Matthews ziet 5 kansen op ritzege, dat sluit dus niet uit dat ie in de vlakke ritten mee gaat sprinten voor groen. (Mijn interpretatie)
Mijn team staat nu wel, m'n laatste keuze:
MvdP + Gaudu of WvA + Hamilton (heb nu die eerste variant).
Vind Gaudu eigenlijk net te duur en Hamilton voor 1M minder zeker een goede vervanger. Qua punten zullen ze niet veel van elkaar verschillen verwacht ik. Gaudu is wel echt in goede vorm, had m daarom ook als 1 van m'n eerste renners erin geklikt en nog geen enkele variant eruit gehaald.
Van Aert veel hoger plafond scoritowise dan Matthieu. Matthieu wel meer zekerheid in openingsweekend dus goed als captain. Van Aert zal naar mijn verwachting wel af en toe meesprinten maar helaas is er weinig wind in Bretagne voorspeld en door hem mee te nemen hoop je toch stiekem op waaierritten daar. Het eerder uitstappen van van der Poel maakt weinig uit gezien ik toch niet verwacht dat ie in de 2e helft van de Tour veel punten zou gaan pakken. Heb net Merlier naar Matthews geüpgrade want had nog 0.5k over (en die moet toch ergens gebruikt woorden hé?). Dus als koppel met vdP verlies je daar al wat puntjes op.
Ik neig dus meer en meer naar Hamilton + van Aert. En daarbij komt dat Matthieu een van de weinige renners is waar ik ook wel voor kan juichen zonder hem in m'n team te hebben.
Thoughts?
Merlier gaat totaal niet voor groen.. wat een zand allemaal.
Uit het Nieuwsblad:
"Waar Merlier mogelijk wel wat schrik van heeft, zijn de bergetappes. “Ik ben niet de beste klimmer, maar de eerste bergritten van de Giro kon ik vrij goed overleven, dus ik heb er vertrouwen in dat het ook nu wel zal lukken. Dat ik niet bergop kan rijden, betekent ook dat de groene trui totaal geen doel is. Om voor groen mee te kunnen doen, moet je beter zijn in het heuvelwerk en al punten scoren in het openingsweekend.”
Last minute wilde gok genomen door Merlier + Coquard in te ruilen voor Wout van Aert + ultieme dark hose Eekhoff.
Denk dat Merlier + Coquard samen zo'n 550-600 punten gaan pakken. Gok op dat WvA 500 punten (rit 1, 2 en sowieso tijdritten, plus nog paar keer top 10 in sommige sprints en nog eens teampunten) pakt en dat Eekhoff mag proberen te sprinten omdat Bol gruwelijk zal geen tegenvallen.
Dus etappe 1 al meteen inzetten op MvdP, WvA, Alaphilipe, Colbrelli, Laporte.
'@boasson en Hagen
De selecties doorlezen van iedereen vind ik wel interessant trouwens, indien beargumenteerd natuurlijk. Veel werk maar toch leuk om van iedereen een beetje inzicht te krijgen in de tactieken. Wat ik trouwens misschien nog wel het leukste vind van zo’n Tourstart, is de percentages van gekozen renners bekijken. Toch leuk als jouw renners minder vaak gekozen worden dan verwacht.
Om maar een paar wilde gokjes te doen;
Roglic wordt door 96% in hun team verkozen
VD Poel door 53%
En Ewan door 38%...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.