focus op de puncheurs bij veel mensen. Als je parcours vergelijkt is etappe 1 toch echt meer ronde van vlaanderen werk en etappe 2 is waalse pijl. Daar staan normaal echt andere renners in top 10. Zijn er misschien maar paar die beide kunnen. Daarnaast is 7 in potentie zo’n etappe, maar wie haalt de vluchtersgroep terug. Als algemeen klassementteam vind je het fijn dat je niet voorop hoeft te rijden in etappe 8 en sprintersteams hebben geen zin. Dus dan zouden bahrein, bohra of dqs voorop moeten rijden voor colbrelli, sagan, ala. Ik denk dat die dat vanwege verschillende redenen niet gaan doen. Verder geen punchetappes voor het hele peleton, dus meer spinters en meer AK mannen zou ik zeggen.

Thomberg

Ik zag zojuist de vriendin van Merlier (de dochter van!). Merlier klik ik er nu in. Als hij niet presteert gaat er vast een ander met haar vandoor. Een betere motivatie is er niet

madeinstars

Ik zie Bahrein, Quickstep en Alpecin op zijn minst wel interesse hebben om de vlucht onder controle te houden in etappe 7.

Jeffrey81

Ik vind vooral de focus op het winnen van etappes 1 en 2 apart (door Matthieu schijnbaar 😉) . Voor Scorito maakt het weinig uit wie er wint namelijk.

1 2 ... 155 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.