Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 158 ... 258 259
La Primavera

Maar is het niet juist zo dat veel renners uitermate sterk presteren een week na de tour, zelfs als ze zichzelf volledig hebben gegeven in de tour? Denk bijvoorbeeld aan het WK vorig jaar in Imola, toen in de top 15 j slechts twee renners stonden die niet naar de Tour waren gegaan. (Fuglsang, Matthews en Nibali). Toen werd eigenlijk gesuggereerd dat je dat WK niks te zoeken had als je niet de ‘tour’ in de benen had.

Vorig jaar waren de omstandigheden natuurlijk compleet anders. Toen was de Tour zo'n beetje de eerste en enige wedstrijdkoers van formaat na, voor sommigen, bijna driekwart jaar stil te hebben gezeten. Toen was die wedstrijdhardheid echt nodig, iets wat nu door het hele seizoen koersen te rijden niet nodig is.

sgeeris

Jo guys,

Doe voor het eerst mee aan de scorito tour poule. Maar ik struggle bij het maken van het team.
Wat is een beetje de verdeling die je moet gebruiken kwa verschillende soort renners. Hoeveel sprinters zou ik bijvoorbeeld in mijn team moeten hebben? En hoeveel klassementrenners? Iemand die hier een idee van heeft?

Antonini

Jammer dat Matthews nu nog zo uitgesproken is, ik zag hem echt als ultieme darkhorse omdat de meesten toch anderen verkiezen boven hem qua snelheid. Mezgec had in een sloveens interview al aangegeven dat hij de lead-out voor de sprints ging zijn voor Bling. Dus ik verwacht veel van hem, hij kan zo'n 5 ritten in de top5 rijden en nog 6 andere ritten in de top 10.

Thomberg

Ik denk dat ze de tour na etappe 15 (als Ala in het geel staat na een goede afdaling) de hele tour afgelasten

Risje89

Welkom @Sander Geeris.
Het is vooral belangrijk dat je in elke etappe 9 renners kunt opstellen die punten zouden kunnen pakken (hetzij door hun eigen rituitslag, hetzij truipunten). De meest voorkomende verdeling is 9-11 klimmer/AK-mannen, 6-8 sprinters/punchers, aangevuld met aanvallers of een tijdrijder.

danusz1986

'@Anton waar zegt Matthews dit?

Boasson en Hagen

Wat een focus op de puncheurs bij veel mensen. Als je parcours vergelijkt is etappe 1 toch echt meer ronde van vlaanderen werk en etappe 2 is waalse pijl. Daar staan normaal echt andere renners in top 10. Zijn er misschien maar paar die beide kunnen.

Opeens heb je het: je neemt Philippe Gilbert!

nasibal

'@Anton Bartus

Als mensen met het nieuws van Matthews inmiddels nog steeds MvdP verkiezen valt mijn mond een beetje open, maar behalve dat zie ik nog steeds geen reden om Matthews in mijn team te klikken. 3 Miljoen is in verhouding veel geld voor iemand die op elk terrein nog steeds net tekort komt en/of het niet significant beter doet dan goedkopere jongens. Dan heb je ook nog de kans dat hij daar zelf ook achter komt halverwege de ronde en de groene trui laat varen.

Dion

De Haig of Bilbao keuze is wel een interessante. Dit parcours ligt Bilbao beter: veel tijdrit kilometers en kan goed dalen. Z'n vorm was naar het einde van de Giro ook beter en beter. Haig is ook in goede vorm maar dat zijn wel rondes van een week, houdt hij dat vol in een grote ronde?

Bilbao in mijn ogen een stuk interessanter maar je kan uiteindelijk weinig als de keuze van de ploeg op Haig valt. Zie Bilbao namelijk niet mee blijven rijden zoals een schaduwkopman a la Dumo vorig jaar. Zag ook ergens dat ie misschien voor ritten wilde gaan maar dan zal je hem wel weer verkeerd opstellen.

nasibal

Ik zal niet zeggen dat Jack Haig een wereldtalent is die hier even podium komt rijden, maar het is duidelijk dat hij bij veel mensen goed onder de radar is gebleven in zijn tijd bij Orica. Hij heeft zich daar elk jaar verder ontwikkeld tot een renner die lang in het spoor van z'n kopmannen meekon. Ik ben heel benieuwd wat hij kan als hij voor eigen kans en met ondersteuning kan rijden. Hij klimt alvast beter dan Chronisch-Overschatte-Pelle in ieder geval.

TdFer

Julien Bernard voor het bergklassement?

TomTriomfeertTour

Nadat mijn team al enkele dagen stevig vast staat, begint de twijfel er toch weer in te sluipen. Het zit hem in de sprinters die goed een heuveltje over kunnen. Zijn die wel nodig met dit parcours? Renners als Matthews komen er daarom niet in bij mij, maar vervolgens staan Colbrelli, Laporte en Coquard er al vanaf minuut 1 in. Daar lijkt toch iets mis te gaan. Colbrelli en Laporte (en Coquard in mindere mate) uitstekend in vorm, maar de bovengrens in de sprints zal niet heel hoog liggen. Helemaal bij Laporte en Coquard die ook niet echt een leadout mee krijgen. Uiteraard krijgen ze extra punten voor eventueel groen en zie ik ze meedoen met etappe 1, maar zal dat voldoende zijn t.o.v. een Pedersen bijvoorbeeld?

BerryKrabbel

Iemand ergens gelezen of Ewan de Tour uit rijdt?

Dion

'@nasibal

Heb even z'n vorige grote rondes erbij gepakt en reed daar inderdaad in de subtop nog aardig mee. Als ie nu de steun krijgt zal dat best wel goed kunnen uitpakken.

Ik overschat de klimkwaliteiten van Pello ook merk ik, dat heeft me in de Giro genoeg punten gekost.

Dion

'@BerryKrabbel

Hij heeft aangegeven te willen winnen op de Champs. Met Demare heb je waarschijnlijk wel meer zekerheid op uitrijden en op groen, maar Ewan heeft de 2 voorgaande edities ook gewoon uitgereden.

Daniel17

Ik lees nu dat Merlier voor de groene trui wilt gaan, ik vraag me wel af wanneer Philipsen aan het sprinten toekomt dan. Volgens mij zitten ze niet allemaal op een lijn bij Alpecin

Treenert

Pello moet je ook niet meenemen voor een klassement/TT (beide max ± plek 12 á 14 [B]als[/B] hij ervoor gaat) maar voor die ritten waarin de finish na een afdaling ligt. Ik denk dat daarmee zijn totaal (dan weer wel incl. TT-punten etc) best wel eens boven de 100 punten zou kunnen liggen.

Laatst gewijzigd
michelb6

Matthews neem ik niet mee, om de reden die @nasibal noemt. Hij geeft overigens aan voor de eerste twee ritten te gaan en vijf selectieve sprintetappes.
MvdP neem ik wel, omdat die als zijn zinnen op een rit heeft gezet hij ook gelijk tot de favorieten behoord (itt Matthews). Hij is eigenlijk te duur, maar er zijn maar weinig renners waarvan ik gelijk verwacht dat ze hun geld waard zijn.

Overigens lees ik dat Valverde op de eerste week na ook dienend zal rijden. Die gaat toch ook steeds meer naar de uitgang van mijn team.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@harderijder, Matthews ziet 5 kansen inclusief die eerste 2 ritten. Dus daarbuiten maar 3

nasibal

Matthews neem ik niet mee, om de reden die @nasibal noemt. Hij geeft overigens aan voor de eerste twee ritten te gaan en vijf selectieve sprintetappes.
MvdP neem ik wel, omdat die als zijn zinnen op een rit heeft gezet hij ook gelijk tot de favorieten behoord (itt Matthews). Hij is eigenlijk te duur, maar er zijn maar weinig renners waarvan ik gelijk verwacht dat ze hun geld waard zijn.

Diit snap ik dus niet ;)

Matthews geeft volgens jou aan voor 7 (5) ritten te gaan. Een aantal wat nog kán verhogen als hij mee gaat doen in de massapsrints. De kans dat VDP uberhaupt aan deze 7 ritten toekomt, laat staan gaat mengen in de massasprints is nou niet echt astronomisch. In de ritten waar VdP favoriet is moet Matthews toch in staat zijn om in de daguitslag bij hem in de buurt te eindigen.

Toch stop je de 3 miljoen graag in Matje, terwijl je Matthews met zekerheid thuislaat. Ik neem zoals gezegd Matthews óók niet mee, daar niet van, maar als ik met een pistool op mn hoofd moest kiezen wist ik het wel ;)

@Treenert

Pello moet je ook niet meenemen

Helemaal met je eens ;) ;) ;)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Daniel17
Waar lees je dat?

Daan Brakenhoff

In de leiderstrui

Ab Normaal

Daar staat dat ie het groen een keer wil dragen. Niet echt dat ie voor het groen in Parijs gaat.

dazzler2120

Let op, het gaat hier niet om het groen winnen, maar het groen dragen. Dit kunnen bv 2 of 3 etappes zijn en daarna is 't over. Los daarvan, zie ik het moeilijk gebeuren.

La Primavera

MvdP neem ik wel, omdat die als zijn zinnen op een rit heeft gezet hij ook gelijk tot de favorieten behoord (itt Matthews). Hij is eigenlijk te duur, maar er zijn maar weinig renners waarvan ik gelijk verwacht dat ze hun geld waard zijn.

Ik ben nu toch eigenlijk echt eens benieuwd vanaf hoeveel punten mensen MvdP zijn geld waard vinden en hoe je globaal aan dat puntenaantal komt. Het blijft altijd bij dit soort quotes maar een puntenonderbouwing in combinatie met zijn kansen komt er niet. 3x winnen in etappe 1,2 en 7 is niet realistisch bijvoorbeeld. Ik zou gaan voor winst in etappe 1, top 5 in etappe 2 en top 3 in etappe 7. Etappe 14 is zo ver weg en zou hij zomaar niet meer in koers kunnen zijn of de vlucht missen. Daarmee is hij dus praktisch altijd op de afspraak, pakt de gele + groene trui en pakt daarmee een punt of 200 met 6x opstellen. Zit hij in al het gedrang in etappe 1 te ver voor de slotlkim en dus buiten de punten, kan je daar zo 50 + zo'n 50 trui punten vanaf trekken doordat hij niet in de truien rijdt de volgende etappes.

1 2 ... 158 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.