Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 157 ... 258 259
jort101

Voor de liefhebbers,

Hier de link naar mijn jaarlijkse subpoule: https://www.scorito.com/subleague/385189/tour-de-france-2021/strijd-om-de-gele-trui/8eede936-fd8d-4f10-8d10-e30dcb983faa

zomaareens

Pelle Bilbao als knecht voor Haig? laat me niet lachen

D. Oping

'@ IVO001

URAN natuurlijk, Carapaz rijdt in dienst van Thomas en Porte gaat naar de OS.

Pirata

Carapaz rijdt in dienst van Thomas, ha-ha-ha.

Timvideo

Martin gaan ze niet alle vier naar de spelen? Volgens mij wel namelijk. Maar als jij denkt dat dit betekend dat een van die drie voor de rest moet knechten moet je dat lekker voor jezelf uitmaken.

Aardappel

'@Thombeg

Zeker een berenklauw, maar dan is de vraag: met satésaus of niet?

Pff blijft lastig. Wie kan ons helpen!!!!

Witte Willem

Als Mathieu echt alleen maar in dienst rijd in de sprints gaat hij die 3 miljoen natuurlijk nooit terug verdienen. Erg jammer, maar dan is het een no-go voor mij. Alsnog genieten als hij ze er allemaal op legt morgen overigens.

La Primavera

'@Witte Willem Had je verwacht dat hij zich in de sprints ging mengen dan met Merlier en Philipsen in de ploeg?

Timvideo

Pfff jongens, het blijft lastig, wie kan mij helpen?!

Jonas, Jonas, Jonas of Jonas. Wie zet ik er in. Valt voor alle Jonasen wel wat te zeggen. En als ik Jonas wil moet ik ergens nog 1 miljoen vrij maken maar als ik andere Jonas pak dan hoeft dat niet. Zoveel Jonas, zoveel keuze.

Heb toch wel een beetje FOMO dat ik Jonas niet in mijn team heb en hij net geweldige vorm toont. Misschien kan ik beter wat plekjes vrijmaken voor Jonas, wat denken jullie.

Graag onderbouwen waarom welke Jonas dank je wel!!!!

Laatst gewijzigd
Witte Willem

'@La Primavera. Roodhooft leek daar wel wat ruimte voor te geven in een podcast. Zo van, als Mathieu in het geel en groen rijdt dan moeten we het nog maar even bekijken daarna. Met het idee dat Philipsen misschien nog niet fit was en rit 3 wat meer heuvelachtig was zag ik hem daar ook nog wel mee doen. Nu lijkt dat ook echt wel van de baan.

Gaat ergens rond de 100/150 punten worden dan vermoed ik.

La Primavera

'@Timvideo Jonas Koch! De nummer twee van Duitsland en dat voor maar 500.000 Europunten. ;)

Laatst gewijzigd
Risje89

'@Timvideo Jonas Rutsch, een echt kansenpareljuichjokertje.

Luke Rhinefield

'@tijmen @harderijder , een verwachting op basis van zijn uitspraken de afgelopen 1/2 jaar. Ook begin dit jaar heeft hij duidelijk gemaakt dat zijn laatste profjaar in het teken zal staan van de Olympische wegrit. Denk niet dat hij die laat liggen.

Ludi

Thomas, hart, Porte en Carapaz gaan allemaal naar OS.. dusja..

Hangtieniedanstaatie

Als Matthews aangeeft voor het groen te gaan, zal hij wel meesprinten hè..

Timvideo

Matthews gaf ook aan dat hij 5 etappes op het oog had. Dat lijken mij er een stuk of 6 te weinig om voor groen te strijden.

Hangtieniedanstaatie

5 voor een ritzege, maar zich wel mengen in de strijd om groen.

Stijn Lemmens

Wat is wijsheid? Veel verschillende klassementsrenners nemen of bij de topfavorieten ploegmaatsnemen?

Thomberg

'@aardappel, heerlijk met Satesaus! Alleen de echte kenners kennen die parel van de snackbar, ook wel mijn juichsnack genoemd.

o.a. @hangtieniedanstaatie, soms is het vooral de hoop die je als realiteit gaat beschouwen. In dit geval hopen dat Matthews zin heeft om te sprinten op het vlakke voor groen. Ik zie niet in waarom hij dat gaat doen.

arjenzvob

Waar verwacht je meer punten van Stijn?

Timvideo

Tsja, dat zou kunnen, Mezgec heeft ook geen geweldig jaar achter de rug. Heb wel een beetje het idee dat Michael toch wel iets te hard heeft getraind op het klimwerk. Als je hem meeneemt en je kan hem 11 keer opstellen voor een 10e plaats dan verdient hij zijn puntjes wel zo ongeveer terug.

Ik speel zelf ook met de gedachte om een Pedersen waar ik het totaal niet in zie zitten naar Matthews te upgraden, maar ja, is toch weer 50% erbovenop.

João Bicicleta

Ik denk dat heel Ineos in rit 14 gaat afstappen met het oog op de Spelen.

Cyclomenno

Dag allemaal, na de Giro meegelezen te hebben op dit forum en veel geleerd te hebben, nu eindelijk de tijd genomen om een berichtje te plaatsen.

Ik was benieuwd waarom veel mensen dit jaar veel coureurs bij voorbaat lijken af te danken 'omdat' ze naar de Olympische Spelen gaan. Maar is het niet juist zo dat veel renners uitermate sterk presteren een week na de tour, zelfs als ze zichzelf volledig hebben gegeven in de tour? Denk bijvoorbeeld aan het WK vorig jaar in Imola, toen in de top 15 j slechts twee renners stonden die niet naar de Tour waren gegaan. (Fuglsang, Matthews en Nibali). Toen werd eigenlijk gesuggereerd dat je dat WK niks te zoeken had als je niet de 'tour' in de benen had. Ook de Classico San Sebastian is een voorbeeld van een koers die vaak gedomineerd wordt door renners die hun conditie van de tour nog een weekje doortrekken. Onze Bauke is daar uiteraard een kanjer in.

De Olympische Spelen in Japan is wellicht anders vanwege de vliegreis en mogelijke jetlag. Maar volgens mij zijn wielrenners wel gewend een beetje te reizen en ik vraag me af of dit echt zo'n gevolgen heeft voor je conditie. Uiteraard zijn er ook renners die zeggen dat de Olympische Spelen hun hoofddoel is en dat ze zich daarom tijdens de Tour wellicht een beetje sparen, maar voor anderen zal gelden dat de tour een uitermate goede mogelijkheid is zichzelf voor te bereiden op diezelfde spelen.

Heeft iemand hier andere overwegingen bij die ik wellicht over het hoofd zie?

Voor MvdP is er natuurlijk wel meer motivatie om eerder uit te stappen, omdat die de Spelen uitkomt in een andere discipline kan ik me goed voorstellen iets meer mountainbike-kilometers in de benen te hebben.

Sorry als deze discussie al eerder heeft plaatsgevonden, ik heb veel berichten dit jaar gevolgd, maar niet alle 159 pagina's :). Succes allemaal met deze Tour!

Wout Geuns

Dit zegt O
"Er zijn nog wel wat twijfels, want de Tour is nog iets anders dan het BK. Ik heb bewezen dat ik in orde ben, maar ik ben benieuwd hoe het loopt. Het eerste weekend zal zeker in de kleren kruipen. Dat de eerste 5 ritten door mij gewonnen kunnen worden? (lacht hartelijk)

Wout Geuns

*dit zegt Wout

Hij zegt dat eerste 5 ritten waaronder 2 sprint ritten gewonnen kunnen worden door hem dus denk wel dat die in de Tour gaat meesprinten miss niet alles maar toch vaak

1 2 ... 157 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.