Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 156 ... 258 259
Thomberg

'@jeffrey81, deels met je eens, maar deels ook niet. Je krijgt dan meteen 2 truien aan en die leveren veel op

Primavoormij

Maar als je 3e wordt dan sta je 3e in het klassement voor die truien, levert ook wat op.

Antonini

'@Jeffrey81 Dat komt denk ik mede door de afgelopen door afgelopen Giro is waarin Ganna of Cavagna een zeer grote kans hadden op meerdere dagen het Roze. Dat gaf een enorme berg punten (voor Ganna uiteindelijk). Nu wordt de zekerheid van die kans denk ik best wel overschat. Als MvdP wint dan pakt hij natuurlijk dan kan hij natuurlijk heel veel punten pakken in de eerste week. Maar hij schijnt te kunnen dat hij niet wint.

Jeffrey81

Sja, top5 is zoals doe maar renaat al aangeeft ook al extra punten. Daarbij kan het in etappe 2 ook nog zomaar veranderen, en in 5 wordt het ook alweer door elkaar gehusseld. Dat risico was in de Giro kleiner.

Je zal zien dat mensen die van "de grote drie" meerdere renners kiezen, of alledrie, hoog gaan staan in het Scorito klassement in die eerste dagen. Maar dat kost dan wel een hoop geld en je kunt je ernstig afvragen of daarvan later niet gewoon de rekening word gepresenteerd.

Laatst gewijzigd
Luke Rhinefield

Grotendeels staat mijn team al een tijdje, maar ik zit toch nog met twee moeilijke dilemma’s.

(1) Woods of Valverde? - over het algemeen zou ik hier voor Valverde gaan. Maar die stopt er na twee weken mee om naar de OS te gaan. Woods rijdt hem (hopelijk) uit en heeft misschien dan wel een hoger puntenplafond tov Valverde die misschien meer hogere posities zal claimen in bepaalde etappes. Wat is jullie mening daar over?

(2) Porte & Woods/Valverde, of Woods, Valverde en Haig? (Dan verdwijnt er een 500k renner. Kan ik missen). Ik vind het alle vier mooie renners met een potentieel hoog puntenplafond. Echter is de vraag of het een meerwaarde is om dit budget over drie of twee renners te verspreiden. Porte verwacht ik de meeste punten van, maar als Haig een Carusootje gooit is dat snel verwaarloosd. Ook omdat hij nu uitgesproken kopman is. De keuze tussen Woods en Valverde hebben we net besproken. Leveren Woods & Valverde & Haig meer punten op dan Porte en Woods/Valverde, is dan de vraag.

Wicked Wout

'@jeffrey81, die punten kunnen maar alvast binnen zijn. Met het risico op valpartijen in de eerste ritten, weet je nooit welke puntenpakker voor de laatste week er wellicht meteen uit vliegt.

Natuurlijk is het een risico, maar ik heb ze bewust alle 3 mee. Pakken wat je pakken kan ;-)

ivo001

Voor etappe 1 twijfel over het laatste plekje. Carapaz, Porte of Uran hmm

steefje9

Mads Pedersen toch De Sprinter bij Trek. Voelt zich goed en ik ga het er op wagen. Kan zomaar een shitload aan punten pakken imo. Je moet toch ergens het verschil gaan maken..

Merlier heb ik toch ook wel vertrouwen in. Denk niet dat Jasper als voldoende hersteld gaat zijn en zo Merlier toch de man van de sprints gaat worden.

Pyl

Ik heb 2 plekken over die ik wil vullen met 2 van de volgende 3 renners: Hamilton, Woods en Uran. Welke 2 achten jullie het sterkste?

Harderijder

'@Luke wat is je bron dat Valverde na twee weken opstapt?

Tijmen 257

'@luke waar heb je gevonden dat valverde zal afstappen?

barceman

Voor de vlakke sprint is Merlier de uitverkorene, voor het lastigere sprinten, het kamikazewerk, krijgt Philipsen de kans. Welke etappes verwachten jullie philipsen?

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

De ploegleider van Alpecin geeft ook aan dat het sprinten met Merlier afhangt van hoe etappe 1 en 2 verlopen met Van der Poel. En etappe 4 vinden ze ook meer op maat van Philipsen en van der Poel. Dus is dat wel zo zeker? Merlier is gezien zijn snelheid voor 2,5 natuurlijk erg interessant, maar het blijft wel een gok of hij echt uitgespeeld gaat worden.

TDK82

wat is de beste combi

carapaz en laporte of Woods en Demare?

Antonini

C'est Carapaz et Laporte

TDK82

Ja en of ie niet weer oververmoeid raakt en afstapt net als in de Giro na de 11e etappe

Donnie D

'@TDK82 Carapaz en Demare

TDK82

'@donny d 😄 sowieso

Thomberg

Ik zit met een groot probleem, ik weet het gewoon niet meer.

Sitostick of Berenklauw?

Lekker met een patatje met

La Primavera

De Deen zelf heeft echter geen twijfels over zijn vorm: 'De vorm was in Dauphiné al redelijk in orde. Ik heb maar twee etappes gereden en toen viel ik. De vorm was toen prima en nu nog beter.

De vorm was goed? Lees ik dat goed? Hij werd twee keer 142e op 15 minuten.. vind het maar een bijzondere uitspraak.

EDIT: Gaat over Mads Pedersen en komt uit artikel op indeleiderstrui. Reactie wordt constant verwijderd als ik link plaats.. Heeft Wielerflits een ban gezet op linkjes in posts?

Laatst gewijzigd
FrankSteenbergen

'@Ketjap Manis, waar lees je dat over Alpecinn, etappe 4, etc?

Laatst gewijzigd
InHetGeel

"Maar ik maak mij sterk dat de taakverdeling duidelijk is, ook onderling.” De strategie is helder. Voor de pure vlakke sprinten is Tim Merlier de uitgelezen kopman. Voor de lastigere springen – “het kamikazewerk”, aldus Roodhooft – mag Philipsen zijn kans gaan. “En pas als het te lastig wordt voor die twee schuiven we Mathieu naar voor.” Het moet vermijden dat het gewicht van de ploeg te vaak louter op de schouders van Van der Poel terechtkomt. Concreet: de eerste twee ritten zal er volop in zijn richting gekeken worden, maar zodra de weg vlakker wordt in rit drie en vier, is het de beurt aan Merlier en Philipsen. Pas in rit zes is het weer aan hem." Aldus Roodhooft.

Merlier voor de vlakke, Philipsen voor de lastige "kamikaze" sprints. Ben benieuwd welke dat zijn...

Mathieu weer aan zet in rit 6 (een vlakke sprint)...

Ik dacht bij de titel van dit artikel "yes nu komt er duidelijkheid", maar het wordt vager en vager

madeinstars

Hij zal wel rit 7 bedoelen.

Ajvenema

'@inhetgeel: Lijkt me gewoon een verspreking of typefout, zal wel 7 zijn. Overigens ook een etappe waar je nog geel kunt pakken:)

Ketjap Manis

'@FrankSteenbergen Hoorde ik in de podcast van de tribune. Maar ik lees nu weer wat anders op indeleiderstrui ;)

1 2 ... 156 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.