Volgens mijn berekeningen is de EV van MvdP zo'n 125-150 punten met een plafond van circa 350 in het meest extreme, zeer onwaarschijnlijke geval. Wat echter in het voordeel spreekt is dat hij deze punten haalt in het begin van de ronde (waarschijnlijker dat dit gebeurt dan later ivm valpartijen etc.) en dat hij deze punten haalt in slechts een beperkt aantal etappes. Wat in zijn nadeel spreekt is dat er alternatieven zijn die ook veel punten kunnen halen in dezelfde etappes. Mijn conclusie is om hem niet te kiezen.
Alles draait uiteindelijk om geloof in renners. Als je in Mathieu gelooft voor de eerste twee ritten, dan kan je hem prima meenemen om hem te cappen. Daar zit denk ik voor velen zijn grote aantrekkingskracht. Wellicht twijfelen mensen nog aan de vorm van Wout voor deze etappes. Je kunt ook voor Flip kiezen. Maar daarvoor geldt hetzelfde: geloof je in hem? Je kiest Flip als je denkt dat hij ook in de tijdritten en bergetappes wat kan. Maar dan nog: met de twee miljoen die Flip meer kost is het mogelijk een renner te kiezen die in de TT en bergen een vergelijkbaar potentieel heeft. Het kost een plek meer, dat wel.
Zit ook nog te twijfelen of ik Flip in m'n team blijf houden, optie is om VDP te nemen en Porte te upgraden naar Carapaz. Flip zal in de eerste week zeker z'n punten gaan pakken en Porte in de tijdritten.. Maar VDP pakt ook z'n punten wel in de eerste week en Porte in de tijdritten... Dus zal het morgen last minute nog wel gaan veranderen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.